ویزای ایران جهت افراد گرجستانی

ویزای ایران جهت افراد گرجستانی

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

ویزای ایران جهت افراد گرجستانی

اخذ ویزای ایران برای اتباع تمامی کشور های جهان به استثناء اتباع کشور اسرائیل، امکان پذیر می باشد. متقاضیان ورود به کشور ایران، می توانند با مراجعه به سفارت خانه های رسمی ایران در محل اقامت خود، نسبت به اخذ ویزا و صدور روادید ورود به خاک ایران، اقدام نمایند.

ویزای ایران جهت افراد گرجستانی

ویزای ایران جهت افراد گرجستانی

همه چیز درباره اخذ ویزای ایران

ورود به محدوده خاک کشور ایران، هم چون تمامی کشورهای جهان، باید با اذن مقامات حکومتی این کشور همراه باشد. در غیر این صورت شخص یا اشخاصی که از این قانون تبعیت ننمایند، مجازات خواهند شد.

اخذ ویزای ایران، به منزله اخذ اذن ورود به خاک ایران است. بر این اساس تمامی متقاضیان می بایست جهت صدور روادید برای خود و اعضای همراه، اقدامات لازم را انجام دهند.سیاست های مرتبط با صدور ویزای ایران به گونه ای است که اتباع تمامی کشور های جهان، به جز اسرائیل می توانند با انجام مقدمات اولیه، ویزای ورود را دریافت نمایند.

اخذ ویزای ایران برای اتباع کشور گرجستان و دیگر کشور های متقاضی، با داشتن گذرنامه هایی با حداقل ۶ ماه اعتبار، امکان پذیر می باشد. توافقات انجام شده دیپلماتیک میان مقامات سیاسی ایران و هفت کشور، گرجستان، لبنان، سوریه، ترکیه، مصر، بولیوی، جمهوری آذربایجان، بیان می دارد که اتباع کشور های یاد شده، می توانند بدون داشتن ویزا وارد خاک ایران شده و طبق شرایط مندرج در توافق نامه، مدت زمانی محدود را در خاک ایران سپری نمایند.

اتباع کشور های هفت گانه فوق الذکر، تنها با داشتن گذرنامه های رسمی و معتبر، مهر ورود به خاک ایران را دریافت می نمایند. کشور گرجستان نیز از جمله کشور های موجود در لیست توافقنامه یاد شده می باشد.

اخذ ویزای ایران، کلید ورود به خاک ایران برای مدتی محدود یا معین است که اتباع تمامی کشور های جهان، مجاز به دریافت آن می باشند.

کشور ایران با اعمال سیاست های توریستی متنوع، امکان اقامت اتباع برخی از کشور ها را در جزیره کیش به مدت محدود، فراهم نموده است. چرا که جزیره کیش به عنوان منطقه ای آزاد در جنوب ایران قرار گرفته است و متقاضیان می توانند اقامتی ۱۴ روزه را در این جزیره زیبا، تجربه نمایند.

ویزای ایران جهت افراد گرجستانی

ویزای ایران جهت افراد گرجستانی

انواع ویزا و روادید جهت ورود به ایران

سیاست های مهاجرتی و اقامتی ایران در زمینه صدور روادید به طور کلی بالغ بر ۱۴ نوع است.

متقاضیان ورود به خاک ایران، می توانند جهت اخذ ویزای ایران در ۱۴ ردیف ذیل اقدام نمایند. انواع ویزا و روادید ایران، عبارت است از:

  • روادید و ویزای ورود (A)
    اخذ ویزای ایران در این نوع، تنها برای اشخاص حقوقی و حقیقی امکان پذیر می باشد که جهت عقد قرار داد های تجاری و… وارد ایران می شوند. این اشخاص اغلب به واسطه دعوت نامه های معتبر و رسمی فرم تقاضای صدور روادید را تکمیل می نمایند. هم چنین اشخاصی که اقامت ایران را داشته باشند می توانند نسبت به ملحق شدن اعضای خانواده خود نیز از طریق این نوع روادید اقدام نمایند.
  • روادید و ویزای توریستی، جهانگردی (B)
    روادید و ویزای جهانگردی، همانطور که در بسیاری از کشور ها مرسوم و متداول است، تنها برای گردشگران و توریست های خارجی که قصد بازدید از جاذبه های طبیعی و توریستی ایران را داشته باشند، صادر می گردد. ویزای توریستی ایران برای تمامی اتباع کشور های جهان صادر می گردد.
  • ویزای زیارتی
  • ویزای سیاسی
  • ویزای تحصیلی
    ویزای تحصیلی ایران، تنها برای متقاضیان تحصیل در ایران صادر می گردد.
  • ویزای کار
  • ویزای عبور از کشور
  • ویزای مختص اهالی مطبوعات
  • ویزای تجاری و سرمایه گذاری
  • انواع روادید صادر شده برای اقوام
  • ویزای درمان
  • روادید فرودگاهی که ساده ترین نوع از ویزا به شمار می آید.

ویزای ایران جهت افراد گرجستانی

ویزای ایران جهت افراد گرجستانی

شرایط اخذ ویزای ایران برای اتباع گرجستان

اتباع کشور گرجستان برای ورود به ایران شاهد گذشتن از مرز های قوانین دشوار و پیچیده نخواهند بود. از این رو سفری آزاد در انتظار متقاضیان گرجستانی ورود به خاک ایران است.اخذ ویزای ایران برای اتباع گرجستان، با توجه به موافقت نامه های دیپلماتیک، تنها با در اختیار داشتن گذرنامه های قانونی به سادگی امکان پذیر خواهد بود.

صدور روادید ایران برای اتباع کشور های دیگر، ارتباط مستقیمی با تعاملات و روابط سیاسی و دیپلماتیک سران ایران و کشور های یاد شده خواهد داشت.

در این میان اتباع گرجستان بر اساس شرایط مندرج در مصوبات میان دولت ایران و دولت متبوع گرجستان، می توانند به مدتی مشخص به ایران سفر کنند. مدت زمان یاد شده ۴۵ روز از تاریخ ورود می باشد و با رعایت موازین قانونی، تمدید مدت یاد شده نیز در صورت لزوم امکان پذیر خواهد بود.

هزینه صدور روادید ایران برای اتباع گرجستان

با توجه به موازین یاد شده، اتباع کشور های هفت گانه فوق الذکر، برای ورود به ایران، نیازی به صدور روادید از سوی مقامات ایران نخواهند داشت. بر همین اساس اتباع گرجستان تنها با داشتن گذرنامه های، (پاسپورت) مجاز و قانونی که مدت اعتبار باقی مانده آن، حداقل ۶ ماه باشد، برای ورود به ایران مجاز خواهند بود.

بر همین اساس اتباع کشور گرجستان، هزینه ای مبنی بر هزینه صدور ویزای ایران را پرداخت نمی نمایند.

ویزای ایران جهت افراد گرجستانی

ویزای ایران جهت افراد گرجستانی

شرایط لازم جهت تمدید ویزای ایران

شهروندان گرجستانی باتوجه به قوانین دیپلماتیک موجود در توافق نامه رسمی ایران و گرجستان، می توانند سفری ۴۵ روزه به ایران داشته باشند. اخذ ویزای ایران برای اتباع گرجستان امری ضروری و لازم به شمار نمی آید.

سفر یاد شده نیازمند صدور و اخذ روادید نخواهد بود و تنها با داشتن پاسپورت قانونی امکان پذیر می باشد.از سویی دیگر امکان تمدید مدت زمان اقامت (به معنای مجازی نه به معنای حقوقی) اتباع گرجستان، با مراجعه به کنسول گری وسفارت خانه ایران در کشور متبوع متقاضیان، میسر خواهد شد.

در صورتی که اتباع گرجستان در ایران اقامت داشته باشند و در مدت اقامت ۴۵ روزه خود، درخواست تمدید اقامت نمایند، می توانند به پلیس اتباع خارجه در ایران مراجعه نموده و مراحل قانونی لازم را سپری کنند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای ایران

اخذ ویزای ایران برای اتباع کشورهای جهان، به استثناء اتباع کشور های مجاز برای ورود به خاک ایران، امری ضروری و لازم الاتباع است.

جهت اخذ ویزای ایران، طی شدن مراحل قانونی و هم چنین ارائه مدارک لازم، از پارامتر های ضروری صدور روادید به شمار می آید. این در حالی است که ورود تبعه گرجستان به خاک ایران بر اساس موافقت نامه های دیپلماتیک و سیاسی دو کشور نیازمند اخذ ویزای ایران و ارائه مدارک قانونی نخواهد بود.

اتباع کشور یاد شده می توانند با داشتن مدارک شناسایی معتبر و پاسپورت رسمی و قانونی گرجستان، نسبت به اخذ ویزای ایران اقدام نمایند.

ویزای ایران جهت افراد گرجستانی

ویزای ایران جهت افراد گرجستانی

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

جهت اخذ ویزای ایران جهت اتباع خارجی با ما در تماس باشید.  ۰۲۱۸۸۸۵۱۰۸۰

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای ایران جهت افراد هلندی در این مقاله قصد داریم به نحوه اخذ ویزای ایران برای افراد هلندی بپردازیم، در...

ویزای ایران جهت افراد آمریکایی در این مقاله راجع به ویزای ایران برای اتباع آمریکایی و نحوه دریافت و مدارک...

ویزای ایران جهت افراد سنگاپور ویزا به معنای اجازه ی کشور مقصد برای تجارت، کار و یا گردش براساس شرایط...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر