ویزای توریستی فنلاند

ویزای توریستی فنلاند | شرایط اخذ – مدارک لازم – انواع

۴ تیر ۱۳۹۷

ویزای توریستی فنلاند

افرادی که ویزای توریستی فنلاند را دریافت می کنند قادر خواهند بود مدت کوتاهی در کشور فنلاند اقامت کنند. معمولاً حداکثر مدت این ویزا ۹۰ روز است. برای دیدن اقوام نزدیک و درجه یک مثل پدر، مادر، همسر، خواهر و برادر می توان درخواست ویزای توریستی فنلاند داشت. ویزای فنلاند می تواند به دلایل دیگری مثل گردشگری، شرکت در یک اجلاس و یا داد و ستد صادر شود. شما می توانید با آماده کردن مدارک مورد نیاز، ویزای توریستی فنلاند را دریافت نمایید.

ویزای توریستی فنلاند
ویزای توریستی فنلاند

ویزای توریستی فنلاند و شرایط اخذ آن

جهت اخذ ویزای توریستی فنلاند که کشوری از منطقه اسکاندیناوی و اتحادیه اروپا می باشد بایستی با مراجعه به کنسولگری و یا سفارت فنلاند و ارائه مدارک بپردازید. این ویزا به متقاضیان ویزای توریستی فنلاند امکان اقامت در کشور فنلاند را به مدت زمان کوتاه و مشخصی می دهد. از آنجایی که کشور فنلاند جزء کشورهای عضو پیمان شنگن می باشد، افراد متقاضی پس از دریافت ویزای توریستی فنلاند و ورود به خاک فنلاند می توانند بدون اخذ ویزای جدید به سایر کشورهای عضو شنگن وارد شوند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی فنلاند

  • فرم تکمیل شده مربوط به اخذ ویزای توریستی
  • پاسپورت
  • شناسنامه به همراه ترجمه آن
  • سندهایی دال بر مالکیت زمین یا منزل مسکونی
  • نامه اشتغال به تحصیل از طرف دانشگاه محل تحصیل ( این نامه شانس دریافت ویزای توریستی را بالا می برد)
  • ترجمه و اصل آخرین مدرک تحصیلی
  • نامه اشتغال به کار برای افرادی که مشغول به کاری به خصوص هستند
  • سپرده بانکی به میزان حدوداً ۶ هزار یورو
  • مدارکی جهت اثبات متأهل و یا مجرد بودن
  • اصل گواهی حساب بانکی که به امضای بانک رسیده باشد.( گواهی گردش مالی ۶ ماه اخیر یا موجودی حساب )
  • ۶ عدد عکس ۶*۴ رنگیِ تمام رخ، با پس زمینه سفید
  • رضایت نامه محضری برای فرزندان زیر ۱۸ سال که قصد دارند به تنهایی و بدون پدر سفر کنند
  • رضایت نامه محضری برای خانم های متأهل که تصمیم دارند تنهایی به سفر بروند
  • ترجمه مدارک شغلی همسر خانم های خانه داری که قصد سفر دارند
  • سابقه سفر به خارج از کشور
  • دعوت نامه از طرف بستگان شما که در فنلاند ساکن هستند
  • بیمه درمانی تا حدود ۱۰۰۰۰۰ یورو برای فرد متقاضی با هدف اقامت در فنلاند کمتر از ۲ سال
  • بیمه درمانی تا حدود ۳۰۰۰۰ یورو برای فرد متقاضی با هدف اقامت در فنلاند بیشتر از ۲ سال
ویزای توریستی فنلاند
ویزای توریستی فنلاند

انواع صدور ویزاهای شنگن

با دریافت ویزای نوع A، این امکان وجود دارد تا شخص بتواند با تغییر پرواز خود به کشوری خارج از محدوده شنگن وارد شود. البته در این صورت شخص دیگر اجازه ورود به کشورهای عضو شنگن و از جمله فنلاند را نخواهد داشت. با دریافت ویزای نوع B، شخص امکان خروج از کشور شنگن و ورود به کشوری غیر شنگن را دریافت خواهد کرد. با دریافت ویزای نوع C که همان ویزای توریستی از جمله به مقصد فنلاند می باشد، شخص امکان اقامت در فنلاند را برای مدت مشخصی خواهد داشت. دریافت ویزای نوع D بیشتر توسط تاجران انجام می شود چرا که این ویزا طولانی مدت است و به همین دلیل امکان رفت و آمد بیشتری در کشورهای شنگن را به آن ها خواهد داد.

انواع ویزای توریستی فنلاند

کشور فنلاند همانند بسیاری از دیگر کشورها ویزاهای توریستی خود را به دو روش تک ورودی (entry Single) و یا چند ورودی صادر می کند. البته در طی سالیان اخیر سیاست کشور فنلاند بر صدور ویزاهای چند ورودی یا همان Multiple entry از طریق ویزای توریستی فنلاند بوده است.

ورود به کشورهای عضو شنگن با دریافت ویزای توریستی فنلاند

از آنجایی که کشور فنلاند عضو پیمان شنگن اروپا می باشد، دریافت کنندگان ویزای توریستی کشور فنلاند حق ورود به تمامی کشورهای شنگن را بدون هیچ محدودیتی دارا می باشند بدین معنا که علاوه بر جابه جایی بین این کشورها می توانند مابقی زمان ویزای توریستی خود را در یکی از این کشورها و نه فقط کشور فنلاند سپری کنند. ذکر این نکته خالی از اهمیت نیست که برای ورود به کشور دیگری که عضو محدوده شنگن می باشد، بایستی ابتدا به فنلاند وارد شوید ، سپس از آنجا به کشور مورد نظر سفر کنید چرا که ویزای توریستی شما از طرف سفارت فنلاند صادر شده است.

نکاتی درباره اخذ ویزای توریستی فنلاند

  • ویزای توریستی فنلاند می تواند به یکی از دلایل گردشگری، تجارت، شرکت در یک همایش و یا دیدن بستگان و نزدیکان صادر شود.
  • فرد به منظور درخواست ویزای توریستی فنلاند بایستی به سفارت و یا کنسولگری فنلاند در کشور خود مراجعه کند.
  • پیشنهاد ما این است که حداقل ۲ ماه زودتر از زمان مورد نظرتان برای درخواست ویزا اقدام کنید چرا که حداقل ۳ هفته زمان می برد تا مدارک در سفارت فنلاند بررسی شده و تأیید گردد. از طرفی گاهی پیش می آید که افسر ویزا، مدارک بیشتری را از متقاضی درخواست می کند و همین امر می تواند فرآیند اخذ ویزای توریستی فنلاند را طولانی تر کند.
  • امکان آگاهی از نتیجه درخواست ویزای توریستی پس از ۱۵ روز، از طریق تماس با سفارت وجود دارد.
  • مدت زمان ویزای توریستی فنلاند کوتاه و معمولاً ۹۰ روزه می باشد.
  • در مواردی همچون دریافت ویزای توریستی برای ملاقات نزدیکان، با توجه به نظر افسر سفارت این امکان وجود دارد که ویزای توریستی متقاضی به مدت ۹۰ روز تمدید گردد.
  • یکی از مهم ترین موارد در زمان اخذ ویزای توریستی فنلاند این است که بتوان افسر ویزا را قانع کرد که متقاضی ویزای توریستی فنلاند قصد بازگشت صد در صد به کشور خود پس از ورود به کشور فنلاند و سپری کردن دوران کوتاه مدت تعیین شده را دارد و به دنبال دریافت اقامت از طریق اخذ ویزای توریستی فنلاند نمی باشد.
  • یکی دیگر از موارد مهم در زمینه اخذ ویزای توریستی فنلاند توانایی اثبات تمکن مالی شخصِ درخواست کننده این ویزا و در پی آن توانایی متقاضی در پرداخت هزینه های خود در کشور فنلاند می باشد.
  • امکان کار و یا تحصیل برای افرادی که ویزای توریستی فنلاند را دریافت کرده اند، وجود ندارد. از طرفی تبدیل ویزای توریستی فنلاند به انواع ویزاهای دیگری همچون ویزای کاری یا تحصیلی نیز امکان پذیر نیست.
  • ورود افرادی که دارای ویزای شنگن می باشند به کشور فنلاند بدون داشتن ویزای خاص دیگری امکان پذیر است.
  • افرادی که ساکن کشورهای شنگن می باشند اما از اتباع آن کشورها به حساب نمی آیند، نیاز به ارائه کارت اقامت خود برای ورود به فنلاند را دارند اما دیگر لازم نیست ویزای شنگن دریافت کنند.
  • از دیگر افرادی که نیاز به اخذ ویزای توریستی فنلاند ندارند، همسر و فرزندانِ تبعه فنلاند می باشد که تنها با ارائه سند ازدواج و مدارکی دال بر اثبات این رابطه می توانند به فنلاند وارد شوند.
ویزای توریستی فنلاند
ویزای توریستی فنلاند

پارامترهایی که شانس اخذ ویزای توریستی فنلاند را افزایش می دهد

افرادی که قصد دارند به همراه خانواده برای دریافت ویزای توریستی کشور فنلاند اقدام کنند، شانس بسیار کمتری نسبت به زمانی که به صورت انفرادی برای این منظور اقدام می کنند، دارند. حضور یکی از بستگان درجه یکِ فرد متقاضیِ ویزای توریستی فنلاند مانند پدر، مادر، خواهر و … در این کشور و ارسال دعوتنامه از طرف آن ها برای فرد متقاضی، شانس دریافت این ویزا را بالاتر می برد. اگر قصد سفر به فنلاند را دارید باید ابتدا وقت سفارت فنلاند را دریافت نمایید.

راههای دریافت اقامت دائم در فنلاند پس از ورود به این کشور از طریق ویزای توریستی

۱٫ فراهم آوردن شرایطی از جمله مهیا کردن زمینه های به دست آوردن یک شغل یا کسب و کار در مدت زمان حضور فرد در فنلاند تا بتواند پس از بازگشت به کشور خود جهت ویزای کار یا اقامت کار آفرینی اقدام کند.

۲٫ درخواست پناهندگی پس از ورود به فنلاند از طریق ویزای توریستی فنلاند که این کار به هیچ وجه توصیه نمی شود چرا که مشکلات بسیاری را برای فرد درخواست دهنده ویزا به دنبال خواهد داشت و احتمال این که فرد درخواست دهنده پناهندگی به کشور مبدأ برگردانده شود بسیار است، چه آن فرد تبعه کشور مبدأ باشد یا نباشد.

ویزای توریستی فنلاند
ویزای توریستی فنلاند

ویزای توریستی فنلاند را با اطمینان دریافت کنید

مشاورین موسسه ما با اطمینان شما را در رابطه با شرایط ویزای توریستی فنلاند ، ارائه مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی فنلاند به سفارت این کشور و هر آنچه آسودگی خاطر شما را در مقدمات این سفر به دنبال داشته باشد، همراهی خواهند کرد.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

اقامت فنلاند کشور فنلاند یکی از کشورهای شمالی اروپا است که پایتخت آن شهری به نام هلسینکی می باشد. این...

هتل های هلسینکی برای سفر به هلسینکی یکی از مواردی که باید از قبل بررسی کرد هتل های هلسینکی هستند....

روادید فنلاند فنلاند یکی از کشورهایی است که هر ساله اشخاص زیادی در صدد تهیه ویزای فنلاند هستند. برای اخذ...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر