اماکن گردشگری در سفر به آلمان

دانستنی های لازم درباره سفر به آلمان

۸ دی ۱۳۹۷

سفر به آلمان، را می تواند در اولویت مسافرت های ما قرار بدهد. در این مقاله ما ابتدا به طور کلی راجع به کشور آلمان اطلاعاتی را ارائه می کنیم و سپس به معرفی …

راهنمای کامل سفر به آلمان

سفر به آلمان: آلمان یکی از پیشرفته ترین کشورهای اتحادیه اروپا است که به خاطر هنر، جنگل های زیبا، تکنولوژی، موقعیت جغرافیایی مناسب در اروپا، تاریخ و آثار تاریخی و شهرهای ساحلی که دارد، سفر به آلمان را می تواند در اولویت مسافرت های ما قرار بدهد. در این مقاله ما ابتدا به طور کلی راجع به کشور آلمان اطلاعاتی را ارائه می کنیم و سپس به معرفی جاذبه های گردشگری آلمان می پردازیم.

دانستنی های لازم درباره سفر به آلمان | سایت ویزا
سفر به آلمان

معرفی کشور آلمان

کشور آلمان می توان گفت در قلب اروپا در قسمت شمال این قاره قرار دارد. این کشور با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان شناخته شده است که پایتخت آن شهر برلین می باشد. همسایگان این کشور از شمال دانمارک، دریای شمال و دریای بالتیک، از غرب، فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند، از شرق کشورهای لهستان، جمهوری چک و از جنوب کشور های اتریش و سوئیس می باشند.

اطلاعات ضروری قبل از سفر به آلمان

قبل از سفر لازم است اطلاعات زیر را به خاطر داشته باشید:

این کشور دارای زبان آلمانی یا دیوتچ  می باشد که از پرگویش ترین زبان های اتحادیه اروپا و زبان رسمی در کشور های اتریش، سوئیس، تیرول جنوبی در ایتالیا، قسمت هایی از بلژیک و لیختن اشتاین به شمار می رود. واحد رسمی پول این کشور یورو است. نوع برق شهری در این کشور دارای ولتاژ ۲۳۰ ولت و فرکانس ۵۰ هرتز می باشد.

زمان ناحیه ای این کشور حدود ۲:۳۰ ساعت از تهران عقب تر است. در سفر به آلمان لازم است بدانید شماره تلفن های ضروری از جمله پلیس، آتش نشانی و آمبولانس به ترتیب ۱۱۰ و ۱۱۲ (مشترک بین آتش نشانی و آمبولانس) می باشد.

پیش شماره این کشور +۴۹ می باشد. طبق آمارها در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶  قبل از سفر لازم است بدانید که تقریبا ۵۷ درصد از مردم این کشور مسیحی، ۵ درصد مسلمان، حدود ۳۶ درصد بی دین و ۲ درصد باقیمانده مربوط به سایر ادیان می باشند.

جغرافیای آلمان

همانطور که اشاره کردیم، کشور آلمان در قسمت اروپای مرکزی و غربی واقع شده است. این کشور ۳۵۷٫۰۲۱ کیلومتر مربع  وسعت دارد و هفتمین کشور بزرگ اروپا و شصت و دومین کشور بزرگ در جهان می باشد. این کشور دارای ۱۶ ایالت است. سرزمین آلمان متشکل از دشت ها، جنگل ها، کوه ها، سواحل و تعدادی جزیره و همچنین دارای تعدادی باتلاق ها و دریاچه می باشد.

شمال این کشور دارای سرزمین های پست و هموار و برکه ها و دریاچه های زیادی است. در قسمت میانی این کشور رشته کوه های مرکزی وجود دارند که بین شمال و جنوب آلمان فاصله انداخته اند. آلمان پس از خاتمه جنگ جهانی دوم و سقوط حزب نازی به دو قسمت آلمان شرقی و غربی تقسیم شده بود که پس از سال ۱۹۹۰ به یک آلمان واحد تبدیل شدند.

تاریخ آلمان

مردم این کشور در قرن های اخیر تاریخ پر فراز و نشیبی را تجربه کرده اند که به هر حال توانسته اند با گذر از این وقایع، اکنون کشوری مقتدر و پیشرفته را تشکیل دهند.

قدمت حضور انسان ها در این کشور به حدود ۱۳۰ تا ۲۳۰ هزار سال پیش باز می گردد. رومی ها از نخستین دسته های انسانی متمدن بودند که در این ناحیه ساکن شدند. این کشور تا حدود سال ۸۰۰ میلادی به علت فقدان حکومتی مقتدر، محل تاخت و تاز همسایگان خود بود.

البته در مدت کوتاهی شارمالی توانست کشورهای رم را متحد کند. البته از این حکومت، ۳ سلسله یا پادشاهی به وجود آمد که یکی از آنها به آلمان امروزی می رسد. پس از یک دوره، امپراتوری مقدس روم حکومت را بدست گرفت. ظهور کلیسای پروتستان و مارتین لوتر در قرون وسطی با قدرت گرفتن کلیسای کاتولیک از وقایع مهم آن دوره به شمار می رفتند.

در اواخر قرن ۱۹، امپراتوری پروس و سپس با خاتمه جنگ جهانی اول و به سرانجام رسیدن دوران جمهوری وایمار، حزب نازی توانست با گسترش نژادپرستی و وخامت اوضاع اقتصادی در این کشور قدرت را بدست گیرد. با وقوع جنگ جهانی دوم با حمله آلمان نازی به نیمه غربی لهستان، جنگ بزرگی بین ابرقدرت های آن زمان در گرفت که ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ سرباز در آن مبارزه کردند.

با خاتمه جنگ جهانی دوم، آلمان شکست خورده توسط شوروی، آمریکا، انگلیس و فرانسه به دو قسمت آلمان شرقی و غربی تقسیم شد که بعد از سال ۱۹۹۰ با هم متحد شدند و جمهوری فدرال آلمان امروزی را تشکیل دادند. یکی از دلایل سفر به آلمان را می توان مرور بقایای بجا مانده از این تاریخ پرفراز و نشیب دانست.

تاریخ آلمان | سایت ویزا
تاریخ آلمان

آب و هوای کشور آلمان

یکی از عوامل مهم در سفر به آلمان توجه به آب و هوا در مناطق مختلف این کشور می باشد. بسیاری از قسمت های آلمان دارای آب و هوای فصلی معتدل است که تحت تاثیر بادهای مرطوب غرب قرار دارد. این کشور در بین اقلیم اروپایی غربی و آب و هوای اروپای شرقی قاره قرار دارد.

آب و هوا معتدل شده توسط رود اطلس شمالی، گسترش شمال از جریان غربی است. این آب گرم بر مناطق مرزی دریای شمال تاثیر می گذارد؛ در نتیجه در شمال غربی و شمال، آب و هوا اقیانوسی است. زمستان ها سرد و تابستان ها به گرما گرایش دارند.

شرق دارای آب و هوای قاره ای بیشتری است: زمستان می تواند بسیار سرد باشد و تابستان بسیار گرم است و دوره های خشک تر می توانند رخ دهند. قسمت مرکزی و جنوبی از مناطق تحت تحول هستند که از میان اقلیمی به قاره ای متفاوت است. مناطق آلپ در جنوب غربی و به میزان کم بعضی مناطق از ارتفاعات مرکزی آلمان دارای آب و هوای کوهستانی با درجه حرارت پایین و بارش بیشتری هستند.

آب و هوای کشور آلمان | سایت ویزا
آب وهوای آلمان

گردشگری در آلمان

طبق آمارها سفر به این کشور، این کشور هفتمین کشور پربازدید در جهان است. قابل ذکر است که در حدود ۳۰ درصد از مردم آلمان علاقه دارند تعطیلات خود را در کشور خود بگذرانند. مسیرهایی مانند جاده رمانتیک، جاده دژها از جمله مسیر های مختلف توریستی هستند که باعث شده گردشگران سفر به آلمان را در نظر داشته باشند. البته باید بدانیم که گردشگری از پایه های پیشرفت اقتصادی آلمان نیست و در واقع به اقتصاد محلی و ملی این کشور کمک می کند.

گردشگری در آلمان | سایت ویزا
گردشگری در آلمان

اماکن گردشگری در سفر به آلمان

در این قسمت می خواهیم در مورد جاذبه های گردشگری، گردش در آلمان و اماکن تفریحی و تاریخی اطلاعاتی را ارائه کنیم.

  • دروازه‌ براندنبورگ (Brandenburg): این دروازه باشکوه در سال ۱۷۹۱ در دوره فردریک ویلیام دوم فرمانروا ساخته شد. این بنا زمانی بخشی از دیوار برلین بود که به عنوان نمادی از جدایی آلمان شرقی و غربی به حساب می آمد.
  • کلیسای جامع کلن (Kölner Dom): در سفر به کشور آلمان حتما یکی از اماکنی که می خواهید ببینید را به دیدن این بنا اختصاص دهید. این کلیسا عظیم و بلند، در کرانه های رود راین واقع شده است که از جاذبه های بسیار دیدنی شهر کلن است. خود کلیسا و اشیاء قدیمی داخل این کلیسا از جاذبه هایی است که نباید در سفر به این کشور از دیدن آن غافل شد.
  • جنگل سیاه: از جمله دیدنی های آلمان، تپه های فراوان و تیره رنگ در جنگلی در جنوب غربی آلمان است. طول این جنگل در حدود ۱۶۰ کیلومتر کشیده شده است.
  • قصر نوی‌شوان‌شتاین (Neuschwanstein): یکی دیگر از اماکن گردشگری و مناسب برای سفر و بازدید از شهر تاریخی فوسن است که در دامنه های کوه های آلپ و رود لخ قرار دارد. قصر نوی شوان اشتاین در سال های ۱۸۶۹-۱۸۸۶ بنا شده است که یکی از زیباترین قصرهای پادشاهی در اروپا می باشد. این جاذبه یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری برای سفر به آلمان است.
اماکن گردشگری در سفر به آلمان | سایت ویزا
اماکن گردشگری در سفر به آلمان

دیگر جاذبه های آلمان

از دیگر اماکن و مناظر گردشگری برای سفر به آلمان عبارتند از:

  • سرزمین مینیاتوری
  • بندری هامبورگ
  • دره راین
  • جزیره موزه ها
  • شهر بامبرگ  (Bamberg)
  • شهر بامبرگ  (Bamberg)
  • کوه های تسوگ‌اشپیتسه   (Zugspitze)
  • جزیره‌ی روگن   (Rügen)
  • دریاچه‌  Königssee
  • شهر روتنبورگ اب در تاوبر  (Rothenburg ob der Tauber)
  •  پارک و قصر سن‌سوسی   (Sanssouci)
  • جزیره‌ی ماینو  (Mainau)
  •  دیوار برلین
دیگر جاذبه های آلمان | سایت ویزا
سفر به آلمان

سوالات متداول سفر به آلمان

دین مردم کشور آلمان چیست؟

کدام مسیر های توریستی باعث جذب بیشتر گردشگران به آلمان شده است؟

زبان رسمی کشور آلمان چیست؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

فرانکفورت یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای کشور آلمان می باشد که در سال های اخیر سفر به فرانکفورت...

برلین بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر کشور آلمان و غول اقتصادی اروپاست. برلین همچنین پایتخت این کشور پر آوازه...

دوسلدورف شهری زیبا در کشور آلمان می باشد که دارای جاذبه های فراوانی است. دیدنی های دوسلدورف از تنوع زیادی...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر