ویزای توریستی بلژیک

شرایط اخذ ویزای توریستی بلژیک چگونه است؟

۱ تیر ۱۳۹۷

ویزای توریستی بلژیک

در متن زیر قصد داریم تا شما را با یکی از کشورهای زیبای اروپا یعنی کشور بلژیک آشنا کنیم و در مورد چگونگی و مراحل ویزای توریستی بلژیک اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم تا شما پیش از سفر از آن ها مطلع باشید. جهت اخذ ویزای بلژیک باید وقت سفارت بلژیک را بصورت آنلاین رزرو نمایید.

 بلژیک (Belgium)

کشور بلژیک در یک نگاه

مرکز: نام مرکز این کشور بروکسل است.

شهر های مهم: بروکسل، آنتورپ از شهرهای مهم آن هستند. البته شهرهای دیگری چون خنت (گنت یا گان)، شارلروآ نیز در این طبقه بندی قرار می گیرند.

مذهب اصلی: بیشتر مردم آن مسیحی هستند. مخصوصا رومان کاتولیک

زبان های اصلی: مردم این کشور به سه زبان هلندی، فرانسوی و آلمانی مسلط هستند.

آب و هوا: بلژیک دارای زمستان معتدل و تابستان های خنک بارانی، مرطوب و ابری می باشد.

شاخص امید به زندگی: ۸۰ سال

واحد پولی: یورو

ویزای توریستی بلژیک
ویزای توریستی بلژیک

بلژیک یک کشور پادشاهی است. امپراتوری مستقل بلژیک در غرب اروپا واقع شده است. سه جامعه فنلاندی ، فرانسوی ، آلمانی جامعه بلژیک را تشکیل می دهند. این کشور همسایگانی مانند هلند (از شمال)، آلمان (از شرق)، لوکزامبورگ (جنوب شرقی) دارد. البته فرانسه (جنوب) نیزبا آن همسایه است. این کشور یکی از بنیان‌گذاران پیمان آتلانتیک شمال (ناتو) است. بلژیک در سال های بسیار زیادی جزو کشورهای فرانسه و هلند و اسپانیا بود و در سال ۱۸۳۰ استقلال یافت. بلژیک کشوری با تراکم جمعیت بالا اما مساحت کوچک است. این کشور دو گروه زبان‌اصلی هلندی ۵۹٫% جمعیت و زبان فرانسوی ۴۱٫% جمعیت را تشکیل می‌دهند. زبان انگلیسی نیز در سراسر کشور بلژیک به‌عنوان زبان خارجی استفاده می‌شود. حکومت این کشور سلطنتی و از دموکراسی پارلمانی تبعیت می‌کند. مذهب اصلی در این کشور مسیحیت مخصوصاً رومان کاتولیک است و این مذهب حدود ۵۸٫% جمعیت مردم بلژیک را شامل می‌شود. جهت اخذ ویزای توریستی بلژیک باید وقت سفارت بلژیک  را از قبل رزرو نمایید.

ویزای توریستی بلژیک
ویزای توریستی بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک

در کشور بلژیک بارندگی بسیار زیاد است و شما در تمام فصول در این کشور بارندگی خواهید دید ، در واقع آب و هوای این کشور معتدل دریایی است. در کل  آب و هوای کشور بلژیک بسیار معتدل است و گرما و سرمای شدیدی دیده نمی شود. این هوا تحت تأثیر دریای شمال و اقیانوس اطلس می باشد. قدم زدن در باران در شهرهای تمیز بلژیک بسیار دل ‌انگیز است. جهت اخذ ویزای توریستی بلژیک باید حضوری به سفارت بلژیک مراجعه نمایید.

جغرافیای کشور بلژیک

سه منطقه در کشور بلژیک وجود دارد. بخش اول دشت ساحلی شمال غربی می باشد و قسمت دوم را می توان به بخش‌های میانی شامل فلات مرکزی اختصاص داد. البته لازم به ذکر است که در جنوب شرقی این کشور نیز کوه‌های آردن قرار دارد. دشت ‌های ساحلی دارای زمین ‌هایی بسیار خشک و هم‌ چنین شامل تپه ‌های شنی و خاکریز  نیز می ‌باشد. فلات‌ های مرکزی که شامل دره‌ های حاصلخیز است دومین منطقه از جغرافیای کشور بلژیک می‌باشند. در کوه ‌های آردن در واقع منطقه سوم کشور بلژیک جنگل‌ های بسیار انبوه دیده می‌شود. سه فرودگاه که دو فرودگاه در شهر بروکسل و یک فرودگاه بین‌ المللی آنتورپ نیز در منطقه دیگر واقع شده است. سیستم‌ های حمل و نقل عمومی در این کشور بسیار بالا و با کیفیت است و از سیستم های اصلی محسوب می شود و هم چنین از بهترین سیستم‌ های اتوبوسرانی در کشور بلژیک استفاده شده است.

ویزای توریستی بلژیک
ویزای توریستی بلژیک

فرهنگ و زبان کشور بلژیک

میزان شادی و شوخ طبعی مردم این کشور بسیار معروف است. در این کشور افراد بسیار خوش‌طبع هستند و میزان ناراحتی در آن کمتر می‌باشد. در فرهنگ کشور بلژیک میزان  نظافت از دسته مسائل بسیار مهم است. همین طور این کشور هوای بسیار تمیزی دارد و به دلیل بارش های فراوان شهرهای آن همچون آینه می ‌درخشند. زبان مردم کشور بلژیک در اغلب موارد هلندی است البته فرانسوی نیز در این کشور و به ‌خصوص پایتخت این کشور رواج دارد. لهجه‌ های مختلفی در این کشور دیده می‌شود و این موضوع نشان دهنده ی حضور مردم مختلف در این شهر می‌باشد. جهت اخذ ویزای توریستی بلژیک باید حضوری به سفارت مراجعه نمایید.

در مورد موضوعات هنری در کشور بلژیک می‌توان به نمونه‌ های بسیار خارق ‌العاده اشاره کرد. مذهب و آیین اصلی کشور بلژیک مسیحیت مخصوصا رومان کاتولیک است. حدود ۵۸% از جمعیت بلژیک کلیسای رومان کاتولیک را پیروی می کنند و  مسلمانان، اعضای کلیساهای پروتستان و ارتودکس شرقی در کل ۱۴% از جمعیت را تشکیل می دهند. در بیش از  نیمی از مناطق بلژیک، زبان هلندی (گویش فلاندری) رایج است و زبان فرانسوی در ۴۰٪ مناطق جنوبی صحبت می‌شود. جمعیت بسیار اندکی از مردم بلژیک آلمانی زبان هستند و در شرق این کشور زندگی می‌کنند.

جاذبه های کشور بلژیک

کشور کوچک بلژیک به دلیل آب و هوای  مناسب همیشه طرفداران زیادی در بین کشورهای اروپایی داشته است به خصوص شهر بروژ که در آن جاذبه های کشور بلژیک بسیار دیده می ‌شود. بیشترین اتفاقات مهم تاریخی قاره اروپا در این کشور رخ‌ داده است و همین باعث افزایش جاذبه های تاریخی این شهر شده است. شهر هایی مانند خنت، آندروپ و مون نیز جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای ‌داده‌اند. در زیر جاذبه های گردشگری معروف بلژیک را معرفی می کنیم.

ویزای توریستی بلژیک
ویزای توریستی بلژیک

برج ناقوس

شهر بروژ یک برج تاریخی را در خود جای داده است. برج ناقوس که از دیدنی ترین جاذبه های بلژیک است کلیسای زیبایی است که در مرکز شهر قرار دارد و این برج مشرف ‌به میدان اصلی شهر بروژ است. قدمت برج ناقوس مربوط به قرون‌ وسطی می باشد. این برج به ‌عنوان تالار اصلی شهر مورد استفاده قرار می‌گرفت. این برج دارای ۳۶۶ پله است که بالا رفتن از آن برای توریست ‌ها و گردشگران جالب و خاطره‌انگیز است.

کلیسای  سنت بابوو خنت

در طراحی این کلیسا از سبک ‌های معماری رومانسک و گوتیک به استفاده شده است. این کلیسا در شهری به نام خنت است. کلیسای بابوو خنت از نمونه‌ های معروفی است که در طراحی آن از معماری مذهبی استفاده شده است و همین باعث شده است که از چشمگیرترین جاذبه های بلژیک به شمار آید. پنجره‌ های رنگارنگ و بلند این کلیسا عظمت و شکوهی خاص به این بنای تاریخی داده است و به زیبایی آن افزوده است. تزیینات داخلی این بنا یک شاهکار تاریخی است که همین امر هر ساله جمعیت زیادی را برای دیدن این اثر تاریخی به بلژیک می کشاند.

شهر قدیمی مون

از جذاب ‌ترین و تاریخی ترین شهرهای کشور بلژیک می توان به شهر مون اشاره کرد. در مرکز  این شهر گرند پلاس قرار دارد و این مکان یکی از دیدنی های بلژیک محسوب می‌شود. گذشته و تاریخ ساختمان‌ های شهر مون به ۴۰۰ سال پیش می‌رسد. از بناهای مهم و گردشگری و تاریخی شهر مون کلیسای سنت جورج و خانه تاریخی را می توان نام برد.

انواع ویزای بلژیک

  1. ویزای کوتاه‌ مدت: توریستی و تجاری (کمتر از ۹۰٫ روز با یک‌بار ورود) ۶۰٫ یورو
  2. ویزای اقامت طولانی‌مدت: اجازه اقامت موقت برای ادامه تحصیل ۱۸۰٫ یورو
  3. اجازه اقامت: ویزای نوع D
  4. ویزای الحاق به خانواده پس از ازدواج: همسر بلژیکی یا تبعه کشور اروپا یا همسر خارجی دارای اقامت بلژیک

مدارک مشترک ویزا

  • پاسپورت که حداقل باید تا ۳ ماه بعد از پایان سفر انقضا داشته باشد.
  • شناسنامه
  • پر کردن فرم ویزا به‌صورت آنلاین یا کاغذی
  • مدارک نشان‌دهنده شغل و یا دانشجو بودن فرد در کشور
  • مدارک نشان‌دهنده توانایی مالی
  • عکس دیجیتالی
  • رزرو پرواز رفت‌وبرگشت به کشور مقصد
  • دعوت‌نامه از شخص یا شرکت در کشور مقصد
  • بیمه مسافرتی

صدور ویزای بلژیک به دو صورت است:

دریافت ویزای توریستی بلژیک شامل مراحل ذیل میباشد:

  1.  از طرف کسانی که قانونی در این کشور اقامت دارند و یا تابعت رسمی این کشور را دارند دعوت‌نامه‌ای دریافت کرده باشد
  2. فرد درخواست ویزای خود را به سفارت تحویل داده اند و پس از احراز شرایط عمومی تمکن مالی و عدم سوء پیشینه متقاضی، سفارت بلژیک در سازمان اتحادیه اروپا برای شخص متقاضی ویزا صادر می‌نماید.

سفارت کشور بلژیک در ایران

تهران. الهیه. خیابان آقابزرگی. کوچه شیرین. پلاک ۴٫

ساعات کاری سفارت بلژیک

برای مراجعه می توانید در تمامی روزهای هفته به غیر از پنج شنبه ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ مراجعه نمایید.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

بلیط بروکسل با خرید بلیط بروکسل به پایتخت کشور بلژیک سفر خواهید کرد. بروکسل در بین کشورهای اروپایی از اهمیت...

هتل های بروکسل اقامت در هتل های بروکسل یکی از بخش های جذاب سفر به شهر تاریخی است. بروکسل پایتخت...

تور بروکسل امروزه مردم علاقه بسیار زیادی به سفر و گردش دارند و تمایل دارند در اوقات فراغت خود از...

نظرت چی بود؟

1 نظر

زهرا 26 آبان 1397 پاسخ

سلام من ویزای توریستی بلژیک اقدام کرذم روز انگشتنگاری یه من گفتن دو هفته دیگه جوابش میاد اما الان تقریبا شده چهار هفته هفته هنوز جوابش نیومده
این معنای خاصی داره ؟
این طول کشیدن نشونه ریجکتیه یا قبولی؟
جواب بدید لطفا

آژانس مسافرتی سفری دیگر