ویزای نمایشگاهی هلند

ویزای نمایشگاهی هلند | مراحل اخذ – مدارک لازم

۲۱ مرداد ۱۳۹۷

ویزای نمایشگاهی هلند

هلند از کشور­های عضو اتحادیه اروپا است که برای سفر به این کشور نیاز به ویزای هلند (شینگن) است. هلند کشور کوجکی هست که هر ساله میزبان نمایشگاه های مختلفی می ­باشد. با داشتن ویزای نمایشگاهی هلند می­ توانید به ۲۵ کشور در حوزه شینگن سفر کنید. ما انواع ویزای شینگن و مراحل گرفتن ویزای نمایشگاهی هلند را بیان می­ کنیم.

کشور هلند

هلند کشوری کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا می­ باشد. پایتخت این کشور شهر آمستردام است اما بسیاری از وزارت­خانه ­ها و سفارت­خانه ها در شهر لاهه قرار گرفتند. هلندی­ ها به خوبی با زبان انگلیسی آشنا هستند. این سرزمین پایین­ تر از سطح دریا قرار گرفته است و تنها نیمی از سرزمین های این کشور ۱ متر بالاتر از دریا قرار گرفته­ اند به طوری که پایتخت این کشور ۲ متر پایین­ تر از سطح دریا واقع شده است. این کشور بسیار سرسبز می­ باشد به طوری که گل­ های هلندی شهرت جهانی دارند. مردم این کشور مهربان و دوست­ داشتنی می ­باشند. این کشور مقصد گردشگری، تجاری و تحصیلی افراد زیادی است. می­ توانید با تهیه ویزای نمایشگاهی هلند از شهرهای زیبا با معماری خیره کننده این کشور لذت ببرید و در عین حال به سفر تجاری خود برسید. جهت اخذ ویزای هلند باید وقت سفارت هلند را از طریق آژانس های مسافرتی رزرو نمایید.

ویزای نمایشگاهی هلند
ویزای نمایشگاهی هلند
ویزای نمایشگاهی هلند
ویزای نمایشگاهی هلند

انواع ویزای هلند

قبل از آنکه اقدام به تهیه ویزای نمایشگاهی هلند کنید بهتر است با انواع ویزای هلند آشنا شوید. همانطور که گفته شد کشور هلند جزء ۲۶ کشور در حوزه شینگن است که نیاز به تهیه ویزای شینگن می ­باشد.

ویزای هلند نوع (c) توریستی:

این ویزا برای افرادی می­ باشد که قصد گردش در کشور هلند دارند. مدت زمان دریافت این ویزا معمولاً بین ۱۵ الی ۲۰ روز پس از درخواست به سفارت هلند به طول می ­انجامد و حداکثر اعتبار این ویزا ۹۰ روز می­ باشد.

ویزای نمایشگاهی هلند:

ویزای نمایشگاهی هلند مخصوص افرادی می ­باشد که ملاقات ­های تجاری، شرکت در جلسه­ های کار و بازدید از نمایشگاه­ ها، از اهداف آنان می ­باشد. با توجه به مدرک شغلی و دعوت نامه ه­ایی که دریافت می­ کنید این ویزا را درخواست کنید.

ویزای هلندی برای ملاقات با خانواده و بستگان:

افرادی که در کشور هلند اقوام یا دوستانی دارند با دریافت دعوت­نامه از سوی آن ها می ­توانند برای این ویزا درخواست بدهند.

ویزای کشوری هلند (ملی):

یک ویزای طولانی مدت برای امور تحصیلی و کار و اقامت می­ باشد.

ویزای برای ورود مجدد به کشور هلند:

این ویزا برای عبور از کشور هلند به کشور­های دیگر مورد نیاز می­ باشد.

ویزای ترانزیت فرودگاهی:

افرادی که به کشورهای خارج از حوزه شینگن سفر می ­کنند و نیاز به عوض کردن پرواز در کشور هلند دارند، نیاز به این ویزا دارند ولی توجه شود که حق خروج از فرودگاه را ندارند.

اخذ ویزای نمایشگاهی هلند

برای اینکه ویزای نمایشگاهی هلند را دریافت کنید علاوه بر مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن نیاز به دعوت­ نامه رسمی می­ باشد. شرکتی که می خواهد در نمایشگاه شرکت کند باید پروانه کسب خود را به زبان انگلیسی ترجمه کند.  گواهی اشتغال به کار نیز نیاز است چرا که هدف شما از سفر باید مشخص باشد. همچنین نیاز به اسکن دعوت­ نامه هلندی که برای شرکت در نمایشگاه دریافت کردید و تأییدیه بانک مربوط به حساب شخصی شما یا کار فرمای مربوطه، همراه با ضمیمه کردن مشخصات کامل شرکت دعوت کننده الزامی می ­باشد.

ویزای نمایشگاهی هلند
ویزای نمایشگاهی هلند

دعوت نامه هلندی برای ویزای نمایشگاهی هلند

اگر فردی یا شرکتی قصد بازدید از نمایشگاه های برگزار شده در کشور هلند دارد. با دعوت نامه می تواند برای دریافت ویزای نمایشگاهی هلند اقدام کند. فردی که دعوت نامه ای برای شما  ارسال می کند باید این را بداند که دعوت نامه باید مطابق قوانین کشور هلند باشد تا برای درخواست ویزا در سفارت با مشکل روبرو نشوید. دعوت نامه ها به صورت الکترونیکی ارسال می شوند اگر دعوت نامه ای که دریافت کردید مهر و امضاء نداشت آن دعوت نامه فاقد اعتبار می باشد و نمی توانید از آن برای درخواست ویزا استفاده کنید. دعوت­ نامه ارسالی باید از نوع نمایشگاهی باشد تا هدف از سفر به طور کامل واضح باشد. در غیر اینصورت باعث رد شدن ویزای هلند می­ شود. این را بدانید داشتن دعوتنامه هلندی به معنی اجازه ورود به خاک این کشور نمی­ باشد بلکه فقط روند گرفتن ویزا را سرعت می­ بخشد.

دریافت دعوت نامه برای ویزای نمایشگاهی هلند

برای آن که دعوت ­نامه نمایشگاهی داشته باشید و بتوانید به روند دریافت ویزای نمایشگاهی هلند سرعت ببخشید می­ توانید با مسئولین نمایشگاه ارتباط برقرار کنید و از آنان بخواهید که دعوت­نامه­ ای را برای شما ارسال کنند یا از طریق نمایندگان آن ها در ایران اقدام به درخواست دعوت نامه کنید. اگر این نمایندگان و مسئولان با درخواست شما موافق کردند باید مدارک شخص خود یا شرکت را برای آنان ارسال کنید و بعد از این مرحله نوبت به پرداخت هزینه و گرفتن ویزای نمایشگاهی هلند می­ باشد و بعد از آن افرادی که قصد دارند به نمایشگاه های هلند بروند، می توانند در نمایشگاه­ های هلند حضور داشته باشند.

ویزای نمایشگاهی هلند
ویزای نمایشگاهی هلند

مراحل اخذ ویزای نمایشگاهی هلند

در گام اول شما باید برای گرفتن ویزای نمایشگاهی هلند باید به آژانس های مسافرتی رجوع کرده و اقدام به تکمیل و ارسال فرم ویزای هلند کنید. در حین تکمیل این فرم باید قصد خود از سفر و نوع ویزا مشخص شود. بعد از آن که فرم را  پر کردید، ایمیلی را به سفارت­خانه هلند در ایران توسط آژانس ها رزرو گردد. در این ایمیل جهت تعیین وقت حضوری باید تمام اطلاعات خود را (نام ونام خواندگی، تاریخ تولد، شماره تماس، جنسیت، پست الکترونیک، ملیت، شماره گذرنامه، تاریخ خروج، تاریخ انقضای پاسپورت) ارسال کنید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای نمایشگاهی هلند

مدارک لازم برای دریافت ویزای نمایشگاهی هلند عبارتند از: کپی بلیط رفت و برگشت، شناساسنامه، سه قطعه عکس، محل اقامت در سفر خود به هلند، در صورت داشتن کارت کمک هزینه اجتماعی، گذرنامه باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد و دو صفحه از گذرنامه خالی باشد و از مابقی صفحات کپی داشته باشید، مشخصات کامل، وضعیت تأهل، شناسنامه فرزندان، داشتن بیمه مسافرتی معتبر با اعتبار ۳۰۰۰۰ دلار در کشور هلند، ارائه گواهی نامه تمکن مالی و فرم ویزا باید پرینت گرفته شود و همراه داشته باشید. موارد ذکر شده را باید برای درخواست ویزای خود آماده کنید.

ویزای نمایشگاهی هلند
ویزای نمایشگاهی هلند

 

نکاتی که برای ارسال مدارک و مراجعه حضوری باید بدانید.

زمانی که اقدام به دریافت ویزای نمایشگاهی هلند می­ کنید اگر اطلاعات ارسالی شما توسط سفارت­خانه کشور هلند تائید شود زمان ملاقات حضوری به ایمیل­تان ارسال می شود و باید این را بدانید که اگر سفارت­خانه تعیین وقت حضوری را تعیین کرده باشد شما به هیچ عنوان نمی­ توانید زمان آن را تغییر داده یا لغو کنید. هنگام مراجعه به سفارت خانه باید پرینت ایمیل وقت ملاقات خود را به همراه داشته باشید. باید حداقل سه ماه قبل از سفر خود اقدام به تعیین وقت قبلی از سفارت­خانه هلند و دریافت ویزای نمایشگاهی هلند کنید. توجه شود که درخواست ملاقات از سفارت­خانه و ارسال مدارک توسط ایمیل باید توسط خود فرد صورت بگیرد. امکان ارسال مدارک کل اعضای خانواده یکجا امکان­ پذیر نیست. هنگامی که قصد دارید برای دریافت ویزای هلند، گذرنامه خود را به سفارت بدهید، اصل رسید وجه واریزی خود و کارت شناسایی خود را هم حتماً همراه خود بیاورید.

ویزای نمایشگاهی هلند
ویزای نمایشگاهی هلند
نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

هتل های هلند جاذبه های گردشگری توریستی متعددی که در کشور هلند واقع شده است موجب شده که سالانه افراد...

وقت سفارت هلند کشور هلند در شمال غربی قاره اروپا قرارگرفته است.این کشور با شهر زیبای آمستردام که پایتخت این کشور...

مدارک ویزای هلند کشور هلند یکی از زیباترین و پر توریست ترین کشورها می باشد و هرساله خیل عظیمی را...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر