ویزای توریستی لهستان

ویزای توریستی لهستان | مراحل اخذ – مدارک لازم – هزینه ویزا

۲ تیر ۱۳۹۷

ویزای توریستی لهستان

اگر به تازگی سفر تفریحی به یک کشور اروپایی و از جمله لهستان را در برنامه خود گنجانده اید، باید اطلاعاتی را در مورد نحوه ی دریافت ویزای توریستی لهستان جمع آوری نمایید. دریافت این نوع ویزا نسبت به دیگر انواع ویزاها کار آسان تری است و شما با آشنایی مختصر با روال کلی کار می توانید ویزای لهستان را دریافت کنید.

ویزای توریستی لهستان
ویزای توریستی لهستان

ویزا چیست؟

شما برای این که بخواهید به صورت قانونی وارد یک کشور دیگر مانند لهستان بشوید، به ویزای لهستان نیاز دارید. ویزا در واقع یک اجازه نامه و برگه ورود است که با داشتن آن می توانید به کشورهای مختلف سفر کنید. بر روی ویزا اطلاعات مختلفی وجود دارد. روی برگه ویزا زمان شروع، زمان پایان و مدت اعتبار درج می شود. شما در این مدت زمان باید وارد کشور مورد نظر شوید و در طول این مدت زمان به کشور خود باز گردید. ویزا انواع مختلفی دارد و بسته به این که چه هدفی از سفر تان به آن کشور دارید می تواند متفاوت باشد. انواع ویزا می تواند شامل ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای ازدواج، ویزای کار، ویزای کارآفرینی و … باشد. اما ما در این مقاله می خواهیم روی ویزای توریستی تمرکز کنیم و هدف اصلی بررسی نحوه اخذ ویزای توریستی لهستان می باشد.

ویزای توریستی لهستان
ویزای توریستی لهستان

ویزای توریستی لهستان

همان طور که گفتیم در این جا می خواهیم در ارتباط با ویزای توریستی لهستان صحبت کنیم. یکی از انواع ویزاهایی که شما می توانید اخذ کنید، ویزای توریستی لهستان می باشد. همان گونه که از نام این ویزا بر می آید، اگر هدف از سفر به لهستان اهداف گردشگری و توریستی باشد می توانید از این ویزای لهستان استفاده کنید. البته این مورد را نیز اضافه کنیم که لهستان یکی از کشورهای اروپایی است که عضو پیمان شینگن می باشد. پس شما برای سفر توریستی به این کشور باید ویزای توریستی شینگن این کشور را تهیه کنید. شما با اخذ ویزای شینگن لهستان می توانید در مدت زمان مقرر در برگه ی ویزا به دیگر کشورهای حوزه ی شینگن نیز سفر کنید.

جاذبه های گردشگری لهستان

اگر هدف شما نیز دریافت ویزای توریستی لهستان است، بد نیست کمی درباره ی جاذبه های گردشگری این کشور نیز صحبت کنیم. جاذبه های معروف گردشگری لهستان شامل قلعه واول، دریاچه ماسوریان، قلعه مالبورک، معدن نمک، منطقه قدیمی و تاریخی گدانسک، میدان مرکزی کراکف، شهر قدیمی ورشو، پارک لازینکی، کاخ سلطنتی ورشو و ده ها مرکز توریستی دیگر می باشد.

ویزای توریستی لهستان
ویزای توریستی لهستان

یکی از معروف ترین جاذبه های تاریخی و گردشگری جالب لهستان پارک تاریخی لازینکی است. این پارک در اصل ترکیبی از دو بخش مجموعه کاخ اشتاین اسلو آگست و پارک تفریحی می باشد. از آن جایی که این کاخ بر روی رودخانه لازینکی قرار گرفته است، به کاخی بر روی آب شهرت پیدا کرده است. شما نیز در سفر به لهستان می توانید به این مراکز زیبا و دیدنی رفته و از دیدن آن ها لذت ببرید.

مراحل اخذ ویزای توریستی لهستان

شما برای دریافت ویزای توریستی لهستان باید مراحل مختلفی را سپری کنید. در این جا می خواهیم بیش تر به این بخش بپردازیم. در ادامه لیست مراحل و کارهایی که باید برای اخذ ویزای توریستی لهستان انجام دهید را درج کرده ایم.

  • تعیین وقت سفارت لهستان
  • مراجعه به سفارت لهستان در زمان مقرر
  • پیکاپ ویزا و پاسپورت

به طور کلی شما باید مراحل فوق را سپری کنید. شما ابتدا از طریق وب سایت سفارت لهستان باید فرم وقت سفارت این کشور را پر کنید و درخواست تان را تکمیل نمایید. پس از این که وقت سفارت دریافت کردید. در زمان مقرر باید با در دست داشتن مدارک لازم به سفارت لهستان در تهران مراجعه کنید. در وقت سفارت نیز باید مراحل مختلفی را طی کنید تا بتوانید ویزای توریستی لهستان را دریافت کنید. پس از این که ویزای توریستی لهستان برای شما صادر شد، باید ویزای توریستی لهستان به پاسپورت الصاق شود. برای این که شما باید پیگیر کار پیکاپ پاسپورت و ویزای توریستی لهستان باشید.

ویزای توریستی لهستان
ویزای توریستی لهستان

مدارک لازم جهت دریافت ویزای توریستی لهستان

مدارکی که باید در وقت سفارت لهستان با خود به همراه داشته باشید، به صورت زیر می باشد:

  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • پاسپورت با حداقل ۳ ماه اعتبار
  • سند ازدواج
  • گواهی اشتغال به کار
  • فیش حقوقی ۶ ماه اخیر
  • مدرک خرید ملک در ایران که نشان دهد شما از تمکن مالی خوبی برخوردار هستید.
  • هزینه ی اخذ ویزای توریستی لهستان
  • ۲ قطعه عکس ۶ در ۴ سانتی متر
  • بیمه مسافرتی
  • بلیط هواپیما
  • اگر قبلا به لهستان سفر کرده اید، پاسپورت قبلی به همراه ویزای باطل شده  را نیز به همراه داشته باشید.
  • مدارک رزرو هتل
  • دعوت نامه (در دعوت نامه که به صورت اختیاری تحویل سفارت داده می شود، فرد دعوت کننده می تواند هزینه های اقامت شما در لهستان را بر عهده بگیرد و شما دیگر نیازی به رزرو هتل ندارید.)

نکته ی بسیار مهم این است که باید مدارک تان به زبان انگلیسی ترجمه شود و سپس آن ها را به سفارت لهستان تحویل دهید.

هزینه ویزای توریستی لهستان

هزینه ی دریافت ویزای توریستی لهستان بسته به رده سنی متقاضی متفاوت می باشد. در ادامه لیست هزینه های لازم را بررسی خواهیم کرد.

  • هزینه اخذ ویزای توریستی لهستان برای افراد زیر ۶ سال رایگان می باشد
  • هزینه اخذ ویزای توریستی لهستان برای افراد بین ۶ تا ۱۲ سال ۳۵ یورو می باشد.
  • هزینه اخذ ویزای توریستی لهستان برای افراد بزرگسال بالای ۱۲ سال ۶۰ یورو است.

شما بر اساس گروه سنی خود باید هزینه ی مورد نظر را پرداخت کنید و این هزینه برای هر متقاضی به صورت جداگانه باید در نظر گرفته شده و پرداخت شود. پول حتماً باید یورو باشد. پس پیش از وقت سفارت نسبت به تبدیل ارز اقدام کنید.

ویزای توریستی لهستان
ویزای توریستی لهستان

سفارت لهستان در تهران

لهستان در تهران دارای سفارت خانه می باشد و شما برای دریافت ویزای توریستی لهستان می توانید از طریق سفارت این کشور در تهران اقدام کنید. در ادامه اطلاعات وقت سفارت لهستان در تهران را عنوان خواهیم کرد:

آدرس سفارت لهستان در تهران:

تهران- بلوار آفریقا- خیابان پیروز- پلاک ۲

ساعات کاری:

شما در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹:۰۰ الی ۱۵:۰۰ می توانید به سفارت این کشور در تهران مراجعه کنید. البته بخش کنسولگری تا ساعت ۱۳:۰۰ پاسخگوی شما خواهد بود.

نکات مهم در اخذ ویزای توریستی لهستان

در اخذ ویزای لهستان باید به موارد و نکات مختلفی توجه داشته باشید که در ادامه تعدادی از این مراحل را توضیح خواهیم داد:

  • مدارک تان حتماً باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند، پس پیش از مراجعه به سفارت لهستان این کار را انجام دهید.
  • شما فرم ثبت درخواست ویزا را تنها یک بار می توانید پر کنید، پس در پر کردن فرم دقت کافی داشته باشید.
  • متقاضیان بالای ۱۲ سال باید خود در وقت سفارت حضور یابند؛ چرا که برای طی امور اداری باید انگشت نگاری انجام دهند.
  • اگر کسی را در لهستان ندارید که برای شما دعوت نامه ارسال کند، باز هم می توانید ویزای گردشگری لهستان را دریافت کنید. برای این کار تنها کافی است که پیش از اقدام به اخذ ویزا، هتلی را در لهستان رزرو نمایید.
  • از به همراه داشتن اشیاء تیز و برنده و خطرناک در وقت سفارت لهستان خودداری کنید.

نتیجه گیری

این مقاله در ارتباط با ویزای توریستی کشور لهستان تنظیم شده است. ما در آن سعی داشتیم تا بیش تر شما را با نحوه ی دریافت ویزای لهستان آشنا کنیم و اطلاعاتی را در اختیار تان قرار دهیم. امیدواریم این مقاله توانسته باشد، به شما در این امر کمک نماید و شما بتوانید راحت تر نسبت به اخذ ویزای توریستی اقدام کنید. در پایان نیز از شما سپاس گزاریم که به این مقاله و وب سایت ما توجه داشته و ما را مورد حمایت خود قرار می دهید.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای نمایشگاهی لهستان مهاجرت به کشورهای خارجی با اهداف متفاوتی صورت می گیرد. جهت اخذ ویزای نمایشگاهی لهستان میتوانید از...

ویزای تحصیلی لهستان لهستان یکی از کشور هایی است که سالانه دارای متقاضیان زیادی جهت اخذ ویزای تحصیلی می باشد...

درباره لهستان لهستان یا جمهوری لهستان از زمانی که پایه گذاری شده تاکنون اتفاقات زیادی را گذرانده است. درباره لهستان...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر