ویزای آفریقای جنوبی | اخذ ویزای آفریقای جنوبی | انواع ویزای آفریقای جنوبی 88851080

ویزای آفریقای جنوبی

۶ اسفند ۱۳۹۶

ویزای آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی یکی از کشورهای پرطرفدار و پیشرفته در صنعت گردشگری است. گرفتن ویزای آفریقای جنوبی برای سفر به این کشور لازم و ضروری است. قبل از سفر به این کشور بهتر است که با شرایط گرفتن ویزا آشنا شده و نسبت به گرفتن آن اقدام فرمایید. در ادامه ضمن معرفی کشور آفریقای جنوبی به معرفی انواع ویزای آفریقای جنوبی، مدارک لازم برای گرفتن آن و سایر شرایط و نکات آن می‌پردازیم  .

معرفی کشور آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی کشوری بزرگ که در جنوب قارهٔ آفریقا و در کنار دو ساحل بزرگ اطلس و هند واقع شده است. جمعیت آفریقای جنوبی چیزی در حدود ۵۵ میلیون نفر می‌باشد. آفریقای جنوبی سه پایتخت دارد؛ کیپ تاون، بلوم فونتین و پرتوریا. معروف‌ترین و مشهورترین شهر آفریقای جنوبی ژوهانسبورگ می‌باشد. ژوهانسبورگ پرجمعیت‌ترین شهر این کشور نیز می‌باشد. در آفریقای جنوبی ۱۱ زبان رسمی وجود دارد که زبان انگلیسی نیز جزء آن ها می‌باشد. این کشور با کشورهای نامبیا، موزامبیک، لسوتو، بوتسوانا و سوازیلند همسایه است. آفریقای جنوبی اماکن دیدنی و جذاب زیادی نیز دارد که باعث می‌شود مردم زیادی نسبت به گرفتن ویزای آفریقای جنوبی اقدام کنند. دولت آفریقای جنوبی در سالهای اخیر سرمایه گذاری زیادی بر روی صنعت گردشگری خود داشته است. ضمن آن که کشور آفریقای جنوبی از نظر علم و تحصیل در وضعیت نسبتاً خوبی قرار دارد و بسیاری از افراد برای تحصیل به این کشور می‌روند. آفریقای جنوبی از لحاظ اقتصادی نیز وضعیت مناسبی دارد و باعث شده است افراد زیادی ویزای کار برای ورود به این کشور را تهیه کنند.

ویزای آفریقای جنوبی | اخذ ویزای آفریقای جنوبی | انواع ویزای آفریقای جنوبی 88851080

انواع ویزاهای آفریقای جنوبی

سفر به آفریقای جنوبی به مانند سایر کشورها ملزم به تهیهٔ ویزای مورد نظر می‌باشد. افرادی که به این کشور سفر می‌کنند باید هدف خود را از سفر به این کشور مشخص کنند و نسبت به گرفتن ویزای آفریقای جنوبی اقدام نمایند. ویزای آفریقای جنوبی مانند ویزای سایر کشورها انواع مختلفی می‌تواند داشته باشد. ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای کار، ویزای تجاری و ویزای ملاقات با آشنایان و دوستان. در ادامه به شرح سه ویزای مهم و کاربردی این کشور می‌پردازیم.

ویزای آفریقای جنوبی | اخذ ویزای آفریقای جنوبی | انواع ویزای آفریقای جنوبی 88851080

ویزای توریستی آفریقای جنوبی

ویزای توریستی مخصوص سفرهای تفریحی کوتاه مدت (۱ الی ۲ هفته ای) و یا دیدار با اعضای خانواده و بستگان می‌باشد. اگر مایل به گردش و دیدن مناطق دیدنی آفریقای جنوبی هستید در هنگام گرفتن ویزای آفریقای جنوبی باید شرایط ویزای توریستی را بدانید و نسبت به گرفتن آن اقدام نمایید. آفریقای جنوبی از لحاظ گردشگری بسیار پیشرفته می‌باشد و تعداد زیادی از افرادی که نسبت به گرفتن ویزای آفریقای جنوبی اقدام می‌کنند خواهان گردش در این کشور هستند. برای گرفتن ویزای گردشگری آفریقای جنوبی مدارک خاصی نیاز است که با سایر ویزاها متفاوت است. بیش از نیمی از افرادی که نسبت به گرفتن ویزای آفریقای جنوبی اقدام می‌کنند به دنبال گردش و تفریح در این کشور هستند و این نشان دهندهٔ صنعت پویای توریست در این کشور می‌باشد.

ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

ویزای تحصیلی ویزایی است که افراد به منظور تحصیل در دانشگاه‌های کلیهٔ شهرهای آفریقای جنوبی می‌گیرند. امروزه تعدادی از افرادی که به دنبال ویزای آفریقای جنوبی هستند خواهان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کشور آفریقای جنوبی خواهند بود. برای گرفتن ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی مدارک خاصی نیاز است که بسته به دانشگاه‌های مختلف این کشور این مدارک نیز متفاوت می‌باشد. برای مثال بعضی از دانشگاه‌های آفریقای جنوبی برای گرفتن دانشجو قواعد خاصی دارند. بعضی از این دانشگاه ها فقط دانشجویانی را پذیرش می‌کنند که به زبان آفریقایی تسلط داشته باشند. بعضی از دانشگاه‌های دیگر این کشور نیز برای دادن ویزای آفریقای جنوبی دانستن و تسلط بر زبان انگلیسی را ضروری می‌دانند و برای آن مدارک خاص با نمرات تعیین شده طلب می‌کنند.

ویزای آفریقای جنوبی | اخذ ویزای آفریقای جنوبی | انواع ویزای آفریقای جنوبی 88851080

ویزای کار آفریقای جنوبی

ویزای کار نیز نیز به مانند سایر ویزاهای کشور آفریقای جنوبی می‌باشد با این تفاوت که فردی که به دنبال گرفتن این ویزا است میخواهد در این کشور کار کند. فردی که درخواست ویزای کار آفریقای جنوبی را می‌دهد باید دلیل قانع کننده ای برای این درخواست داشته باشد. برای مثال فرد باید یک کارفرما در حوزهٔ کاری خود پیدا کرده و با او قرارداد ببندد. افرادی که به دنبال گرفتن ویزای آفریقای جنوبی خصوصاً ویزای کار این کشور هستند باید بدانند که ویزای آفریقای جنوبی شرایط خاصی دارد و در مواردی بسته به زمان خاص ممکن است باطل شود. بنابراین افراد باید با آگاهی داشتن از این شرایط از این امر جلوگیری کنند.

ویزای آفریقای جنوبی | اخذ ویزای آفریقای جنوبی | انواع ویزای آفریقای جنوبی 88851080

مدارک لازم برای گرفتن ویزای آفریقای جنوبی

افرادی که به دنبال گرفتن ویزای آفریقای جنوبی هستند باید توجه داشته باشند که مدارک خود را قبل از رفتن به سفارت آفریقای جنوبی تکمیل نمایند تا در این حین با کمبود زمان مواجه نشوند. برای رفتن به سفارت آفریقای جنوبی نیز باید از قبل وقت گرفت و در زمان گفته شده با مدارک خود به سفارت بروید. پس از ارائهٔ مدارک خود به سفارت ممکن است از شما مصاحبه ای نیز به عمل آید .اما مدارکی که برای ارائه کردن نیاز است شامل اصل پاسپورت، دو قطعه عکس ۳*۴، فرم مشخصات فردی، تمکن مالی بالای ۱۰ میلیون تومان، گواهی اشتغال به کار، رزرو هتل برای تمام مدت سفر، ۶۰ یورو پول نقد، پرینت گردش حساب سه ماهه از طرف بانک، مبلغ ۶۰ یورو پول نقد و … می‌باشد. در ادامه به صورت جزئی تر به مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای آفریقای جنوبی اشاره می‌نماییم.

ویزای آفریقای جنوبی | اخذ ویزای آفریقای جنوبی | انواع ویزای آفریقای جنوبی 88851080

مدارک عمومی

مدارک عمومی که برای گرفتن ویزای آفریقای جنوبی ضروری است شامل موارد زیر می‌باشد؛

فرم تکمیل شدهٔ تقاضای ویزای آفریقای جنوبی: این فرم باید با حروف بزرگ لاتین تایپ شده و یا با خودکار مشکی وبه صورت خوانا تکمیل گردد.

دو قطعه عکس ۴*۳ جدید و پشت نویسی شده

کپی بلیط رفت و برگشت

مدرک شغلی برای دانشجویان و کارمندان که به صورت یک نامهٔ انگلیسی ارائه می‌شود.

اصل گذرنامه معتبر و دو صفحه خالی

کپی گذرنامه از صفحه ۲ و ۳

مدارک معتبر شامل نام، آدرس، تلفن، نمابر هتل و

صورتحساب بانکی ترجمه شده یا فیش حقوقی سه ماه گذشته

ویزای آفریقای جنوبی | اخذ ویزای آفریقای جنوبی | انواع ویزای آفریقای جنوبی 88851080

مدارک اختصاصی

برای گرفتن ویزای آفریقای جنوبی مدارک خاصی نیز نیاز است که به عنوان مدارک اختصاصی شناخته می‌شوند و شامل موارد زیر می‌باشند؛

ارائه دعوت نامه و مدارک مربوط به وضعیت اقامت شخص میزبان

دعوت نامه معتبر شرکت مدعو به همراه مدارک اقامتی تأیید شده و

قیمت ویزای آفریقای جنوبی

بسته به تغییر نرخ ارز در کشور هزینهٔ ویزای آفریقای جنوبی نیز متغیر است. قیمت صدور ویزای آفریقای جنوبی ۶۰ یورو می‌باشد که باید به صورت نقدی به هنگام ارائه مدارک تحویل داده شود. نکته مهم و قابل توجه این است که این مبلغ به هیچ عنوان پس داده نمی‌شود و افراد باید پس از تصمیم گیری کامل اقدام به پرداخت این پول نمایند. نکته مهم دیگر نوع ویزای صادر شده می‌باشد. برای مثال قیمت ویزای توریستی با ویزای تحصیلی و ویزای کار متفاوت است.

ویزای آفریقای جنوبی | اخذ ویزای آفریقای جنوبی | انواع ویزای آفریقای جنوبی 88851080

مدت زمان صدور ویزای آفریقای جنوبی

صدور ویزای آفریقای جنوبی بسته به اینکه از کدام نوع ویزاها باشد مدت زمان متغیری دارد. برای مثال ویزای توریستی آفریقای جنوبی یکی از انواع ویزای آفریقای جنوبی است که طی ۱۴ روز پس از مصاحبه صادر می‌شود. منظور از روزهای کاری روزهایی است که سفارت آفریقای جنوبی در تهران مشغول به فعالیت باشد. زمان لازم برای ویزای ۱۴ روزه و ۱ ماهه یکسان است نکته مهم این است که صدور فوری ویزای توریستی آفریقای جنوبی امکان پذیر نمی‌باشد. مدت زمان صدور سایر ویزاها نیز متفاوت است و بعضاً ممکن است تا ۳ ماه نیز به طول انجامد. بهتر است که افراد فقط برای تحویل مدارک و مصاحبه به این سفارت بروند و بقیه کارهای خود را به صورت تلفنی و یا اینترنتی انجام دهند.

محل سفارت آفریقای جنوبی در تهران

سفارت آفریقای جنوبی در تهران مسئول صدور ویزای آفریقای جنوبی می‌باشد. در واقع در این سفارت افرادی وجود دارند که پس از بررسی مدارک ارسالی شما پروندهٔ شما را بررسی و نهایتاً ویزای آفریقای جنوبی را برای تان صادر می‌کنند. این سفارت در تهران، خیابان ولیعصر، باغ فردوس، خیابان یکتا، پلاک ۵ می‌باشد .روزهای کاری این سفارت دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه است. به بیان دیگر روزهای شنبه و یکشنبه روزهای تعطیل این سفارت است و افراد باید آن را به خاطر بسپارند.

ویزای آفریقای جنوبی | اخذ ویزای آفریقای جنوبی | انواع ویزای آفریقای جنوبی 88851080

راهنمایی جهت خرید بلیط هواپیما به آفریقای جنوبی

باید توجه داشته باشید که هیچ پرواز مستقیمی از تهران به آفریقا و بالعکس انجام نمی‌گیرد و این کار مسافران و کسانی که ویزای آفریقای جنوبی را تهیه نموده‌اند سخت می‌کند. ترکیه، امارات و قطر از جمله کشورهایی هستند که از طریق آن ها می‌توان به آفریقای جنوبی سفر نمود. بنابراین برای سفر به آفریقای جنوبی سه راه وجود دارد؛ تهران-استانبول-آفریقای جنوبی. تهران-دبی-آفریقای جنوبی. تهران-دوحه-آفریقای جنوبی. توصیه می‌کنیم که حتماً با چک کردن قیمت ها، ساعات و تاریخ پروازها باید بهترین مسیر را انتخاب کنند. همچنین افراد باید به مسئله مسافت و هزینه نیز توجه خاصی داشته باشند. مراکز زیادی در تهران وجود دارند که به صورت حضوری و غیر حضوری اقدام به ارائه مشاوره در این زمینه می‌کنند.

شرایط و نکته ها

برای گرفتن ویزا توجه به نکات زیر ضروری می‌باشد:

اصل گذرنامهٔ شما تا زمان صدور ویزا به شما تحویل داده نمی‌شود.

حضور شخص درخواست کننده در هنگام تحویل مدارک در سفارت مورد نظر ضروری می‌باشد و در غیر این صورت با درخواست شما موافقت نمی‌شود.

تمام مدارک در سفارت بایگانی شده و به شما تحویل داده نمی‌شود.

هر یک از افراد باید دارای گذرنامه انفرادی باشند و سفارت مدارک همراهان مندرج در گذرنامه را قبول نمی‌کند.

اگر فرزندان زیر ۱۸ سال قصد سفر به تنهایی را دارند باید رضایت نامه محضری والدین (ترجمه شده) را داشته باشند.

اگر فرزندان زیر ۱۸ سال به همراه والدین قصد سفر دارند باید رضایت نامه کتبی (ترجمه شده) ارائه دهند.

کودکان زیر ۱۸ سال باید دو نسخه از ترجمه شناسنامهٔ خود را نیز همراه داشته باشند

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

برای دریافت ویزای آفریقای جنوبی با ما در تماس باشید. ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

مدارک ویزای آفریقای جنوبی همانطور که میدانید برای سفر به آفریقا نیاز به دریافت ویزا دارید. در این مقاله راجع...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر