ویزای ایران جهت افراد بلژیکی

ویزای ایران جهت افراد بلژیکی

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

ویزای ایران جهت افراد بلژیکی

سفر به ایران با دریافت ویزای ایران برای مردم کشورهای مختلف امکان پذیر است. صدور ویزای ایران جهت افراد بلژیکی نیز طی مراحل قانونی انجام شده و مردم این کشور می ‌توانند به ایران سفر کند. ویزای ایران سه ماهه می باشد و کسانی که موفق به دریافت آن شوند به مدت یک ماه می توانند در ایران بمانند و در صورت تمایل با مراجعه به سفارت ایران این مدت قابل تمدید خواهد بود. کشور ایران دارای جاذبه های گردشگری و فرصت های تجاری و اقتصادی فراوانی برای افراد مختلف سراسر جهان می باشد و تبعه کشورهای گوناگون با اهداف مختلف می ‌توانند ویزای ایران را دریافت کرده و به این کشور سفر کنند.

دریافت ویزا ایران جهت افراد بلژیکی

برای عبور و مرور مردم کشورهای مختلف به کشورهای دیگر باید مجوز ورود افراد به کشور مقصد صادر شود. این مجوز باید قبل از ورود شخص به آن کشور و از طریق سفارتخانه آن دریافت شود که به آن ویزا می گویند.  برای ورود به ایران نیز باید مسافران نسبت به دریافت ویزای ایران اقدام کنند و در زمان مقرر به کشور وارد شوند.

انواع ویزای ایران جهت افراد بلژیکی با اهداف مختلف سفر برای آن ها صادر می ‌شود که مانند همه کشورهای دنیا دارای ۶ ماه اعتبار و شش ماه مدت اقامت می ‌باشد که البته این مدت با موافقت مقامات ایران قابل تمدید است. قوانین صدور ویزاهای ایران جهت افراد بلژیکی را باید در نظر داشت و روال اداری و قانونی آن را رعایت کرد تا ویزای موردنظر صادر گردد. کشور ایران قوانین ساده ای را برای گردشگران و مسافران خارجی در نظر گرفته و افراد به راحتی می تواند ویزای ایران را دریافت کرده و به این کشور سفر کنند.

ویزای ایران جهت افراد بلژیکی

ویزای ایران جهت افراد بلژیکی

 قوانین ویزای ایران جهت افراد بلژیکی

برای مسافران خارجی اخذ ویزای ایران ضروری است. البته تبعه بعضی از کشورها مانند سوریه، لبنان، مصر، آذربایجان، ترکیه و گرجستان برای مسافرت به ایران نیازی به ویزا ندارند و تنها با در اختیار داشتن گذرنامه معتبر می ‌توانند به ایران مسافرت کنند. مدارک مورد نظر جهت دریافت ویزای ایران یکی از مراحل مهم اداری  صدور ویزا می باشد که شخص باید پس از درخواست ویزا آن را ارائه دهد. یکی از امکاناتی که ایران برای صدور سریع و راحت ویزا برای افراد تبعه بلژیک و سایر کشورهای اروپایی قرار داده است صدور ویزای فرودگاهی است که شخص به راحتی پس از وارد شدن به فرودگاه های بین المللی می‌ توانند ویزای ورود به ایران را دریافت نمایند.

همچنین ایران دارای مناطق آزادی مانند کیش، قشم و چابهار است که افرادی که  تمایل به ورود به ایران را دارند می توانند از طریق این مناطق وارد ایران شده و به مدت دو هفته بدون اخذ ویزا در آنجا اقامت داشته باشند. در صورت تمایل به مسافرت به سایر شهرهای ایران نیز باید از طریق دفتر وزارت خارجه مستقر در مناطق آزاد ویزای خود را دریافت کنند.

ویزای ایران جهت افراد بلژیکی

ویزای ایران جهت افراد بلژیکی

انواع ویزای ایران جهت افراد بلژیکی

 افراد مختلفی که تمایل به ورود به خاک ایران را دارند باید هدف خود از سفر را مشخص کرده و مدارک مربوطه را به دفتر سفارت ارائه دهند. ویزاهایی که ایران برای اتباع کشورهای دیگر صادر می کند در ۱۳ دسته قرار می ‌گیرند که ما در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم. به خاطر داشته باشید مدارک عمومی برای تمام این موارد الزامی می باشد و در موارد مختلف باید مدارک مربوطه ارائه شود.

  •  ویزای ایران جهت بازدید از جاذبه های گردشگری و تاریخی و فرهنگی ایران
  •  ویزای ورزشکاران و نخبگان علمی
  •  ویزای تحصیلی برای افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در ایران دارند
  •  ویزای سیاسی ایران جهت انجام امور سیاسی و دیپلماتی
  •  ویزای تجاری و بازرگانی جهت انجام امور مربوطه
  •  ویزای شرکت در نمایشگاه
  •  ویزای اشتغال یا ویزای کار
  •  ویزای ازدواج و تشکیل خانواده در ایران که باید به ثبت دفاتر ازدواج ایران برسد
  •  ویزای مهمانداران و کارکنان وسایل نقلیه نقل عمومی مانند هواپیما و قطار
  •  ویزای افرادی که تمایل به اقامت در ایران دارند و تصمیم به بازگشت به کشور خود را ندارند

ویزای ایران جهت افراد بلژیکی

ویزای ایران جهت افراد بلژیکی

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای ایران جهت افراد بلژیکی

 همانگونه که گفته شد هرکس باید هدف خود را از سفر و ورود به خاک ایران مشخص کند و مطابق با قوانین و مراحل مورد نظر سفارت، مدارک لازم را ارائه دهد. برای اخذ ویزای ایران جهت افراد بلژیکی باید مدارک عمومی در ابتدا به دفتر سفارت تحویل داده شود که این مدارک عبارتند از:

  •  تصویر رنگی از گذرنامه شخصی که تمایل به مسافرت به ایران را دارد به صورت واضح و شفاف
  •  تکمیل فرم درخواست ویزای ایران از طریق وب‌ سایت سفارت ایران در کشور بلژیک
  •  تصویر چهره تمام رخ در ابعاد ۶ در ۴ سانتیمتر
  •  تصویر مدارک شناسایی و هویتی فرد که مشخصات شخص  در آن درج شده باشد
  •  دریافت وقت سفارت ایران در بلژیک و ارائه اسناد و مدارک لازم به مأمور سفارت

ویزای ایران جهت افراد بلژیکی

ویزای ایران جهت افراد بلژیکی

اقدام برای دریافت ویزای ایران جهت افراد بلژیکی

 برای دریافت ویزای ایران جهت افراد بلژیکی می ‌توانید شخصاً به سایت وزارت ایران در بلژیک مراجعه نموده و در آنجا درخواست ویزا ایران را ثبت نمایید. سپس با در دست داشتن مدارک مورد نیاز و همچنین  تهیه چاپ و امضای فرم درخواست به سفارت مراجعه کنید و مراحل قانونی را طی کنید. روش دیگر این است که با مراجعه به آژانس های گردشگری و مسافرتی فرایند اخذ ویزای ایران جهت افراد بلژیکی را به آنان بسپارید و  مدارک مورد نیاز را تحویل داده و منتظر دریافت ویزا بمانید. در صورت اقدام دریافت ویزای ایران جهت افراد بلژیکی از طریق آژانس های مسافرتی فرآیند دریافت ویزا را سریعتر سریع تر خواهد کرد.

ویزای بلند مدت ایران برای افراد بلژیکی به صورت بازه های سه ماهه، شش ماهه و یکساله صادر می ‌شود. صدور ویزا بستگی به روابط دیپلماسی و بین المللی بین کشورها نیز دارد و مدت زمان صدور ویزا را تحت تأثیر قرار می دهد. در حالت عادی صدور ویزای ایران جهت افراد بلژیکی ۳۰ روز کاری زمان می برد. در صورت دریافت ویزای ایران به مدت سی روز می توانید در ایران حضور داشته باشید و در صورت نیاز به تمدید می توانید درخواست تمدید حضور در کشور را به وزارت خارجه ارائه نمایید.

همانطور که در در بالا اشاره شد دریافت ویزای ایران جهت افراد بلژیکی پروسه ای چندان سخت نبوده و بلژیکی های عزیز به راحتی می توانند این مراحل را به انجام برسانند .در صورت داشتن هر گونه سوال درباره ی ویزای ایران جهت افراد بلژیکی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

جهت اخذ ویزای ایران جهت اتباع خارجی با ما در تماس باشید.  ۰۲۱۸۸۸۵۱۰۸۰

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای ایران جهت افراد جمهوری چک برای مسافرت کردن به کشورهای مختلف باید ابتدا ویزای ورود به آن کشور را...

ویزای ایران از دبی اهالی کشورهای مختلف به جز ترکیه، سوریه، لبنان، جمهوری آذربایجان، مصر، ارمنستان، گرجستان و بولیوی برای...

ویزای ایران جهت افراد هلندی در این مقاله قصد داریم به نحوه اخذ ویزای ایران برای افراد هلندی بپردازیم، در...

نظرت چی بود؟

2 نظر

علی اکبر ممی پور ابر 5 خرداد 1397 پاسخ

دیدن خانواده

علی اکبر ممی پور ابر 5 خرداد 1397 پاسخ

سفر به ایران به‌عنوان دیدن خانواده محترم اینجانب

آژانس مسافرتی سفری دیگر