ویزای تحصیلی هلند

ویزای تحصیلی هلند | اهمیت زبان – مدارک و شرایط مالی لازم – مراحل دریافت

۲۰ مرداد ۱۳۹۷

ویزای تحصیلی هلند

آیا قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید؟ تا چه حد با شرایط تحصیل در کشور هلند آشنایی دارید؟ آیا شرایط مهاجرت تحصیلی به هلند را می دانید؟ در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط اخذ ویزای تحصیلی هلند آشنا کنیم. اگر علاقه مند به تحصیل در یک کشور فوق العاده زیبا با دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی هستید، خواندن این مطلب را تا پایان از دست ندهید.

آشنایی با کشور هلند

هلند کشور زیبایی است. این کشور در غرب قاره اروپا واقع شده است و همسایه کشورهای آلمان و بلژیک است. آنچه که اکثریت مردم را به یاد این کشور می اندازد، گل لاله است. هلند کشور زیبایی است و به واسطه گل های فراوان معروف است. در کنار گل ها، به خاطر وجود آسیاب های بادی، تعداد زیاد دوچرخه سوار که این وسیله را به عنوان وسیله نقلیه خود انتخاب کرده اند و هم چنین تولید پنیرهای گران قیمت و متنوع و خوشمزه مشهور شده است. همچنین پیشینه هنری و فرهنگی عالی دارد؛ از جمله هنرمندان این کشور می توان به رامبراند و ون گوگ اشاره کرد. کشور هلند از نظر وسعت، کشوری کوچک است. ارتفاع آن از سطح دریا کم است و ۲۰ درصد از مساحت آن را نیز آب ها تشکیل می دهند. این کشور که پایتخت آن آمستردام است، از اعضای اتحادیه اروپا است و در زمینه های صنعت، کشاورزی و گردشگری بسیار پیشرفته است. مهاجرت تحصیلی به هلند از گزینه های مورد انتخاب بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور است. جهت اخذ ویزای هلند باید وقت سفارت هلند را از طریق آژانس های مسافرتی رزرو نمایید.

ویزای تحصیلی هلند
ویزای تحصیلی هلند

اخذ ویزای هلند

ویزا به معنای مجوز ورود به یک کشور و اقامت در آن برای مدتی معین است. برای سفر به کشور هلند نیاز به اخذ ویزای هلند دارید که می تواند دارای دسته بندی ها و انواعی باشد؛ از جمله ویزای ۱ بار، ۲ بار و یا چند بار ورود (بر اساس دفعات اجازه ورود به کشور در طول مهلتی که ویزای شما دارد)، ویزای کوتاه مدت و بلند مدت (بر اساس اینکه چه مدت زمانی برای ویزای شما در نظر گرفته شده است که از چند هفته، چند ماه تا چند سال می تواند باشد)، و ویزاهایی مانند ویزای گردشگری و توریستی، ویزای کاری، ویزای جست و جوی کار، ویزای تجارت، ویزای دیدار اعضای خانواده و ویزای تحصیلی هلند (که همان طور که پیدا است بر اساس هدف شما از سفر نام گذاری می شوند.

ویزای تحصیلی هلند
ویزای تحصیلی هلند

ویزای تحصیلی هلند

اگر قصد تحصیل در یکی از کالج ها یا دانشگاه های کشور هلند را داشته باشید، می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی هلند اقدام نمایید. در کشور هلند بیش از ۱۶۰ مرکز دانشگاهی و پژوهشی قرار دارد که نیمی از آن ها مورد تأیید وزارت علوم ایران می باشد. برای شناخت این دانشگاه ها می توانید از مشاوران و افراد آگاه و متخصص در زمینه مهاجرت و ویزا کمک بگیرید و دانشگاه خود را به درستی انتخاب نمایید. در ادامه شما را با شرایط تحصیل در هلند آشنا خواهیم کرد.

ویزای تحصیلی هلند
ویزای تحصیلی هلند

اهمیت زبان برای اخذ ویزای تحصیلی کشور هلند

یکی از شرایط برای دریافت ویزای تحصیلی هلند، داشتن مدرک دیپلم با معدل ۱۲ و بالاتر است. همچنین یکی از شروط مهم داشتن مدرک زبان آیلتس ۶ می باشد. می توانید در صورت نداشتن این مدرک، در هلند به کلاس های آموزش زبان بروید. اما اگر از پیش مدرک آیلتس ۶ را گرفته باشید، در سهولت روند گرفتن ویزای تحصیلی کشور هلند، موثر خواهد بود. در کنار این، تحصیل ۴ ساله در مقطع کارشناسی دانشگاه های این کشور نیازمند مدرک B1 و یا B2 زبان آلمانی هستند، زیرا آموزش این مقطع به زبان آلمانی انجام می شود. در این مورد هم، چنانچه مدرک زبان آلمانی خود را از پیش در کشور خود گرفته باشید، در فرآیند صدور ویزای تحصیلی کشور هلند تأثیر مثبتی خواهد گذاشت.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی هلند

در هنگام مراجعه به سفارت هلند برای درخواست ویزای تحصیلی کشور هلند، فرم درخواست ویزای تحصیلی هلند به صورت تکمیل شده، پاسپورت دارای اعتبار لازم، ۲ قطعه عکس، گواهی تولد، مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات در هر مقطعی که مدرکش را ارائه می دهید و یک معرفی نامه رسمی معتبر از دانشگاهی در هلند که شما را پذیرش نموده است، به همراه کپی از تمام مدارک نیاز است. برای دریافت ویزای تحصیلی کشور هلند، ضمن تمام این ها می بایست برنامه تحصیلی تان، علاقه مندی شما به رشته ای که در آن پذیرفته شده اید و ارتباطی که این رشته با مراحل پیشین تحصیلی شما دارد، کاملاً روشن باشد.

ویزای تحصیلی هلند
ویزای تحصیلی هلند

مدارک و شرایط مالی لازم برای ویزای تحصیلی کشور هلند

لازم است اثبات کنید که به لحاظ مالی توان پرداخت هزینه های اقامت و تحصیل خود را در طول مدت تحصیل در کشور هلند دارید. باید بیمه مسافرتی و بیمه درمانی برای خود تدارک دیده باشید و هزینه درخواست ویزای تحصیلی هلند را نیز از پیش پرداخت نمایید. چنانچه شهریه ۱ سال یا ۱ سال و نیم دانشگاه مورد نظر را، به همراه پرداخت هزینه ۱ سال بیمه، مبلغی برای صدور اجازه اقامت ۱ ساله و هزینه اجاره اتاق یا محل سکونت برای مدت حداقل ۳ ماه را به حساب دانشگاه پرداخت کنید، دیگر نیازی به حساب بانکی و اثبات تمکن مالی نخواهد بود. ضمن اینکه در این صورت ویزای تحصیلی کشور هلند برای شما با سرعت بیشتری صادر خواهد شد.

شرایط تحصیل با اخذ ویزای تحصیلی کشور هلند

شروع سال تحصیلی هلند از اوایل ماه سپتامبر است. افراد دارای ویزای تحصیلی هلند می توانند از زمان شروع تحصیل خود به مدت ۱ سال شغلی نیز پیدا کنند و در آن مشغول به کار شوند. دانشجویان مهاجر مقطع لیسانس حق ۱۰ ساعت کار در هفته دارند. افرادی که در مقطع فوق لیسانس مشغول به تحصیل هستند، اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته دارند. هزینه تحصیل مقطع لیسانس دانشگاه های هلند سالیانه از ۷۰۰۰ یورو تا ۱۱۰۰۰ یورو متغیر است و در مقطع ۲ ساله فوق لیسانس این مبلغ به ۱۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو در سال می رسد.

مقطع دکتری در دانشگاه های هلند ۴ ساله است که دانشجویان هم می توانند در این مقطع از بورسیه تحصیلی استفاده کنند و هم می توانند متقبل هزینه های شهریه خود بشوند؛ اما آن دسته از دارندگان ویزای تحصیلی کشور هلند که بورسیه شده اند می توانند حقوق ماهیانه دریافت نمایند. البته داشتن بورسیه تحصیلی کشور هلند نیز دارای شرایط خاص تری است و نیاز به تلاش بیشتری دارد. شرایط کاری برای دانشجویان مقطع دکترا تا ۳۰ ساعت در هفته وجود دارد.

ویزای تحصیلی هلند
ویزای تحصیلی هلند

مراحل دریافت ویزای تحصیلی کشور هلند

با مراجعه به سفارت هلند یا بخش کنسولگری می توانید درخواست ویزای تحصیلی هلند را به همراه مدارکی که توضیح آن داده شد، ارائه کنید. معمولا بررسی مدارک شما برای صدور ویزای هلند زمانی یک ماهه می طلبد؛ اما باید دست کم از ۳ یا ۴ ماه پیش از آن برای جمع آوری مدارک خود دست به کار شوید. دانشگاهی که شما را پذیرش نموده است نیز می تواند به اداره امور مهاجرت هلند برای MVV (اقامت کوتاه مدت یا همان ویزای ورودی) و یا VVR (اجازه اقامت بلند مدت) درخواست دهد. از بهترین دانشگاه های هلند می توان به دانشگاه پژوهشی واگنینگن، دانشگاه دلفت، دانشگاه آمستردام، دانشگاه آراسموس روتردام و دانشگاه تونته اشاره کرد.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

یکی از مهمترین و ضروری ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کشور هلند، فرم اپلیکیشن سفارت هلند می باشد....

درباره هلند کشور هلند با داشتن جاذبه های دیدنی فراوان و تنوع نژادی گوناگون یکی از مهمترین کشورهای اروپایی قرار...

سفر به هلند هلند، یکی از مهم ترین کشور های اروپایی از جهت گردشگری به حساب می آید که به...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر