ویزای تجاری لهستان

چگونه می توانیم ویزای تجاری لهستان را دریافت کنیم؟

۲ تیر ۱۳۹۷

ویزای تجاری لهستان

اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید، می دانید که نیازمند مدارکی جهت احراز هویت خود هستید که از جمله آن ها ویزا می باشد. برای سفرهای کاری به کشورهای خارجی من جمله کشور لهستان باید ویزای تجاری لهستان را دریافت نمایید که شرایط ویزا به دو گونه می باشد: یا به دلیل قراردادهای منعقد شده، اتباع دو کشور از دریافت ویزا معاف می شوند ویا هم کشور موردنظر از اتباع کشور مقابل درخواست ویزا می کند. پس برای اولین قدم بهتر است نسبت به این که کشور مورد نظر از شما ویزا می خواهد یا نه، آگاهی کسب کنید.

ویزا چیست؟

ویزا در واقع همان مدرکی است که به گذرنامه الصاق می شود و نشان دهنده این است که یکی از نمایندگان دولت آن کشور در کنسولگری یا سفارتخانه، مطالبه شما را مبتنی بر این که قصد ورود به کشور متبوع خود را دارید؛ بررسی کرده و تشخیص داده است که شما واجد شرایطی هستید که با مقصد خاص خود به آن کشور وارد می شوید. در عین حال باید این نکته را گوشزد کنیم که، در دست داشتن ویزا الزام و تضمینی قطعی برای ورود به کشور موردنظرتان نیست و افسران مهاجرت در مرزها می توانند از اجازه  ورود به اتباع، به عناوین مختلف امتناع کنند. یک ویزا در ابتدای ورودتان به یک کشور نشان می دهد که هدف شما از این سفر چیست، قصد دارید چه مدت در این کشور اقامت داشته باشید و اینکه آخرین تاریخی که مهلت ورود به کشور موردنظرتان را دارید چه زمانی است.

ویزای تجاری لهستان
ویزای تجاری لهستان

انواع ویزا

انواع مختلفی را  می توان برای ویزا در نظر گرفت که بر اساس هدف اعلام شده از سمت شما و مدارکی که جهت اثبات ادعای خود ارائه داده اید، صادر می شود. ویزاهای رایج عبارتند از: ویزای دانشجویی، توریستی، تجاری و پژوهشی و… پس باید ویزای دریافت شده شما مناسب فعالیت موردنظرتان باشد؛ درغیر این صورت امکان مواجه شدن با خطر برای مسافر وجود دارد.

ویزا می تواند به حالت  single صادر شود که با این ویزا به شما تنها یک بار اجازه ورود به کشور مربوطه داده می شود و یا اینکه ممکن است ویزای شما multiple باشد که در این صورت شما دفعات متعددی امکان ورود و خروج به کشور صادر کننده ویزا را در طی مدت اعتبار ویزای خود داشته باشید. پس اگر می دانید باز هم نیاز به مسافرت به همان کشور را پیدا خواهید کرد برای اینکه مجبور به تهیه مجدد ویزای لهستان نشوید سعی کنید مدت اعتبار ویزای تجاری لهستان طولانی تر و ترجیحا به صورت multiple  باشد.

کشور لهستان

لهستان، کشوری در مرکز اروپاست و به خاطر جاذبه هایی که دارد مقصد مسافران زیادی است. کشور لهستان، مقام ۹ کشورهای بزرگ جهان را دارد؛ هم چنین چهارمین کشور پرجمعیت جهان است، هشتمین در قاره اروپا و ششمین در اتحادیه اروپا می باشد. پایتخت کشور لهستان، ورشو نام دارد.

ویزای توریستی لهستان
ویزای توریستی لهستان

مقصد موردعلاقه بنگاهان تجاری، ورشو

ورشو شهری در قلب اروپا و کشور لهستان است که شهری ایده آل برای سرمایه گذاران محسوب می شود. این شهر با دیگر شهرهای اقتصادی مثل فرانکفورت و پاریس در حال رقابت است. امروزه شهر ورشو به یکی از مقاصد مورد علاقه بنگاهان تجاری بزرگ بین المللی تبدیل شده است. این شهر، پیشرفت اقتصادی را به خوبی در معرض نمایش گذاشته است هم چنین در این شهر ما شاهد متراژی بیش از ۵،۰۰۰،۰۰۰ متر مربع برای فضاهای اداری هستیم.

هر چه می گذرد ما شاهد این هستیم که چشم انداز فضای شهری ورشو در کشور لهستان در حال تغییر است. شرکتی به نام شرکت توسعه اکو که یک شرکت ساختمان سازی است در تلاش است که ورشو را به شهری مدرن در کشور لهستان تبدیل کند و در همین زمینه نیز مشغول به سرمایه گذاری است. برای سفر کاری به لهستان باید ویزای تجاری لهستان را دریافت نمایید. هم اکنون این شرکت پروژه تبدیل کارخانه آبجو سازی قدیمی به مجموعه ای از ساختمان های شیک و مسکونی و اداری را به عهده دارد. یکی از مسئولان ارشد این شرکت می گوید:« کار ما فقط ساخت و ساز نیست، ما قصد داریم کاری کنیم که شهر ورشو در کشور لهستان تبدیل به مقصدی تجاری شود. هدف ما شامل تمام حوزه های عمرانی می شود و قصد داریم در همه این حوزه ها رقابت کنیم.»

او  درباره دلیل جذابیت ورشو در کشور لهستان برای سرمایه گذاری این گونه می گوید که :« شما با سرمایه گذاری در ورشو درواقع در همه جا سرمایه گذاری می کنید. ما در اینجا زیرساخت های موردنیاز را در دست داریم؛اقتصاد کلان و عوامل مالی نیز در اختیارمان قرار دارد. شما نمی توانید هیچ جایی را در اروپا و همچنین کشور لهستان پیدا کنید که به طور همزمان همه عوامل را در اختیار داشته باشید.»

بلند ترین برج اروپای مرکزی در کشور لهستان

هم اکنون بیش از ۷۵۰،۰۰۰ متر مربع در زمینه های مختلف با کاربرد های متفاوت در ورشو در دست ساخت است که نیمی از این ساختمان ها را، آسمان خراش ها تشکیل می دهند. در سال گذشته شاهد افت تعداد پروژه های ساختمانی در ورشو بودیم ولی این امر باعث تزلزل بازار مسکن نشد و بازار مسکن هم چنان از وضعیت مستحکمی برخوردار بود؛ این ها باعث نشد که شرکت اسلوواک در مسیر خود که پروژه ساخت برج بزرگ ورشو است بلغزد و آن ها این پروژه را آغاز کردند. ساخت این برج در سال ۲۰۲۰ میلادی به پایان خواهد رسید. این برج با ارتفاع ۳۱۰ متر، مرتفع ترین ساختمان در اروپای شرقی و همچنین کشور لهستان محسوب خواهد شد.

یکی از مسئولان این شرکت خاطر نشان کرد:« علت اینکه این پروژه را در این شهر و در کشور لهستان انجام می دهیم این است که هم اکنون در ورشو تقاضا وجود دارد و دارای قابلیت های فراوان است. ممکن است که طی یک یا دو سال آتی دیگر این تقاضا وجود نداشته باشد. ما برای انجام این پروژه به سراغ طراحان داخلی و خارجی و معماران رفته ایم و نظرات متفاوتی را در این پروژه جای داده ایم.»

نیروی کار ماهر در ورشو

وجود فضاهای اداری گسترده در یک شهر، نوید خوبی برای وجود بازار کار مناسب است.طبق آمار دولتی نرخ بیکاری در این کشور به ۲٫۳ درصد رسیده است. مدیر یک شرکت در کشور لهستان می گوید:« در اینجا میان استعدادها و نیروی کار ماهر وفعال، فضای اداری کافی و کل هزینه ها تعادل قابل قبولی برقرار است. نیروی کاری که در ورشو وجود دارد از نظر دانش و مهارت تنوع دارد و این، با نیازهای شرکت های خارجی در تطابق است.»

ویزای تجاری لهستان
ویزای تجاری لهستان

زمینه های سرمایه گذاری تجاری در کشور لهستان

کشور لهستان یکی از کشورهایی است که زمان روبرویی با بحران های اقتصادی، عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داده است. سرمایه گذاران بین المللی که قصد سرمایه گذاری تجاری در کشور لهستان در ابعاد و زمینه های کوچک را دارند می توانند موارد زیر را مدنظر قرار دهند:

  • کسب و کارهای مرتبط با مواد غذایی: یکی از بهترین شهرهای لهستان برای پیاده سازی این هدف، شهر وروتسواف واقع در غرب لهستان می باشد.
  • خدمات مشاوره ای: انواع متفاوتی درزمینه مشاوره ای در کشور لهستان برای متقاضیان در دسترس است.
  • مغازه های آنلاین
  • بازگشایی داروخانه
  • خدمات و فعالیت های مربوط به گردشگری: همان طور که قبلا هم گفته شد تعداد گردشگران در کشور لهستان قابل توجه بوده است؛ به همین دلیل یکی از زمینه های سودآور تجاری در لهستان، تمامی موارد سرمایه گذاری مربوط به گردشگری می باشد.

مدارک مورد نیاز برای همه ویزاها

برای گرفتن وقت سفارت لهستان باید حضوری مراجعه کرد و سپس در زمان انتخاب شده برای تحویل مدارک به سفارت خانه مرزااجعه کرد. مدارکی که برای تمام ویزاها مشترک است خصوصا ویزای تجاری لهستان شامل موارد زیر می شود:

  1. فرم پر شده سفارت
  2. کارت ملی و شناسنامه (ترجمه رسمی، اصل و کپی)
  3. عکس ۶ ماه گذشته با زمینه روشن
  4. اصل پاسپورت با حداقل اعتبار ۳ ماه از تاریخ ورود به لهستان-صاده در ۱۰ سال اخیر-دارای حداقل دوصفحه سفید- اصل و کپی پاسپورت های سابق
  5. رزرو بلیط به ضمیمه شماره رزرو مسافری
  6. ویزای مسافرتی (اصل و کپی) با حداقل ۳۰،۰۰۰ یورو

مدارک موردنیاز ویزای تجاری

  • حساب بانکی ۳ ماه گذشته
  • دعوت نامه رسمی از طرف تجاری در لهستان که باید در آن دلیل سفر و همچنین مدت سفر بیان شود. باید اطمینان از تامین هزینه های سفر داده شود
  • لیست بیمه های رد شده
  • روزنامه رسمی شرکت یا کارت بازرگانی
  • گواهی اشتغال به کار در سربرگ شرکت ( نشان دهنده دلیل و مدت سفر، سمت متقاضی و اینکه هزینه های سفر توسط شرکت پرداخت می گردد.)
  • سوابق تجاری سابق با شرکت های لهستانی
  • رزرو هتل
ویزای تجاری لهستان
ویزای تجاری لهستان

آدرس سفارت کشور لهستان: خیابان آفریقا- خیابان پیروز- سماء- پلاک ۲

ساعات کاری سفارت: یکشنبه تا پنجشنبه ۸ الی

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

تور لهستان یکی از کشورهایی که در مرکز اروپا قرار دارد، کشور لهستان است که از کشورهای بزرگ جهان محسوب...

ویزای نمایشگاهی لهستان مهاجرت به کشورهای خارجی با اهداف متفاوتی صورت می گیرد. جهت اخذ ویزای نمایشگاهی لهستان میتوانید از...

ویزای تحصیلی لهستان لهستان یکی از کشور هایی است که سالانه دارای متقاضیان زیادی جهت اخذ ویزای تحصیلی می باشد...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر