ویزای ایران جهت افراد عراقی

ویزای ایران جهت افراد عراقی

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

ویزای ایران جهت افراد عراقی

ویزای ایران برای افراد عراقی در چند مورد قابل دریافت می باشد. ویزای توریستی و همچنین ویزای تجاری از جمله انواع ویزای ایران برای اتباع عراقی محسوب می شوند که می توانند از طریق سفارت خانه ایران به دریافت آن ها اقدام کنند.

ویزای ایران برای افراد عراقی

عراق جزء کشورهای همسایه ایران است که افراد بسیاری برای ورود و خروج به ایران اقدام به دریافت ویزای این کشور می کنند. درواقع ویزای ایران برای افراد عراقی با توجه شرایط و مقررات مختلفی صادر می شود که می بایست در زمان درخواست روادید این کشور به آن توجه لازم شود.  .

ویزای فرودگاهی ایران که برای هفتاد کشور صادر می شود این امکان را فراهم می کند که ساکنین کشورهایی همچون یونان, ایتالیا و  چند کشور دیگر بتوانند با دریافت ویزای ایران در فرودگاه مورد نظر به این کشور سفر کنند در صورتی که این امکان برای افراد عراقی در فرودگاه مشهد تنها فراهم شده است و آن ها برای ورود و خروج به خاک ایران می بایست حتماً به دریافت ویزای ایران اقدام کنند. انواع مختلفی از ویزای ایران برای افراد عراقی صادر می شود که می توانند با هر کدام از این ویزاها ورود خود را به ایران قطعی نمایند. در ادامه اطلاعات کامل تری در این رابطه در اختیارتان قرار خواهیم داد.

ویزای ایران جهت افراد عراقی

ویزای ایران جهت افراد عراقی

انواع ویزای ایران برای افراد عراقی

افراد عراقی برای ورود به خاک ایران می توانند از چند ویزای مختلف این کشور استفاده کنند. ویزای توریستی ایران یکی از پرطرفدارترین ویزای ایران شناخته می شود که با اعتبار سی روزه این امکان را برای اتباع خارجی از جمله عراقی فراهم کرده است که بتوانند از مکان های تفریحی ایران دیدن نمایند. برخی از اهالی عراق ترجیح می دهند از ویزای کار برای اشتغال در ایران استفاده نمایند بنابراین با توجه به این موضوع باید به دریافت ویزای کار ایران اقدام کنند.

 البته این نوع ویزا از شرایط خاص خود برخوردار است. ویزای تحصیلی نیز در کنار دیگر ویزاهای ایران می تواند برای افراد عراقی صادر شوند تا آن ها بتوانند در دانشگاه های مختلف ایران به ادامه تحصیل بپردازند. در میان دیگر انواع ویزای ایران برای افراد عراقی می توان به ویزای تجاری و همچنین ویزای اقوام و خویشاوندان اشاره کرد که هر کدام از این ویزاها نیز از شرایط مربوط به خود برخوردار هستند.

ویزای ایران جهت افراد عراقی

ویزای ایران جهت افراد عراقی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای ایران برای افراد عراقی

برای اخذ ویزای ایران برای افراد عراقی باید مدارک مختلفی تهیه و به سفارتخانه و یا کنسولگری ایران در کشور عراق ارائه شود. از پاسپورت فرد میهمان می بایست اسکن رنگی تهیه شود. از دیگر مدارک می توان به عکس پاسپورتی با ابعاد ۴*۶ اشاره کرد که می بایست از این عکس نیز اسکن واضح و مشخص تهیه گردد. از دیگر مدارک لازم برای اخذ ویزای ایران برای افراد عراقی می توان به تهیه اسکن از شناسنامه فرد میزبان البته از صفحه اول آن اشاره کرد.

اطلاعات کامل شخص مهمان و دعوت کننده که به صورت فرم کامل باید تهیه و ارائه شود. البته ما به صورت کلی به توضیحاتی در رابطه با مدارک لازم جهت اخذ ویزای ایران پرداختیم مسلماً برای دریافت انواع ویزای ایران مانند ویزای تجاری و یا توریستی تعداد و نوع مدارک متفاوت خواهد بود. اگر قصد دریافت یکی از انواع ویزاهای ایران برای اتباع عراقی را دارید توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر را از طریق آژانس مسافرتی مذکور دریافت نمایید.

ویزای ایران جهت افراد عراقی

ویزای ایران جهت افراد عراقی

تمدید ویزای ایران برای افراد عراقی

ویزای ایران برای افراد عراقی با توجه به این که به دو صورت بلند مدت و یا کوتاه مدت است دارای اعتبار مشخصی است. همان طور که می دانید در مدت زمان اعتبار ویزا افراد عراقی می توانند در خاک ایران حضور داشته باشند و در زمان اتمام اعتبار باید هر چه سریع تر خاک ایران را ترک کنند و یا از طریق پلیس اتباع خارجی اعتبار ویزای خود را تمدید کنند.

 به عنوان مثال ویزای تجاری و کار که دارای اعتباری به مدت سی روز است برای افراد عراقی صادر می شود. اگر این افراد تمایل دارند برای مدت بیشتر در ایران به کار و تجارت بپردازند باید هر چه سریع تر به تمدید اعتبار سی روزه دیگر اقدام کنند. البته این نکته را فراموش نکنید که فرد عراقی خود باید به مرکز پلیس اتباع خارجی مراجعه کند و مراحل تمدید ویزای ایرانی خود را به انجام برساند.

ویزای ایران جهت افراد عراقی

ویزای ایران جهت افراد عراقی

مراحل اخذ ویزای ایران برای افراد عراقی

برای دریافت ویزای ایران برای افراد عراقی می توانید از طریق سفارتخانه ایران در این کشور کارهای مربوطه را به انجام برسانید. پر کردن فرم ویزای مربوطه از جمله مراحل دریافت ویزای ایران برای افراد عراقی می باشد. با توجه به نوع ویزا می بایست مدارک لازم را تهیه نموده و در زمان وقت سفارت برای مصاحبه همراه خود داشته باشید.

 به دلیل وقت گیر بودن پروسه اخذ ویزا توصیه می شود مراحل اخذ ویزا را به افراد کاربلد و با تجربه در این زمینه بسپارید. توصیه می کنیم برای اخذ ویزای ایران زمان مناسبی را در نظر بگیرید و به هیچ عنوان مراحل اخذ آن را به روزهای پایانی موکول نکنید. توجه به این نکته می تواند اخذ ویزای شما را سریعتر به انجام برساند.

ویزای ایران جهت افراد عراقی

ویزای ایران جهت افراد عراقی

نکات مربوط به ویزای ایران برای افراد عراقی

  • ویزای ایران برای افراد عراقی از طریق سفارتخانه این کشور صادر می شود بنابراین متقاضیان در کشور عراق می توانند از طریق سفارت‌خانه به دریافت انواع ویزا اقدام کنند.
  • ویزای ایران به دو صورت بلند مدت و کوتاه مدت صادر می شود. شما با توجه به نیاز خود می توانید هر کدام از این ویزاها را که از مدت اعتبار مشخصی برخوردارند انتخاب نمایید.
  • با دریافت ویزای توریستی تنها می توانید با اهداف گردشگری وارد ایران شوید و به هیچ عنوان ویزای توریستی به منظور کارهای تجاری قابل استفاده نخواهد بود.
  • در زمان سفر به اعتبار ویزای ایران خود توجه نمایید. در صورت اتمام ویزا می توانید به تمدید آن اقدام نمایید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

جهت اخذ ویزای ایران جهت اتباع خارجی با ما در تماس باشید.  ۰۲۱۸۸۸۵۱۰۸۰

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای ایران جهت افراد فرانسوی می  دانیم که یک سری از کشور ها برای سفر به ایران با هر هدفی...

ویزای ایران جهت افراد جمهوری چک برای مسافرت کردن به کشورهای مختلف باید ابتدا ویزای ورود به آن کشور را...

ویزای ایران از دبی اهالی کشورهای مختلف به جز ترکیه، سوریه، لبنان، جمهوری آذربایجان، مصر، ارمنستان، گرجستان و بولیوی برای...

نظرت چی بود؟

0 نظر

ارسال نظر در این پست بسته شده است.

آژانس مسافرتی سفری دیگر