ویزای تجاری دانمارک

ویزای تجاری دانمارک | مراحل دریافت – روش های دریافت – مدارک لازم

۲ تیر ۱۳۹۷

ویزای تجاری دانمارک

برای سفر به کشور دانمارک نیازمند ویزای دانمارک خواهید بود. با توجه به هدفتان از سفر، انواع ویزاها برای ورود به این کشور صادر می شود. یکی از انواع آن ویزای تجاری دانمارک خواهد بود که بسیاری از مردم برای دریافت آن اقدام می کنند. در این مقاله به بررسی ویزای تجاری دانمارک و مدارک لازم برای صدور آن خواهیم پرداخت تا اگر قصد دارید این ویزا را دریافت کنید اطلاعات لازم را داشته باشید و بتوانید سریع تر اقدام کنید.

آشنایی کوتاه با دانمارک

دانمارک که در شمال قاره اروپا قرار گرفته است از کشورهای مرفه در جهان به شمار می آید. این کشور اروپایی از نظر سرانه درآمد رتبه اول را در جهان کسب کرده است و مردمش درآمد بالایی دارند. کپنهاگ پایتخت دانمارک است و بسیاری از افراد به دلیل سطح رفاه آن سعی می کنند به این کشور مهاجرت کنند. ویزای تجاری دانمارک برای آن دسته از افرادی که قصد بازدید از حرفه و کسب و کارهای این کشور را دارند صادر می شود.

ویزای تجاری دانمارک

ویزای تجاری دانمارک را به نام ویزای بازرگانی این کشور می شناسند و شخص با دریافت آن برای بازدید از یک حرفه و یا ارائه طرحی تجاری به کشور دانمارک دعوت می شود. ویزای تجاری دانمارک به صورت کوتاه مدت صادر می شود و برای دریافت آن نیاز دارید که مدارکی را تهیه نمایید. توجه کنید که ویزای تجاری دانمارک با ویزای سرمایه گذاری آن فرق می کند. یکی از مدارکی که برای دریافت این ویزا مورد نیاز است دعوت نامهٔ شرکتی دانمارکی می باشد که با دریافت آن ویزای تجاری راحت تر و سریع تر صادر خواهد شد.

ویزای تجاری دانمارک
ویزای تجاری دانمارک

 دلایل نیاز به ویزای تجاری دانمارک

وقتی شخصی قصد دارد برای کارهای صادرات و یا واردات یک کالا با شرکتی در دانمارک مشارکت کند نیاز به ویزای تجاری دانمارک خواهد داشت. گاهی نیز هدف از دریافت ویزای تجاری دانمارک این است که به شرکتی در دانمارک بروید و کسب و کار آن را مشاهده کنید و ممکن است فرد نماینده شرکتی دانمارکی برای کشورهای دیگر باشد و لازم باشد که برای یک سری کارهای اداری به این کشور سفر کند.

مراحل دریافت ویزای تجاری دانمارک

اگر قصد دارید ویزای تجاری دانمارک را دریافت کنید در ابتدا باید وقت سفارت این کشور را از شرکت کارگزاری دانمارک اخذ کنید و مدارک خود را بعد از تعیین وقت به سفارت دانمارک ببرید. سفارت با انجام مصاحبه و بررسی مدارک بعد از گذشت یک بازه زمانی نتیجه را اعلام خواهد کرد و در صورتی که مشکلی نباشد ویزای تجاری صادر خواهد شد.

ویزای تجاری دانمارک
ویزای تجاری دانمارک

تفاوت ویزای تجاری دانمارک با ویزای سرمایه گذاری

اگرچه اغلب افراد ویزای تجاری و سرمایه گذاری را یکی می پندارند اما باید بدانید که این طور نیست و این دو با هم فرق می کنند. در ویزای سرمایه گذاری فرد به دنبال ایجاد یک سرمایه گذاری کاری است و با این هدف به دانمارک مهاجرت می کند اما از آنجا که این کشور مرفه است و درآمد بالایی دارد، احتیاجی به سرمایه گذاری خارجی ندارد. از این رو کشور دانمارک این ویزا را برای هیچ کشوری صادر نمی کند. در واقع در حوزه های خدماتی و صنعتی نیازی به سرمایه گذاری خارجی ندارد. اما در ویزای تجاری دانمارک فرد تنها به بازدید از کسب و کار و یا همکاری در صادرات و واردات شرکت های دانمارکی می پردازد. جهت اخذ ویزای دانمارک باید حضوری به سفارت دانمارک مراجعه نمایید.

سفارت دانمارک در ایران

سفارت دانمارک در ایران در تهران خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از پل صدر و کوچه دشتی و کوچه هدایت، پلاک ۱۰ می باشد. زمان محدودی برای مراجعه حضوری به این سفارت وجود دارد و تنها سه روز در هفته یعنی دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۲-۹ برای دریافت وقت سفارت و گرفتن ویزا می توان به این سفارت مراجعه کرد. افرادی که قصد پرسیدن سوال دارند می توانند از یکشنبه تا پنج شنبه ساعت ۱۲-۹ به سفارت رفته و از کارکنان آن سوالات خود را بپرسند. وقت سفارت دانمارک را باید از قبل رزرو نمایید. علاوه بر سفارت دانمارک شرکت های کارگزار آن نیز اقدامات مربوط به صدور ویزا را انجام می دهند. شرکت کارگزاری دانمارک در تهران، خیابان شهید بهشتی، پس از تقاطع سهروردی، شماره ۱۴۵، ساختمان نگین پرواز، طبقهٔ دوم قرار دارد.

روش های دریافت ویزای تجاری دانمارک

برای گرفتن ویزای تجاری دانمارک از سه روش حضور در سفارت، حضور در کارگزاری و یا به صورت آنلاین از طریق سایت سفارت می توان اقدام کرد و فرم درخواست آن را پر کرد. روش اینترنتی نسبت به بقیه راحت تر و سریع تر است و تمام مراحل را می توانید از طریق اینترنتی انجام دهید حتی مدارک خود را اسکن کرده و آن ها را نیز اینترنتی تحویل دهید. هزینه صدور ویزا را نیز از طریق کارت های عضو شتاب به صورت آنلاین پرداخت نمایید. در مرحله آخر برای ثبت اثر انگشت باید به صورت حضوری به سفارت مراجعه کنید. داشتن دعوت نامه و شماره تلفن از شرکتی که دعوت کننده است برای دریافت ویزای تجاری دانمارک لازم است.

ویزای تجاری دانمارک
ویزای تجاری دانمارک

مدارک لازم برای دریافت ویزای تجاری دانمارک

برای دریافت ویزای تجاری دانمارک نیاز به ارائه مدارکی خواهید داشت که به شرح ذیل است:

• تکمیل فرم درخواست ویزا به صورت کامل و امضا کردن آن توسط فرد متقاضی

• ارائه دو قطعه عکس ۴٫۵*۳٫۵ که به صورت رنگی، تمام رخ و چهره درشت باشد. عکس باید از نزدیک گرفته شود و در زمینه روشنی باشد و موها نیز پشت گوش باشد.

• ارائه اصل گذرنامه که اعتبار آن به اندازه یک سال باشد و از صفحه مربوط به مشخصات آن کپی تهیه شود. هم چنین اصل ویزاهای قبلی و کپی آن ها ارائه شود (از زمانی که درخواست ویزا دارید تا پس از دریافت آن گذرنامه نباید تعویض شود)

• ارائه کپی از بلیط رفت و برگشت به کشور دانمارک

• داشتن دعوت نامه از شرکتی در دانمارک

• ارائه صورت حساب بانکی که مربوط به سه ماه اخیر باشد.

• ارائه اصل و کپی از بیمه مسافرتی پزشکی که حداقل ۳۰ هزار یورو را پوشش دهد و برای مدت اقامت در دانمارک کافی باشد. این بیمه برای یک بار ورود به تمام کشورهای عضو شنگن باید معتبر باشد و میزان پوشش آن روی برگه رسید بیمه نامه درج شود.

•  مبلغ ۷۰ دلار آمریکا از بابت هزینه ویزا که غیر قابل برگشت است

داشتن دعوت نامه برای ویزای تجاری دانمارک

داشتن دعوت نامه جهت صدور ویزای تجاری دانمارک ضروری است که به صورت مستقیم به سفارت ارسال شود، در این دعوت نامه در رابطه با ارتباط بازرگانی فرد با شرکت دانمارکی باید توضیحاتی ارائه شود و مدت اقامت که به توافق رسیده است و تعداد دفعات ورود و روزها در آن ذکر شود، هم چنین مدت اعتبار لازم آن مشخص شود. در این دعوت نامه در رابطه با نحوه تأمین هزینه هایی مثل اقامت و هتل باید توضیحاتی ارائه شود.

ویزای تجاری دانمارک
ویزای تجاری دانمارک

نحوه انگشت نگاری پس از ثبت درخواست آنلاین ویزای تجاری

اگر درخواست ویزای تجاری دانمارک را به صورت اینترنتی انجام داده اید و مدارک را اسکن شده فرستاده اید، جهت انگشت نگاری باید ظرف مدت ۱۰ روز پس از درخواست به شرکت کارگزاری مراجعه کنید. برای انگشت نگاری نیاز به وقت قبلی دارید که باید با شرکت کارگزاری دانمارک تماس بگیرید. در هنگام انگشت نگاری نیاز به ارائه مدارکی دارید که به شرح ذیل است:

• فرم درخواست آنلاین را کپی کرده و ارائه کنید.

• گذرنامه را ارائه دهید.

• پرداخت ۲۲۰ دلار آمریکا جهت درخواست اقامت که دلارها مربوط به چاپ بعد از سال ۲۰۰۶ باشد.

رعایت چند نکته در زمان وقت سفارت دانمارک

اگر برای ویزای تجاری دانمارک درخواست وقت سفارت داده اید، در زمان تعیین شده مدارک خود را به سفارت ببرید. ممکن است سفارت در این هنگام مدارک بیشتری از فرد درخواست کند که باید آن ها را نیز ارائه دهید. اگر به موقع در سفارت حضور نداشته باشید وقت تان باطل خواهد شد. کپی مدارک باید روی برگه A4 باشد. دقت کنید که کیف دستی را با خود به داخل سفارت نبرید زیرا ممنوع است.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

تور دانمارک دانمارک کشوری اروپایی در منطقه اسکاندیناوی است. پایتخت کشور دانمارک کپنهاک است. نحوه حکومت در کشور دانمارک بصورت...

وقت سفارت دانمارک دانمارک یکی از کشورهای مهم اروپایی است که دارای جاذبه های زیبا و سواحل بزرگی است که...

هتل های دانمارک انتخاب یک اقامتگاه خوب در سفر به دانمارک می تواند سفری خاطره انگیز و دلنشین را برای...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر