آب و هوای آلمان، دارای آب و هوای اروپایی است. وضعیت آب و هوای آلمان بسیار متغیر و  ناپایدار می باشد. ولی سفر به آنجا در تمام فصل ها امکان پذیر و خاطره انگیز است.

با آب و هوای آلمان بیشتر آشنا شویم

۲۰ آبان ۱۳۹۸

آب و هوای آلمان، دارای آب و هوای اروپایی است. وضعیت آب و هوای آلمان بسیار متغیر و  ناپایدار می باشد. ولی سفر به آنجا در تمام فصل ها امکان پذیر و خاطره انگیز است.

کشور آلمان یکی از کشور های پیشرفته، زیبا و مدرن اروپایی است که به  قلب صنعتی اروپا معروف می باشد  و دارای آب و هوای اروپایی است. وضعیت آب و هوای آلمان بسیار متغیر و  ناپایدار می باشد. ولی سفر به آنجا در تمام فصل ها امکان پذیر و خاطره انگیز است. این کشور به علت چهار فصل بودنش، دارای جاذبه های طبیعی زیبا و قله های بلند سر به فلک کشیده ی پوشیده از برف می باشد.  از این رو گردشگران فراوانی را به خود جذب می کند. کشور آلمان تابستان های گرم و زمستان های بسیار سردی دارد.

در فصل بهار بسیار زیبا و تماشایی است. جالب است بدانید در تمام فصل ها بارش باران وجود دارد ولی با این وجود شلوغ ترین فصل سفر به آلمان فصل بهار می باشد. جنوب غربی آلمان آب و هوای مدیترانه ای دارد و گرمترین نقطه کشور می باشد. مناطق کوهستانی مرتفع و بکر آلمان هر ساله پر از گردشگران خارجی است که برای تماشای این مناطق خوش آب و هوا و پوشیده از برف در تمام فصول سال لحظه شماری می کنند.

با آب و هوای آلمان بیشتر آشنا شویم | سایت ویزا

آب و هوای آلمان

به دلیل بارش های فراوان در تمام فصول سال، آلمان کشوری پر آب و سرسبز می باشد. در آلمان به ندرت پدیده خشکسالی مشاهده می شود.  همچنین توفان و هوای گرم یا سرد غیر عادی در این کشور سرسبز و البته ثروتمند دیده نمی شود. درست است که بارش های فراوان دارد و همچنین زمستان های سردی در آنجا دیده می شود ولی از آب و هوای معتدلی برخوردار است که همین معتدل بودن سبب رونق کشاورزی در این منطقه شده است.

گاهی اوقات وقوع سیل در این کشور رخ می دهد که گاها سبب خسارت به بعضی مناطق می شود و زیان هایی را به بار می آورد. در قسمت جنوب غربی،  آب و هوای آلمان مدیترانه ای و بسیار مطبوع و دل انگیز می باشد. جالب است بدانید میوه انگور در این منطقه به وفور یافت می شود. همچنین میوه های دیگری مانند کیوی، لیمو و انجیر هم در این منطقه کشت می شود.

آب و هوای آلمان در فصل بهار

در فصل بهار هوا بسیار خنک می باشد و شما می توانید در این فصل شکوفه های زیبای گیلاس را مشاهده نمایید. در فصل بهار فستیوال های بهاره بیشتر برگزار می گردد که بزرگترین آنها فستیوال اشتوتگارت است. آب و هوای آلمان در فصل بهار بسیار غیر منتظره می باشد. ساکنین آنجا بعضی روزها منتظر بارش برف می باشند. اکثر اوقات بارش ها به صورت رگباری همراه با بارش تگرگ است. ولی با وجود این بارش های غیر منتظره فصل بهار در آلمان بسیار زیبا و دل انگیز می باشد و زمان مناسبی برای گردشگری و سفر به کشور آلمان است.

میانگین دما در ماه های مارچ، آوریل و می اینگونه گزارش شده است: در ماه مارس میانگین حداقل دما 39 درجه فارنهایت و میانگین حداکثر دما 47 درجه فارنهایت گزارش شده است. در ماه آپریل میانگین حداقل دمای گزارش شده 39 درجه فارنهایت و حداکثر دمای گزارش شده 58 درجه فارنهایت می باشد و اما در ماه می که به فصل تابستان نزدیک می شویم، دما با افزایش قابل توجهی خود را نشان می دهد به طوریکه میانگین حداقل دما 47 درجه فارنهایت و میانگین حداکثر دما 67 درجه فارنهایت گزارش شده است.

آب و هوای آلمان در فصل بهار | سایت ویزا

آب و هوای آلمان در فصل تابستان

تابستان فصل گرم آلمان است ولی با این وجود، آب و هوای آلمان در فصل تابستان بسیار مطبوع و دلنشین است و ساکنین و گردشگران عاشق این فصل از سال می باشند. فستیوال های فراوانی از جمله فستیوال های فشن و رقص همراه با تفریحات متنوع، برگزار می شود. روزهای آفتابی طولانی مدتی دارد. دمای هوا در تابستان بین ۶۵تا۷۵درجه فارنهایت متغیر می باشد. در جنوب غربی آلمان به علت دارا بودن آب و هوای مدیترانه ای میوه هایی چون، کیوی، انجیر و لیمو دیده می شود.

آب و هوای آلمان در فصل تابستان | سایت ویزا

آب و هوای آلمان در فصل پاییز

آب و هوای آلمان در فصل پاییز بسیار خنک است و به علت تغییر رنگ شاخ و برگ درختان مناظر دل انگیز و چشم نوازی در این فصل به چشم می خورد. مناطق زیبای کوهستانی در این فصل با رنگ های متفاوت و زیبا به طرز عجیبی جلوه نمایی می کنند.

از هر طرف که به این مناطق می نگرید  با طبیعت متفاوت و رنگارنگی مواجه می شوید. گردشگران در این فصل زیبا از مناطق کوهستانی برای کوهنوردی و دیدن  جاذبه های طبیعی استفاده می کنند. خوب است بدانید میانگین حداقل دما در ماه اکتبر در این فصل 40 درجه فارنهایت و میانگین بیشترین دما 58 درجه فارنهایت می باشد و در ماه نوامبر میانگین حداقل دمای گزارش شده 34 درجه فارنهایت و میانگین حداکثر دمای گزارش شده در این ماه 47 درجه فارنهایت است.

آب و هوای آلمان در فصل پاییز | سایت ویزا

آب و هوای آلمان در فصل زمستان

آلمان زمستان بسیار سردی دارد. بارش ها در این فصل بیشتر به شکل برف می باشد و منظره بسیار زیبایی به وجود می آورد. فستیوال های جذاب و متنوعی در فصل زمستان برگزار می گردد به طوریکه گردشگران ترجیح می دهند در ماه های ژانویه و فوریه در برلین باشند و در این برنامه های مفرح و شاد زمستانی شرکت کنند.

آب و هوای آلمان در فصل زمستان برای ورزش اسکی بهترین  آب و هوا می باشد که بین ماه دسامبر و اواخر ماه مارس انجام می شود. میانگین دما در ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه تقریبا شبیه به هم می باشند. حداقل دما در این ماه ها به 23 درجه فارنهایت و حداکثر دما به 41 درجه فارنهایت می رسد.

آب و هوای آلمان در فصل زمستان | سایت ویزا

موقعیت جغرافیایی آلمان

آلمان با کشور های اتریش، بلژیک، فرانسه، سوئیس، جمهوری چک، لهستان، دانمارک، هلند و لوکزامبورگ هم مرز می باشد. از سمت شمال غربی ساحل دریای شمال و از سمت شمال شرقی ساحل دریای بالتیک مشاهده می شود. کشور آلمان  به ۱۶ ایالت تقسیم شده است. و هر ایالت آب و هوای خاص خود و جاذبه های بسیار زیبایی را دارا می باشد. آب و هوای آلمان در همه ایالت ها ناپایدار است و هر فصل آن زیبایی های خاص خود را دارد.

در قسمت غربی آلمان مناظر طبیعی مانند: منطقه بایرن، جنگل سیاه و راین به چشم می خورد. بلندترین کوه کشور آلمان کوه تسوگ اشپیتسه است که در میان رشته کوه های آلپ در منطقه بایرن قرار گرفته و ارتفاعش به  ۲۹۶۲متر می رسد. در بخش شرقی  کشور آلمان دریاچه های پر آبی وجود دارد که در کنار دشت های سرسبز و وسیع،  مناظر بی نظیری را خلق نموده اند. جالب است بدانید رودهای مهم و خروشانی از کشور سرسبز و زیبای آلمان می گذرند که می توان: رود البه، رود دانوب و رود راین  را نام برد.

موقعیت جغرافیایی آلمان | سایت ویزا

بهترین زمان سفر به آلمان

ماه می و سپتامبر بهترین زمان برای بازدید گردشگران و مسافران می باشد. در واقع  بهترین آب و هوای آلمان در فصل پاییز و بهار می باشد. زیرا در این فصول، هوا نه بسیار سرد و نه بسیار گرم می باشد. بارندگی ها در این دو فصل رگباری بوده و خورشید زیبا را شما می توانید مشاهده کنید. فصل تابستان که جای خود دارد و می توان گفت شلوغ ترین فصل سفر می باشد. تعطیلات زمستانی هم سبب شده تا گردشگران جهت ورزش های زمستانی و دیدن جاذبه های طبیعی از کشور آلمان دیدن نمایند.

به طور کلی میانگین دما در ماه ژانویه  ۳ درجه سانتیگراد و درماه جولای ۲۲ درجه سانتیگراد می باشد. در زمستان کمترین دما به منفی ۱۰ درجه سانتیگراد می رسد و در فصل تابستان بالاترین دما ۳۵ درجه سانتیگراد است. بنابراین بالاترین و پایین ترین دمای هوا به حدی نیست که نتوان در این فصل ها به سفر رفت. خوب است بدانید در ماه های نزدیک به تابستان هزینه هتل ها افزایش چشمگیری می یابند.

پوشش مناسب

به طور طبیعی در فصل تابستان و بهار از حجم و تعداد کمتری لباس استفاده می شود و بر عکس در فصول سرد سال مثل پاییز و به خصوص زمستان باید از لباس های ضخیم تر و تعداد بیشتر استفاده نمود.

اگر در فصل زمستان به آلمان سفر می کنید و می خواهید ورزش کوهنوردی و اسکی انجام دهید این را بدانید که آب و هوای آلمان در این فصل بسیار سرد می باشد و شما به لباس و تجهیزات زمستانی نیاز دارید و حتما در هنگام ورزش به نکات ایمنی جهت جلوگیری از سرمازدگی توجه نمایید. با توجه به اینکه آب و هوای آلمان متغیر می باشد و غیر قابل پیش بینی است همیشه لباس مناسب به همراه خود داشته باشید تا غافلگیر نشوید گاهی اوقات به دلیل بارش های ناگهانی که در تمام فصول سال اتفاق می افتد نیاز به چتر همیشگی است.

بهترین مکان برای ورزشهای زمستانی در آلمان

کشور آلمان به علت داشتن جاذبه های طبیعی از جمله مناطق کوهستانی بسیار زیبا و جذاب، بهترین مکان برای کوهنوردی است.  آب و هوای آلمان در فصل سرد زمستان، به علت بارش زیاد برف به ورزش اسکی در این مناطق رونق زیادی داده است.

از جمله مکان های کوهستانی و توریستی آلمان می توان به کوه تسوگ اشپیتسه که بلندترین کوه آلمان می باشد اشاره نمود. این کوه در شمال شهر گارمیش واقع شده است و دارای آب و هوای سرد زمستانی می باشد که محل مناسبی  برای ورزشکاران حرفه ای اسکی می باشد. ورزشکاران اسکی فصل خاصی را برای رفتن به این قله انتخاب نمی کنند چون در تمام فصل ها این کوه پوشیده از برف می باشد.

از مناطق دیگر توریستی که برای ورزش کوهنوردی مناسب می باشد رشته کوه های هارز در آلمان است که همیشه قله های پوشیده از برف دارد و مکانی بکر و کم رفت و آمد می باشد و توریست ها و گردشگران کوهنورد از این منطقه برای ورزش کوهنوردی استفاده می کنند.


سوالات متداول آب و هوای آلمان

آب و هوای کشور آلمان چگونه است؟

آب و هوای آلمان در فصل تابستان چگونه است؟

چرا گفته می‌شود فصل پاییز و بهار از نظر آب و هوایی بهترین فصل ها برای سفر به آلمان هستند؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

شهر مونیخ یکی از بهترین و دیدنی ترین شهرهای آلمان بوده که امروزه بسیاری از گردشگران به دنبال بهترین زمان...

شهر فرانکفورت یکی از معروف ترین شهرهای کشور آلمان می باشد. این شهر هر ساله گردشگران و مسافران بسیاری را...

شهر آخن یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای آلمان می باشد که با داشتن جاذبه های گردشگری خود توانسته...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر