وقت سفارت اسلواکی، مهاجرت و سفر به کشور اسلواکی یکی از موارد پر طرفدار در ایران می باشد. برای مهاجرت شما نیاز به اخذ ویزای مرتبط با هدف خود را دارید. وقت ...

وقت سفارت اسلواکی | نحوه أخذ – مدارک مورد نیاز

۲۲ خرداد ۱۳۹۷

وقت سفارت اسلواکی، مهاجرت و سفر به کشور اسلواکی یکی از موارد پر طرفدار در ایران می باشد. برای مهاجرت شما نیاز به اخذ ویزای مرتبط با هدف خود را دارید. وقت …

راهنمای کامل وقت سفارت اسلواکی

مهاجرت و سفر به کشور اسلواکی یکی از موارد پر طرفدار در ایران می باشد. برای مهاجرت شما نیاز به اخذ ویزای مرتبط با هدف خود را دارید. وقت سفارت اسلواکی یکی از مواردی است که باید قبل از اخذ ویزا به آن توجه کرد. با توجه به حضور سفارت کشور اسلواکی در تهران اخذ وقت سفارت اسلواکی در ایران میسر می باشد. اخذ ویزای اسلواکی متناسب با ویزای درخواستی ممکن است چند هفته به طول انجامد. در اینجا به نکاتی راجع به اخذ وقت سفارت اسلواکی و نکات مربوط به اخذ ویزا اشاره می کنیم.

وقت سفارت اسلواکی | نحوه أخذ - مدارک مورد نیاز | سایت ویزا

کشور اسلواکی

کشور اسلواکی یکی از کشور های اروپای مرکزی می باشد. کشور اسلواکی با کشور هایی همچون اتریش، جمهوری چک، لهستان، مجارستان و اوکراین هم مرز بوده و جزء کشور های قاره اروپا می باشد.

کشور اسلواکی با داشتن ۴۹ هزار کیلومتر مربع وسعت ۱۳۰ امین کشور در دنیا از لحاظ مساحت می باشد. اکثریت مردم کشور اسلواکی به زبان اسلوواک صحبت می کنند. این کشور در حدود ۵٫۴ میلیون نفر جمعیت دارد. دین اکثریت مردم این کشور مسیحی کاتولیک می باشد. تعداد نسبتا زیادی از مردم این کشور بدون مذهب می باشند. این کشور عضو منطقه شینگن بوده و واحد پولی آن نیز همانند سایر کشور های این منطقه یورو می باشد.

کشور اسلواکی دارای آب و هوایی سرد و کوهستانی است. میانگین دمای سالیانه کشور اسلواکی بین ۹ تا ۱۰ درجه سانتی گراد می باشد. از جمله صنایع معروف اسلواکی می توان به ماشین سازی، صنایع الکتریکی، صنایع فلزی، اپتیک، صنایع نظامی، خودروسازی و نساجی اشاره کرد. این کشور همچنین دارای معادن و منابع طبیعی زیادی از جمله آهن، مس، منگنز، نمک و مقدار کمی منابع نفت و گاز می باشد.

نحوه اخذ وقت سفارت اسلواکی

سفارت اسلواکی در تهران دارای سایت اینترنتی می باشد ولی شما باید برای اخذ وقت سفارت اسلواکی به آژانس های مسافرتی رجوع کرده و اقدام نمایید. با دریافت فرم مربوط به اخذ ویزا و تکمیل اطلاعات برای اخذ ویزا و تحویل آن به سفارت می توانید به راحتی ویزای اسلواکی را دریافت کنید.

کشور اسلواکی عضو پیمان شینگن می باشد به همین دلیل شما با اخذ ویزای اسلواکی می توانید به کشور های دیگر در منطقه یورو سفر کنید. فرم مربوط به اخذ ویزا را با دقت پر کنید. در صورت مشکل داشتن فرم تکمیلی، شما در ادامه روند فرآیند اخذ ویزا به مشکل بر می خورید. امضا و اثر انگشت خود را در انتهای فرم قرار دهید و مدارک مورد نظر را به سفارت ارائه دهید.

اخذ وقت سفارت اسلواکی با استفاده از دعوت نامه

یکی از روش های اخذ وقت سفارت اسلواکی استفاده از دعوت نامه های مختلف می باشد. انواع موارد اخذ وقت سفارت اسلواکی با استفاده از دعوت نامه شامل وقت سفارت اسلواکی برای ویزا کار، وقت سفارت اسلواکی برای تجارت، وقت سفارت اسلواکی برای ویزا تحصیلی و وقت سفارت اسلواکی برای ویزای خویشاوندی می باشد.

دعوت نامه در واقع نامه ای است که از طرف خویشان و یا خانواده شما در کشور مقصد و یا ارگان و شرکتی خاص که قصد جذب شما را به عنوان نیروی کار دارد، به شما داده می شود. مطمئنا وجود دعوت نامه به هر شکل در تسریع و بهبود روند گرفتن ویزا به شما بسیار کمک خواهد کرد.

دعوت نامه در واقع ضمانتی است که از طرف فرد یا گروهی در کشور مقصد برای متقاضی ویزا ارسال می شود تا نسبت به دادن ویزا و مهیا کردن شرایط اقامت برای فرد تسهیلاتی قائل شوند.

وقت سفارت اسلواکی و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا

برای اخذ وقت سفارت اسلواکی باید به آژانس های مسافرتی معتبر مراجعه نمایید. در حالت کلی مدارکی که برای تمامی حالت های ویزا وجود دارد در زیر ارائه شده است. البته برای ویزا های تخصصی مدارک مورد نیاز با توجه به ویزا درخواستی نیز باید ارائه گردد.

مدارک مورد نیاز عبارتند از تکمیل فرم در خواست ویزا امضا شده به همراه کپی، هدف سفر به اسلواکی در یک صفحه، چند قطعه عکس برای گذرنامه، گذرنامه باید حداقل ۶ ماه اعتبار، اصل شناسنامه و کپی آن به صورت ترجمه شده، برنامه سفر و دلیل سفر به اسلواکی، رزرو بلیط هواپیما و هتل برای کل مدت زمان اقامت و یا در دعوت نامه خانوادگی آدرس خانه میزبان، بیمه مسافرتی و پزشکی، مدارکی دال بر توانایی مالی، ارائه مدرک دال بر رابطه فرد متقاضی با ایران (سند مالکیت خانه و یا مغازه )، اصل سند ازدواج و کپی آن به صورت ترجمه شده، اصل و کپی شناسنامه فرزندان به صورت ترجمه شده می باشد.

وقت سفارت اسلواکی و هزینه اخذ ویزا

هزینه اخذ ویزای اسلواکی با توجه به نوع آن متفاوت می باشد. هزینه اخذ ویزای کشور اسلواکی در حدود ۶۰  یورو می باشد. این میزان هزینه برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال در حدود ۳۵ یورو می باشد. برای اطلاع از آخرین هزینه ها از مشاورین آژانس های مسافرتی کمک بگیرید. برای ارائه درخواست حتما باید به صورت حضوری به سفارت اسلواکی (Embassy of Slovakia) مراجعه کنید.

وقت سفارت اسلواکی و هزینه اخذ ویزا | سایت ویزا

اخذ وقت سفارت اسلواکی و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا برای مشاغل مختلف

 مدارک مربوط به وضعیت کاری برای شغل های مختلف متفاوت است. در اینجا  تعدادی از شغل ها و مدارک مورد نیاز آمده است. علاوه بر مدارک عمومی که در بالا ذکر شد مدارک تخصصی دیگری نیز نیاز می باشد. مدارک مورد نیاز برای هر شغل در زیر ذکر شده است.

وقت سفارت اسلواکی و مدارک مورد نیاز برای کارمندان

  • گواهی اشتغال به کار
  • فیش حقوقی
  • مدرک دال بر دارا بودن بیمه درمانی
  • گردش حساب ۶ ماهه بانک

وقت سفارت اسلواکی و مدارک مورد نیاز برای افراد دارای کار آزاد

  • پروانه کسب (مغازه و …)
  • رسید پرداخت آخرین مالیات
  • گردش حساب ۶ماهه

وقت سفارت اسلواکی و مدارک مورد نیاز برای تاجران

  • اسناد شرکت
  • رسید پرداخت آخرین مالیات
  • گردش حساب ۶ماهه

وقت سفارت اسلواکی و آدرس سفارت این کشور در ایران

خوشبختانه کشور اسلواکی در ایران دارای سفارت بوده و در صورت اخذ انواع دعوت نامه اسلواکی می توانید به سفارت اسلواکی در تهران مراجعه کنید. اخذ وقت سفارت اسلواکی از طریق آژانس های مسافرتی ممکن میباشد.

سفارت اسلواکی در تهران: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان مقدس اردبیلی، پلاک ۹۴

نکات مهم در اخذ وقت سفارت اسلواکی

در فرآیند اخذ ویزای اسلواکی نکات و مواردی است که با رعایت آن ها فرآیند اخذ ویزا تسریع می شود. اخذ وقت سفارت اسلواکی از طریق آژانس های مسافرتی امکان پذیر است.

نکات مهم در اخذ وقت سفارت اسلواکی | سایت ویزا
  • مدتی قبل از عزیمت به اسلواکی درخواست ویزای خود را بدهید تا شرایط برای سفر مهیا باشد
  • رسید پرداختی هتل و بلیط هواپیما را بعد از پاسخ مثبت ویزا ارائه دهید
  • مدت زمان پذیرش درخواست ویزای شما معمولا دو هفته می باشد.
  • برای پذیرش در مقطع کارشناسی متقاضی باید سنی بین ۱۸ تا ۲۴ سال داشته باشد. همچنین برای پذیرش کارشناسی ارشد متقاضی باید کمتر از ۳۰ سال سن داشته باشد. برای دکترا محدوده سنی وجود ندارد.
  • تنها افراد کم سن و سال اجازه همراه داشتن در اتاق انتظار را دارند.

سوالات متداول وقت سفارت اسلواکی

هنگام وقت سفارت اسلواکی به کجا باید مراجعه کنیم؟

برای أخذ وقت سفارت اسلواکی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

کارمندان علاوه بر ارائه مدارک عمومی چه مدارک دیگری باید به سفارت ارائه دهند؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

راهنمای کامل تور اسلواکی کشور اسلواکی یکی از کشورهای اروپای مرکزی می باشد که با داشتن جاذبه ها و دیدنی...

راهنمای کامل ویزای تجاری اسلواکی برای دریافت ویزای تجاری اسلواکی مراحلی وجود دارد که باید طی شود. همانطور که می...

هتل های اسلواکی هتل های اسلواکی هر کدام دارای خدمات و امکانات مختلفی می باشند. اکثر هتل های درجه یک...

نظرت چی بود؟

1 نظر

دلیری 19 تیر 1397 پاسخ

با سلام
برای تایید مدارک دخترم نیاز فوری به وقت سفات اسلواکی دارم حد اکثر تا پنجم مرداد می خواستم ببینم چطور میشه این کارو انجام داد
ممنون

آژانس مسافرتی سفری دیگر