شهر های مهم آلمان، از جمله شهر های مهم آلمان می توان به کلن،فرانکفورت، برلین، مونیخ و... اشاره نمود. این کشور در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا پرجمعیت ترین ...

آیا می دانید شهر های مهم آلمان کدامند؟

۱۹ آبان ۱۳۹۸

شهر های مهم آلمان، از جمله شهر های مهم آلمان می توان به کلن،فرانکفورت، برلین، مونیخ و… اشاره نمود. این کشور در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا پرجمعیت ترین …

شهر های مهم آلمان

کشور آلمان در قاره سرسبز اروپا واقع شده است. کشور آلمان در بین کشورهای قاره اروپا بزرگترین کشور به حساب می آید. از جمله شهر های مهم آلمان می توان به کلن،فرانکفورت، برلین، مونیخ و… اشاره نمود. این کشور در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا پرجمعیت ترین کشور به شمار می رود. اقتصاد آلمان بسیار توسعه یافته می باشد این کشور از نظر صنعتی نیز در میان دیگر کشورهای جهان ابرقدرتی مشهور است. آب و هوای آلمان معتدل و مطبوع می باشد. کشور قدرتمند آلمان دارای شهر های بسیار زیبا و خوش آب و هوایی است که از امکانات رفاهی بسیار بالایی برخوردار می باشند. خوب است بدانید برای سفر به آلمان باید از ویزای شینگن استفاده کنید.

آیا می دانید شهر های مهم آلمان کدامند؟ | سایت ویزا

شهر برلین، یکی از شهر های مهم آلمان

شهر زیبای برلین را پایتخت کشور آلمان می دانند. در واقع این شهر، بزرگترین شهر در آلمان نیز به حساب می آید. جمعیت این شهر تقریبا 3.700.000 نفر است. جالب است بدانید برلین پر جمعیت ترین شهر در بین شهرهای اتحادیه اروپایی می باشد. شهر برلین در بخش شمال شرقی آلمان واقع شده است و با ساحل زیبای دو رود اسپری و هاول هم مرز است.در واقع برلین از نظر سیاسی نیز از جمله شهر های مهم آلمان می باشد. در گذشته این شهر به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم شده بود. برلین دارای مراکز خرید بسیار مهم و مدرنی است. همچنین دارای مرفه ترین و مجلل ترین هتل ها و رستوران ها نیز می باشد.

شهر دوسلدورف از شهر های مهم آلمان

یکی دیگر از شهر های مهم آلمان شهر دوسلدورف می باشد. این شهر از نظر جمعیت هفتمین شهر شلوغ آلمان است. از نظر مشاغل بین المللی و اقتصادی در مقام بالایی قرار گرفته است. در کل از نظر آرامش و رفاه و معیشت زندگی، شهر دوسلدورف مقام ششم را در جهان دارد.

این شهر دارای نمایشگاه های تجاری معروفی می باشد. شهر دوسلدورف مساحتش دویست و هفده کیلومتر مربع می باشد و ساکنین این شهر به هفتصد هزار نفر می رسند. واحد پول آنها یورو می باشد و به زبان آلمانی صحبت می کنند. خوب است بدانید بارش برف در این شهر بسیار کم است. امنیت در این شهر بسیار بالا است، همچنین در سفر به دوسلدورف شما می توانید هتل های مجلل با امکانات بالا و قیمت مناسب پیدا کنید. در رستوران های مدرن و خاص این شهر غذا های ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی سرو می شود. یکی از جاذبه های دیدنی این شهر باغ ژاپنی نرد پارک می باشد که مجسمه زیبایی درون پارک به چشم می خورد.

شهر دوسلدورف از شهر های مهم آلمان | سایت ویزا

شهر هامبورگ از دیگر شهر های مهم آلمان

دومین شهر بزرگ آلمان، هامبورگ است. تعداد ساکنین این شهر بزرگ تقریبا یک میلیون و هفتصد هزار نفر می باشد. جالب است بدانید قدیمی ترین بانک در جهان، در شهر هامبورگ واقع شده است. بنابراین این شهر مرکز مهم مالی آلمان می باشد. شهر هامبورگ از نظر تعداد گردشگران و توریست ها، رتبه هجدهم جهان را به خود اختصاص داده است. همچنین از نظر امکانات ورزشی بین شهر های مهم آلمان، رتبه نخست را دارد.

جالب است بدانید مهم ترین جاذبه گردشگری هامبورگ بندر زیبا و دیدنی هامبورگ است. که مساحت آن 100 کیلومتر مربع می باشد. گردشگران در این بندر با قایق سواری لذت سفر به هامبورگ را چند برابر می کنند. دومین گورستان معروف جهان در هامبورگ واقع شده است. هر سال گردشگران بسیاری از این گورستان دیدن می نمایند.

شهر هامبورگ از دیگر شهر های مهم آلمان | سایت ویزا

مونیخ از سومین شهر مهم آلمان

بعد از شهرهای توریستی و زیبای برلین و هامبورگ، شهر ثروتمند مونیخ را می توان نام برد. از نظر رفاه و آسایش زندگی در جهان، چهارمین شهر به حساب می آید. این شهر زیبا دارای آب و هوای معتدل و مطبوعی است به طوری که در بین شهر های مهم آلمان، سر سبزترین شهر می باشد. مونیخ پر از جاذبه های دیدنی و تفریحی است و قرار گرفتن در کنار کوههای آلپ این زیبایی را چندین برابر کرده است.

جمعیت این شهر تقریبا یک میلیون و سیصد و سی هزار نفر می باشد. در سال 1972 در تابستان میزبان بازی های المپیک بود. این شهر دارای قلعه های زیبا و بی نظیر می باشد. موزه های زیبا و کلیسا های تاریخی مونیخ در دنیا بی نظیر است. بسیاری از گردشگران و مسافران شهر مونیخ از معماری های این شهر دیدن می کنند. لازم به ذکر است تعداد زیادی از ساختمان های مونیخ در جنگ جهانی دوم آسیب دیده اند. بنابراین بنا های تاریخی این شهر بازسازی شده اند. جاذبه های فرهنگی و تاریخی مونیخ همراه با مکان های تفریحی مدرن و پیشرفته این شهر جذاب ترین موضوع برای گردشگران می باشد.

مونیخ از سومین شهر مهم آلمان | سایت ویزا

شهر فرانکفورت

یکی دیگر از شهر های مهم آلمان شهر فرانکفورت می باشد. گوته، نویسنده معروف آلمانی نیز در این شهر به دنیا آمده است. این شهر یکی از مراکز مهم فرهنگی و اقتصادی کشور آلمان می باشد. شما در این شهر بزرگ، ترکیبی از زندگی سنتی  و مدرنیته امروزی را مشاهده می کنید.

در بین شهر های مهم آلمان، شهر فرانکفورت دارای برج بلندی است که می توان از بالای این برج زیبا و بلند شهر را به خوبی تماشا نمود. همچنین این شهر دارای باغ وحش زیبا و بی نظیری است که بازدید کنندگان بسیاری را از شهر های دیگر برای دیدنش می آیند. اگر به دیدن اماکن تاریخی تمایل دارید می توانید در این شهر از موزه ها و کلیساهای تاریخی و بسیار قدیمی دیدن نمایید.

شهر فرانکفورت | سایت ویزا

درسدن شهر مهم دیگر آلمان

نام دیگر این شهر، فلورانس البه می باشد. شهر درسدن از نظر داشتن آثار تاریخی رتبه اول را در بین شهر های مهم آلمان به خود اختصاص داده است. میدان های این شهر نسبت به شهر های مهم آلمان بسیار زیبا و بی نظیر می باشند. بیش از نیمی از وسعت شهر از درختان و مناطق سرسبز و چشم نوازی تشکیل شده است که مناظر چشم نواز و دل انگیزی به شهر داده است. مساحت این شهر هزار و هفتصد کیلومتر مربع است. جمعیت درسدن نزدیک به ششصد هزار نفر می باشد. زبان رسمی آن ها آلمانی و واحد پولشان یورو می باشد.

آب و هوای این شهر سرد و اقیانوسی است. تابستان های بسیار گرم و برعکس زمستان در آن جا بسیار سرد می باشد. خوب است بدانید بهترین زمان سفر به درسن خرداد تا آبان است. هتل های بسیار زیبا و مجللی برای اقامت در شهر درسدن وجود دارد. غذا های بسیار خوشمزه با قیمت مناسب در رستوران های زیبا و مجلل این شهر می توانید تهیه نمایید.

درسدن شهر مهم دیگر آلمان | سایت ویزا

شهر کلن قدیمی ترین شهر آلمان

این شهر زیبا بیش از 2000 سال قدمت دارد. و گفته می شود شهر کلن به دست رومیان ساخته شده است. پس به جرات می توان گفت این شهر در بین شهر های مهم آلمان قدیمی ترین شهر آلمان می باشد. جالب است بدانید دومین کلیسای بزرگ جهان در شهر کلن قرار دارد. بنابراین گردشگران و مسافران بسیار زیادی به این شهر می روند تا از این کلیسای بی نظیر دیدن کنند. شهر تاریخی کلن از دو بخش قدیمی و نوساز تشکیل شده است.

کلیساها و مکان های باستان شناسی این شهر از جمله جاهای دیدنی کلن می باشند. آب و هوای شهر کلن دارای تابستان های گرم و مرطوب و  زمستان های سرد می باشد. بهترین زمان سفر به این شهر بهار و پاییز است زیرا هوا خنک بوده و بارش ها کم می باشد. خوب است بدانید هتل های مجللی در مرکز شهر قرار دارند که از قیمت مناسبی برخوردار می باشند.

شهر کلن قدیمی ترین شهر آلمان | سایت ویزا

شهر لایپزیگ ارزان ترین شهر آلمان

این شهر در قسمت شرقی کشور آلمان واقع شده است دارای آب و هوای معتدل و دلچسبی می باشد. فرهنگ های متنوعی در این شهر دیده می شوند. خوب است بدانید، کارخانه پورشه و خودروسازی BMW در شهر لایپزیگ شعبه دارند. به همین دلیل به جرات می توان گفت نرخ بیکاری در این شهر صفر می باشد. و اشتغال و کسب و کار از رونق بالایی برخوردار است. ارزان ترین شهر آلمان شهر لایپزیگ می باشد.

زبان اصلی ساکنین این شهر آلمانی است. بیشتر جمعیت شهر لایپزیگ را مهاجران تشکیل داده اند. جالب است بدانید گوته نویسنده و شاعر کشور آلمان لقب پاریس کوچولو را به این شهر داده است. تاریخ بنای این شهر به قرن یازده میلادی برمی گردد. جمعیت این شهر بیش از ششصد هزار نفر می باشد. از جاذبه های این شهر موزه فرهنگ شناسی، موزه هنر های کاربردی و موزه آلات موسیقی می باشد.

 شهر لایپزیگ ارزان ترین شهر آلمان | سایت ویزا

هانوفر یکی دیگر از شهر های مهم آلمان

شهر هانوفر در شمال کشور آلمان واقع شده است. این شهر به علت داشتن آب و هوای معتدل و مطلوب سرسبزی خاصی دارد و شما می توانید فضاهای سرسبز و پارک های زیبایی در این شهر مشاهده نمایید. شهر هانوفر از دیگر شهر های مهم آلمان است که آثار تاریخی بسیار کم و معدودی در این شهر به چشم می خورد.

جالب است بدانید بخش اعظمی از شهر هانوفر در زمان جنگ جهانی دوم ویران شد و بعد از جنگ از نو ساخته شده است. بنابراین از آثار گذشته چیزی دیده نمی شود. ولی شهر هانوفر دارای مکان های تفریحی و فروشگاه های بزرگ و مجللی می باشد. جالب است بدانید پروفسور مجید سمیعی جراح مغز و اعصاب که اصالتا ایرانی می باشد ساکن شهر هانوفر آلمان است و رئیس بیمارستان علوم عصبی می باشد. جمعیت این شهر بیش از نیم میلیون نفر می باشد.

هانوفر یکی دیگر از شهر های مهم آلمان | سایت ویزا

اشتوتگارت دیگر شهر آلمان

این شهر در بخش جنوب غربی آلمان قرار گرفته است. از نظر وسعت شهر اشتوتگارت ششمین شهر بزرگ کشور آلمان به حساب می آید. از نظر امنیت جزو امن ترین شهر های مهم آلمان می باشد. در یک دوره زمانی جمعیت این شهر بسیار کاهش یافت ولی اکنون جمعیت آن افزایش یافته است. بیشتر ساکنین این شهر مسلمان و یهودی می باشند. این شهر نسبت به دیگر شهر های مهم آلمان از جذابیت بالایی برخوردار است.

ساکنین این شهر به سخت کوشی معروف هستند. به علت واقع شدن رودخانه نکارود در این شهر فضا های سرسبز و زیبایی به چشم می خورد. اشتوتگارت به علت دارا بودن کارخانه اتومبیل سازی پورشه و مرسدس بنز معروف می باشد. بهترین زمان سفر به این شهر ماه مارس تا ماه می، می باشد. اشتور تگارت به شهر ماشین ها هم معروف است که زیبا ترین موزه ماشین را می توانید در این شهر ببینید. یکی از جاذبه های گردشگری اشتوتگارت کتابخانه جامع این شهر می باشد. جالب است بدانید سقف این کتابخانه از شیشه ساخته شده است و پنجره های آن زیبا و مدرن می باشند.

اشتوتگارت دیگر شهر آلمان | سایت ویزا

دورتموند از جمله شهر های مهم آلمان

شهر معروف دورتموند در بخش غربی آلمان قرار گرفته است. این شهر دارای مساحتی برابر دویست و هشتاد کیلومتر مربع می باشد. ساکنین شهر دورتموند تقریبا 585 هزار نفر می باشند. این شهر هشتمین شهر بزرگ در کشور ثروتمند آلمان می باشد. معادن ذغال سنگ و ذخایر آهن این شهر معروف می باشند. رود روهر در بخش جنوبی شهر زیبای دورتموند فضای سرسبزی را برای این شهر ایجاد کرده است.

از جمله مکان های دیدنی دورتموند کلیسای رینولد است. به علت ارتفاع زیاد این کلیسا از مسافت بسیار دور این کلیسای زیبا مشاهده می شود. یکی از شلوغ ترین مکان های این شهر پارک وستفالن می باشد، مساحت این پارک 175 هکتار است. از جاذبه های دیدنی دیگر شهر دورتموند قلعه زیباییست که در قرن هشتم میلادی ساخته شده است.


سوالات متداول شهر های مهم آلمان

شهر های مهم آلمان کدام‌اند؟

ویژگی های شهر دورتموند که یکی از شهر های مهم آلمان است، چیست؟

شهر درسدن چگونه شهری است؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

سفر به کشورهای اروپایی در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است از جمله این اماکن مسافرتی...

شهر هامبورگ جزء یکی از شانزده شهری قرار گرفته است که در کشور آلمان به صورت ایالتی هستند. دومین شهری...

هتل های آلمان آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران و توریستان دارد. این کشور...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر