فرم اپلیکیشن سفارت یونان

فرم اپلیکیشن سفارت یونان

۲۰ خرداد ۱۳۹۸
فرم اپلیکیشن سفارت یونان
فرم اپلیکیشن سفارت یونان
فرم اپلیکیشن سفارت یونان
فرم اپلیکیشن سفارت یونان
فرم اپلیکیشن سفارت یونان
فرم اپلیکیشن سفارت یونان
فرم اپلیکیشن سفارت یونان
فرم اپلیکیشن سفارت یونان
فرم اپلیکیشن سفارت یونان
فرم اپلیکیشن سفارت یونان

تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت یونان و دریافت ویزا یونان اولین و مهمترین پارامتر لازم برای ورود به کشور یونان است، همچنین با استفاده از ویزا یونان می توان به کشور های دیگر شینگن سفر کرد. یونان یکی از کشور های عضو معاهده ی ویزای شینگن است و برای ورود به این کشور دریافت فرم اپلیکیشن سفارت یونان و ویزا یونان از یکی از کشورهای عضو این معاهده الزامی می باشد ، در این متن سعی شده تا پر کردن فرم اپلیکیشن سفارت یونان برای دریافت ویزا یونان به صورت کامل توضیح داده شود. می توانید برای دریافت ویزا کشور یونان و فرم اپلیکیشن سفارت یونان با توجه به شرایط خود از یکی از انواع ویزاهای شینگن استفاده کنید.

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن و ویزا یونان برای افرادی که قصد دارند وارد یکی از کشورهای معاهده شینگن شوند الزامی بوده و باید فرم اپلیکیشن سفارت یونان مربوطه را تکمیل کنند، امروزه ۲۶ کشور اروپایی عضو این معاهده هستند ، هفده کشور از این بیست و شش کشور عضو شینگن در ایران سفارت دارند که با مراجعه با این سفارت ها و پر کردن فرم اپلیکیشن سفارت یونان و تعیین وقت می توان برای درخواست ویزا شینگن و ویزا یونان اقدام کرد و یا می توانید از طریق آژانس مسافرتی بسیار موفق ایران ویزا برای راحتی در کارها اقدام نمایید.

با توجه به اطلاعات فرم اپلیکیشن سفارت یونان ، ویزا یونان دارای دو تاریخ می باشد یکی تاریخ اعتبار ویزا از زمان اخذ آن و دیگری تاریخ اعتبار ویزا که به معنی روز های باقی مانده برای استفاده از ویزا یونان می باشد. با توجه به کد درج شده در ویزا یونان نیز می توان به تعداد دفعات مجاز برای استفاده از ویزا و ورود به کشور های عضو شینگن پی برد.

کد یک یا سینگل

به معنی سینگل می باشد که نشان می دهد تنها یک بار پس از ورود و خروج از یک کشور عضو شینگن ویزا یونان باطل شده و باید برای دریافت مجدد ویزا یونان اقدام و فرم اپلیکیشن سفارت یونان را تکمیل کنید .

کد دو یا دابل

کد دو یا دابل و ارقام بالاتر به معنی تعداد دفعات مجاز استفاده از ویزا یونان برای ورود و خروج به کشور های عضو معاهده ی شینگن می باشد .

کد نامحدود یا مولتیپل

به معنای امکان استفاده از ویزا یونان برای ورود و خروج به کشورهای عضو شینگن به صورت نامحدود است و در صورت منقضی نشدن تاریخ اعتبار ویزا یونان می توان از آن به صورت نامحدود استفاده نمود و نیازی به تکمیل مجدد فرم اپلیکیشن سفارت یونان نمی باشد .

انواع ویزای شینگن

برای پر کردن فرم اپلیکیشن سفارت یونان ابتدا باید به شناخت انواع ویزای مورد تایید این کشور عضو منطقه شنگن پرداخت.

  • ویزای نوع A :

مالک فرم اپلیکیشن سفارت یونان و ویزا یونان تنها می تواند در یکی از کشورهای منطقه شینگن هواپیمای خود را تعویض کرده و با پرواز دیگری از کشور خارج شود در این نوع از ویزا امکان خروج مالک ویزا از محدوده فرودگاه وجود ندارد و در صورت خروج تحت تعقیب قرار گرفته و ویزا نیز باطل خواهد شد . این نوع از ویزا به سفارت کشور مورد نظر ثابت می کند که مالک ویزا ( تکمیل کننده فرم اپلیکیشن سفارت یونان ) قصد اقامت در کشور عضو شینگن را ندارد ، افرادی که نیازی به ویزای نوع A و تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت یونان را ندارند شامل : سیاستمداران ، دارندگان کارت سبز ، دارندگان ویزای دبل یا مولتیپل ، دارندگان ویزای مورد تایید ایالت متحده ، همسر و فرزندان یک ملیت اتحادیه اروپا و اعضای خدمه پرواز شامل مهمانداران و خلبانان می شود .

  • ویزای شینگن نوع B یا ترانزیت :

این نوع ویزا برای افرادی مناسب است که قصد دارند از یک کشور عضو شینگن عبور کرده و به یک کشور عضو منطقه شنگن سفر کنند با استفاده از این نوع از ویزا می توان با بیش از یک وسیله نقلیه مانند هواپیما از یک کشور عضو شینگن عبور کرد و امکان استفاده از آن برای بیش از یک گذر وجود دارد به شرطی که هر دوره گذر یا ترانزیت بیش از پنج روز نشود . این نوع از ویزا اخیرا منسوخ شده و دیگر کاربرد و اعتباری در کشورهای منطقه شینگن ندارد .

  • ویزای شینگن نوع C :

برای ویزای اقامت کوتاه مدت در کشور های عضو معاهده ی شینگن اعطا و با استفاده از این نوع ویزا می توان برای مدت زمان کوتاه در یک کشور منطقه شینگن ساکن شد این ویزا و فرم اپلیکیشن  سفارت یونان در سه نوع و اعتبار متفاوت برای متقاضیان ارائه می شود:

ویزای شینگن نوع C سینگل یا تک بار ورود :

با این ویزا می توان یک بار به یکی از کشور های عضو شینگن وارد و به مدت زمان کوتاهی مثل بازدید از کشور در آن کشور ساکن می شود و پس از خروج از منطقه شینگن ویزا یونان باطل شده و کاربر ویزا یونان برای ورود به منطقه باید مجددا فرم اپلیکیشن سفارت یونان را تکمیل کند .

ویزای نوع C دوبل یا دوبار ورود :

این نوع ویزا همان کاربری ویزای شینگن سینگل را دارا می باشد با این تفاوت که ورود و خروج به محدوده ی شینگن به دوبار محدود شده است و پس از آن فرد مجددا مجبور به تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت یونان خواهد بود .

ویزای شینگن نوع C مولتیپل یا بدون محدودیت :

تعداد ورود و خروج به منطقه شینگن در این ویزا محدود نیست اما مدت زمان استفاده در این ویزا به نود روز در شش ماه محدود شده است و در صورت اتمام اعتبار فرم اپلیکیشن سفارت یونان مجددا باید به سفارت ارائه شود .

·مدارک مورد نیاز برای ویزای نوع C

یک قطعه عکس :

سایز عکس مورد استفاده در فرم اپلیکیشن سفارت یونان باید بر اساس فرمت مورد نظر سفارت بوده و صورت متقاضی کاملا در عکس معلوم باشد و بیش تر از شش ماه از زمان گرفتن عکس نگذشته باشد.

گذرنامه :

حداقل شش ماه مهلت باقی مانده از اعتبار گذرنامه الزامی است همچنین گذرنامه باید دارای حداقل دو صفحه خالی باشد .

رزرو بلیط رفت و برگشت :

فرد باید زمان دقیق سفر و خروج از کشور منطقه شینگن را در فرم اپلیکیشن سفارت یونان مشخص کرده و بلیط رزرو شده خود را ارائه دهد .

بیمه مسافرتی :

داشتن بیمه مسافرتی و ارائه آن به سفارت برای دریافت ویزای توریستی الزامی می باشد این بیمه باید در تمام کشور های عضو شینگن معتبر باشد و حداقل هزینه هایی تا حدود سی هزار یورو را پوشش دهد .

از دیگر مدارک مورد نیاز برای تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت یونان می توان به گردش حساب مالی شش ماه اخیر ، نامه تمکن مالی که توسط شعبه صادر کننده ویزا صادر می شود ، و مدارک شغلی شامل نامه اشتغال و مالیات پرداخت شده و اثبات موجودیت شرکت فرد اشاره کرد.

-ویزای شینگن نوع D

این نوع ویزا یونان برای اقامت طولانی مدت یا دائم در یکی از کشور های عضو شینگن استفاده می شود افرادی که قصد تحصیل ، کار یا اقامت در کشور های شینگن را دارند می توانند برای گرفتن این نوع ویزا و تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت یونان اقدام کنند. با استفاده از ویزای ملی می توان برای مدت زمان خاص و هدفی معین در یکی از کشورهای منطقه شینگن سکونت و سپس به کشور مبدا برگشت در صورت استفاده از ویزای چند ملیتی که برای افراد خاص اعطا می شود می توان به تمام کشور های منطقه شنگن سفر کرد بدون اینکه به ویزای اضافی نیاز باشد.

·مدارک مورد نیاز برای ویزای نوع D

شناسنامه و کارت ملی با ترجمه رسمی و مورد تایید سفارت کشورهای عضو شینگن

گذرنامه با اعتبار حداقل شش ماه

سه قطعه عکس با پس زمینه سفید و همچنین چهره تمام رخ فرد متقاضی

مدارک ترجمه شده رسمی اعم از مدارک شغلی ، گواهی اشتغال به تحصیل و یا اشتغال به کار و حقوق ماهیانه و مدت زمان اشتغال به تحصیل یا کار .

پرینت حساب بانکی و گردش مالی اخیر و پرداخت مالیات ها و گواهی تمکن مالی که همه ی اینها باید ترجمه شده باشند

سند ملکی به نام شخص متقاضی ویزای نوع D و اصل و ترجمه مورد تایید سفارت .

·شرایط اخذ ویزا

برای افراد متقاضی ویزای تحصیلی ، برنامه تحصیلی به مدت حداقل یک سال باید ارائه شود .

دانشجویان محصل در کشور های منطقه ی شینگن که هنوز تحصیلشان تمام نشده است باید مجددا برای دریافت ویزا یونان به مدت یک سال یا بیشتر اقدام کنند .

متخصصان و ورزشکاران و هنرمندانی که هدف به اشتراک گذاشتن و ارائه خدمت خود در کشور های عضو منطقه شنگن را دارند .

-ویزای شینگن نوع LTV

این نوع ویزا به دارنده ی ویزا یونان این امکان را می دهد تنها به کشور های ذکر شده در ویزای فرد سفر کند و نمی تواند به سایر کشور های عضو شینگن سفر کند و اجازه ترانزیت نیز ندارند این نوع ویزا صرفا برای افرادی که دارای شرایط اضطراری هستند و مدارک معتبر و مورد تایید سفارت کشور مقصد را ندارند صادر می شود .

تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت یونان :

برای تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت یونان پس از تهیه و تکمیل کردن مدارک لازم در گام اول باید فرم اپلیکیشن سفارت یونان را از اینترنت و یا مراجعه به سفارت مربوطه و درخواست فرم اپلیکیشن سفارت یونان، آن را تهیه و تکمیل کرد .این فرم در تمام کشورهای عضو معاهده ی شینگن یکسان می باشد و تحویل فرم تکمیل شده در زمان مقرر به سفارت کشور یونان الزامی می باشد . باید توجه داشت که در صورت پاسخ اشتباه به هر سوال و یا هر گونه اشتباه در تکمیل فرم پرونده فرد ریجکت شده و شانس دریافت ویزا یونان به شدت کاهش می یابد که تنها راه باقی مانده تقاضای بررسی مجدد می باشد .

در این قسمت پس از مطالعه دقیق موارد بالا می توانید به تکمیل فرم ویزا یونان طبق دستورالعمل بپردازید.

 

  1. نام خانوادگی : نوشتن نام خانوادگی باید با آنچه که در پاسپورت ذکر شده یکسان باشد در صورت ذکر پسوند در پاسپورت نیز ، باید آن را در فرم ذکر کرد .

  2. نام خانوادگی در هنگام تولد : در صورت عوض شدن نام خانوادگی فرد باید نام خانوادگی قبلی نیز ذکر شود .

  3. نام کوچک : همانند نام خانوادگی نوشتن نام کوچک باید با نام کوچک ذکر شده در پاسپورت همخوانی داشته باشد .

  4. تاریخ تولد : تاریخ تولد باید به صورت دقیق و به فرمت میلادی روز / ماه / سال ذکر شود .

  5. مکان تولد : مکان تولد فرد متقاضی باید در فرم ذکر شود .

  6. کشور محل تولد : کشور محل تولد فرد که مسلما مکان تولد فرد را شامل می شود .

  7. تابعیت فرد در زمان تولد و تابعیت کنونی : تابعیت ذکر شده در پاسپورت فرد متقاضی همان تابعیت فعلی فرد و تابعیت بدو تولد همان ملیت فرد در زمان تولدش می باشد .

 

  1. جنسیت : یکی از دو گزینه مناسب باید انتخاب شود .

  2. وضعیت تاهل : یکی از گزینه های متناسب با وضعیت تاهل خود را انتخاب کرده و اگر شامل هیچ کدام نمی شوید گزینه دیگر (OTHER) را انتخاب کرده و به صورت خلاصه و در چند خط توضیح دهید .

  3. اگر فرم برای درخواست کودکان باشد : در این صورت اطلاعات مربوط به والدین یا قیم قانونی کودک باید نوشته شود .

  4. شماره ملی : پر کردن این قسمت بستگی به سفارت خانه مورد نظر داشته و می تواند شماره شناسنامه ذکر و یا این قسمت خالی گذاشته شود با این حال بهتر است طبق اطلاعات ذکر شده در پاسپورت به تکمیل کردن این قسمت بپردازید .

  5. نوع گذرنامه : اکثر افراد متقاضی شامل گذرنامه عادی می شوند اگر عضو این دسته نیستید گزینه مناسب را انتخاب کنید .

  1. شماره پاسپورت : شماره دقیق ذکر شده در گذرنامه

  2. تاریخ صدور پاسپورت : درج تاریخ صدور پاسپورت فرد متقاضی .

  3. تاریخ انقضای پاسپورت : ذکر تاریخ انقضای پاسپورت

  4. نام مقام صادرکننده پاسپورت : طبق اطلاعات ذکر شده در پاسپورت به تکمیل آن بپردازید .

  5. آدرس خانه و ایمیل شخصی : نوشتن آدرس دقیق منزل و در صورت تمایل درج ایمیل

  6. شماره تلفن : شماره منزل ذکر شود همچنین پیشنهاد می شود شماره تلفن همراه نیز ذکر شود .

  7. شغل : نوشتن شغل کنونی که شامل دانشجو و خانه دار نیز می شود باید درج شود

  8. کارفرما: مشخصات کارفرما و اطلاعات دقیق کارفرما باید ذکر شود در صورتی که در حال تحصیل هستید باید مشخصات موسسه آموزشی را ذکر کنید .

  9. هدف اصلی از سفر : یکی از گزینه های مورد نظر فرد باید انتخاب شود .

  1. کشورهای اصلی سفر : کشورهای مورد نظر فرد برای ورود به آن ها باید ذکر شود .

  2. اولین کشور مقصد : نوشتن اولین کشور ورودی که قصد دارید با ویزای شینگن به آنجا سفر کنید کشور مورد نظر باید بر اساس سفارت مورد نظر فرد برای درخواست ویزا انتخاب شود .

  3. تعداد درخواست برای ورود به منطقه شینگن : درج گزینه مناسب بر اساس هدف فرد از سفر .

  4. مدت زمان اقامت در منطقه شینگن : ذکر دقیق مدت زمان اقامت در منطقه شینگن .

  1. ویزاهای قبلی فرد متقاضی : انتخاب گزینه مناسب اگر در سه سال اخیر ویزایی دریافت کرده اید یا خیر .

  2. انگشت نگاری های قبلی : ذکر تاریخ انگشت نگاری در صورتی که در سه سال اخیر انگشت نگاری انجام داده اید .

  3. مجوز ورود به کشور مقصد نهایی : در صورت استفاده از ویزای ترانزیت در محدوده شینگن باید زمان شروع و پایان ویزا و کشور مقصد و مبدا و کشور صادر کننده ویزا ذکر شود .

  4. تاریخ ورود به کشورهای منطقه شینگن : درج تاریخ ورود به منطقه شینگن .

  5. تاریخ خروج از کشورهای منطقه شینگن :درج تاریخ دقیق خروج از منطقه شینگن .

  6. نام و نام خانوادگی دعوت کننده : اگر فرد از طرف شخص یا سازمانی دعوت نامه دارد باید نام و نام خانوادگی شخص را ذکر کند در صورت نداشتن دعوت نامه باید شماره  تلفن و اطلاعات هتل محل اقامت در منطقه شنگن را درج نماید .

  7. نام و آدرس دعوت کننده : نام و آدرس شرکت یا سازمانی که فرد را به منطقه شینگن دعوت کرده است همچنین شماره تلفن و یا فکس شرکت یا فرد دعوت کننده نیز الزامی می باشد .

  8. هزینه های اقامت : انتخاب یکی از گزینه های خود فرد متقاضی یا اسپانسر یا دعوت کننده که هزینه های سفر را پرداخت می کند .

  1. مشخصات فردی با نسبت خانوادگی که شهروند اروپا باشد : ذکر نام و نام خانوادگی و تابعیت و شماره کارت شناسایی و تاریخ تولد فرد با نسبت خانوادگی .

  2. نسبت خانوادگی فرد مقیم اروپا : اگر فردی از خانواده متقاضی ویزا در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا ساکن باشد باید گزینه مناسب مربوطه انتخاب شود .

  3. محل و تاریخ : ذکر نام شهر مشخص شده توسط فرد در فرم و تاریخ الزامی می باشد .

  4. امضا قیم یا والدین : اگر فرم برای کودکان باشد قیم یا والدین کودک باید این قسمت از فرم اپلیکیشن سفارت یونان را امضا کنند .

از این نکته مطلعم که… : در صورت رد شدن درخواست هزینه های پرداختی برای درخواست ویزا برگشت داده نمی شود
  • امضای نهایی :محل و تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت یونان باید با بند ۳۶ منطبق بوده و در صورتی که فرم برای کودک باشد باید والدین کودک در مکان مشخص شده امضا کنند .

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

بلیط سانتورینی سانتورینی یکی از جزیره های زیبا در کشور بزرگ یونان می باشد. امروزه افراد زیادی به کشور یونان...

کشور یونان یکی از زیباترین و جالب ترین کشورهای جهان می باشد که با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی...

روادید یونان در صورتی که بخواهید وارد هر کشوری شوید، اولین چیزی که برای سفر خود نیاز خواهید داشت، ویزای...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر