امروزه صنعت گردشگری در بسیاری از کشورهای بسیار رواج یافته است به طوری که شما می توانید نمونه موفق این پیشرفت را در کشور یونان مورد مشاهده قرار دهید. کشور یونان از زیباترین و دیدنی ترین کشورهای جهان بوده و از زمان های دور نیز مورد توجه بسیاری از فرمانروایان و تاریخ شناسان قرار گرفته است.

درباره یونان بیشتر بدانیم

۱۳ بهمن ۱۳۹۷

کشور یونان یکی از زیباترین و جالب ترین کشورهای جهان می باشد که با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی بی نظیر و شگفت انگیز خود توانسته است توجه میلیون ها توریست را از سراسر جهان به سوی خود جذب کند. بخش زیادی از اقتصاد این کشور را صنعت گردشگری در برگرفته است و شما می توانید با سفر به یونان در لوکس ترین هتل های این کشور اقامت کرده و از لذیذترین غذاهای آن نیز میل کنید. لازم به ذکر است که شرایط آب و هوایی مدیترانه ای این کشور از دیگر نقاط قوت یونان در برابر دیگر کشورهای گردشگر پذیر می باشد و بهترین فصل برای سفر به این کشور نیز فصل های بهار و پاییز خواهد بود.

معرفی کشور یونان

آیا شما نیز به دنبال بازدید از زیباترین جاذبه های گردشگری و دیدنی کشور یونان هستید؟ آیا می دانید که بهترین زمان برای سفر و بازدید از این کشور چه فصلی خواهد بود؟

امروزه صنعت گردشگری در بسیاری از کشورهای بسیار رواج یافته است به طوری که شما می توانید نمونه موفق این پیشرفت را در کشور یونان مورد مشاهده قرار دهید. کشور یونان از زیباترین و دیدنی ترین کشورهای جهان بوده و از زمان های دور نیز مورد توجه بسیاری از فرمانروایان و تاریخ شناسان قرار گرفته است.

این کشور با داشتن تاریخ و موقعیت جغرافیایی بسیار بی نظیر خود توانسته است سالانه از میلیون ها گردشگر استقبال کند. یکی از مهمترین صنایع سودمند این کشور صنعت گردشگری و توریسم آن می باشد که در این راستا نیز زیرساخت های بسیار مناسب و مدرنی را مهیا کرده است.

اگر شما نیز قصد دارید تا در آینده نزدیک یکی از زیباترین کشورهای جهان را مورد بازدید خود قرار دهید، می توانید به راحتی با شرکت در یکی از بهترین تور یونان ، سفری هیجان انگیز و بی نظیری را برای خود به ارمغان بیاورید. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد راهنمای سفر به کشور یونان و حقایق بسیار جالب در مورد این کشور توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم.

معرفی کشور یونان

تاریخ کشور یونان

یونان یکی از قدیمی ترین و باستانی ترین کشورهای جهان می باشد که 500 سال قبل از میلاد، امپراتوری هخامنشی توانست این کشور را به سلطه خود در بیاورد که این امر سبب شد جنگ های طولانی میان یونانی ها و ایرانی شکل بگیرد. امروزه گردشگران می توانند آثار بسیاری را از دوران باستان در جای جای این کشور مشاهده کنند که این آثار نه تنها توجه گردشگران را به سوی خود جذب کرده است بلکه، بسیاری از باستان شناسان و تاریخ دان ها نیز علاقه مندی زیادی را برای بازدید از این مکان های باستانی از خود نشان می دهند.

تاریخ کشور یونان

اقتصاد کشور یونان

تولید ناخالص داخلی کشور یونان در مقایسه با دیگر کشورهای اتحادیه اروپایی بسیار زیاد می باشد چرا که صنعت گردشگری یکی از مهمترین منابع درآمد زا در این کشور بوده و همین امر نیز سبب شده است که اقتصاد این کشور از پویاترین اقتصادهای اروپایی باشد. امروزه بسیاری از سرمایه گذاران اروپایی و آسیایی به دنبال بهترین فرصت ها برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری این کشور هستند تا از این طریق بتوانند سود بسیار خوبی را به دست بیاورند. از دیگر مهمترین بخش های موثر در اقتصاد این کشور می توان به کشاورزی و دامداری اشاره کرد. البته بحران های اقتصادی در منطقه، توانسته است میزان رشد ناخالص این کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.

اقتصاد کشور یونان

موقعیت جغرافیایی یونان

کشور یونان در جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده است و اولین کشور ست که میان دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است و به همین جهت تداخل فرهنگ های بسیار زیادی را در این کشور می توان مشاهده کرد. کشور یونان با کشورهایی از جمله آلبانی، مقدونیه، ترکیه و بلغارستان مرز مشترک دارد. مساحت این کشور در حدود 131990 کیلومتر مربع می باشد و جمعیت آن نیز در حدود 11 میلیون نفر است. کشور تنها مرز مشترک زمینی خود را با کشور ترکیه داشته و عثمانی ها در حدود 4 قرن توانسته اند بر این کشور فرمانروایی کنند.

موقعیت جغرافیایی یونان

شرایط آب و هوایی یونان

آب و هوای کشور یونان بسیار معتدل و مدیترانه ای می باشد به طوری که تعداد روزهای آفتابی در این کشور بسیار بیشتر بوده و در سردترین روزهای سال نیز دمای آن به ده درجه می رسد که شاید با بارش باران همراه باشد. میانگین دمای این کشور از تیرماه تا مهر نیز در حدود 30 درجه سانتی گراد می باشد که بی شک گرمترین روزهای سال را می توان در این برهه ی زمانی مشاهده کرد. بهترین زمان برای بازدید از جاذبه های دیدنی یونان بی شک فصل بهار و پاییز می باشد که از میزان گرمای هوا کاسته شده و گردشگران به راحتی می توانند به گشت و گذار بپردازند.

شرایط آب و هوایی یونان

فرهنگ مردم یونان

مردم کشور یونان به زبان یونانی صحبت می کنند که البته برخی از آنها نیز به زبان استانبولی تسلط دارند که این امر نیز به دلیل نزدیکی این کشور به یکدیگر می باشد. بالغ بر 98 درصد مردم این کشور پیرو مذهب ارتدوکس بوده و مذهب یکی از جدا نشدنی ترین بخش های زندگی آنها می باشد. مردم این کشور بسیار خونگرم و مهربان هستند و در هنگام ملاقات هم دست داده و روبوسی می کنند و به پر حرف ترین مردم جهان نیز شهرت دارند که این ویژگی را از عثمانی ها به ارث برده اند. خانواده از مهمترین اساس و نهادها در این کشور به شما می آید و به مسن ترها احترام و عزت زیادی قائل هستند.

فرهنگ مردم یونان

فستیوال های کشور یونان

یکی از مهمترین جنبه های فرهنگی کشور یونان، فستیوال های این کشور می باشد که گردشگران و توریست ها می توانند با شرکت در این فستیوال ها، با فرهنگ مردم این کشور آشنا شده و تجربیات بسیار باشکوهی را به دست بیاورید. از مهمترین فستیوال های این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فستیوال ماه اوت: زمان برگزاری فستیوال ماه اوت ماه آگوست بوده و در این ماه ماه به بهترین و بی نظیرترین شکل ممکن می درخشد که بسیار تماشایی بوده و گردشگران از مشاهده چنین منظره ای نهایت لذت را می برند. شما می توانید با سفر خود در ماه آگوست به این کشور، از این منظره نیز بهره مند شده و تصاویر زیبایی را به ثبت برسانید.
  • فستیوال هلنیک: از دیگر مهمترین و مشهورترین فستیوال های یونان می توان به فستیوال هلینک اشاره کرد که این جشنواره در آمفی تئاتر اودئون هردوس آتیکوس برگزار شده و مردم بسیاری از سراسر شهرهای این کشور، برای شرکت در این جشنواره راهی می شوند. زمان برگزاری فستیوال مذکور از ماه ژوئن تا آگوست می باشد.
  • فستیوال عید پاک: عید پاک از دیگر مهمترین فستیوال های این کشور می باشد که این جشن نیز به بهترین شکل ممکن برگزار شده و از جشن های بسیار مشهور در این کشور به شمار می آید.
امروزه صنعت گردشگری در بسیاری از کشورهای بسیار رواج یافته است به طوری که شما می توانید نمونه موفق این پیشرفت را در کشور یونان مورد مشاهده قرار دهید. کشور یونان از زیباترین و دیدنی ترین کشورهای جهان بوده و از زمان های دور نیز مورد توجه بسیاری از فرمانروایان و تاریخ شناسان قرار گرفته است.

شهرهای گردشگری یونان

کشور یونان با داشتن شهرهای بسیار زیبا و دیدنی خود توانسته است توجه میلیون ها گردشگر را به سوی خود جذب کند که از مهمترین شهرهای این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آتن: بزرگترین و مشهورترین شهر یونان، شهر آتن می باشد که اولین شهر مورد نظر میلیون ها گردشگر به محض ورود به این کشور می باشد.
  • میکونوس: جزیره میکونوس با داشتن آسمانی درخشان و سواحل بسیار زیبای خود در سال های اخیر توانسته است به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری تبدیل شود.
  • پاتراس: نام دیگر پاتراس، پاترا می باشد که بر بلندی تپه های پاناچایمون قرار گرفته است و آوازه شهرت آن از زمان های باستانی در کل جهان پیچیده بود. امروزه نیز به عنوان دروازه یونان به سمت غرب بوده و یکی از مهمترین شهرهای تجاری در این کشور می باشد.
  • رودس: یکی از زیباترین جزیره های این کشور می باشد که در دریای اژه شرقی واقع شده است و با داشتن مناظر جادویی خود توانسته است به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در کشور یونان به شمار بیاید.
  • کرت: این جزیره در دل دریای مدیترانه واقع شده است و یکی از مدرن ترین مقاصد گردشگری در اروپا به شمار می آید.
شهرهای گردشگری یونان

معروف ترین غذاهای یونانی

کشور یونان به داشتن غذاهای بسیار لذیذ خود نیز شهرت جهانی دارد که بسیاری از غذاهای آن نیز شباهت های زیادی را با غذاهای کشور ترکیه داشته که از مهمترین این غذاهای معروف یونانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موساکا: از ترکیب گوشت چرخ کرده با بادمجان تهیه می شود که با ذائقه ی بسیاری از ایرانی ها سازگار می باشد.
  • کباب سوولاکی: یکی از محبوب ترین غذاهای یونانی بوده که در لیست غذاهای خیابانی است کشور نیز می توان آن را مشاهده کرد.
  • پای اسفناج: مردم یونانی عاشق پای هستند و انواع بسیار متنوعی از پای را می توانید در لیست غذایی این کشور مشاهده کنید که لذیذترین آن پای اسفناج می باشد.
معروف ترین غذاهای یونانی

هزینه های زندگی در کشور یونان

یکی از مهمترین موضوعاتی که برای بسیاری از گردشگران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است هزینه های زندگی در این کشور می باشد. در خصوص هزینه های زندگی در کشور یونان می توان گفت که گردشگران با بودجه در اختیار خود می توانند به راحتی از پس هزینه های گشت و گذار خود بر بیایند.

توجه داشته باشید که تنوع بسیار بالا هتل ها و رستوران های این کشور، سازگاری مناسبی را با بودجه گردشگران داشته و توریست ها می توانند به راحتی با کمترین هزینه های ممکن بهترین و به یادماندنی ترین لحظات را در این کشور سپری کنند. شما نیز خیالتان از بابت هزینه های ممکن در این کشور راحت بوده و سعی کنید تا به همراه خانواده ی خود لحظات نابی را برای خود به ارمغان بیاورید.

هزینه های زندگی در کشور یونان

حقایق جالب در مورد یونان

اگر دوست دارید تا کشور یونان را بیشتر بشناسید، توصیه می کنیم که در مورد برخی از حقایق این کشور نیز اطلاعاتی را در دست داشته باشید. از مهمترین حقایق جالب کشور یونان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یونان اولین کشوری بوده که برای بار اول توانست بازی های المپیک را در سال 776 قبل از میلاد برگزار کند.
  • در یونان باستان، حدود 40 درصد جمعیت این کشور را بردگان تشکیل می دادند.
  • در یونان بیشتر از 250 روز آفتابی می باشد.
  • زبان یونانی یکی از قدیمی ترین زبان های اروپایی به شمار می آید که قدمت آن را بالغ بر سه هزار سال قبل می دانند.
  • یونان دارای دهمین خط ساحلی طویل در جهان می باشد که در حدود نه هزار مایل بوده و از زیباترین سواحل جهان نیز به شمار می آید.
  • اولین تاریخ نویس جهان یونانی بوده که همه آن را با نام هرودت می شناسند و اولین کتاب وی نیز در مورد جنگ های یونانی – ایرانی بوده است.
  • محبوب ترین غذاهای یونانی در ضیافت ها، گوشت خوک می باشد که سرخ شده مورد سرو قرار میگیرد.
  • سلحشوران یونانی در زمان باستان، زره های برنزی بر تن می کردند که وزن آنها در حدود 33 کیلوگرم بوده است.
حقایق جالب در مورد یونان

بایدها و نبایدهای کشور یونان

گردشگران و توریست هایی که قصد بازدید از کشور یونان را دارند، بایستی در سفر خود به این کشور به یکسری از بایدها و نباید ها توجه ویژه ای را داشته باشند تا بتوانند یکی از بی نظیرترین سفرهای خود را رقم زده و لحظات باشکوهی را برای خود به ارمغان بیاورند. از مهمترین این نکات مورد توجه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سعی داشته باشید تا جایی که می توانید از آب معدنی استفاده کنید.
  • چند ماه قبل از سفرتان درخواست اخذ و صدور ویزای گردشگری این کشور را داشته باشید تا به راحتی به پروازتان برسید.
  • بیمه پزشکی را به هیچ وجه فراموش نکنید
  • حتما قبل از سفر خود اطلاعاتی را در مورد فرهنگ، آداب و رسوم مردم این کشور اطلاعاتی را به دست بیاورید.
  • به تمام قوانین و مقررات حاکم بر این کشور نهایت احترام را بگذارید تا بتوانید بدون داشتن مشکلی به سفر خود بپردازید
  • تحت هر شرایطی آدرس هتل و ویزای گردشگری خود را به همراه داشته باشید.
  • قبل از سفرتان در مورد شرایط آب و هوایی این کشور اطلاعاتی را به دست آورده و سعی کنید تا لباس و وسایل مورد نیاز را به همراه داشته باشید.

فرودگاه معروف یونان

یکی از معروف ترین و مدرن ترین فرودگاه های کشور یونان را فرودگاه آتن تشکیل می دهد که این فرودگاه در 20 کیلومتری مرکز شهر واقع شده است و از پرترددترین فرودگاه های یونان محسوب می باشد. این فرودگاه در سال 2001 افتتاح شد و اولین پرواز خود را در این سال انجام داد. از مهمترین خدمات و امکانات این فرودگاه می توان به سالن های انتظار، کافی شاپ، خدمات ویزا، خدمات بیمه پزشکی و ترانسفرهای رایگان به مناطق گردشگری اشاره کرد. این فرودگاه دارای 2 باند موازی همدیگر می باشد که طول های آنها 4 و 3.8 کیلومتر می باشد.

فرودگاه معروف یونان

جاذبه های گردشگری یونان

یونان به داشتن زیباترین و منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری خود شهرت جهانی دارد که از معروف ترین جاذبه های گردشگری یونان می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • موزه آکروپلیس: موزه ی مذکور یکی از مدرن ترین موزه های جهان بوده که در سال 2009 افتتاح شد و دارای بهترین و بی نظیرترین کلکسیون معماری و طراحی داخلی می باشد که و در تپه مقدس آکروپولیس قرار گرفته است.
  • کتابخانه هادریان: این کتابخانه بسیار باشکوه توسط امپراتوری رومی تاسیس شده است که با داشتن آثار بسیار ارزشمند خود، امروزه به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می شود.
  • آکروپلیس: آکروپلیس در شهر آتن واقع شده است که 150 متر از سطح دریا فاصله داشته و یکی از مهمترین نمادهای کشور یونان به شمار می آید که با استفاده از دقیق ترین محاسبات هندسی طراحی و ساخته شده است.
  • کلیسای جامع سنت آندروی پاتراس: یکی از زیباترین و باشکوه ترین کلیساهای جهان می باشد که در سال 1908 به سبک بیزانتین ساخته شده است و از بزرگ ترین کلیساهای یونان نیز به شمار می آید.
  • ساحل کاماری: کشور یونان دارای سواحل بسیار بی نظیری می باشد که یکی از زیباترین آنها، ساحل کامای می باشد و دارای پلاژ مخصوص آفتاب گیری بوده که سالانه هزاران گردشگر را به سوی خود جذب می کند.
جاذبه های گردشگری یونان

بهترین هتل های یونان

پیشرفت صنعت گردشگری در کشور یونان سبب شد تا مسئولان این کشور به فکر زیرساخت های بسیار مدرنی باشند که از مهمترین این زیرساخت ها می توان به هتل های بسیار لوکس و باشکوه این کشور اشاره کرد. از مهمترین هتل های اقامتی یونان می توان موارد زیر را نام برد:

  • هتل دروازه آتن: این هتل در قلب شهر آتن تاسیس و احداث شه است که یکی از بهترین هتل های 4 ستاره این شهر بوده و از مهمترین خدمات آن می توان به اتاق ملاقات، اتاق بیزینس، لاندری، ترانسفر فرودگاه و رم سرویس اشاره کرد.
  • هتل آ اند بی: از دیگر مدرن ترین هتل های این کشور می توان به هتل آ اند بی اشاره نمود که در تمام روزهای سال اتاق های آن رزرو شده بوده که از بارزترین خدمات آن نیز می توان به صبحانه رایگان، اینترنت پرسرعت و اتاق های سیگار ممنوع اشاره کرد.
  • هتل آوا: از دیگر زیباترین هتل های یونان می توان به هتل آوا اشاره کرد که با دسترسی بسیار راحت خود به جاذبه های گردشگری بسیار زیادی، توانسته است مورد توجه بسیاری از گردشگران واقع شده و بسیاری از تورهای گردشگری نیز اقامت در این هتل را در اولویت های خود قرار می دهند.
بهترین هتل های یونان

بهترین رستوران های یونان

کشور یونان با داشتن بهترین رستوران ها و کافی شاپ های خود توانسته است برگه برنده را در صنعت گردشگری از آن خود کرده و به بهترین نحوه ممکن از گردشگران و توریست های خود پذیرایی کند. از مهمترین و مشهورترین رستوران های کشور یونان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رستوران فانکی گورمت: رستوران مذکور یکی از لوکس ترین و شیک ترین رستوران های این کشور بوده و که لذیذترین و خوشمزه ترین غذاهای محلی و بین المللی را سرو کرده و در تمام روزهای سال مملو از مسافر و مهمان می باشد. آدرس رستوران فانکی گورمت: یونان – آتن Paramithias ۱۴، Athina ۱۰۴ ۳۵، Greece
  • رستوران لیتوس: از دیگر بهترین رستوران های این کشور می توان به رستوران لیتوس اشاره کرد که به داشتن غذاهای باکیفیت معروف بوده و از قیمت های بسیار مناسبی نیز برخوردار می باشد. آدرس رستوران لیتوس: یونان – آتن Esopou ۱۷، Athina ۱۰۵ ۵۴، Greece
  • رستوران اسپوندی: رستوران اسپوندی از محبوب ترین رستوران های آتن می باشد که راز معروف و مشهور بودن آن نیز به خاطر استفاده از مواد اولیه تازه و سرآشپزهای ماهر می باشد. آدرس رستوران اسپوندی: یونان – آتن Pirronos ۵، Athina ۱۱۶ ۳۶، Greece
امروزه صنعت گردشگری در بسیاری از کشورهای بسیار رواج یافته است به طوری که شما می توانید نمونه موفق این پیشرفت را در کشور یونان مورد مشاهده قرار دهید. کشور یونان از زیباترین و دیدنی ترین کشورهای جهان بوده و از زمان های دور نیز مورد توجه بسیاری از فرمانروایان و تاریخ شناسان قرار گرفته است.

مشهورترین مراکز خرید یونان

از مشهورترین و پربازدیدترین مراکز خرید کشور یونان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرکز خرید آتنیان کپیتول: این مرکز خرید در شهر آتن واقع شده است و با داشتن معماری و طراحی بسیار بی نظیر خود توانسته است به یکی از مشهورترین مراکز خرید در نزد گردشگران تبدیل شود.
  • مرکز خرید آتن هارت: این مرکز خرید با داشتن 4 طبقه خود کالای بیش از 80 برند معروف را در دل خود جای داده است و گردشگران و توریست ها می توانند به راحتی اجناس مورد نظر خود را از این مرکز خرید تهیه کنند. از مهمترین امکانات آن نیز می توان به پیست اسکی، رستوران و سینما اشاره کرد.
نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

بلیط یونان هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان برای سفر به یونان، بلیط یونان را تهیه می کنند. بهترین...

تور یونان تور یونان از لوکس ترین و پر طرفدارترین تورهای در جهان می باشد. برای شما توصیه می شود...

ویزای تحصیلی یونان تحصیل در کشور یونان و دیگر کشورهای اروپایی شرایط خاص خود را دارد. البته شما برای تحصیل...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر