ویزای توریستی ایتالیا، برای سفر به کشور زیبا و توریستی ایتالیا باید برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا اقدام نمایید که مراحل و نکات خاصی دارد. در این نوشتار قصد ...

ویزای توریستی ایتالیا – مراحل اخذ + مدارک مورد نیاز + زمان و هزینه صدور

۲۸ خرداد ۱۳۹۷

ویزای توریستی ایتالیا، برای سفر به کشور زیبا و توریستی ایتالیا باید برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا اقدام نمایید که مراحل و نکات خاصی دارد. در این نوشتار قصد …

ویزای توریستی ایتالیا

برای سفر به کشور زیبا و توریستی ایتالیا باید برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا اقدام نمایید که مراحل و نکات خاصی دارد. در این نوشتار قصد داریم به معرفی دیدنی‌ها و جاذبه‌های کشور ایتالیا همچنین توضیح مراحل و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا بپردازیم.

معرفی کشوری زیبا به نام ایتالیا

ایتالیا کشوری توریستی در جنوب قاره سر سبز اروپا با جمعیت حدود ۶۰ میلیون نفر است که از نظر جمعیت در جایگاه ۵ قاره اروپا و ۲۳ جهان قرار دارد. چیزی حدود ۹۰ درصد مردم این کشور مسیحی هستند و کشور واتیکان که مرکزیت دین مسیحی کاتولیک و محل زندگی پاپ است در پایتخت کشور ایتالیا یعنی رم قرار گرفته است.

شبه جزیره ایتالیا که با کشور‌های فرانسه، سوییس و اتریش همسایه است از جنوب به دریای مدیترانه و آب‌های آزاد راه دارد. موقعیت خاص جغرافیایی، مذهبی و تاریخی کشور ایتالیا باعث شده بود در گذشته مرکز مهم تمدن غرب و به نوعی دروازه اروپا به قاره آفریقا باشد. امروزه کشور ایتالیا را کشوری توسعه یافته و مرفه می‌شناسیم که هفتمین تولید ناخالص ملی را در میان کشور‌های جهان دارد.

آب و هوای کشور ایتالیا

کشور ایتالیا آب و هوای مدیترانه‌ای دارد و به دلیل وسعتش آب هوای جنوب و شمالش در فصل‌های مختلف سال متفاوت است.

زمستان‌های نواحی شمالی ایتالیا که در مجاورت رشته کوه‌های آلپ قرار دارد سرد و برفی هستند در حالی که جنوب این کشور به دلیل قرار گرفتن در مناطق مدیترانه‌ای بسیار معتدل‌تر است و زمستان‌های نسبتا ملایم‌تری دارد. همچنین در تابستان مناطق ساحلی کشور ایتالیا بسیار گرم و مرطوب می‌شوند و این نواحی شمالی و کوهستانی این کشور هستند که آب و هوای معتدل و ملایم دارند.

شهر رم پایتخت ایتالیا

عوامل و جاذبه‌های توریستی مختلفی وجود دارد که کشور ایتالیا را مقصدی توریستی و جذاب برای گردشگران سراسر دنیا می‌کند. شهر رم پایتخت و مهم‌ترین شهر ایتالیا شهری باستانی است که اکثریت آثار تاریخی ایتالیا در آن واقع شده است.

این شهر که پایتخت امپراتوری باستانی روم بوده است آثاری چون کولوسئوم آمفی تئاتر باستانی رومی‌ها، کلیسای کاتولیک واتیکان که مکانی مقدس برای همه مسیحیان جهان است و فونتانا تروی میدان عشق را در خود جای داده است. این‌ها تنها بخشی از مراکز تاریخی پایتخت ایتالیا است.

مد و لباس در ایتالیا و غذا‌ های ایتالیایی

اگر قصد خرید لباس‌های با کیفیت و مارک ایتالیایی را دارید فروشگاه‌های مارک‌های معتبر ایتالیایی همچون بولگاری، ورساچی و گوچی در اطراف میدان اسپانیا در شهر رم محل مناسبی برای خرید کردن شما است. ایتالیا را می‌توان به نوعی مرکز مد لباس در دنیا دانست که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا برای دیدن از فروشگاه‌های مد و لباسی که طراحان سرشناس و برجسته این کشور تولید می‌کنند به این کشور می‌کشاند.

از دیگر جاذبه‌های توریستی ایتالیا غذاهای خوشمزه و لذیذ این کشور است. رستوران‌های متنوع و با کیفیت که در تمام شهرهای این کشور وجود دارند انواع غذا‌های خوشمزه را سرو می‌کنند. پاستا، پیتزا و لازانیا از غذاهای معروف ایتالیا هستند که طرفداران زیادی بین تمام مردم جهان دارند. صرف غذاهای خوشمزه ایتالیایی به تمام گردشگران این کشور زیبا توصیه می‌شود.

سایر دیدنی‌ های کشور ایتالیا

شهر ونیز و قایق سواری در خیابان‌های آن، بازدید از خرابه‌های شهر پمپئی که به دیل انفجار‌های کوه آتشفشانی وزوو خالی از سکنه شد، برج کج پیزا واقع در شهر پیزا که به نوعی به نماد کشور ایتالیا تبدیل شده است.

ماهیگیری در دریاچه کومو و بازدید از منطقه زیبا و توریستی آن، ساحل زیبا آمالفی در دامنه کوه‌های شیب دار رو به دریا در جنوب ایتالیا و استان سالرنو، کلیسای سانتا ماریا دل فیوره از بزرگترین کلیسا‌های جامع جهان با گنبد بزرگ آجری در شهر فلورانس و منطقه تاریخی رومن فروم که مرکز بازرگانی و سیاسی روم باستان است و معماری آن دوره را به خوبی به شما نشان می‌دهد تنها بخشی از دیدنی‌ها و آثار باستانی و مراکز توریستی کشور زیبا ایتالیا است.

اخذ ویزای توریستی ایتالیا

با توجه به تمام دیدنی‌ها و مراکز گردشگری ایتالیا اگر قصد سفر تفریحی به این کشور را دارید باید برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا اقدام نمایید و توجه داشته باشید که این نوع ویزا تنها برای سفرهای کوتاه مدت و توریستی به ایتالیا کاربرد و اعتبار دارد و اگر مقاصد دیگری همچون تحصیل، کار و تجارت و یا درمان از سفر به این کشور دارید ویزای توریستی ایتالیا به کار شما نخواهد آمد و باید انواع دیگر ویزای ایتالیا را اخذ نمایید.

با توجه به تمام دیدنی‌ها و مراکز گردشگری ایتالیا اگر قصد سفر تفریحی به این کشور را دارید باید برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا اقدام نمایید - سایت ویزا

مراحل اخذ ویزای توریستی ایتالیا

برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا مراحل مختلفی را باید طی کرد، اولین مرحله تکمیل فرم تقاضا ویزا است که در سایت سفارت این کشور در اختیار عموم قرار دارد. در ادامه باید وقت سفارت ایتالیا  را برای مراجعه حضوری و تسلیم مدارک مشخص کرد که توسط سفارت تعیین می‌شود.

این کار هم با مراجعه به سامانه تعیین وقت در سایت سفارت ایتالیا به صورت اینترنتی انجام می‌شود. پیشنهاد می‌شود قبل از تعیین وقت سفارت ایتالیا از حضور خود در تاریخ مشخص شده برای مصاحبه مورد نظر برای صدور ویزای توریستی ایتالیا مطمئن شوید.  

مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزای توریستی ایتالیا

پس از تعیین وقت سفارت ایتالیا باید مدارکی که برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا مورد نیاز است را تهیه و تکمیل نمایید که این مدارک عبارت‌اند از:

  • فرم درخواست ویزای توریستی ایتالیا
  • ۲ قطعه عکس پرسنلی سه در چهار
  • گذر نامه با حداقل ۳ ماه اعتبار

در صورتی که متقاضی ویزای توریستی ایتالیا توسط شخصی ایتالیایی یا شخصی که اقامت دائم این کشور را دارد دعوت شده است دعوتنامه تکمیل شده توسط وی را باید ارائه دهد. همچنین اصل و کپی شناسنامه شخص متقاضی اخذ ویزای توریستی ایتالیا به همراه ترجمه ایتالیایی یا انگلیسی آن باید به همراه شما باشد.

 اصل و کپی بیمه مسافرتی بین المللی برای کل دوره مسافرت که باید همراه خود داشته باشید.  اصل و کپی بلیط هواپیما یا رسید و مدرکی مبنی بر رزرو بلیط مورد نظر به مقصد کشور ایتالیا و اصل و کپی رسید رزرو هتل یا محل اقامت در کشور ایتالیا. در ضمن اگر قبلا به این کشور یا کشورهای هم پیمان شینگن سفر کرده‌اید مدارک آن را در روز مراجعه حضوری ارائه کنید.

نکاتی در ارتباط با ویزای توریستی ایتالیا

البته ذکر این نکته اهمیت دارد که کنسولگری کشور ایتالیا در صورت صلاح دید می‌تواند مدارک دیگری را نیز علاوه بر این مدارک از شخص متقاضی دریافت ویزای توریستی ایتالیا بخواهد که البته این موارد به ندرت اتفاق می‌افتند.  به این موضوع توجه داشته باشید که کلیه مدارک ذکر شده باید به صورت چاپی و کاغذی باشند تا بتوانید در روز مراجعه حضوری آن‌ها را برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا تحویل دهید. در ضمن بهتر است از تمامی مدارک یک کپی داشته باشید.

زمان و هزینه لازم برای صدور ویزای توریستی ایتالیا

پس از تعیین وقت مراجعه حضوری به سفارت ایتالیا که بر اساس میزان تقاضا ممکن است چند هفته بعد از پر کردن فرم تعیین وقت باشد و مراجعه حضوری به سفارت و تسلیم مدارک و مصاحبه، چیزی حدود ۳ هفته تا ۱ ماه طول می‌کشد تا بررسی اولیه مدارک شما انجام شود و بعد از آن هم ممکن است چند هفته برای دریافت پاسخ قطعی از سفارت جهت صدور ویزای توریستی ایتالیا معطل شوید.

همچنین باید بدانید هزینه درخواست ویزای توریستی ایتالیا برای افراد بزرگسال مبلغی حدود 250 یورو است که برای افراد ۶ تا ۱۲ سال این مبلغ تا 125 یورو کاهش می‌یابد و برای کودکان زیر ۶ سال هزینه‌ای دریافت نمی‌گردد.

گفتنی است سفارت ایتالیا در تهران در خیابان نوفل لوشاتو قرار دارد و برای طی کردن مراحل اخذ ویزای توریستی ایتالیا به سفارت ایتالیا و یا به سایت این سفارت در تهران مراجعه نمایید.


سوالات متداول ویزای توریستی ایتالیا

پس از تعیین وقت سفارت ایتالیا چه مدارکی را برای أخذ ویزای توریستی ایتالیا باید آماده کنیم؟

چقدر طول می‌کشد تا ویزای توریستی ایتالیا صادر شود؟

آیا کسی که با هدف درمان قصد سفر به ایتالیا را دارد می‌تواند ویزای توریستی ایتالیا را بگیرد؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

هتل های ایتالیا هتل های زیادی در جهان وجود دارند که از نظر هنر و معماری زیبا شهرت خود را...

هتل های میلان هتل های میلان با داشتن بهترین و با کیفیت ترین امکانات توانسته است رضایت مشتریان خود را...

راهنمای کامل ویزای تحصیلی ایتالیا یکی از کشورهای علمی در قاره اروپا کشور ایتالیا می باشد که بسیاری از دانشجویان...

نظرت چی بود؟

2 نظر

جمال 17 تیر 1398 پاسخ

مطلب بسیار عالی بود ممنون

adminiranvisa 6 آبان 1398

بابازاده کارشناس ویزا :
با سلام و احترام
ممنون از نظرتون
در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با ما در ارتباط باشید
سایت ویزا

آژانس مسافرتی سفری دیگر