ویزای تجاری فرانسه

ویزای تجاری فرانسه | چگونگی اخذ – مدارک مورد نیاز – مدارک شغلی لازم

۳۰ خرداد ۱۳۹۷

ویزای تجاری فرانسه

شاید علاقه مند باشید به عنوان یک سرمایه گذار و یک تاجر موفق در سایر کشور های دنیا نیز کار خود را گسترش بدهید. فرانسه می تواند یکی از کشور های خوب برای این کار باشد. شما با داشتن ویزای تجاری فرانسه به این کشور جهت معاملات تجاری و یا سایر اهداف تجاری و بازرگانی وارد شوید. حال ما نیز قصد داریم یک راهنمای کامل را برای اخذ ویزای تجاری فرانسه در اختیار شما قرار دهیم.

با کشور فرانسه آشنا شوید

فرانسه که به عنوان یک کشور با نظام جمهوری شناخته می شود در اروپای غربی واقع شده است. این کشور بزرگترین کشور در اروپای غربی به شمار می رود و جزئی از اتحادیه اروپا نیز به شمار می رود. جمعیت کنونی فرانسه چیزی حدود ۶۷ میلیون نفر می باشد. از این رو می توان فرانسه را دومین کشور پر جمعیت در اتحادیه اروپا بعد از آلمان می باشد. پایتخت این کشور شهر پاریس می باشد. فرانسه را هم اکنون یکی از کشور های ایده آل برای زندگی با شاخص بالای توسعه انسانی به شمار می آورند. فرانسه همچنین یکی از پنج عضو دائم سازمان ملل متحد نیز می باشد. برای دریافت ویزای فرانسه باید وقت سفارت فرانسه را رزرو نمایید.

اقتصاد فرانسه

از جمله مهم ترین صنایع در فرانسه فلزکاری، ماشین آلات، شیمیایی، وسائط نقلیه، هواپیما سازی، کشتی سازی و چند صنعت بزرگ دیگر می باشد. در فرانسه فرصت های سرمایه گذاری زیاد هستند و از تمام نقاط دنیا هر ساله تجار و سرمایه گذارانی زیادی به این کشور سفر می کنند. فرانسه را می توان از نظر اقتصادی در جایگاه پنجم بزرگترین اقتصاد های جهان قرار دارد. همچنین فرانسه در مقوله برابری قدرت خرید در رتبه هفتم جهانی قرار گرفته است.

ویزای تجاری فرانسه

برای اینکه بتوانید برای اهداف تجاری و سرمایه گذاری به فرانسه سفر کنید لازم است تا از قبل اقدام به اخذ ویزای تجاری فرانسه نمایید. برای این منظور لازم است تا همانند سایر روش های اخذ ویزا ابتدا مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تجاری فرانسه را از قبل آماده کرده، اقدام به گرفتن وقت سفارت فرانسه نمایید و بعد با مراجعه حضوری و مصاحبه ویزای تجاری فرانسه خود را دریافت نمایید. حال در ادامه مدارک مورد نیاز و همچنین نکات مهم برای اخذ ویزای تجاری فرانسه را به شما عزیزان خواهیم گفت. همراه ما باشید.

ویزای تجاری فرانسه
ویزای تجاری فرانسه

چگونگی اخذ ویزای تجاری فرانسه

شما برای اینکه بتوانید برای اهداف کاری و تجاری به فرانسه بروید لازم است نسبت به دریافت ویزای تجاری فرانسه اقدام نمایید برای این کار نیز می توان از چند طریق اقدام نمایید. روش اول به این صورت است که شما یک دعوتنامه رسمی از طرف یکی از شرکت های معتبر در فرانسه ارائه می کنید. متن این دعوتنامه به طوری است که از شما خواسته شده است برای اهداف تجاری و گسترش روابط به این کشور سفر نمایید. در این دعوتنامه لازم است تا اهداف سفر شما و مدت زمان سفر شما به طور واضح ذکر شد باشد. همچنین هزینه های سفر و اقامت شما نیز در فرانسه باید مشخص شده باشد که توسط چه کسی پرداخت خواهد شد. برای اخذ ویزای فرانسه نیاز است بصورت حضوری به سفارت فرانسه مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تجاری فرانسه

  • فرم درخواست ویزا: در ابتدای امر لازم است تا با مراجعه به سایت سفارت فرانسه در تهران نسبت به دریافت فرم درخواست ویزای تجاری فرانسه اقدام نمایید. این فرم را پیرینت گرفته و بدون خط خوردگی و خوش خط کامل نمایید. این فرم باید به همراه سایر مدارک شما به سفارت تحویل داده شود. لازم به ذکر می باشد که اگر به صورت گروهی از تجار و سرمایه گذاران قصد سفر به فرانسه را دارید لازم است تا به تعداد افراد فرم درخواست ویزای تجاری فرانسه را پر نمایید. همچنین نکته مهم دیگر نیز این است که این فرم حتما به زبان انگلیسی و یا فرانسوی باید تکمیل شود.
  • گذرنامه: شما لازم است تا برای ویزای تجاری فرانسه گذرنامه و پاسورت ایرانی خود را ارائه نمایید. نکته مهم در این رابطه این است که باید حداقل سه ماه از اعتبار گذرنامه شما باقی مانده باشد. همچنین برای الصاق مهر ویزای تجاری فرانسه لازم است تا دو صفحه از ویزای شما خالی باشد. حتما باید از پاسپورت خود به همراه ویزاهایی که تاکنون دریافت کرده اید یک نسخه کپی به سفارت تحویل دهید.
  • دو قطعه عکس: این عکس ها در قطع پاسپورتی بوده با ابعاد سه در چهار و همچنین زمینه سفید. همچنین عکس شما باید بدون عینک باشد و نگاه مستقیمی به دوربین نیز لازم می باشد.
ویزای تجاری فرانسه
ویزای تجاری فرانسه

مدارک شغلی لازم برای اخذ ویزای تجاری فرانسه

شما لازم است تا برای اخذ ویزای تجاری فرانسه به صورت اختصاصی مدارک شغلی خود را که در یکی از دسته بندی های زیر قرار می گیرد را ارائه نمایید. اگر حقوق بگیر و کارمند هستید لازم است برای ویزای تجاری فرانسه گواهی اشغال به کار خود را حتما به زبان انگلیسی یا فرانسه به سفارت تحویل دهید. این گواهی باید شامل اطلاعاتی از قبیل: سمت، تاریخ استخدام، میزان حقوق ماهیانه، تاریخ های مرخصی اعطا شده، گارانتی برگشت باشد. همچنین فیش حقوقی سه ماهه آخر کاری شما نیز باید تحویل داده شود. در آخر نیز باید صورت حساب بانکی خود را مربوط به سه ماه آخر گردش های مال آن ارائه نمایید.

برای بازرگانان و بنگاهداران نیز جهت اخذ ویزای تجاری فرانسه لازم است تا مدارکی از قبیل:

  • روزنامه رسمی، تاسیس و آخرین تصمیمات و اظهار نامه ثبت در ثبت شرکت ها؛ تمام این مدارک لازم است تا به صورت ترجمه شده باشند.
  • کارت بازرگانی به همراه ترجمه
  • صوتحساب بانکی مربوط به سه ماهه آخر گردش صورت حساب؛ این صورتحساب هم باید برای حساب شخصی و هم برای حساب کاری باشد.

افرادی نیز که در مشاغل آزاد فعالیت دارند لازم است تا نسبت به ارئه کپی پروانه کسب خود و یا کپی پروانه مطب خود اقدام نمایند. باید این مدارک به صورت ترجمه شده باشد. همچنین صوتحساب بانکی سه ماهه آخر حساب شما نیز که هم مربوط به حساب شخصی و هم حساب کاری می باشد باید ارائه شود.(تصویر۵)

سایر مدارک برای اخذ ویزای تجاری فرانسه

  • شناسنامه به همراه کپی از تمام صفحات آن به همراه ترجمه رسمی باشد ارائه گردد.
  • یک دعوتنامه رسمی از سوی یک شرکت فرانسوی باید جهت اخذ ویزای تجاری فرانسه برای شما ارسال گردد. همان طور که پیش تر نیز اشاره نمودیم. این دعوتنامه باید شامل هدف سفر، مدت سفر، تاریخ اقامت و در صورت لزوم تقبل سفر می باشد.
  • بیمه نامه بین المللی مسافرتی: سقف این بیمه نامه باید حداقل ۳۰۰۰۰ یورو باشد که برای تمام طول مدت اقامت فرد اعتبار داشته باشد.
  • رزرو پرواز رفت و برگشت
  • پرداخت مبلغ ۸۵ یورو بابت تشکیل پرونده جهت ویزای تجاری فرانسه که این مبلغ برای افراد VIP به ۱۱۰ یورو افزایش می یابد.
  • رزرو هتل

نکات مهم برای اخذ ویزای تجاری فرانسه

به خاطر داشته باشید لازم است تا تمام مدارک شما به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی و یا فرانسوی ارائه شود. این ترجمه ها باید به صورت رسمی و توسط دارالترجمه انجام شده باشد.

کارمزدی که باید برای اتاق بازرگانی ایران و فرانسه نیز پرداخت نمایید مبلغ ۲۵۰ هزار تومان می باشد.

به خاطر داشته باشید اصل مدارک را باید به همراه دو سری کپی از تمام آن ها بر روی برگه A4 ارائه نمایید. یک کپی نیز برای خود تهیه نموده و نزد خود نکه دارید.

مراقبت سودجویان و کلاهبرداران باشید و فریب اینگونه افراد را نخورید. و به خاطر داشته باشید همیشه برای اخذ ویزای تجاری فرانسه از مبادی قانونی و ایمن اقدام نمایید.

شما باید از قبل به سایت سفارت فرانسه سر بزنید و نسبت به دریافت وقت سفارت اقدام نمایید. حتما این نکته را مد نظر داشته باشید که باید در ساعت و روز تعیین شده به صورت حضوری برای مصاحبه در محل سفارت حاضر باشید وگرنه وقت شما برای اخذ ویزای تجاری فرانسه از بین می رود و باید از اول مجددا اقدام نمایید.

همچنین نکته پایانی نیز اینکه برای اخذ ویزای تجاری فرانسه لازم است تا مدارک شما کامل و بدون نقص باشد. هرگونه کم و کاستی سبب می شود تا مجبور شوید مجددا برای دریافت وقت سفارت فرانسه برای ویزای تجاری فرانسه اقدام کنید و مجبور به پرداخت هزینه های مجدد گردید.

ویزای تجاری فرانسه
ویزای تجاری فرانسه

آدرس سفارت فرانسه جهت اخذ ویزای تجاری فرانسه

آدرس: تهران، منطقه یازده، خیابان نوفل لوشاتو، پلاک ۶۴-۶۶

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

سفر به پاریس سفر به پاریس، عروس شهرها یک سفر رویایی برای تمام گردشگران می باشد. به طوری که شما...

یکی از پرطرفدارترین ویزا های اروپای، ویزای کشور فرانسه می باشد که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از...

سفر به نیس نیس یکی از جالب ترین و جذاب ترین شهرهای اروپایی می باشد که با دارا بودن جاذبه...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر