فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک، یکی از مهمترین و ضروری‌ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کشور بلژیک فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک می‌باشد که هر متقاضی بایستی به رعایت ...

اطلاعاتی در مورد فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک، یکی از مهمترین و ضروری‌ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کشور بلژیک فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک می‌باشد که هر متقاضی بایستی به رعایت …

راهنمای پر کردن فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک

برای اخذ ویزای کشور بلژیک بایستی از قبل وقت سفارت این کشور را گرفته و تمام مدارک مورد نیاز را تحویل کنسولگری این کشور دهید. یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کشور بلژیک فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک می‌باشد که هر متقاضی بایستی به رعایت برخی از نکات برای اقدام به پر کردن آن بپردازد. در نظر داشته باشید که فرم مذکور به زبان انگلیسی بوده و متقاضی نیز بایستی آن را به همان زبان تکمیل کند و با مطالعه دقیق تمام بندهای آن در برگه چهارم تعهد خود را اعلام کرده و فرم را به امضاء برسانند.

یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کشور بلژیک فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک می‌باشد که هر متقاضی بایستی به رعایت برخی از نکات برای اقدام به پر کردن آن بپردازد - سایت ویزا

همچنین متقاضی باید در قسمت راست سمت بالا صفحه اول این فرم، یک عدد از عکس‌های ۳*۴ خود را به این فرم ضمیمه کند. افرادی که قصد اخذ ویزای این کشور را دارند می‌توانند به آژانس مسافرتی سفری دیگر مراجعه کرده و آن را دریافت نمایند و تحویل مسئولان مربوطه در کنسولگری این کشور دهند. همچنین بهترین زمان برای پر کردن این فرم چند ماه قبل از زمان پرواز می‌باشد و افراد متقاضی بایستی به این موضوع اهمیت بیشتری را از خود نشان دهند.

کشور بلژیک

کشور بلژیک یکی از قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان می‌باشد و با داشتن زیرساخت‌های اقتصادی و سیاسی بسیار قوی و برنامه ریزی شده خود توانسته است یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه زندگی باشد. همچنین در نظر داشته باشید که این کشور با حذف طرح‌های مالیاتی خود توجه بسیاری از سرمایه گزاران را از کشورهای مختلف به سوی خود جذب کرده است تا از این طریق بتواند به قدرت خود بیفزاید.

علاوه بر این این کشور دارای جاذبه‌های گردشگری و طبیعی بسیار زیبای و دیدنی می‌باشد که بی‌شک هر بازدید کننده‌ای از این جاذبه‌ها نهایت لذت را خواهد برد. سالانه میلیون‌ها مسافر با اهداف گوناگونی سفر خود را به سوی این کشور انجام می‌دهند، مسئولان کشور بلژیک نیز تمام امکانات و خدمات رفاهی را برای افرادی که به این کشور سفر می‌کند، مهیا و آماده کرده‌اند تا بتوانند از این طریق نهایت رضایت مندی مسافران خود را به دست بیاورند.

یکی از مهم‌ترین مهاجرت‌هایی که به سوی این کشور در حال شکل گیری می‌باشد، مهاجرت‌های تحصیلی بسیاری از دانشجویان از سراسر کشورهای جهان است که در این میان دانشجویان ایرانی نیز علاقه بسیار زیادی را برای ادامه تحصیل در این کشور از خود نشان می‌دهند.

اگر شما نیز قصد دارید در آینده‌ی نزدیک سفری را به سوی کشور بلژیک انجام دهید و می‌توانید ما را تا آخر این مقاله همراهی کنید چرا که قصد داریم تا بهترین توضیحات را در مورد ویزای بلژیک، مدارک مورد نیاز جهت اخذ آن، فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک و نکاتی در مورد فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک به حضورتان ارائه دهیم.

ویزای کشور بلژیک

همانطور که در در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، سالانه میلیون‌ها سفر مختلف به سوی کشور بلژیک در حال شکل گیری است که میزان این مسافرت‌ها در برخی از فصل‌ها مانند تابستان نیز بسیار بیشتر می‌باشد چرا که افراد زیادی علاقه‌مند به بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور از خود نشان می‌دهند. کشور بلژیک یکی از اعضای کشورهای شینگن می‌باشد و هر مسافری که قصد سفر به این کشور را دارد بایستی قبل از سفر خود اقدام به دریافت ویزای این کشور داشته باشد.

برای اخذ ویزای بلژیک متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سفارت خانه این کشور در شهر تهران و با اعلام درخواست خود مبنی بر اخذ ویزای کشور بلژیک مراحل و روند صدور ویزای مورد نظر خود را شکل دهند البته از آنجایی که ممکن است این روال زمانبر باشد می‌توانید یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی در ایران را برای انجام این مراحل به نام ایران ویزا انتخاب نمایید. در نظر داشته باشید که انواع بسیار مختلفی از ویزای کشور بلژیک وجود دارد که هر کدام از این انواع هدفی خاصی از سفر متقاضیان را دنبال می‌کند. در بخش بعدی راجع به انواع ویزای بلژیک توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

انواع ویزای کشور بلژیک

از مهم‌ترین انواع ویزای کشور بلژیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •          ویزای توریستی بلژیک: از پرطرفدارترین ویزاهای کشور بلژیک ویزای توریستی می‌باشد که سالانه میلیون‌ها درخواست در جهت صدور ویزای مذکور به سفارت خانه‌های این کشور ارائه می‌شود.
  •          ویزای تحصیلی بلژیک: کشور بلژیک با داشتن بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌های خود توانسته است توجه بسیاری از دانشجویان را به سوی خود جذب کند و دانشجویان نیز بایستی قبل از سفر خود بتوانند ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند.
  •          ویزای سرمایه‌گذاری بلژیک: در بخش‌های قبل نیز بیان شد که کشور بلژیک با حذف قانون مالیاتی خود توجه سرمایه گزاران خارجی را به سوی خود جذب کرده است و سرمایه گزاران نیز با اخذ ویزای سرمایه گزاری این کشور می‌توانند سفر خود را شکل دهند.
  •          ویزای ازدواج بلژیک: از دیگر ویزای پرطرفدار این کشور می‌توان به ویزای ازدواج بلژیک اشاره کرد چرا که افراد بسیاری جهت اخذ اقامت دائم این کشور، امروزه با هدف ازدواج روانه این کشور می‌شوند.

وقت سفارت کشور بلژیک

صدور ویزای مورد نظر متقاضیان کار بسیار دشوار و سختی نمی‌باشد و اگر افراد بتوانند تمام مراحل مورد نیاز جهت صدور ویزای کشور بلژیک را به درستی و با نهایت دقت طی کنند می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویزای مورد نظر خود را دریافت کنند.

مراحل بسیار مختلفی برای صدور ویزای مورد نظر کشور بلژیک وجود دارد که از مهم‌ترین این مراحل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •          گرفتن وقت سفارت کشور بلژیک
  •          آماده و تهیه کردن مدارک مورد نیاز
  •          پر کردن فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک
  •          پرداخت هزینه‌های مربوط به وقت سفارت این کشور
  •          تحویل تمام مدارک به کارگزار مربوطه
  •          منتظر ماندن در جهت دریافت پاسخ از کنسولگری
  •          آماده شدن برای روز مصاحبه
  •          صدوری ویزای مورد نظر

یکی از مهمترین مراحل در اخذ ویزای این کشور، گرفتن وقت سفارت بلژیک می‌باشد در این مرحله متقاضیان بایستی تمام مدارک را بدون کم و کاستی تحویل سفارت بلژیک داده و مراحل بعدی را در جهت صدور ویزای مورد نظر خود طی نمایند.

مدارک مورد نیاز در وقت سفارت بلژیک

از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای گرفتن وقت سفارت بلژیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •          اصل مدارک شناسایی
  •          پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار زمان
  •          دعوتنامه
  •          بیمه پزشکی
  •          ضمانت نامه بانکی
  •          ارائه گواهی مبنی بر نداشتن هیچ گونه بیماری
  •          ارائه گواهی مبنی بر نداشتن سوء پیشینه
  •          ارائه رزومه کاری و تحصیلی
  •          گردش حساب بانکی سه سال اخیر
  •           بلیط هواپیما
  •           رسید هزینه پرداختی جهت صدور ویزا
  •          ارائه فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک

هر کدام از این مدارک بایستی با نهایت دقت تهیه و آماده شوند تا هیچ مشکلی در زمان صدور ویزای مورد نظر متقاضی به وجود نیاید و افراد بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویزای مد نظر خود را از سفارت خانه این کشور اخذ کنند. در نظر داشتن باشید که حساس‌ترین این مدارک فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک می‌باشد چرا که این فرم درخواست کتبی افراد برای صدور ویزا و علت و هدف سفر شما به این کشور می‌باشد و مسئولان کنسولگری نیز با حساسیت بیشتری فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک را مورد بررسی قرار می‌دهند.

فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک

همانطور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره شده، فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک یکی از مهمترین و حساس‌ترین مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای مورد نظر کشور بلژیک می‌باشد. در نظر داشته باشید. برای اخذ تمام ویزاهای خارجی بایستی فرم مربوطه پر و تکمیل شود که کشور بلژیک نیز یکی از این موارد بوده و متقاضیان می‌توانند با پر کردن آن یکی از مهم‌ترین مراحل را طی کرده باشند.

فرم‌های درخواست ویزای کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت‌های جزئی دارد و اصلی‌ترین راه شناسایی این فرم ها، وجود پرچم کشور مربوط در قسمت چپ این فرم می‌باشد که متقاضیان می‌توانند با توجه به این پرچم، فرم صحیحی را پر نمایند.

فرم‌های درخواست ویزای کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت‌های جزئی دارد و اصلی‌ترین راه شناسایی این فرم ها، وجود پرچم کشور مربوط در قسمت چپ این فرم می‌باشد که متقاضیان می‌توانند با توجه به این پرچم، فرم صحیحی را پر نمایند - سایت ویزا

متقاضیان می‌توانند قبل از پر کردن فرم مذکور آن را مورد مطالعه قرار داده و سپس اقدام به پر کردن داشته باشند چرا که فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک نبایستی دارای خط و قلم خوردگی باشد. همچنین افراد می‌توانند چند نمونه از این فرم را تهیه کند تا در صورت بروز هرگونه ایرادی از فرم جدیدی استفاده داشته باشد.

هزینه وقت سفارت بلژیک

متقاضیان برای مشاهده و آگاهی از هزینه وقت سفارت بلژیک میتوانند با شرکت‌های مورد اعتماد همانند ایران ویزا مراجعه کرده و در خصوص هزینه صدور ویزا این کشور می‌توانند با کارشناسان ما تماس گرفته و با توجه به نوع ویزای درخواستی خود، هزینه‌های مربوطه را مشاهده کنند.

توصیه می‌شود در مورد رسید گذرنامه، یک نمونه کپی نیز در نزد خود نگهدارید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوانید با رسید در دست، پیگیری‌های لازم را انجام دهید. در نظر داشته باشید که در صورت‌عدم صدور ویزای مورد نظرتان هیچ مبلغی به شما عودت داده نخواهد شد، چرا که تمام هزینه‌ی پرداختی در جهت بررسی مدارک ارائه شده شما به کنسولگری صرف شده است برای درخواست دوباره خود بایستی هزینه‌ی دیگری را پرداخت کنید.

نکات مورد توجه در پر کردن فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک

فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک یک فرم ۴ صفحه‌ای می‌باشد که صفحات اولیه آن در مورد مشخصات فردی و اطلاعات شخصی می‌باشد و صفحه آخر آن نیز مربوط به تعهدات و راهنمایی‌ها می‌باشد. افراد متقاضی بایستی تمام بندهای و جداول این فرم را با دقت مورد مطالعه قرار داده و با توجه به موارد خواسته شده هر کدام از این موارد را با دقت پر نمایند. در نظر داشته باشید ک اطلاعات صحیحی را وارد کنید چرا که در صورت مغایرت داشتن مشخصات درج شده در این فرم، با مدارک ارائه شده قطعا درخواست شما برای صدور ویزای مورد نظرتان رد خواهد شد.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که در این خصوص با کارشناسان ما نهایت مشورت را انجام دهید زیرا آن‌ها نهایت حواس جمعی و دقت را در پر کردن این فرم رعایت میکنند. در نظر داشته باشید که یکی از  علت اصلی رد شدن درخواست‌های صدور ویزا برای تمام کشورها، وجود مغایرت بین اطلاعات وارد شده و مدارک ارائه شده است.

اطلاعاتی در مورد فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک

فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک از ۳۷ جدول و سوال طراحی شده است که هر کدام از این سوال‌ها بیانگر موضوع مهمی درباره شخص متقاضی و هدف سفر وی می‌باشد. افراد متقاضی نبایستی خانه‌ای را بدون پاسخگویی رد شود و بعد از تکمیل کردن آن نیز از دوباره مورد بررسی قرار دهد. هم چنین متقاضیان بایستی آدرس ایمیل و شماره‌های تماس خود را به درستی و با دقت فراوانی وارد کنند تا در همکاران حاضر در کنسولگری بتوانند در صورت نیاز به راحتی با متقاضیان در ارتباط باشند.

برخی از خانه‌های در فرم مذکور دارای علامت ستاره دار هستند که این خانه‌های از مهمترین سوال‌هایی هستند که از متقاضی پرسیده می‌شود و افراد باید با دقت بیشتری به آن‌ها پاسخ دهد همچنین برای سوال‌های ستاره دار قبل از سوال، توضیحاتی ارائه شده است که با مطالعه این توضیحات می‌توانند به راحتی به سوال پرسیده شده پاسخ دهید.

بهترین زمان پر کردن فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک

بهترین زمان پر کردن فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک زمانی است که شما چند ماه دیگر می‌خواهید اقدام به سفر داشته باشید چرا که مدت زمان بررسی فرم و مدارک متقاضی بسیار زمان بر و طولانی می‌باشد به همین جهت توصیه می‌شد در وقت مناسبی اقدام به پر کردن این فرم داشته باشید. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است.

اگر در زمان مناسب اقدام به درخواست نداشته باشید نمی‌توانید سفر خود را به سوی این کشور شکل دهید.

اگر به همراه خود کودکی دارید، بایستی برای او علاوه بر پرداخت هزینه اعلام شده، فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک جداگانه‌ای را نیز پر کنید که در این صورت وکالت این کودک با شما بوده و شما از طرف کودک خود می‌توانید اقدامات لازم در جهت صدور ویزای مورد نظر بلژیک را انجام دهید.

مشاهده فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک

برای مشاهده فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک می‌توانید با تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری به ایران ویزا، آن را به شکل پی دی اف دریافت نمایید. هم چنین متقاضیان با مراجعه حضوری خود به این مجموعه مسئول مربوط دریافت کرده و مورد مطالعه خود قرار دهید.

البته در بسیاری از وب سایت‌ها نمونه فرم را آپلود کرده‌اند که فرد متقاضی می‌تواند به راحتی این فرم را دانلود کند، اما اگر می‌خواهید آخرین نسخه از فرم درخواست سفارت کشور بلژیک را داشته باشید به شما توصیه می‌کنیم که حتما از طریق ما اقدام نمایید.

توضیحات مربوط به صفحه آخر فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک

توضیحاتی که در صفحه آخر فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک درج شده است می‌تواند اطلاعات بسیار زیادی را به متقاضیان ارائه دهد و افراد می‌توانند با مطالعه این صفحه پاسخ برخی از سوال‌های موجود در ذهن خود را نیز به دست بیاورند. متقاضیان می‌توانند بعد از مطالعه‌ی این بخش، در پایان به امضای فرم مذکور پرداخته و تکمیل آن را به اتمام برسانند.

توجه داشته باشید که این صفحه آدرس در وب سایت نیز ارائه شده است که شما می‌توانید با مراجعه به این آدرس‌ها اطلاعات بیشتری را در مورد ویزای شینگن بلژیک و سوال‌های رایج در روز مصاحبه به دست بیاورید. هم چنین در صورت بروز هر گونه مشکلی نیز می‌توانید با همکاران کنسولگری در تماس بوده و سوال‌های خود را مطرح نمایید.

روش‌ های پر کردن فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک

متقاضیان می‌توانند به دو روش اقدام به پر کردن فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک داشته باشند که روش اول به صورت آنلاین بوده و متقاضی می‌تواند با دانلود کردن فرم مذکور از وب سایت رسمی سفارت کشور بلژیک، فرم را دانلود کرده و به صورت الکترونیکی اقدام به پر کردن آن داشته باشد که در این صورت می‌تواند عکس خود را نیز آپلود کرده و در محل قرارگیری خود، قرار دهد.

روش دوم نیز به این صورت می‌باشد که متقاضی با مراجعه حضوری به کنسولگری کشور بلژیک، فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک را اخذ نموده و اقدام به پر کردن آن می‌کند و به شکل دستی فرم تکمیل شده را تحویل ماموران مربوطه می‌دهد.

اینکه متقاضی کدام یک از روش‌های مذکور را در جهت پر کردن فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک انتخاب کند به نحوه‌ی گرفتن وقت سفارت وی بستگی دارد یعنی اگر فرد به صورت حضوری و مراجعه به ما اقدام به گرفتن وقت سفارت داشته بایستی فرم فارسی مشخصات را نیز در شرکت پر کند و اگر از طریق ما اقدام به گرفتن وقت سفارت داشته است.

متقاضیان می‌توانند به دو روش اقدام به پر کردن فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک داشته باشند که روش اول به صورت آنلاین بوده است - سایت ویزا

نکات مورد توجه قبل از سفر به بلژیک

از مهم‌ترین نکات مورد توجه در هنگام سفر به بلژیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •          اخذ ویزای مربوط به هدف سفرتان در بهترین زمان ممکن
  •          مطالعه در مورد فرهنگ مردم این کشور
  •          رعایت کردن تمام قوانین مربوط به سفر و پرواز
  •          به همراه داشتن ویزا و مدارک شناسایی در همه حال
  •          احترام گذاشتن به مقررات کشور بلژیک
  •          ترک کشور مربوط قبل از به اتمام رسیدن وقت ویزای خود
  •          مراجعه به کنسولگری ایران در صورت بروز هر گونه مشکلی

افراد می‌توانند با داشتن آگاهی قبلی از نحوه پر کردن فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک و مراحل اخذ ویزای این کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویزای مورد نظر خود را تهیه کنند و به سفر خود بپردازند.


سوالات متداول فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک

یکی از مهم ترین مدارک برای أخذ ویزای بلژیک چیست؟

از طریق چه روش هایی می‌توان فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک را پر کرد؟

چگونه می‌توانیم فرم اپلیکیشن سفارت بلژیک را مشاهده کنیم؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

بلیط بروکسل با خرید بلیط بروکسل به پایتخت کشور بلژیک سفر خواهید کرد. بروکسل در بین کشورهای اروپایی از اهمیت...

ویزای تجاری بلژیک یکی از کشورهای پادشاهی که در قاره اورپا قرار دارد، کشور بلژیک است. امروزه افراد زیادی خواهان...

روادید بلژیک روادید بلژیک برای سفر به کشور بلژیک مورد نیاز است. برای اخذ روادید بلژیک شما باید مدارک ویژه‌ای...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر