ویزای ایران جهت افراد ارمنی

ویزای ایران جهت افراد ارمنی

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

ویزای ایران جهت افراد ارمنی

به طور کلی کشورهای مختلفی هستند که برای سفر به ایران باید ویزای ایران را داشته باشند. ارمنستان از دسته کشورهایی است که در وضعیت میانه قرار می گیرد به این معنی که تا حدودی نیاز به ویزا دارد. در متن زیر شرایط و مدارک ویزای ایران برای ارمنی ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

سفر به ایران بدون ویزا

در نظر داشته باشید که یک سری کشورها هستند که می توانند به مدت محدود به ایران سفر کرده و برای سفر خود نیاز به ویزا ندارد. ویزای ایران برای ارمنی ها ۳ ماه اعتبار دارد و فرد ارمنی می تواند ۳۰ روز در ایران بماند. در طول این دوره اجازه کار کردن در این کشور را ندارد و همینطور نمی تواند به فعالیت های سیاسی و اجتماعی مشغول شود. با این ویزا تنها به مدت سی روز می توانید در شهرهای مختلف ایران گشت و گذار کرده و از خانواده خود دیدن کنید. در نظر داشته باشید که برای ماندن در ایران باید به سراغ تمدید ویزا بروید و تمدید ویزا به این معنی است که در ابتدا باید ویزای مورد نظر را اخذ کنید.

در مجموع شما با اخذ گواهی سفر به ایران بدون ویزا می توانید سی روز در این کشور اقامت داشته باشید. ویزای ایران برای ارمنی ها می تواند در چند مسیر عرضه شود.

ویزای ایران جهت افراد ارمنی

ویزای ایران جهت افراد ارمنی

مدارک ویزای ایران برای ارمنی ها

در صورتی که قصد دارید مدت زمان بیشتری در ایران بمانید و اهداف دیگری دارید باید در ابتدا مدارک لازم را تهیه کنید. دقت کنید که مدارک عنوان شده در این بخش تنها مدارک عمومی محسوب می شود و قطعا با توجه به نوع ویزای شما مدارک اضافی تری نیاز خواهد بود.

در ابتدا باید از پاسپورت اسکن رنگی گرفته شود، پاسپورت شخص ارمنی باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد. در صورتی که فرد دارای پاسپورت های قبلی است نیاز است که سایر پاسپورت ها را نیز ارائه دهد. گزینه بعدی در خصوص عکس پرسنلی است. در واقع فرد ارمنی باید سه قطعه عکس رنگی با ابعاد ۴*۶ داشته باشد این عکس باید با زمینه سفید و در وضعیتی بسیار مشابه با چهره کنونی فرد گرفته شود.

در سفر خود باید مشخص کنید که قرار است در کجا اقامت داشته باشید و باید مشخص شود که فرد میزبان چه کسی است به این ترتیب نیاز به ارائه اسکن شناسنامه میزبان و میهمان خواهد بود. در نظر داشته باشید که فرم های ویزای ایران برای ارمنی ها باید هم توسط خودشان و هم توسط میزبان در ایران تکمیل شود. در این فرم ها مشخصات افراد قید می شود. ویزای ایران برای ارمنی ها باید با مدارک لازم همراه باشد.

ویزای ایران جهت افراد ارمنی

ویزای ایران جهت افراد ارمنی

مراحل اخذ ویزای ایران برای ارمنی ها

اشاره کردیم که فرم مشخصات میزبان و مهمان (فرد ارمنی) باید تکمیل و ارسال شود این فرم در سایت ویزای ایران برای اتباع خارجی برای دانلود قرار داده شده است.

فرم ارسال شده و مشخصات افراد مورد بررسی قرار می گیرد و در واقع مشخص می شود که فرد مورد نظر دچار سو پیشینه و یا سایر موارد منع ویزا نبوده و می تواند روند اخذ ویزا را طی کند. به این ترتیب باید وجه اعلام شده برای روند اخذ ویزای ایران واریز شود. این وجه در صورت عدم ارائه ویزا باز نخواهد گشت.

در گام بعدی باید منتظر “کد دریافت ویزا” باشد. عموماً زمان مورد نیاز برای دریافت این کد در حدود ۴ الی ۱۰ روز کاری اعلام شده است و البته این زمان متغیر بوده و گاه به ۱۴ روز کاری نیز موکول خواهد شد.

پس از دریافت این کد که با یک دعوت نامه همراه است می بایست روند تأیید وزارت امور خارجه را به درستی طی کنید. گواهی باید به وزارت امور خارجه ارسال شده و در صورت تأیید ” کد تأییدیه ویزا” برای شما صادر می گردد. کد تاییدیه از ملزومات در ویزای ایران برای ارمنی ها به شمار می رود.

ویزای ایران جهت افراد ارمنی

ویزای ایران جهت افراد ارمنی

مرحله نهایی اخذ ویزای ایران برای ارمنی ها

در گام آخر فرد ارمنی می توانید پس از ۳ الی ۳۰ روز از زمان تأیید کد ویزا می تواند با دست داشتن کد به سراغ سفارت و یا کنسولگری های معتبر برود و ویزای خود را در وضعیت تأیید نهایی از وزارت امور خارجه دریافت کند. می دانیم که ویزا بر روی پاسپورت الصاق می شود و ممکن است که این عمل ۱۵ روز کاری زمان ببرد. در نظر داشته باشید که در این زمان با توجه به اینکه کدام کنسولگری انتخاب می شود می تواند در کمتر از ۱۵ روز نیز انجام شود.

گزینه دیگری فراهم شده است به این شکل است که اگر فرد ارمنی زمان کمی برای دریافت ویزا داشته باشید بهتر است که محل اخذ ویزا را فرودگاه امام خمینی انتخاب کند.

ویزای ایران برای ارمنی ها نیاز به سفر با تور ندارد و این موضوع تنها برای اتباع آمریکایی اعلام شده است.

ویزای ایران جهت افراد ارمنی

ویزای ایران جهت افراد ارمنی

انواع ویزای ایران برای ارمنی ها

به طور کلی ویزای ایران برای ارمنی ها در چهار دسته قرار می گیرد، دسته اول مربوط به ویزای توریستی ، دسته دوم در خصوص ویزای تجاری و دسته سوم و چهارم به ترتیب شامل ویزای مولتی و ویزای اقوام است.

تمدید ویزای ایران برای ارمنی ها با توجه به مسائل مختلفی بررسی می شود. در نظر داشته باشید که برای تمدید ویزا بهتر است که در ابتدا مشخص کنید که قرار است با چه هدفی در ایران بمانید. در صورتی که فرد در طول دوره اولیه ای که در ایران مانده است مرتکب خطا شده باشد و یا از موازین اخلاقی تبعیت نکند قطعا شرایط برای تمدید ویزای وی بسیار دشوار خواهد شد. برای اخذ ویزای ایران برای ارمنی ها باید از مشاور کمک گرفت.

ویزای ایران جهت افراد ارمنی

ویزای ایران جهت افراد ارمنی

نکات تکمیلی در خصوص ویزای ایران برای ارمنی ها

به طور کلی ارمنی ها از دسته گروه هایی هستند که می توانند به سادگی ویزای ایران را دریافت کنند و ایران در خصوص این افراد سختگیری های عجیب و غریب ارائه نداده است. با رعایت قوانین موجود می توانند به سادگی در زمان تعیین شده اقدام به تمدید ویزای خود کرده و شرایط سفر را برای خود بسیار آسانتر کنند.

ویزای ایران جهت افراد ارمنی

ویزای ایران جهت افراد ارمنی

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

جهت اخذ ویزای ایران جهت اتباع خارجی با ما در تماس باشید.  ۰۲۱۸۸۸۵۱۰۸۰

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای ایران جهت افراد آمریکایی در این مقاله راجع به ویزای ایران برای اتباع آمریکایی و نحوه دریافت و مدارک...

ویزای ایران جهت افراد انگلیسی با توجه به استقبال افراد انگلیسی برای بازدید از مناطق مختلف ایران شرایطی فراهم ساختیم...

ویزای ایران جهت افراد کره ای ویزای ایران در ۴ دسته توریستی، مولتی، تجاری و اقوام به درخواست کنندگان آن...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر