ویزای ایران جهت افراد ویتنام

ویزای ایران جهت افراد ویتنام

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

ویزای ایران جهت افراد ویتنام

امروزه برای سفر به بیشتر کشور ها نیاز به اخذ اجازه از اداره مهاجرت آن کشور داریم. کشور های مختلفی در همین راستا به ارگان های خود اجازه حضور برخی مهاجران از سایر کشور ها به کشور خود را می دهند. ویزا ایران از جمله ویزاهایی است که اتباع کشور ها با استفاده از سفارت کشور ایران در کشور مبدا اقدام به اخذ ویزا می کنند. اتباع کشور ویتنام یکی از کشور هایی هستند که درخواست های زیادی برای اخذ ویزای ایران دارند. در اینجا راجع به اخذ ویزا و شرایط اقامت اتباع ویتنام در کشور ایران صحبت خواهیم کرد.

اخذ ویزای ایران با استفاده از دعوت نامه

دعوت نامه از جمله ساده ترین روش ها برای اخذ اقامت مهاجرت به کشور دیگر است. دعوت نامه در واقع نامه ای است که از طرف خویشان و یا خانواده شما در کشور مقصد و یا ارگان و شرکتی خاص که قصد جذب شما را به عنوان نیروی کار دارد، به شما داده می شود. دعوت نامه در واقع ضمانتی است که از طرف فرد یا گروهی در کشور مقصد برای فرد مورد نظر ارسال می شود تا نسبت به دادن ویزای ایران و مهیا کردن شرایط اقامت برای فرد، تسهیلاتی قائل شوند. مطمئنا وجود دعوت نامه به هر شکل در تسریع و بهبود روند گرفتن ویزا به شما بسیار کمک خواهد کرد. دعوت نامه ها می تواند به صورت های مختلفی از جمله کاری یا تحصیلی برای فرد مورد نظر ارسال شود که البته برای ورود به کشور مقصد نیاز به اخذ ویزا مورد نظر را دارید.

ویزای ایران جهت افراد ویتنام

ویزای ایران جهت افراد ویتنام

انواع ویزای ایران

ویزای ایران و هر کشور مقصدی دارای تنوع زیادی می باشد. این دسته بندی متناسب با هدف سفر شما به کشور مقصد می تواند متفاوت باشد. به صورت کلی ویزاها به ۷ دسته تقسیم می شوند. ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای تجاری، ویزای نمایشگاهی، ویزای توریستی، ویزای خانوادگی و ازدواج، ویزای پزشکی از انواع ویزا های کشور ایران می باشد. اخذ ویزا ایران  در هر یک از حالات بالا دارای شرایط و قوانین خاص خود است که با توجه به کاربرد هر یک متفاوت می باشد. ویزا ایران  به صورت توریستی از جمله ویزا های پرطرفدار برای اتباع کشور های مختلف به ویژه کشور ویتنام می باشد.

ویزای ایران جهت افراد ویتنام

ویزای ایران جهت افراد ویتنام

مدارک لازم جهت اخذ ویزای ایران برای اتباع کشور ویتنام

مدارک عمومی و کلی که برای اخذ ویزای ایران  لازم است عبارتند از:

اسکن رنگی پاسپورت مهمان

اسکن عکس رنگی با ابعاد پاسپورت(۴*۶)

اسکن صفحه اول شناسنامه میزبان

فرم تکمیل شده مشخصات میزبان و مهمان که  از سفارت کشور ایران در ویتنام می توانید آن را دریافت کنید یا به سایت سفارت مورد نظر مراجعه کنید.

ویزای ایران جهت افراد ویتنام

ویزای ایران جهت افراد ویتنام

مراحل اخذ ویزای ایران برای اتباع کشور ویتنام

اخذ ویزای هر کشوری مراحل اداری خاص خود را دارد. با توجه به شرایط ویزا درخواستی و سوابق فرد درخواست کننده این فرآیند ممکن است در حدود یک ماه طول بکشد. اولین مرحله در فرآیند اخذ ویزای ایران تکمیل فرم مشخصات میزبان و ارسال آن به سفارت می باشد. این فرم ها در سایت سفارت ایران در ویتنام موجود می باشد. دومین مرحله تکمیل فرم مشخصات مهمان یا مهمانان و ارسال آن به سفارت ایران است. این فرم را نیز هم به صورت حضوری از سفارت و هم به صورت اینترنتی از سایت سفارت می توانید دریافت کنید. پس از تکمیل این دو فرم و تحویل مدارک ذکر شده به سفارت ایران در ویتنام باید منتظر کد تایید دریافت ویزا باشید. این مرحله در حدود ۴ تا ۱۰ روز طول می کشد. شما می توانید کد تاییدیه ویزای خود را در پرتال شخصی خود در سفارت و یا ایمیل خود ببینید. پس از دریافت این کد شما طی ۳ تا ۱۰ روز آینده وقت دارید تا با در دست داشتن گذرنامه و کد تاییدیه ویزا به سفارت ایران رفته و ویزا ایران خود را دریافت کنید. مدت زمان الصاق ویزا بر روی گذرنامه در حدود ۱۵ روز کاری به طول می انجامد. البته این زمان با توجه به شرایط سفارت می تواند کمتر یا بیشتر شود.

ویزای ایران جهت افراد ویتنام

ویزای ایران جهت افراد ویتنام

نکات مهم در اخذ ویزای ایران

در صورت کمبود وقت، شما می توانید محل اخذ ویزای ایران خود را فرودگاه مقصد یعنی فرودگاه امام بزنید. توجه کنید که اتباع آمریکایی، انگلیسی و کانادایی برای دریافت ویزای توریستی ایران باید حتما در قالب تور های گردشگری اقدام به اخذ ویزا کنند. به طور کلی ویزا ایران  برای اتباع کشور های مختلف با توجه به روابط دیپلماتیک با کشور مورد نظر متفاوت است. ویزا ایران به صورت توریستی ۳ ماه اعتبار دارد ولی اتباع کشور های خارجی ۳۰ روز فرصت اقامت در کشور مقصد را دارند. البته این میزان با موافقت وزارت امور خارجه ایران می تواند تا ۶۰ روز تمدید پیدا کند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

جهت اخذ ویزای ایران جهت اتباع خارجی با ما در تماس باشید.  ۰۲۱۸۸۸۵۱۰۸۰

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای ایران جهت افراد اکراینی در این مقاله قصد داریم به نحوه اخذ ویزای ایران برای افراد اکراینی بپردازیم، اکراین...

ویزای ایران جهت افراد تاجیکستانی در این مقاله قصد داریم به نحوه اخذ ویزای ایران برای افراد تاجیکستانی بپردازیم، تاجیکستان...

ویزای ایران جهت افراد عراقی ویزای ایران برای افراد عراقی در چند مورد قابل دریافت می باشد. ویزای توریستی و...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر