ویزای تحصیلی لهستان

ویزای تحصیلی لهستان | شرایط و قوانین – مراحل ثبت نام

۲۱ مرداد ۱۳۹۷

ویزای تحصیلی لهستان

لهستان یکی از کشور هایی است که سالانه دارای متقاضیان زیادی جهت اخذ ویزای تحصیلی می باشد و هر سال نیز افراد زیادی در دانشگاه ها و مدارس لهستان با استفاده از ویزای تحصیلی لهستان مورد پذیرش قرار می گیرند. همچنین این کشور آموزش های بین المللی را نیز با هزینه ایی کمتر نسبت به برخی کشورهای دیگر در اختیار دانش آموزان و دانشجویانی که در آنجا تحصیل می کنند، قرار می دهند. برای افرادی که به دنبال تحصیلات بین المللی هستند لهستان به یک مقصد محبوب تبدیل شده است.

برنامه تحصیل بین المللی در لهستان:

ویزای تحصیلی لهستان جدا از نژاد و محدودیت های مربوط به طبقه اجتماعی خانواده ها اعطاء می شود و تمامی دانش آموزان و دانشجویان باهوش و متقاضیان شانس این را دارند که از ویزای تحصیلی در کشور لهستان بهره مند شوند و در آن جا اقامت داشته باشند. سالانه دانشگاه ها و مدارس لهستان برنامه های جذابی را از لحاظ آموزشی تدارک می بینند که این موضوع باعث می شود تا متقاضیان بیشتری برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان اقدام نمایند. نهاد های آموزشی روز به روز در حال پیشرفت هستند و سعی می کنند شرایط و استاندارد های جهانی را در آموزش های خود بگنجانند تا افرادی که ویزای تحصیلی در لهستان را اخذ کرده اند، بازده و بهره وری تحصیلی را پس از فارغ التحصیل شدن داشته باشند. جهت اخذ ویزای لهستان باید وقت سفارت لهستان را از طریق آژانس های مسافرتی رزرو نمایید.

ویزای تحصیلی لهستان
ویزای تحصیلی لهستان

شرایط و قوانین اخذ ویزای تحصیلی لهستان:

قوانینی که برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان در نظر گرفته شده است، مورد تائید تمامی دانشگاه ها و مقاطع آموزشی در لهستان می باشد و افرادی که درخواست خود را برای تحصیل در لهستان ثبت می کنند بایستی مطابق این قوانین و پروسه پیش بروند. اصولاً قوانین مذکور در اخذ ویزای تحصیلی لهستان، قوانینی جهانی است و در برخی بند ها با همدیگر متفاوت است که کشورهای مورد نظر براساس شرایطی که برای تحصیل دارند این قوانین را ذکر می کنند. مسلماً افرادی که به زبان لهستانی مسلط هستند در شرایطی بسیار آسان تر قرار می گیرند، چرا که می توانند همزمان برای کارآموزی در لهستان نیز اقدام نمایند. دانش آموزانی که برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام می کنند نیز براساس علایقشان انتخاب رشته می نمایند و در طول دوران تحصیل شان به دنبال علایقشان هستند.

پس از تحقیقات کوتاه مدت و دقیقی که دانشگاه ها و مدارس مقصد دربارهٔ افراد دارای شرایط مطلوب انجام می دهند، پذیرفته شدگان نهایی تحصیل در لهستان را آغاز می کنند. شرایطی که برای دانش آموزان پایه و دانشجویان برای تحصیل در لهستان در نظر گرفته می شود متفاوت است و برای هر کدام بسته به رشته های تحصیلی و همچنین مقطع تحصیلی، برنامه های آموزشی جداگانه تدارک دیده اند.

ویزای تحصیلی لهستان
ویزای تحصیلی لهستان

مراحل ثبت نام برای ویزای تحصیلی لهستان:

واجد شرایط بودن و تکمیل مدارک ثبت نام یکی از اولویت ها برای اخذ ویزای تحصیلی در لهستان می باشد، پس از تائید مدارک دانشگاه ها و مدارس لهستان نیز به تکمیل اقامت شما در لهستان کمک می کنند. هم چنین افرادی که برای تحصیل آکادمیک و دانشگاهی درخواست ویزای لهستان را می دهند، بایستی مدارک تحصیلات قبلی خود را در دست داشته باشند. بعد از تکمیل فرم درخواست بایستی مدارک ثبت نام را ارائه کرد و پس از آن نیز مدارک مربوط به تحصیل را به زبان انگلیسی و یا لهستانی ترجمه نمود تا برای بورسیه تحصیلی لهستان قابل ارائه باشد. پس از این مراحل نیز یک تقاضانامهٔ کوتاه صرفاً جهت اخذ ویزای تحصیلی لهستان و کپی اصل مدارک اقامت مانند ویزا، که مدت ماندن را تعیین می نماید. کسانی که درخواست ویزای تحصیلی می دهند بایستی توجه داشته باشند که مدارک اصلی و ذکر شده حتماً بایستی آماده باشد تا در طی اقدام و بررسی درخواستشان به مشکل خاصی برخورد نکنند.

ویزای تحصیلی لهستان
ویزای تحصیلی لهستان

داوطلبان مجاز به اخذ ویزای تحصیلی لهستان:

در بندهایی از شرایط اخذ ویزای لهستان، افرادی که اولویت برتری را دارند مشخص شده اند اما در حال حاضر برخی از کشورهای محروم و در حال توسعه که دارای نخبه های زیادی هستند در خواست های بیشتری را برای اخذ ویزای تحصیلی می دهند. معمولاً در طی آزمون هایی که برگزار می شود کسانی که شرایط مطلوب را داشته اند و در آزمون امتیاز بالایی را اخذ کرده اند و همچنین دارای مدارک و ویزای معتبر بوده اند در اولویت قرار می گیرند. شرایط اخذ ویزای تحصیلی لهستان نیز در راستای مفاد سازمان های حمایت کننده و همچنین کالج های لهستان است و با توجه به شرایطی که آن ها تنظیم کرده اند جذب داوطلبان انجام می شود. برای هر مقطع تحصیلی شرایط متناسب با آن ها مطرح می شود که قبل از آن نیز قواعدی را برای پذیرش افراد مجاز برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان تعیین کرده اند.

مقاطع تحصیلی تائید صلاحیت برای ویزای تحصیلی لهستان:

برای پذیرش مقاطع و یا رده های سنی در ویزای تحصیلی لهستان محدودیتی وجود ندارد و از دوران تحصیل ابتدایی تا مقاطع تحصیلی آکادمیکی و دکترا نیز ویزای تحصیلی را در بر می گیرند. مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی مورد نیاز است برای رده های سنی مختلف متفاوت است اما قوانین برای آن ها یکسان می باشد. مطمئناً افرادی که از ابتدای کودکی ویزای لهستان را اخذ می کنند زودتر با شرایط تحصیل در لهستان وفق می یابند. یکی از مهم ترین دوران هایی که برای آن بورسیه تحصیلی با احتیاط بیشتر و شرایط و ضوابط مهم تری پیگیری می گردد، دوران تحصیلی دکتری است. در این مقطع برنامه های فشرده تری نیز برای افراد پذیرفته شده و یا مجاز نیز در نظر گرفته می شود.

ویزای تحصیلی لهستان
ویزای تحصیلی لهستان

تفاوت بورسیه تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی لهستان:

برخی از دانشجویان و دانش آموزان نیز با استفاده از بورسیه تحصیلی اجازهٔ اقامت در لهستان و تحصیل در آن جا را کسب می کنند که به مانند افرادی که ویزای تحصیلی لهستان را اخذ کرده اند، در لهستان مشغول به تحصیل می شوند. اما هر سازمانی متناسب با نیازی که دارد رشته های مربوط به محیط و دانشگاهی که برای بورسیه روی آن سرمایه گذاری کرده است را انتخاب می کند و در زمان مقرر اعلام می کند که در این شاخه ها و رشته های تحصیلی دانشجویان و یا دانش آموزان را بورسیه می کند. در لهستان به رغم اینکه دانش آموزان نیز از همان پایه می توانند بورسیه تحصیلی لهستان را اخذ کنند، بنابراین زمینه سازی برای انتخاب رشته و توجه به علایقی که فرد دارد از اولویت های انتخاب رشته محسوب می گردد. تنها نکته ایی که بایستی در این مورد توجه کرد این است که نام رشته تحصیلی جزء رشته های بورسیه شده باشد، هرچند که خود سازمان های پشتیبانی کننده تمامی اطلاعات مربوط به بورسیه تحصیلی لهستان را انتشار می کنند. اما در اخذ ویزای تحصیلی محدودیتی برای انتخاب رشته و تحصیل در لهستان وجود ندارد.

ویزای تحصیلی لهستان
ویزای تحصیلی لهستان

توصیه های مربوط به ویزای تحصیلی لهستان:

اگر برنامهٔ شما اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه است، بایستی تمام تلاش خود را جهت تائید صلاحیت توسط کالج های کشور لهستان انجام دهید و با برنامه ایی از پیش تعیین شده همراه با زمینه سازی برای اقامت و تحصیل در لهستان، اقدام نمایید. کشور های عضو اتحادیه اروپا برای اقامت موقت در لهستان نیازی به ویزای لهستان ندارند و همچنین کسانی که می خواهند در آنجا تحصیل نمایند نیز به ویزای تحصیلی نیاز ندارند، اما کشورهای خارج از اتحادیه اروپا بایستی حتماً درخواست ویزای تحصیلی را ثبت نمایند و در صورت تایید حق اقامت و تحصیل در آنجا را دارند. در ضمن توجه داشته باشید که اگر درخواست ویزای تحصیلی لهستان برای شما مورد تائید قرار گرفت، بایستی حتماً توجه داشته باشید که در هنگام اقامت در لهستان ویزای خود را مجدداً تمدید کنید و قبل از اینکه تاریخ اعتبار آن به اتمام برسد این کار را انجام دهید تا با مشکلی برای ادامهٔ تحصیل در لهستان مواجه نشوید.

ویزای تحصیلی لهستان
ویزای تحصیلی لهستان

مزایای تحصیل در لهستان:

تحصیلات بین المللی در دانشگاه های لهستان و فراهم آوردن شرایط برای افرادی با تابعیت کشور های دیگر یکی از بهترین امکاناتی است که کالج های لهستان و همچنین مدارس شان در اختیار افراد متقاضی قرار می دهند، یکی از نکات مثبت است. همچنین شرایط آسان تری نیز که  برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان در اختیار افراد درخواست دهنده قرار می دهد از دیگر مواردی است که اقامت در لهستان برای تحصیل در آن جا را پر طرفدار تر کرده است.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

اقامت لهستان کشور لهستان با برخورداری از شرایط اقلیمی، اشتغالی و هزینه ای مناسب، افراد زیادی را از سراسر جهان...

ویزای توریستی لهستان اگر به تازگی سفر تفریحی به یک کشور اروپایی و از جمله لهستان را در برنامه خود...

بلیط لهستان لهستان یکی از کشورهای اروپایی است که به دلیل وجود جاذبه های گردشگری زیاد، گردشگران زیادی را به...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر