ویزای توریستی لیتوانی

شرایط اخذ ویزای توریستی لیتوانی چگونه است؟

۳ تیر ۱۳۹۷

ویزای توریستی لیتوانی

کشور لیتوانی با جاذبه ­های دیدنی بسیار زیبا هر ساله شاهد حضور گردشگران زیادی است. گردشگران برای سفر به لیتوانی و ویلینوس پایتخت لیتوانی نیاز به ویزای توریستی لیتوانی دارند. پس اگر شما هم قصد سفر به این کشور توریستی زیبا را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر گفتن شرایط و مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای توریستی لیتوانی با معرفی این کشور و جاذبه­ های دیدنی آن آمادگی شما برای این سفر را بیشتر کنیم.

درباره لیتوانی

کشور لیتوانی در شمال شرق اروپا به عنوان جنوبی ­ترین و بزرگ ترین کشور منطقه بالتیک شناخته شده است. همسایگان آن از سمت شمال، شرق و جنوب شرق، جنوب، جنوب غربی و غرب، به ترتیب لتونی، بلاروس، لهستان، روسیه و دریای بالتیک می ­باشند. کشور لیتوانی با مساحت ۶۵۲۰۰ کیلومتر مربع دارای جمعیت ۳ میلیون و ششصد هزار نفر است. مذهب اکثر مردم این کشور مسیحیت می­ باشد. ویلنیوس بزرگ ترین شهر لیتوانی به عنوان پایتخیت این کشور، شناخته شده است. دانشگاه­ های این کشور جزء دانشگاه­ های برتر اتحادیه اروپا محسوب می ­شوند. از لحاظ سرعت اینترنت این کشور بالاترین سرعت اینترنت جهان را دارا است. واحد پول آن لیتاس می ­باشد که جدیداً به یورو تغییر یافته است.

ویزای توریستی لیتوانی
ویزای توریستی لیتوانی
ویزای توریستی لیتوانی
ویزای توریستی لیتوانی

آب و هوای لیتوانی

از لحاظ آب و هوایی، این کشور در اکثر روز­های سال معتدل و در برخی از روز­های سال کمی سرد است. به طور کلی آب و هوای نواحی غربی کشور لیتوانی معتدل و ملایم و نواحی شرقی آن تنوع دمایی زیادی دارد.

جاذبه ­های دیدنی لیتوانی

قبل از سفر به کشور لیتوانی و گرفتن ویزای توریستی لیتوانی قصد داریم شما را با جاذبه­ های دیدنی این کشور آشنا کنیم. تا نهایت لذت را از سفر خود ببرید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. لیتوانی سرزمین سرسبز و پر از آب با جاذبه­ های گردشگری تاریخی و فرهنگی و طبیعی متنوع خود مانند نگینی در اروپا می­ درخشد در ادامه به مواردی از جاذبه ­های آن اشاره شده است:

یکی از آثار تاریخی دیدنی لیتوانی کلیسای جامع ویلنیوس می ­باشد که در پایتخت این کشور قرار دارد. این کلیسا با سبک معماری زیبا و دیدنی باروک معابد یونانی را به تصویر می ­کشد. این کلیسا یکی از مقاصد گردشگران خارجی می­ باشد.

ویزای توریستی لیتوانی
ویزای توریستی لیتوانی

موزه ملی لیتوانی (National Museum Of Lithuania)

این موزه تاریخی در سال ۱۸۵۵ در ویلنیوس تاسیس شد و تحت حمایت دولت این کشور می­ باشد. دارای چندین سازه مهم و ۵ بخش اصلی است و مجموعه ای گسترده از آثار و نوشته ­های تاریخی می­ باشد. در این موزه بزرگترین ذخایر میراث فرهنگی و تاریخی لیتوانی است. و نمایشگاه­ های آن نشان دهنده آداب و رسوم و فرهنگ مردم این کشور است.

کلیسای سنت آن (St. Anne’s Church)

کلیسای سنت آن یک کلیسای کاتولیک رومی در شهر قدیمی ویلنیای است که در سمت راست رودخانه ویلیانا قرار گرفته است. این کلیسا باعث شده است شهر قدیمی ویلیام در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار بگیرد. معماری این کلیسا نشان دهنده نمونه ­ای جالب از معماری گوتیک در لیتوانی است. این کلیسا دارای دو برج است و از ۳۳ نوع آجر و خاک رس و رنگ قرمز در ساخت آن استفاده شده است که باعث جذابیت آن شده است.

تالار انجمن شهر (Vilnius Town Hall)

این تالار تاریخی در شهر ولینیوس قرار دارد. در سال ۱۴۳۲ برای بار اول از آن نام برده شد. و در ابتدا سبک آن گوتیک بود و بعد از چندین بار بازسازی در سال ۱۷۹۹ در سبک نئوکلاسیک طراحی شد. این تالار محل برگزاری جشن­ ها و فعالیت­ های اجتماعی مختلف می­ باشد.

قلعه گدیمیناس (Gediminas Castle)

این قلعه کوچک و محکم نه تنها نماد پایتخت این کشور بلکه نماد کشور لیتوانی است. و به عنوان یکی از زیباترین عتیقه ­های این شهر شناخته شده است. در زمان سلطنت گدیمیناس این قلعه نه تنها مرکز سیاسی، بلکه بخشی از مجموعه دفاعی بود. در تاریخ ۱ ژانویه ۱۹۱۹ پس از احیای دولت لیتوانی، پرچم این کشور برای اولین بار در برج این قلعه به طور رسمی مطرح شد. می­ توانید از بالای این قلعه به تماشای شهر بپردازید.

تپه صلیب (Hill of Crosses)

تپه صلیب در ۱۲ کیلومتری شمال شهر شولی با وسعت ۱۱۲۱ متر مربع و با ارتفاع ۱۳۰ متر واقع شده است. تپه صلیب یک مکان ساحلی منحصر به فرد است که تعداد زیادی صلیب در آن قرار دارد و در هیچ کجای دنیا این مورد دیده نشده است و به عنوان نمادی از صلح می باشد. اعتقاد بر این است که اولین صلیب­ ها در قیام ۱۸۳۱ بر روی این تپه گذاشته شده است. از نظر تعداد دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد صلیب در این تپه قرار دارد ولی تقریباً ۱۰۰ هزار صلیب در آن دیده شده است. در آن صلیب­ های متعدد با رنگ­ ها و اندازه ­های مختلف زیبایی خاص برای گردشگران به وجود آورده است. تصویر ۵

پارک ملی آکتایتیا (Aukstaitija)

این پارک ملی که در شمال شرقی شهر لیتوانی قرار گرفته است، با مساحت ۴۰۵٫۷ کیلومتر مربع در سال ۱۹۷۴ تأسیس شد. به عنوان یکی از قدیمی ­ترین ۵ پارک ملی لیتوانی شناخته شده است. بیش از ۷۰ درصد این پارک توسط انواع درخت ­های کاج و بلوط پوشش داده شده است. ۱۲۶ دریاچه در بین جنگل­ ها و تپه ­های این پارک ملی پراکنده شده است. که بسیاری از آن ها برای قایق­رانی مناسب هستند. این پارک ملی از زیرساخت­ های مناسبی برای گردشگران برخوردار است. ۱۱۶ روستا در این پارک ملی وجود دارد که کلاً ۲۳۰۰ نفر ساکن روستاها هستند. در این پارک گونه­ های مختلف پرندگان، گوزن کوهی، گوزن شمالی، گراز و … دیده می ­شود. در این پارک علاوه بر جاذبه ­های طبیعی می­ توانید موزه زنبور، ساختمان مزرعه چوبی، کلیسای چوبی هشت ضلعی و بنای آسیاب آبی را ببینید.

ویزای لیتوانی

اگر قصد گرفتن ویزای توریستی لیتوانی را دارید، حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که برای لیتوانی ویزای مختلفی وجود دارد و شما بسته به هدف خود یکی از این نوع ویزا­ها را انتخاب کنید. برای سفر به کشور لیتوانی می­ توانید با ویزای شنگن و یا ویزای ملی کشور لیتوانی به این کشور وارد شوید. اما تفاوتی که این دو نوع ویزا دارند در این است که با ویزای لیتوانی دیگر نمی ­توانید به کشور­های شنگن (آلمان، اتریش، دانمارک، اسپانیا، فنلاند، یونان، مجارستان، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لهستان، پرتغال و….) وارد شوید اما با ویزای شنگن به تمام این کشور­ها می ­توانید وارد شوید. برای دریافت ویزای لیتوانی باید وقت سفارت لیتوانی را  رزرو نمایید.

انواع ویزای لیتوانی

  • ویزای توریستی لیتوانی
  • ویزای تجاری لیتوانی
  • ویزای امور پزشکی
  • ویزا جهت ارائه کنفرانس
  • ویزا جهت دید و بازدید
  • ویزای لیتوانی برای امور ورزشی
  • ویزای لیتوانی جهت امور هنری

از بین انواع ویزای لیتوانی، ویزای توریستی لیتوانی محبوبت خاصی برخوردار است. بنابراین در مورد ویزای توریستی لیتوانی توضیحات بیشتری را برای شما عزیزان ارائه می ­دهیم.

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی لیتوانی

برای گرفتن ویزای توریستی لیتوانی باید کلیه مدارک زیر را تهیه کنید این مدارک شامل موارد زیر می ­باشد:

  • اصل و کپی پاسپورت که باید حداقل از ۶ ماه اعتبار برخوردار باشد.
  • برای ویزای توریستی لیتوانی دو قطعه عکس با پشت زمینه روتوش که جدیداً گرفته شده باشد لازم می ­باشد.
  • اصل گواهی اشتغال به کار همراه با ترجمه رسمی آن و برگه تاییدیه قوه قضایی و امور خارجه همراه آن باشد.
  • ارائه گواهی میزان موجود بانکی و اثبات تمکن مالی به زبان انگلیسی برای ویزای توریستی لیتوانی
  • فرم تکمیل روادید
  • اصل سند ملکی به همراه ترجمه رسمی (در صورت وجود)
  • برگه رزرو هتل به همراه تأیید پرداخت هزینه آن فقط از سوی آژانس مسافرتی
  • اصل دعوت نامه رسمی به همراه کپی
  • گواهی بازنشستگی برای افراد بازنشسته
  • ارائه اصل رزرو پرواز و کپی آن
  • اصل برگه بیمه مسافرتی و کپی آن
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی و ترجمه رسمی
  • فرم درخواست ویزا (از سایت تهیه شود)

لازم به ذکر است تمام مدارک ذکر شده برای ویزای توریستی لیتوانی می­ باشد برای گرفتن سایر ویزای لیتوانی باید مدارک مختص آن تهیه شود.

چقدر زمان برای دریافت ویزای توریستی لیتوانی لازم است؟

با ارائه کلیه مدارک ذکر شده در بالا برای دریافت ویزای توریستی لیتوانی حدوداً ۴۵ روز زمان لازم می ­باشد.

نکته در مورد ویزای توریستی لیتوانی

برای دریافت ویزای شنگن با توجه به این نکته که لیتوانی در کشور ایران سفارت ندارد. پس باید برای تهیه ویزای توریستی لیتوانی به نزدیک ­ترین شهر کشور ترکیه، آنکارا مراجعه کنید. برای این منظور شما باید، تعیین وقت برای مراجعه به سفارت این کشور را انجام دهید. و در این مدت زمان تعیین شده باید کلیه مدارک مربوط به ویزای توریستی لیتوانی به سفارت خانه مربوطه ارائه گردد و همچنین افراد برای انگشت نگاری و مصاحبه حضور یابند. در این مصاحبه، از افرادی که قصد دریافت ویزای توریستی لیتوانی را دارند سؤالاتی پرسیده می­ شود و باید پاسخ مناسب به این سؤالات داده شود در غیر این صورت ممکن است افراد، موفق به گرفتن ویزای توریستی لیتوانی نشوند.

چطور به لیتوانی برویم

افرادی که اقدام به گرفتن ویزای توریستی لیتوانی کرده­ اند به این نکته توجه داشته باشند که پرواز مستقیمی برای این کشور در ایران وجود ندارد و باید از طریق ایرلاین ایران ترکیش و خطوط هواپیمایی ایفلون و لوفتهانزا و اتریشی با یک توقف در مسیر به این کشور سفر کنند.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

هتل های لیتوانی لیتوانی یکی از کشورهای شمال شرقی اروپا بوده که پایتخت آن شهر ویلنیوس بوده و در همسایگی...

سفر به لیتوانی کشور لیتوانی یکی از زیباترین و خوش آب و هوا ترین کشورهای قاره اروپا می باشد که...

ویزای لیتوانی به طور کلی وقتی صحبت به سفر های خارج از کشور می شود اغلب کشورها نیاز به ویزا...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر