دیدنی های دورتموند، گردشگران و مسافران بیشماری هر ساله به قصد بازدید از دیدنی های دورتموند به این منطقه سفر می کنند که می توان گفت این شهر با داشتن قدمت ...

دیدنی های دورتموند و معرفی آنها

۲۵ آبان ۱۳۹۸

دیدنی های دورتموند، گردشگران و مسافران بیشماری هر ساله به قصد بازدید از دیدنی های دورتموند به این منطقه سفر می کنند که می توان گفت این شهر با داشتن قدمت …

دیدنی های دورتموند: گردشگران و مسافران بیشماری هر ساله به قصد بازدید از دیدنی های دورتموند به این منطقه سفر می کنند که می توان گفت این شهر با داشتن قدمت تاریخی جاذبه های بیشماری را در دل خود جای داده است از جمله اماکن تاریخی و دیدنی این شهر می توان به کلیسای رینولد و کلیسای مارین اشاره نمود که از پربازدید ترین دیدنی های دورتموند می باشد.

دیدنی های دورتموند و معرفی آنها | سایت ویزا

معرفی دیدنی های دورتموند و شهر دورتموند

دورتموند یکی از شهرهای تاریخی کشور آلمان می باشد که با داشتن مساحتی حدود 280 کیلومتر در غرب کشور و در ایالت نوردراین واقع شده است. قرار گرفتن شهر دورتموند در مرکز منطقه ی زغال سنگی روهر و در نزدیکی ذخایر وسیع آهن از موقعیت جغرافیای خاصی برخوردار می باشد. رودخانه رومسی از این شهر در حال عبور بوده و به طول 226 کیلومتر در بندر دورتموند به پایان می رسد و این را به دریای شمالی وصل می کند.

بر اساس سرشماری های سال 2007 می توان گفت این شهر هفتمین شهر پرجمعیت در کشور آلمان بوده و دارای 58395 نفر جمعیت می باشد. دورتموند یکی از شهرهای تاریخی و قدیمی آلمان که قدمت آن به سال 885 میلادی برمی گردد در دل خود جاذبه های تاریخی و گردشگری بیشماری را جای داده است که امروزه به عنوان یکی از قطب های گردشگری در این منطقه شناخته می شود.

در دوران بسیار گذشته این شهر یک روستای کوچکی بود که تروتمانی نامیده می شد که با گذشت زمان در سال 1220 به یک شهر آزاد امپراتوری ترفیع یافت و روز به روز شاهد پیشرفت و توسعه های قابل توجهی در این منطقه بودیم که در حال حاضر به عنوان شهرهای توریستی و مدرن آلمان از درآمد اقتصادی بسیار مناسبی برخوردار می باشد.

در این مقاله سعی بر این خواهیم داشت شما را با بهترین و معروف ترین دیدنی های دورتموند آشنا سازیم که در اولویت انتخاب انبوهی از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی واقع می شوند.

کلیسای رینولد از دیدنی های دورتموند

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم شهر دورتموند از جمله شهرهای تاریخی آلمان بوده و از قدمت بسیار بالایی برخوردار می باشد که می توان کلیساها و موزه های بسیاری را در این شهر مشاهده نمود که از جمله دیدنی های دورتموند در وهله اول می توان به کلیسای رینولد اشاره نمود این کلیسا با داشتن تاریخچه ای بسیار قدیمی دارای ارتفاع 10 متر می باشد که به عنوان یکی از بلندترین ساختمان های واقع در شهر دورتموند شناخته می شود.

ساخت و احداث این کلیسا از قرن سیزدهم آغاز و تا سال 1454 میلادی ادامه داشته است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی کلیسای رینولد هرساله گردشگران و مسافران بیشماری از این بنا دیدن می کنند. طراحی و معماری این کلیسا به گونه ای می باشد که در نگاه اول نظر هر فردی را به خود جلب می کند پنجره های استفاده شده در این کلیسا دارای شیشه هایی با نقش های جالب و زیبایی می باشد. هم چنین در اطراف این کلیسا فروشگاه ها، رستوران ها، هتل های متعددی موجود بوده و کاملا امکانات رفاهی در این منطقه برقرار می باشد.

کلیسای رینولد از دیدنی های دورتموند | سایت ویزا

وستفالن پارک

از دیگر دیدنی های دورتموند که برای بسیاری از گردشگران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و می توان گفت هر ساله بسیاری از گردشگران ورودی به این شهر مشتاق بازدید از این جاذبه می باشند ، وستفالن پارک می باشد. این پارک یکی از زیباترین و بزرگترین فضاهای سبز واقع در شهر دورتموند بوده و با داشتن طبیعتی جذاب و بی نظیر از پرطرفدارترین و محبوب ترین دیدنی های دورتموند به شمار می رود.

این پارک دارای 175 هکتار مساحت بوده و از امکانات درجه یک و لوکسی بهره مند می باشد که توریست ها و گردشگران می توانند با حضور در این پارک لحظاتی بسیار زیبا و تکرار نشدنی را تجربه و لمس کنند از جمله جاذبه های دیدنی در این پارک می توان به رستوران چرخان آبی، مرکز نمایشگاه های بزرگ، برج تلویزیون 212 متری، باغ گل رز الیوم با 2600 نوع گل رز، غواصی، استادیوم ورزشی و اسکی روی یخ اشاره نمود.

گردشگران و توریست هایی که قصد سفر به دورتموند را دارند حتما در سفر خود به این منطقه بایستی از وستفالن پارک از نزدیک دیدن کرده و تجربه زیبا و وصف نشدنی از گشت و گذار در این پارک به دست آورند.

وستفالن پارک | سایت ویزا

کلیسای مارین یکی از دیدنی های دورتموند

شهر دورتموند با داشتن تاریخچه ای قدیمی دارای بناها و ساختمان های بسیار تاریخی می باشد که در میان این ساختمان های تاریخی و باستانی می توان کلیساهای متعدد آن را که در صنعت گردشگری و توریستی این شهر نقش بسزایی دارند را نام برد.

کلیسای مارین به عنوان یکی از کلیساهای پروتستانی از قدیمی ترین بناهای واقع در این شهر می باشد. کلیسای مارین در طی سالهای 1170 تا 1200 بنا و ساخته شده است و طول دوره های مختلف به خصوص بعد از جنگ جهانی دوم بازسازی و ترمیم شده است. این کلیسا از مساحت بزرگی برخوردار بوده و در منطقه بسیار مناسبی از شهر قرار گرفته است که افراد می توانند بدون مشکل حمل و نقل و جا به جایی خود را به این بنای تاریخی و عظیم برسانند.

کلیسای مارین یکی از دیدنی های دورتموند | سایت ویزا

هاوس دلویگ یکی از دیدنی های دورتموند

هاوس دلویگ قلعه ای می باشد که در قرن سیزدهم بنا و ساخته شده است این قلعه با خندقی در اطراف آن با معماری بسیار خاص و منحصر به فردی احداث شده و در حال حاضر به عنوان یکی از معروف ترین و جذاب ترین دیدنی های دورتموند شناخته می شود.

قلعه هاوس دلویگ تشکیل شده از گنبد، برج و دو ساختمان نیمه چوبی می باشد که می توان گفت این بنا از جمله بناهای جالب و منحصر به فرد باقی مانده از دوران بسیار گذشته می باشد. برای بازدید و ورود به این قلعه بهتر است اطلاعاتی در خصوص ساعات و روزهای بازدید از قلعه هاوس دلویگ را به دست آورید هم چنین افراد می توانند برای راحتی در سفر خود به شهر دورتموند با شرکت و ثبت نام در تورهای مسافرتی دورتموند بدون نیاز به برنامه ریزی سفر و مواجه شدن با مشکلات در طول سفر، لحظاتی ناب و تکرار نشدنی را سپری کنند.

هاوس دلویگ یکی از دیدنی های دورتموند | سایت ویزا

آلت اشتاد هاوس از دیدنی های دورتموند

شهر دورتموند از جمله شهرهایی می باشد که در سفر به آلمان حتما از جاذبه ها و اماکن تاریخی آن باید دیدن کرد این شهر با داشتن زیبایی های تاریخی بسیار منطقه ای باستانی و تاریخی در دل آلمان می باشد که از جمله دیدنی های دورتموند می توان به آلت اشتاد هاوس اشاره کرد که از جمله ساختمان های تاریخی در این شهر بوده و تاریخ ساخت آن به سال 1899 بر می گردد که معمار این بنا فردی به اسم فردریشی کولریش بوده است به گونه ای می توان گفت معماری و طراحی آلت اشتاد هاوس نشان دهنده فرهنگ و تاریخ این شهر بوده و ابهت تاریخی این منطقه را به نمایش گذاشته است.

این ساختمان با طراحی زیبا و نمای سفید و قهوه ای سوخته بر بالای نمای ورودی آن ساعتی قرار داده شده است و به دلیل قرار گرفتن در منطقه ای پر رفت و آمد روزانه افراد بیشماری را در خود مشاهده می کند.

آلت اشتاد هاوس از دیدنی های دورتموند | سایت ویزا

فلوریان تورم از دیگر جاذبه های گردشگری دورتموند

از معروف ترین و جذاب ترین دیدنی های دورتموند که در میان مردم بومی این شهر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد می توان به فلوریان تورم اشاره کرد که برج تلویزیونی 10 متری بوده و به عنوان اولین برج های تلویزیونی کشور آلمان شهرت دارد.

این برج در سال 1959 میلادی با بهره مندی از بهترین و لوکس ترین متریال ها و تجهیزات و فناوری ساخت و بنا شده است. رستوران مدوری که از بخش های بسیار جذاب و دیدنی این برج می باشد در بالای برج قرار گرفته است. طراحی این برج به گونه ای می باشد که شبیه به آن را در هیچ کجای دنیا نمی توان یافت سقف پوششی این برج با بهره مندی از ایده های نوین به زیبایی پیاده شده است.

فلوریان تورم از دیگر جاذبه های گردشگری دورتموند | سایت ویزا

موزه بنای یادبود استین واخه از دیدنی های دورتموند

موزه بنای یادبود آستین واخه به عنوان جاذبه های تاریخی شهر دورتموند شناخته می شود که قبلا به عنوان ایستگاه پلیس و شعبه مرکزی گشتاپو مورد استفاده و بهره برداری واقع بوده است؛ که در حال حاضر به عنوان میزبان نمایشگاه دائمی مربوط به شکنجه و مقاومت های صورت گرفته در این شهر در طی سال های 1933 تا 195 را به بازدید عموم مسافران و توریست ها قرار داده است.

اگر قصد دارید از تمامی دیدنی های دورتموند در مدت زمان کوتاه سفر خود به این منطقه دیدن نمایید بهتر است در تورهای مسافرتی دورتموند شرکت داشته باشید چرا که مجریان برگزاری تورهای مسافرتی با آگاهی های لازم برنامه ای بسیار مناسب و جذابی را در سفر و بازدید جاذبه های این شهر پیاده خواهند کرد که شما می توانید از جاذبه های ناشناخته این شهر نیز دیدن نمایید.

موزه بنای یادبود استین واخه از دیدنی های دورتموند | سایت ویزا

موزه محصولات حمل و نقل دورتموند یکی از دیدنی های این شهر

از دیگر دیدنی های دورتموند می خواهیم به موزه محصولات حمل و نقل اشاره کنیم که انتخاب بسیار مناسب و ایده آل برای افرادی که علاقه مند به وسایل حمل و نقل هستند، می باشد.

گردشگران و توریست های علاقه مند به مشاهده وسیله های حمل و نقل دوران باستان می توانند با حضور در این موزه به مشاهده و بازدید انواع ترامواهای قدیمی که در اوایل دهه 1900 مورد استفاده واقع می شدند بپردازند.

هم چنین در این موزه انواع خودروهایی از برندهای فراری و جگوار را به بازدید عموم مسافران و گردشگران قرار داده اند. هر ساله انبوهی از مسافران داخلی و خارجی به قصد بازدید از این موزه به شهر دورتموند سفر می کنند که می توان گفت این موزه از جمله پربازدید ترین و جالب ترین دیدنی های دورتموند به شمار می آید.

موزه محصولات حمل و نقل دورتموند یکی از دیدنی های این شهر | سایت ویزا

کلیسای سنت پتری از دیدنی های دورتموند 

کلیسای سنت پتری از جمله دیگر دیدنی های دورتموند می باشد که به عنوان یک کلیسای پروتستانی شناخته شده و از قدمت بسیار طولانی برخوردار می باشد.

این کلیسا در قرن چهاردهم میلادی بنا و ساخته شده است و در حال حاضر بدون تخریب و آسیب های جدی سرپا بوده و هر ساله مقصد بازدید بسیاری از مسافران اقصی نقاط جهان واقع می شود. کنده کاری های بزرگ محراب این کلیسا که به سال 1521 برمی گردد از جمله نکات ظریف معماری و طراحی این کلیسا می باشد.

طراحی محراب این بنا به گونه ای است که شکل کنده کاری شده روی چوب بلوط را دارد که این موضوع سبب شهرت این کلیسا شده است. معماری بیرونی و داخلی این کلیسا بسیار جالب و خیره کننده می باشد که شما با ورود به این کلیسا جذب طراحی ها و معماری پیاده شده در این بنا خواهید شد.


سوالات متداول دیدنی های دورتموند

یکی از دیدنی های قدیمی دورتموند چیست؟

یکی از پرطرفدار ترین دیدنی های دورتموند چیست؟

از معروف ترین و جذاب ترین دیدنی های دورتموند به کجا می‌توان اشاره کرد؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

با تور دوسلدورف کدام دیدنی ها را ببینیم؟ مرکز هنر و مد آلمان، شهر دوسلدورف با موزه ها و گالری...

فرودگاه هامبورگ شهر هامبورگ دومین شهر بزرگ کشور آلمان به شمار می آید که فرودگاه بین المللی هامبورگ در هشت...

دیدنی های بوخوم: بوخوم یکی از شهر های ایالت نوردراین-وستفالن می باشد که به عنوان یک شهر علمی و فرهنگی در...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر