آب و هوای شهر مالاگا اسپانیا

آب و هوای شهر مالاگا اسپانیا در فصول مختلف سال چگونه است؟

۱۷ دی ۱۳۹۸

آب و هوای شهر مالاگا، شهر مالاگا کشور اسپانیا با داشتن تابستان های گرم و آفتابی و زمستان های معتدل، منطقه‌ای مناسب و خوش آب و هوا برای سفر و گردشگری است.

آب و هوای شهر مالاگا: شهر مالاگا کشور اسپانیا با داشتن تابستان های گرم و آفتابی و زمستان های معتدل، منطقه‌ای مناسب و خوش آب و هوا برای سفر و گردشگری است. اگرچه ممکن است در ماه های جولای و اوت بسیار گرم باشد و اواسط زمستان باران و وزش باد شدید را به همراه داشته باشد. اما بهار و پاییز طولانی مالاگا زمان مناسبی برای آفتاب گرفتن طولانی مدت، غذا خوردن در رستوران های ساحلی و تفریح در کافه های فضای باز است.

آب و هوای شهر مالاگا اسپانیا در فصول مختلف سال چگونه است؟ | سایت ویزا

نوع آب و هوای شهر مالاگا

آب و هوای شهر مالاگا از چه نوعی برخوردار است؟ آب و هوای شهر مالاگا گرم مدیترانه‌ای است که یعنی دارای تابستان های طولانی، گرم، خشک و زمستان های بسیار معتدل و گاه بارانی است. در شهر مالاگا سالانه حدود 3000 ساعت می توان از آفتاب لذت برد. این تقریباً معادل 300 روز در سال است که می توان خورشید را دید!

در اواسط زمستان، از اواخر ماه نوامبر تا اوایل ماه فوریه، آب و هوای شهر مالاگا گاه مه‌آلود است؛ و گاه باران ناگهانی و وزش باد شدید از دریا را تجربه می‌کند. در ادامه به بررسی آب و هوای شهر مالاگا در تمام فصول سال، ساعت‌های آفتابی، میانگین درجه حرارت، الگوهای بارندگی و لباس‌هایی که هنگام سفر به این شهر باید همراه خود داشته باشید پرداخته‌ایم.

نوع آب و هوای شهر مالاگا | سایت ویزا

فصل بهار: ماه‌ های مارس، آوریل، مه

آب و هوای شهر مالاگا (در فصل بهار): در طول ماه مارس تا ماه مه، ساعات آفتابی در مالاگا افزایش می یابد و به تدریج هوا را گرم می کند. اواخر عید پاک به معنای هوای آفتاب گرفتن – حداقل برای کسانی که از کشورهای سردتر آمده اند – است، اما هنگام شب همچنان هوا خنک است. در بهار، وزش باد شدید، باران و مه می تواند فعالیت های روزانه را مختل کند، اما در کل آب و هوای شهر مالاگا در بهار گرم و دلپذیر است.

اگر می خواهید از فعالیت‌های خارج از منزل لذت ببرید، بهار واقعاً زمان مناسبی برای بازدید از مالاگا است، اما مطمئن باشید که مایل نیستید هر روز را در ساحل بگذرانید؛ زیرا مالاگا یک شهر بندری مدرن و شلوغ است و فصل بهار برای پیاده‌روی در اطراف و کاوش در مکان های تاریخی، فرهنگی و معماری شهر عالی است.

فصل بهار: ماه‌ های مارس، آوریل، مه | سایت ویزا

در فصل بهار مالاگا چه لباس‌ هایی بپوشیم؟

لباس‌های سبک و نازک، به همراه چند لباس گرم‌تر چمدان بهاری شما برای سفر به مالاگا را تشکیل می‌دهد. توصیه می‌شود لباس هایی که با تغییر سریع آب و هوا سازگار هستند و مناسب صبح های سرد و بعد از ظهرهای آفتابی و گرم هستند را همراه خود داشته باشید.

اگر اهل کشور سردتری هستید، ماه مه برای شما مانند تابستان است بنابراین ممکن است بخواهید لباس هایی مانند شلوارک، بیکینی یا صندل بیاورید؛ اما حتی در این صورت هم، فقط به پوشیدن لباس های تابستانی بسنده نکنید و یک ژاکت، کفش پیاده روی جلو بسته و یک چتر همراه خود داشته باشید. شب های بهاری می تواند سرد باشد و چون خانه های اسپانیایی عایق کاری ندارند، همراه داشتن یک لباس خواب آستین بلند به شما پیشنهاد می شود.

در فصل بهار مالاگا چه لباس‌ هایی بپوشیم؟ | سایت ویزا

دمای هوا و میزان بارش در فصل بهار

آب و هوای شهر مالاگا (دما و میزان بارش در فصل بهار)

  • ماه مارس: دما 10 تا 20 درجه سانتی‌گراد یا 50 تا 68 درجه فارنهایت و میزان بارندگی 40 میلی متر
  • ماه آوریل: دما 11 تا 21 درجه سانتی‌گراد یا 52 تا 70 درجه فارنهایت و میزان بارندگی 40 میلی متر
  • ماه مه: دما 13 تا 24 درجه سانتی‌گراد یا 55 تا 75 درجه فارنهایت و میزان بارندگی 20 میلی متر

فصل تابستان: ماه‌ های ژوئن، جولای، اوت

آب و هوای شهر مالاگا (در فصل تابستان): فصل تابستان در شهر مالاگا همراه با درجه حرارت بالا و هوای گرم، خشک و آفتابی است، اما ممکن است روزهایی رطوبت و وزش باد داشته باشد. اگر می‌خواهید در تابستان از مالاگا دیدن کنید، اما گرمای شدید را دوست ندارید، بهترین ماه، برای بازدید ماه ژوئن است.

در ماه های جولای و به خصوص در ماه اوت، اگر رطوبت زیاد باشد، یا باد گرم سیروکو آفریقایی از سراسر دریای مدیترانه بوزد احساس رخوت و سستی زیادی می کنید. باران در ماه های جولای و اوت بسیار نادر است، به جز طوفان های گاه به گاه اوت که بسیار کوتاه مدت است و تقریباً به محض آغاز شدن، تمام می شود.

فصل تابستان: ماه‌ های ژوئن، جولای، اوت | سایت ویزا

در فصل تابستان مالاگا چه لباس‌ هایی بپوشیم؟

برای ماه‌های جولای و اوت در مالاگا، لباس های بسیار سبک همراه خود داشته باشید: پیراهن، شلوارک، دامن، لباس های نخی خنک و صندل های باز بهترین گزینه ها هستند.

اگر قصد دارید پیاده روی و گشت و گذار زیادی انجام دهید، کفش های راحتی و سبک مخصوص پیاده روی را به پا کنید تا به پاهایتان اجازه تنفس بدهید. ماه ژوئن مانند ماه های جولای و اوت کاملاً گرم نیست، اما به همراه داشتن لباس های سبک همچنان معقول ترین گزینه است. تنها اوقات سردتر ممکن است در ماه ژوئن باشد – صبح های زود و عصرها هنگام غروب – به خصوص اگر نسیم بوزد؛ بنابراین همراه داشتن یک ژاکت یا پیراهن آستین بلند ایده خوبی است.

در فصل تابستان مالاگا چه لباس‌ هایی بپوشیم؟ | سایت ویزا

دمای هوا و میزان بارش در فصل تابستان

آب و هوای شهر مالاگا (دما و میزان بارش در فصل تابستان)

  • ماه ژوئن: دما 17 تا 27 درجه سانتی‌گراد یا 63 تا 81 درجه فارنهایت و میزان بارندگی 10 میلی متر
  • ماه جولای: دما 20 تا 30 درجه سانتی گراد یا 68 تا 86 درجه فارنهایت و میزان بارندگی 10 میلی متر
  • ماه اوت: دما 20 تا 30 درجه سانتی گراد یا 68 تا 86 درجه فارنهایت و میزان بارندگی 10 میلی متر

فصل پاییز: ماه‌ های سپتامبر، اکتبر، نوامبر

آب و هوای شهر مالاگا (در فصل پاییز): در فصل پاییز از ماه سپتامبر تا ماه نوامبر تغییرات دما و میزان بارش بسیار زیاد است. ابتدای ماه سپتامبر هوا بسیار گرم و آفتابی است و دریا هنوز به اندازه کافی برای شنا گرم است. در انتهای ماه سپتامبر نیز هوا گرم است اما شب ها شروع به خنک شدن می کند و گاه به گاه باران می بارد.

با شروع ماه اکتبر تغییرات پاییزی آغاز می شود و درجه حرارت بسیار سرد است. در ماه اکتبر باران های شدیدی می بارد. از نظر دما، آغاز ماه نوامبر تقریباً مشابه ماه اکتبر است، اما پایان ماه نوامبر به عنوان زمستان در نظر گرفته می شود و شب ها کاملاً سرد است. نوامبر بارانی ترین ماه در شهر مالاگا است و ممکن است هوای بد برای چند روز یا حتی چند هفته متوالی ادامه یابد.

فصل پاییز: ماه‌ های سپتامبر، اکتبر، نوامبر | سایت ویزا

در فصل پاییز مالاگا چه لباس‌ هایی بپوشیم؟

در نیمه اول ماه سپتامبر، می توان همچنان با لباس های تابستانی خنک و سبک در مالاگا گردش کرد (برای اطلاعات بیشتر به بخش تابستان در متن مراجعه کنید). ممکن است در پایان ماه سپتامبر باران های گاه به گاهی ببارد و گرچه روزها گرم است، اما عصرها بسیار خنک است پس بهتر است وسایل اضافی مانند شلوار جین، پیراهن های آستین بلند و ژاکت های کش باف پشمی همراه خود داشته باشید.

از ماه اکتبر تا اواسط ماه نوامبر، چمدان خود را مشابه با انچه در فصل بهار گفتیم بسته بندی کنید. در اواخر ماه نوامبر دمای هوا بسیار سرد است، بنابراین لباس های آستین بلند، کاپشن مناسب و لباس های پشمی بپوشید و چکمه و چتر همراه خود داشته باشید مخصوصاً اگر سفرتان تا ماه دسامبر ادامه دارد.

در فصل پاییز مالاگا چه لباس‌ هایی بپوشیم؟ | سایت ویزا

دمای هوا و میزان بارش در فصل پاییز

آب و هوای شهر مالاگا (دما و میزان بارش در فصل پاییز)

  • ماه سپتامبر: دما 19 تا 28 درجه سانتی گراد یا 66 تا 82 درجه فارنهایت و میزان بارندگی 50 میلی متر
  • ماه اکتبر: دما 15 تا 24 درجه سانتی گراد یا 59 تا 75 درجه فارنهایت و میزان بارندگی 130 میلی متر
  • ماه نوامبر: دما 12 تا 20 درجه سانتی گراد یا 54 تا 68 درجه فارنهایت و میزان بارندگی 50 میلی متر

فصل زمستان: ماه های دسامبر، ژانویه، فوریه

زمستان های مالاگا می تواند مرطوب باشد اما در مقایسه با اروپای مرکزی و شمالی بسیار معتدل است. حتی اگر در طی چند روز باران ببارد، شهر مالاگا یکی از گرم ترین زمستان های اروپا را دارد و از حدود پنج ساعت آفتاب به طور متوسط در روز برخوردار است. ژانویه سردترین ماه سال است و در طول شب دمای هوا به شدت کم می شود و وزش باد از دریا و رطوبت یک عامل جدی برای مبتلا شدن به سرماخوردگی است.

مگر اینکه در طول روز هوا آفتابی باشد و یا شما به آب و هوای بسیار سرد عادت داشته باشید. از ماه دسامبر تا ماه فوریه دریا به اندازه کافی برای شنا گرم نیست اما آفتاب گرفتن در پشت بادگیرها در ساحل در فصل زمستان مالاگا کار غیر معمولی نیست.

فصل زمستان: ماه های دسامبر، ژانویه، فوریه | سایت ویزا

در فصل زمستان مالاگا چه لباس‌ هایی بپوشیم؟

در روزهای سرد زمستانی مالاگا ، شما به یک کت یا پالتو زمستانی خوب ، چکمه  ، شلوار بلند ، یک بلوز گرم پشمی و احتمالاً یک کلاه و چتر احتیاج خواهید داشت.

هرچند همیشه ، بسته به میزان تابش آفتاب ، درجه حرارت می تواند از صبح تا شب متفاوت باشد؛ بنابراین در چمدان خود چند تیشرت و لباس سبک تر نیز داشته باشید. لباس خواب گرم را فراموش نکنید زیرا خانه های اسپانیایی اغلب عایق بندی نشده اند و ممکن است  درجه حرارتی که در خارج از خانه احساس می کنید در داخل خانه نیز احساس شود.

در فصل زمستان مالاگا چه لباس‌ هایی بپوشیم؟ | سایت ویزا

دمای هوا و میزان بارش در فصل زمستان

آب و هوای شهر مالاگا (دما و میزان بارش در فصل زمستان):

  • ماه دسامبر: دما 9 تا 17 درجه سانتی گراد یا 48 تا 63 درجه فارنهایت و میزان بارندگی 50 میلی متر
  • ماه ژانویه: دما 8 تا 17 درجه سانتی گراد یا 46 تا 63 درجه فارنهایت و میزان بارندگی 70 میلی متر
  • ماه فوریه: دما 8 تا 18 درجه سانتی گراد یا 46 تا 64 درجه فارنهایت و میزان بارندگی 60 میلی متر

سوالات متداول آب و هوای شهر مالاگا

آب و هوای شهر مالاگا چگونه است؟

در فصل زمستان آب و هوای شهر مالاگا چگونه است؟

آب و هوای شهر مالاگا در فصل تابستان چگونه است؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

بلیط مادرید گردشگری یکی از صنایع مهم در دنیا محسوب می‌شود. نقاط مختلفی هستند که بسیاری از افراد تمایل دارند...

راهنمای کامل آب و هوای جزایر قناری دمای هوا در فصول سال آب و هوای جزایر قناری: آیا می خواهید...

تور اسپانیا برای شرکت در تور اسپانیا و برخورداری از مزیت های این سفر در ادامه ما را همراهی نمایید....

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر