ویزای ایران از دبی

ویزای ایران از دبی

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

ویزای ایران از دبی

اهالی کشورهای مختلف به جز ترکیه، سوریه، لبنان، جمهوری آذربایجان، مصر، ارمنستان، گرجستان و بولیوی برای ورود به ایران باید ویزای ایران را دریافت کنند. ویزا یا همان روادید به معنای مجوز عبور و مرور افراد در سرتاسر جهان در کشورهایی به غیر از کشور خودشان است. این ویزا به شکل مهری است که بر پاسپورت یا گذرنامه آن ها درج می شود. کشور امارت متحده عربی نیز از جمله کشورهایی است که افراد داراری تابعیت آن باید برای عبور و مرور در ایران اقدام به اخذ ویزای ایران نمایند. در ادامه با انواع ویزای ایران و شرایط اخذ ویزای ایران آشنا خواهیم شد.

شرایط و مراحل اخذ ویزای ایران از دبی

انواع ویزای ایران

ویزای سیاحتی مخصوص گردشگرانی است که در مدت زمان مشخصی قصد بازدید از جاذبه های گردشگری ایران را دارند.

ویزای زیارتی نیز متعلق به اشخاصی است که قصد زیارت از اماکن مقدس و زیارتی ایران را داشته باشند.

ویزای سیاسی مختص مقامات سیاسی است که برای اهداف گوناگون دیپلماتیک و مانند آن به ایران سفر می کنند.

ویزای تجاری برای کسانی صادر می شود که قصد سفر به ایران به منظور عقد قراردادهای تجاری و مانند آن را داشته باشند و به آن ویزای شرکتی نیز گفته می شود.

ویزای تحصیلی ویژه ی دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی کشورهای گوناگون است که قصد اقامت به منظور تحصیل در ایران را داشته باشند.

ویزای مطبوعاتی همان طور که از نامش مشخص است ویژه ی خبرنگاران، عکاسان و روزنامه نگاران دارای تابعیت خارجی است که قصد سفر به ایران و انجام کار مطبوعاتی را داشته باشند.

ویزای حق کار برای افراد جویای کار در ایران صادر می شود که بسته به کشور محل تابعیت فرد ممکن است صدور این ویزا با دشواری های خاصی همراه باشد.

ویزای عبور از ایران برای افرادی مانند خلبان ها و مهمانداران هواپیماست که تنها قصد عبور از ایران را دارند و قرار نیست توقف یا اقامتی در آن داشته باشند.

ویزای ایران برای الحاق به خانواده مختص کسانی است که قصد ثبت ازدواج در ایران را داشته باشند. هم چنین افرادی که اقامت دائمی در ایران دارند و می خواهند برای دیدار با خانواده خود به کشورشان سر بزنند باید مرخصی موقت تهیه کرده و تا قبل از اتمام اعتبار آن به ایران بازگردند.

ویزای مولتی یا کثیر المسافرت ویژه ی افرادی است که به خاطر شرایط کاری مجبورند چندین بار ورود و خروج از ایران داشته باشند. بازرگانان و کارشناسان در این دسته بندی قرار می گیرند. این نوع ویزا معمولاً می تواند از سه ماه تا یک سال معتبر باشد.

ویزای اقوام نیز برای افرادی است که اقوام و نزدیکانشان در خارج از کشور بخواهند به دیدن آن ها در ایران بیایند. برای تهیه این نوع از ویزای ایران باید فرم خاصی از مشخصات فرد میزبان ارائه شود.

ویزای خروج نیز از دیگر انواع ویزای ایران است که برای خروج دائم افراد مقیم ایران از کشور باید تهیه شود.

ویزای ایران از دبی

ویزای ایران از دبی

شرایط کلی تهیه ویزای ایران

به طور کلی برای تهیه ویزای ایران باید مدارک خاصی را تهیه و ارئه نمود. به طور خاص برای تهیه ویزا از دبی برای سفر به ایران، فرم خاصی از مشخصات شامل فرم درخواست گذرنامه به صورت تایپی، دو قطعه عکس سه در چهار، برای فرزندان زیر ۱۸ سال رضایت کتبی پدر و ارائه حکم دادگاه مبنی بر سرپرستی مادر از فرزند در صورت طلاق والدین، اصل و تصویر سند ترک تابعیت برای افرادی که از تابعیت دائم ایران خارج شده اند، پر کردن فرم خبرنگاری برای خبرنگاران، اصل و تصویر سند اقامت معتبر کشور امارت، ارائه بیمه بین المللی معتبر، اصل گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار، معرفی نامه از محل کار برای اخذ روادید تجاری، پرداخت به ازای قیمت ویزای ایران و ارائه اثر انگشت برای توابع کشور انگلیس و کشورهای عضو شنگن لازم است.

ویزای ایران از دبی

ویزای ایران از دبی

نکات قابل توجه برای اخذ ویزای ایران

برای سفر به مناطق آزاد ایران مانند کیش و قشم باید روادید چهارده روزه تهیه شود. این روادید در مبادی ورودی این مناطق نیز قابل تهیه است. در صورتی که این اتباع خارجی پس از ورود به مناطق آزاد قصد ورود به سایر نقاط کشور را داشته باشند می توانند به نمایندگی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آن منطقه مراجعه نموده و روادید دریافت کنند. چنان چه این مناطق فاقد مبادی ورودی باشد برای دریافت روادید باید در خارج از کشور یعنی پیش از سفر به ایران اقدام نمایند. افرادی که هم چنان دارای تابعیت ایرانی هستند یعنی گذرنامه و شناسنامه ایرانی دارند با ارئه مدارک ذکر شده قادر به سفر به ایران نخواهند بود. این افراد باید گذرنامه جدید تهیه نموده و سپس برای اخذ ویزای ایران اقدام نمایند. بر اساس مقررات خاص هر کشور، اخذ ویزای ایران برای توابع تمامی کشورها به جز فلسطین اشغالی بلامانع خواهد بود. هم چنین باید توجه داشت که در صورت اخذ ویزای ایران و پرداخت هزینه، این هزینه قابل استرداد نخواهد بود.

اخذ ویزای ایران از دبی

به منظور اخذ ویزای ایران از شهر دبی در کشور امارت باید به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی مراجعه نمود و با تکمیل فرم، تعیین مقصد و هدف از مسافرت به ایران نسبت به اخذ روادید اقدام کرد. هم چنین نوعی از ویزا با نام ویزای فرودگاهی وجود دارد که قابل تهیه در مبادی فرودگاهی مورد تأیید وزارت امور خارجه است. شهر دبی از جمله شهرهایی است که قابلیت اخذ روادید فرودگاهی در آن وجود دارد. ویزای ایران به طور معمول تا ۳ ماه اعتبار دارد و مسافران می توانند تا ۳۰ روز در کشور اقامت داشته باشند. هرچند در صورت تمایل این مقدار می تواند تا ۶۰ روز هم افزایش یابد که البته نیازمند موافقت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی خواهد بود.

ویزای ایران از دبی

ویزای ایران از دبی

دعوتنامه توریستی

برای دعوت از یک تابع خارجی به ایران باید نسبت به تهیه و پر کردن فرم دعوتنامه اقدام کنید.

جمع بندی

به طور کلی برای به دست آوردن اطلاعات دقیق و جامعه نسبت به اخذ ویزای ایران بهتر است به نمایندگی های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی و یا کنسولگری های ایران در دبی مراجعه نمایید.

ویزای ایران از دبی

ویزای ایران از دبی

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

جهت اخذ ویزای ایران جهت اتباع خارجی با ما در تماس باشید.  ۰۲۱۸۸۸۵۱۰۸۰

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای ایران جهت افراد یونانی ویزای ایران برای ورود افرد یونانی با توجه به نوع هدف سفر صادر می شود....

ویزای ایران جهت افراد جمهوری چک برای مسافرت کردن به کشورهای مختلف باید ابتدا ویزای ورود به آن کشور را...

ویزای ایران جهت افراد انگلیسی با توجه به استقبال افراد انگلیسی برای بازدید از مناطق مختلف ایران شرایطی فراهم ساختیم...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر