ویزای توریستی هلند

ویزای توریستی هلند | مدارک عمومی مورد نیاز – هزینه اخذ – آدرس سفارت هلند برای اخذ ویزا

۱ تیر ۱۳۹۷

ویزای توریستی هلند

کشور هلند یکی از کشورهای غربی اروپایی می باشد و جزء کشورهای توسعه یافته جهان می باشد. ویزای توریستی هلند یکی از ویزاهای پر طرفدار برای گردشگران می باشد. علاوه بر جاذبه های گردشگری زیاد در کشور هلند هر ساله تعداد زیادی نمایشگاه های گل و گیاه در این کشور برگزار می شود که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. اخذ ویزای توریستی هلند با توجه به حضور سفارت این کشور در ایران امکان پذیر می باشد.  در اینجا به نکاتی راجع به اخذ ویزای هلند اشاره می کنیم.

کشور هلند

یکی از کشورهایی که در غرب اروپا قرار داشته و عضو پیمان شینگن می باشد. کشور هلند با داشتن مساحتی در حدود ۴۲ هزار کیلومتر مربع، ۱۳۴ امین کشور جهان از لحاظ وسعت می باشد. کشور هلند با کشورهای آلمان، بلژیک و بریتانیا مرز مشترک دارد. شهر آمستردام مهمترین شهر و پایتخت کشور هلند می باشد. شهر روتردام نیز بزرگترین بندر این کشور می باشد. کشور هلند در حدود ۱۷ میلیون نفر جمعیت دارد که در حدود ۱ میلیون نفر آن در شهر آمستردام زندگی می کنند. زبان رسمی مردم این کشور هلندی بوده و واحد پولی آن ها یورو می باشد. مردم کشور هلند مردمی هنردوست می باشند و بسیاری از نقاشان معروف دنیا در این کشور بدنیا آمده اند. اخذ ویزای توریستی هلند امکان بازدید از آثار هنری این کشور را برای شما فراهم می کند.

ویزای توریستی هلند
ویزای توریستی هلند

اخذ ویزای توریستی هلند

کشور هلند یکی از کشورهای منطقه یورو می باشد و دارای سفارت فعال در ایران می باشد. اخذ ویزای توریستی هلند همانند ویزای سایر کشورهای عضو پیمان شینگن می باشد. ویزای توریستی هلند به صورت کوتاه مدت و ۹۰ روزه ارائه می شود. با توجه به قرارگیری این کشور در منطقه یورو و عضو بودن آن در پیمان شینگن شما می توانید با اخذ ویزای این کشور به کشورهای عضو این پیمان سفر کنید. برای اخذ ویزای توریستی هلند باید در ابتدا از سایت سفارت این کشور در ایران وقت بگیرید. پس از اخذ زمان مناسب برای مراجعه به صورت حضوری به یکی از سفارت های این کشور رفته و نسبت به ارائه مدارک و اخذ ویزای این کشور اقدام کنید. فرم مربوط به درخواست ویزا در ابتدا به صورت آنلاین بوده و سپس با کپی آن می توانید به سفارت هلند مراجعه کنید. جهت اخذ ویزای هلند باید حضوری به سفارت هلند مراجعه نمایید.

ویزای توریستی هلند
ویزای توریستی هلند

انواع دعوت نامه برای اخذ ویزای توریستی هلند

شما می توانید در کنار اهداف گردشگری با استفاده از دعوت نامه مدت طولانی تری را در این کشور اقامت کنید. ویزای توریستی هلند معمولاً نیازی به دعوت نامه ندارد اما برای اخذ ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای تجاری و ویزای خانوادگی نیاز به ارائه دعوت نامه مرتبط دارید. دعوت نامه در حالت کلی نامه ای است که از طرف خانواده شما در کشور مقصد و یا شرکتی خاص که قصد جذب شما را به عنوان نیروی کار دارد، به شما داده می شود. دعوت نامه در واقع معیاری است که از طرف فرد یا گروهی در کشور مقصد برای متقاضی ویزا ارسال می شود تا نسبت به دادن ویزا و مهیا کردن شرایط اقامت برای فرد تسهیلاتی قائل شوند. شما اخذ ویزای توریستی هلند یا همان ویزای شینگن می توانید به سایر کشورها برای گردشگری در مدت ۹۰ روز سفر کنید.

آب و هوای کشور هلند

یکی از موارد جذاب و مثبت کشور هلند برای گردشگران و اقدام به اخذ ویزای توریستی هلند، آب و هوای منحصر به فرد این کشور است. دمای هوا در فصل تابستان کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد است. همچنین میانگین دمایی در این کشور بسیار مناسب بوده و گردشگران می توانند در تمامی فصول به این کشور سفر کنند. اخذ ویزای توریستی هلند در فصل بهار و تابستان معمولاً طرفدار بیشتری دارد. دمای هوا در فصل زمستان نیز مناسب می باشد. در سردترین حالت دمای هوای شهر آمستردام به صفر درجه سانتی گراد می رسد. این کشور به داشتن باغ های گل و گیاه زیبا معروف می باشد که با توجه به آب و هوای مناسب این کشور امکان رشد دارند. میانگین بارش نیز در بیشتر فصول سال در این کشور بسیار بالا می باشد.

ویزای توریستی هلند و نمایشگاه های این کشور

کشور هلند و شهر آمستردام یکی از مراکز مهم برای برگزاری جشنواره های گل و گیاه مختلف می باشد. این نمایشگاه ها در کشور هلند در بازه های زمانی مختلفی برگزار می شود. هر ساله ویزای توریستی هلند برای بازدید از این نمایشگاه های جذاب به این کشور عازم می شوند. شهر آمستردام معمولاً مهمترین مکان برای برگزاری بسیاری از نمایشگاه های این کشور است. این نمایشگاه ها با توجه به کیفیت بالا و شرایط برگزاری مناسب بهترین موقعیت برای فعالان گل و گیاه ایرانی است تا اطلاعات و دانش خود را در زمینه های مختلف در این نمایشگاه ها بالا ببرند. اخذ ویزای توریستی هلند فرصت مناسبی برای بازدید از زیبایی های بیشمار هلند می باشد.

ویزای توریستی هلند
ویزای توریستی هلند

 ویزای توریستی هلند و مدارک عمومی مورد نیاز جهت اخذ ویزای این کشور

در حالت کلی و عمومی با توجه به قرار گرفتن کشور هلند در منطقه یورو و یکسان بودن ویزای این کشور با کشورهای عضو پیمان شینگن، مدارک کلی و عمومی برای ارائه در سفارت این کشور نیز مشابه کشورهای دیگر می باشد. در ابتدا شما برای اخذ ویزای توریستی هلند باید به سایت سفارت هلند رفته و فرم مورد نظر را دانلود کرده و نسبت به تکمیل آن اقدام کنید. اخذ ویزای توریستی هلند در حالت عمومی دارای مدارک خاصی نمی باشد. در حالت تخصصی که شما برای دریافت اجازه کار یا تحصیل نیاز به اخذ ویزا دارید، باید مدارک تخصصی مرتبط را به سفارت ارائه دهید. مدارک عمومی مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی هلند یا هر ویزای کوتاه مدت، عبارتند از تکمیل فرم در خواست ویزای امضا شده به همراه کپی، هدف سفر به هلند، چند قطعه عکس برای گذرنامه، بیمه مسافرتی، گواهی اشتغال به کار، اصل شناسنامه و کپی آن به صورت ترجمه شده، برنامه سفر و دلیل سفر به هلند، رزرو بلیط هواپیما و هتل برای کل مدت زمان اقامت، گردش حساب بانکی به نام متقاضی با گردش مالی مشخص، ارائه مدرک دال بر رابطه فرد متقاضی با ایران (سندهای ملکی مرتبط)، اصل سند ازدواج و کپی آن به صورت ترجمه شده، اصل و کپی شناسنامه فرزندان به صورت ترجمه شده می باشد. توجه کنید تا برای اخذ ویزای توریستی هلند گذرنامه شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

هزینه اخذ ویزای توریستی هلند

هزینه های مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی هلند همانند سایر کشورهای عضو پیمان شینگن می باشد. اخذ وقت سفارت هلند و تکمیل فرم اولیه به عنوان اولین مرحله برای درخواست ویزا می باشد. هزینه ویزای ۹۰ روزه هلند برای هر فرد بالغ ۶۰ یورو می باشد. این میزان هزینه برای کودکان دارای سن بین ۶ تا ۱۲ سال ۳۵ یورو می باشد.

آدرس سفارت هلند در ایران برای اخذ ویزای توریستی هلند

برای اخذ وقت سفارت هلند شما می توانید هم با ارسال ایمیل و هم با تلفن نسبت به اخذ وقت اقدام کنید. خوشبختانه کشور هلند دارای سفارت در ایران می باشد. اخذ ویزای توریستی هلند و ارائه درخواست برای دریافت ویزا به صورت تلفنی و حضوری بوده و برای ارائه مدارک باید به صورت حضوری به سفارت بروید.

سفارت هلند در تهران: تهران، فرمانیه، خیابان دیباجی شمالی، خیابان ارغوان غربی، پلاک ۶۰

ویزای توریستی هلند
ویزای توریستی هلند

نکات مهم در اخذ ویزای توریستی هلند

استفاده از عکس ها در ابعاد مناسب بسیار مهم می باشد. همچنین برای حضور در سفارت از کت و شلوار مناسب استفاده کنید. ساعت کاری سفارت در روزهای کاری از ساعت ۷٫۳۰ صبح تا ۱۶ بعد از ظهر و روزهای پنج شنبه از ۷٫۳۰ تا ۱۳٫۳۰ می باشد.

نکته۱: مدتی قبل از عزیمت به هلند درخواست ویزای هلند بدهید تا شرایط برای سفر مهیا باشد

نکته۲: رسید پرداختی هتل و بلیط هواپیما را بعد از پاسخ مثبت ویزا ارائه دهید

نکته۳: تنها افراد کم سن و سال اجازه همراه داشتن در اتاق انتظار را دارند.

ویزای توریستی هلند
ویزای توریستی هلند
نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای تجاری هلند با کمک ویزای تجاری هلند می توان برای انجام تجارت و کارهای تجاری به این کشور سفر...

وقت سفارت هلند کشور هلند در شمال غربی قاره اروپا قرارگرفته است.این کشور با شهر زیبای آمستردام که پایتخت این کشور...

هتل های هلند جاذبه های گردشگری توریستی متعددی که در کشور هلند واقع شده است موجب شده که سالانه افراد...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر