ویزای ایران جهت افراد جمهوری چک

ویزای ایران جهت افراد جمهوری چک

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

ویزای ایران جهت افراد جمهوری چک

برای مسافرت کردن به کشورهای مختلف باید ابتدا ویزای ورود به آن کشور را تهیه کرد. دریافت ویزای ایران نیز برای اتباع کشورهای دیگر ضروری است. منظور از ویزا، کسب اجازه برای مسافرت به کشور مقصد است که توسط اداره مهاجرت یا سفارت آن کشور صادر می ‌شود. اتباع جمهوری چک نیز برای سفر به ایران باید با توجه به هدف سفرشان ویزای ایران را دریافت نمایند. در این مقاله درباره دریافت ویزای ایران جهت افراد جمهوری چک و شرایط قانونی مهاجرت و اقامت در ایران صحبت می‌ کنیم.

اخذ ویزای ایران

ایران نیز مانند کشورهای دیگر دنیا دارای ویزاهای گوناگون می باشد. افراد مختلف جهت مسافرت به ایران با توجه به هدف سفر خود باید نسبت به دریافت ویزای کشورمان اقدام نمایند.  انواع ویزاهای ایران که به ساکنین کشورهای دیگر جهت ورود به خاک ایران داده می ‌شود، عبارتند از: ویزای تحصیلی ایران، ویزای تجاری ایران، ویزای کاری، ویزای گردشگری ایران، ویزای پزشکی، ویزای خانوادگی و غیره.

مسافرین باید قبل از سفر نسبت به دریافت ویزای ایران اقدام کرده و از قوانین و شرایط ویزای ایران مطابق با برنامه ریزی خود اطلاعاتی برای سفر  کسب کنند. یکی از ویزاهای پرطرفدار در ایران ویزای توریستی ایران است که در میان اتباع بسیاری از کشورها از جمله مردم جمهوری چک هواداران بسیاری دارد و سالانه تعداد زیادی از آنها ویزای ایران را اخذ نموده و به ایران مسافرت می کنند.

ویزای ایران جهت افراد جمهوری چک

ویزای ایران جهت افراد جمهوری چک

مدارک لازم جهت دریافت ویزای ایران

روال قانونی دریافت ویزای ایران جهت افراد جمهوری چک مانند کشورهای دیگر اروپایی به این صورت است که فرد باید ضمن درخواست ویزای ایران با هدف مشخص ، مدارک مورد نیاز را آماده کرده و به سفارت ایران تحویل دهد. اداره مهاجرت مدارک را بررسی نموده و  پس از بررسی آنها، در صورت تائید مدارک ، ویزای شخص را صادر می ‌نماید. مدارک  مورد نیاز دریافت ویزای ایران جهت ساکنین جمهوری چک به شرح ذیل می باشد:

  •  تصویر گذرنامه شخص
  •   تصویر شخص در ابعاد ۶ در ۴ سانتیمتر که به صورت رنگی و تمام رخ تهیه شده است
  •  تصویر مدارک شناسایی و هویتی مانند شناسنامه
  • تکمیل فرم درخواست ویزای ایران

ویزای ایران جهت افراد جمهوری چک

ویزای ایران جهت افراد جمهوری چک

مراحل دریافت ویزای ایران

 برای دریافت ویزای ایران  باید روال قانونی و اداری آن تهیه شود که این مراحل با توجه به نوع ویزا و هدف فرد از سفر به ایران متفاوت است. به طور کلی  فرایند دریافت ویزای ایران حدود یک ماه زمان نیاز دارد؛ بنابراین شخص باید به این مدت زمان جهت برنامه ریزی سفر دقت و توجه کافی داشته باشد. در گام نخست شخص باید به سایت سفارت ایران در جمهوری چک مراجعه کرده و فرم درخواست ویزا را با دقت تکمیل نماید.

پس از تکمیل فرم و مشخص کردن هدف از سفر به ایران باید مدارک  مورد نیاز صدور ویزا را به سفارت ایران در جمهوری چک ارائه نمایند. پس از تکمیل مدارک و تحویل به سفارت درخواست شخص مورد بررسی قرار گرفته و وضعیت صدور یا عدم صدور ویزا از طریق پست الکترونیک به او اعلام می شود. در هنگام دریافت تأییدیه صدور ویزا در حساب کاربری خود در سایت سفارت ایران و یا پست الکترونیک خود باید به سفارت مراجعه نموده و ویزای خود را تحویل بگیرید و برای الصاق ویزا در گذرنامه اقدام کنید. برای انجام کلیه امور می توانید به صورت مراجعه حضوری به سفارت ایران و یا از طریق وب سایت آن اقدام کنید.

ویزای ایران جهت افراد جمهوری چک

ویزای ایران جهت افراد جمهوری چک

دریافت ویزای ایران با داشتن دعوتنامه

 یکی از روش های ساده و کم دردسر برای اقامت یا سفر به کشور دیگر استفاده از دعوتنامه می باشد. دعوتنامه ای  که برای شما ارسال شده است می تواند روال کار شما را ساده تر کرده و با استفاده از آن به راحتی ویزای ایران را دریافت نمایید. به طور کلی نامه ای که از طرف بستگان و یا دوستان شما در ایران و یا شرکت یا سازمانی جهت استخدام شما در این کشور برای شما ارسال می شود، دعوتنامه نام دارد.

با داشتن دعوتنامه و اقدام کردن جهت ویزای ایران با دعوتنامه شخص و یا شرکت خاص روال دریافت ویزای شما به ایران تسهیل خواهد شد. این دعوتنامه ها انواع مختلفی دارند و می توانند جهت مقاصد تحصیلی، شغلی، شرکت در نمایشگاه و یا دیدار از خانواده و بستگان صادر شوند. به خاطر داشته باشید داشتن دعوتنامه مجوز ورود به کشور دیگر نیست و تنها ابزاری برای کمک به تسریع و تسهیل دریافت ویزا می باشد. هنگام تحویل مدارک عمومی به سفارت ایران و تکمیل فرم درخواست ویزا باید دعوتنامه ارسالی را به همراه تصویر مدارک شناسایی و اقامتی فرد دعوت کننده به سفارت ارائه دهید.

ویزای ایران جهت افراد جمهوری چک

ویزای ایران جهت افراد جمهوری چک

دریافت ویزای گردشگری ایران

 افراد جمهوری چک که تصمیم دارند به ایران سفر کرده و در آن به گردشگری و سیاحت بپردازند باید ویزای توریستی ایران را دریافت کنند. ایران یکی از مقاصد اصلی برای گردشگری توریست ها در میان کشورهای جهان می باشد. افراد جمهوری چک نیز می توانند با ثبت نام در تورهای گردشگری ایران و دریافت ویزای گردشگری به ایران مسافرت کنند.  ویزای گردشگری به صورت کوتاه مدت است و شخص می تواند در طول اقامت خود در ایران به مسافرت در سراسر این کشور پرداخته و از جاذبه های گردشگری، تاریخی و طبیعی آن لذت ببرد. ایران دارای مناطق گردشگری فراوانی است و به دلیل بعد تاریخی و قدمت چندین هزار ساله خود، سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران از سراسر جهان می باشد که پس از دریافت ویزای ایران به بازدید از این سرزمین می ‌پردازند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

جهت اخذ ویزای ایران جهت اتباع خارجی با ما در تماس باشید.  ۰۲۱۸۸۸۵۱۰۸۰

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای ایران جهت افراد رومانی اگر به دنبال یک مقصد خوب برای گردشگری و یا تجارت می گردید می توانید...

ویزای ایران جهت افراد آلمانی به طور کلی آلمانی ها برای سفر به ایران باید اقدام به اخذ ویزا کنند....

ویزای ایران جهت افراد فرانسوی می  دانیم که یک سری از کشور ها برای سفر به ایران با هر هدفی...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر