ویزای ایران جهت افراد روسی

ویزای ایران جهت افراد روسی

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

ویزای ایران جهت افراد روسی

صدور روادید ایران تنها توسط مقامات رسمی این کشور برای اتباع بیگانه امکان پذیر می باشد. هر یک از متقاضیان ورود به خاک ایران، جهت ورود خود ابتدا باید شرایط لازم جهت صدور روادید را داشته باشند و سپس نسبت به دریافت ویزای ایران، اقدام نماید. صدور روادید ایران برای اتباع کشور روسیه با توجه به نوع فعالیت و درخواست شخص متقاضی انجام می پذیرد.

صدور روادید ایران برای اتباع روس

صدور ویزای ایران تنها زمانی امکان پذیر خواهد شد که درخواست قانونی صدور ویزا از طریق مراجع مربوطه انجام گیرد. هدف نهایی از سفر به ایران و سایر شرایط موجود، تعیین کننده نوع ویزا و روادید صادر شده از سوی مراجع قانونی ایران است.

توافق نامه های دوجانبه میان کشور ایران و روسیه، مبنی بر این است که اتباع کشور روسیه نیز برای ورود به ایران ابتدا باید نسبت به صدور ویزای ایران، اقدام نمایند. از این رو مجوز ورود اتباع کشور های خارجی از جمله روس به خاک کشور ایران، دریافت ویزای رسمی ایران است.

صدور روادید ایران برای شهروندان کشور های خارجی در انواع مختلفی صورت می پذیرد. هر یک از نمونه‌های روادید بر اساس شرایط و نوع فعالیت متقاضیان در ایران، صادر می گردد و بر این اساس مدت زمان اقامت در ایران با توجه به نوع ویزا مشخص خواهد شد.

ویزای ایران جهت افراد روسی

ویزای ایران جهت افراد روسی

درباره صدور ویزا و روادید ایران

انتخاب ایران به عنوان مقصد سفر از کشور روسیه، انتخاب ایده آلی است که با اطلاع از قوانین صدور ویزای ایران نیز می توان این سفر را لذت بخش تر نمود.

ورود به ایران برای اتباع کشور روسیه بدون هر گونه مشکلی امکان پذیر می باشد. این در حالی است که داشتن حداقل ۶ ماه اعتبار گذرنامه اتباع روس برای سفر به ایران از جمله اولین و مهم ترین الزاماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به منظور اعمال قوانین یاد شده در حوزه سیاست های مبتنی بر روابط دیپلماتیک، مجریان و مسئولان صدور روادید ایران برای اتباع کشورهای دیگر، می‌توانند با توجه به بررسی های دقیق خود، نسبت به تائید یا رد صدرو روادید اقدام نمایند.

ویزای ایران جهت افراد روسی

ویزای ایران جهت افراد روسی

انواع ویزا و روادید برای ورود به ایران

صدور روادید ایران که به منزله تأیید شرایط متقاضی جهت ورود به خاک ایران است، از طریق سفارت خانه های ایران انجام می پذیرد. ویزای ایران در انواع مختلفی صادر می شود که هر یک شرایط و ضوابط خاص خود را داراست.

دریافت ویزای ایران به ۲ صورت امکان پذیر می باشد.

  1. تکمیل فرم تقاضای صدور روادید ایران به صورت فردی در سایت وزارت امور خارجه کشور ایران
  2. اقدام به صدور روادید ایران برای یک یا چند نفر توسط یکی از آژانس های مسافرتی

به صورت کلی می توان گزینه دوم را، گزینه ای ایده آل معرفی کرد. چرا که در این روش ،دیگر نیازی به گذر از پیچ و خم های قانونی نیست و آژانس مسافرتی مسئول پیگیری صدور روادید ایران برای متقاضیان کشور روس خواهند بود.

این در حالی است که وزارت امور خارجه ایران برای صدور یا رد تقاضای صدور ویزای ایران، اختیار کامل داشته و در صورت عدم تطبیق شرایط و ضوابط، با صدور ویزای ایران برای متقاضیان، موافقت نخواهد کرد.

در ادامه به شرح انواع روادید ایران که در ۱۴ ردیف تقسیم بندی شده است، می پردازیم.

  • روادید ورود به خاک ایران که ویزای ورود نامیده می شود.
  • ویزای تجاری
  • ویزای سیاحتی
  • ویزای گردشگری، توریستی
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کار
  • ویزای درمان
  • ویزای اقوام
  • ویزای عبور، ترانزیت
  • ویزای مطبوعاتی، خبرنگاری و..
  • ویزای فرودگاهی
  • ویزای مولتی، کثیرالمسافر

هر یک از انواع روادید یاد شده، با توجه به نوع فعالیت متقاضی در ایران صادر می گردد و برای مدتی مشخص حق اقامت و سکونت در ایران را به اتباع کشور های خارجی خواهد داد.

ویزای ایران جهت افراد روسی

ویزای ایران جهت افراد روسی

مدارک لازم جهت صدور ویزای ایران

تنوع صدور ویزای ایران در بخش های یاد شده، موجب می گردد تا مدارک و نحوه ارائه آن نیز متفاوت گردد. از این رو در ادامه به بررسی چند نمونه از مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزای ایران خواهیم پرداخت.

  • مدارک مورد نیاز جهت صدور روادید تجاری ایران
    شخص متقاضی دریافت ویزای تجاری ایران، می بایست نامه ای رسمی تحت عنوان دعوت نامه داشته باشد و این در حالی است که غالباً ویزای تجاری تمدید نخواهد شد. تمام مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزای تجاری ایران به قرار ذیل می باشد:
    نام شرکت یا مجموعه دعوت کننده از متقاضی
    شماره ثبت رسمی شرکت یاد شده
    اسکن کامل گذرنامه متقاضی صدور روادید ایران
    موضوع و محوریت دعوت نامه
    آدرس و مکان اقامت شخص متقاضی
    آدرس و مکان اقامت شخص دعوت کننده
    و…
  • مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزای توریستی ایران
    ویزای توریستی می تواند به واسطه دعوت شخصی ایرانی از تبعه روس نیز صادر شود. در این مورد مدارکی که باید ضمیمه فرم تقاضا ویزا گردد، عبارت است از:
    اسکن کامل و تمام رنگی صفحات شناسنامه شخص میزبان
    مشخصات کامل در ارتباط با آدرس و مکان اقامت میزبان
    شماره ملی میزبان
    اسکن کامل و واضح گذرنامه مهمان
    آدرس مکان اقامت شخص مهمان
    و…

محل اخذ ویزای ایران در ویزای توریستی، از سوی مهمان تعیین می گردد.

ویزای ایران جهت افراد روسی

ویزای ایران جهت افراد روسی

شرایط و مدت زمان تمدید ویزا

صدور روادید ایران برای روس ها از قانونی خاص در امور تعیین شده روابط دیپلماتیک تبعیت نمی نماید. بر این اساس در صورت نیاز به تمدید ویزا، می توان هر یک از راه های قانونی مربوطه را انتخاب نمود.

اتباع کشور روسیه که در کشور خود تصمیم به تمدید ویزا ایران گرفته باشند، می توانند از طریق سفارت خانه ایران در کشور متبوع خود مراحل قانونی تمدید ویزا را طی نمایند.

در صورتی که اتباع روس در کشور ایران قصد تمدید مدت زمان ویزا خود را داشته باشند، باید پس از مراجعه به پلیس اتباع خارجه در کشور، نسبت به انجام مراحل قانونی تمدید ویزا، اقدام نمایند.

صدور ویزای ایران به طور معمول با اعتبار ۳ ماهه انجام می شود. این در حالی است که متقاضیان می توانند اقامت حداکثر ۳۰ روزه را در خاک ایران تجربه نمایند و در صورت نیاز نسبت به تمدید ویزا اقدام نمایند.

تمدید ویزای ایران برای روس‌ها طبق قوانین ایران بلامانع است و مانعی برای درخواست مجدد ویزا وجود نخواهد داشت.

ویزای ایران جهت افراد روسی

ویزای ایران جهت افراد روسی

هزینه صدور روادید ایران

با توجه به تغییرات احتمالی در رابطه با هزینه و نرخ نهایی صدور روادید ایران برای اتباع کشور روسیه، بهترین گزینه پیگیری مداوم هزینه صدور ویزای ایران از طریق آژانس مسافرتی معتبر و قانونی است.

چرا که هزینه ها غالباً به صورت پایه مشخص می شوند و برای صدور ویزا در انواع مختلف، مبالغ متغیر خواهند بود.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

جهت اخذ ویزای ایران جهت اتباع خارجی با ما در تماس باشید.  ۰۲۱۸۸۸۵۱۰۸۰

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای ایران جهت افراد مکزیکی ویزای ایران برای مکزیکی ها را می توان از طریق سایت مسافرتی مذکور دریافت نمود....

ویزای ایران جهت افراد سوئدی ویزای ایران جهت افراد سوئدی را می توان به دو طریق دریافت کرد. افراد سوئدی...

ویزای ایران جهت افراد سنگاپور ویزا به معنای اجازه ی کشور مقصد برای تجارت، کار و یا گردش براساس شرایط...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر