ویزای نمایشگاهی آلمان، داشتن گذرنامه با حداقل چند برگ خالی و حداقل اعتبار سه ماهه از شرایط اولیه ی دریافت ویزای نمایشگاهی آلمان و به طور کل دریافت ویزای ...

ویزای نمایشگاهی آلمان | مدارک – جزییات لازم – عوامل عدم صدور

۲۱ مرداد ۱۳۹۷

ویزای نمایشگاهی آلمان، داشتن گذرنامه با حداقل چند برگ خالی و حداقل اعتبار سه ماهه از شرایط اولیه ی دریافت ویزای نمایشگاهی آلمان و به طور کل دریافت ویزای …

مسافرت به کشورهای مختلف و گوناگون با اهداف و مقاصد گوناگونی شکل می گیرد که ورود مسافران به این کشورها باید با قوانین ورود و خروج مخصوص به آن کشور انجام پذیرد. در این مقاله قصد داریم تنها به بررسی یکی از این اهداف خاص، یعنی ویزای نمایشگاهی آلمان با جزییات کامل بپردازیم.با ما در سایت ویزا همراه بمانید.

ویزای نمایشگاهی آلمان | مدارک - جزییات لازم - عوامل عدم صدور | سایت ویزا

قدم اول برای دریافت ویزای نمایشگاهی آلمان

در گام اول جهت دریافت ویزای آلمان، مدارک لازم را که در سایت سفارت تعیین شده، آماده نموده و از ناقص نبودن مدارکتان اطمینان حاصل نمایید. داشتن گذرنامه با حداقل چند برگ خالی و حداقل اعتبار سه ماهه از شرایط اولیه ی دریافت ویزای نمایشگاهی آلمان و به طور کل دریافت ویزای شینگن اروپا به شمار می آید. در صورتی که از مدت اعتبار پاسپورت کمتر از ۳ ماه باقیمانده است برای تمدید آن هر چه سریع‌تر اقدام نمایید.

تهیه و آماده کردن چند قطعه عکس ۶*۴ با زمینه سفید و بدون هیچ گونه آرایش و تمام رخ که بیش از ۶ ماه از تاریخ آن نگذشته باشد و با چهره فرد متقاضی تطابق کامل داشته باشد نیز از دیگر مدارک لازم است. ارائه مدارکی دال بر تمکن مالی شما در مدت زمان اقامتتان در کشور مربوطه و مدارکی که بازگشت شما به کشور را تضمین کنند از مدارک عمومی برای شرکت و دریافت ویزای نمایشگاهی آلمان به شمار می آید.

ویزای نمایشگاهی آلمان و تعیین وقت سفارت

پس از تهیه و آماده سازی مدارک گفته شده، در فاصله زمانی ۲ تا ۳ ماه قبل از شروع نمایشگاه برای دریافت ویزای نمایشگاهی آلمان اقدام نمایید. توجه داشته باشید که در صورت اقدام برای ویزای آلمان، زودتر از موعد گفته شده ویزای نمایشگاهی آلمان شما لغو شده و امکان صدور مجدد وجود نخواهد داشت. برای دریافت وقت سفارت آلمان، در جهت صدور این نوع، باید از طریق آژانس های مسافرتی معتبر اقدام به رزرو وقت سفارت آلمان نمایید. قابل توجه است که از سال ۹۵ امکان دریافت وقت مصاحبه به صورت حضوری وجود ندارد.

پس از اقدام از طریق آژانس های مسافرتی و دریافت ایمیل از سوی سفارت، زمان حضور در سفارت برای شما مشخص می گردد تا امور مربوطه با سرعت بیشتری انجام شوند. در صورتی که امکان حضور شما در سفارت در زمان تعیین شده وجود نداشته باشد، وقت مجددی به شما تخصیص نخواهد یافت در نتیجه در تکمیل فرم و دریافت زمان مصاحبه دقت لازم را انجام دهید.

مدارک ویزای نمایشگاهی آلمان

پس از آماده سازی مدارک کلی و عمومی برای دریافت ویزای نمایشگاهی آلمان، ارائه مدارک اختصاصی شما که بیانگر حضور شما به طور خاص در نمایشگاه باشد نیز از الزامات صدور ویزای نمایشگاهی آلمان به شمار می آید. ارائه مدرک شغلی که تضمین کننده ارتباط شغلی شما با موضوع برگزاری نمایشگاه این کشور باشد، تحویل بلیط رزرو شده کشور مربوطه در تاریخ برگزاری نمایشگاه، تهیه و ارائه تأییدیه رزرو هتل با مهر و امضاء هتل مربوطه در کشور مقصد برای صدور روادید شینگن جهت حضور در نمایشگاه لازم است. ارائه کارت نمایشگاه آلمان که از طرف شرکت های فعال در نمایشگاه صادر شده باشند نیز برای دریافت ویزای آلمان لازم و ضروری است.

مدارک ویزای نمایشگاهی آلمان | سایت ویزا

جزییات لازم برای دریافت ویزای نمایشگاهی آلمان

مدت زمان لازم جهت صدور ویزای نمایشگاهی آلمان حداقل دو هفته می باشد که در صورت شلوغ بودن سفارت در ایام خاص سال، ممکن است این روند با تأخیر بیشتری همراه باشد پس بهتر است هر چه سریع‌تر برای دریافت ویزای آلمان اقدام نمایید. مدت اعتبار ویزای نمایشگاهی آلمان برای متقاضیان و شرکت کنندگان در نمایشگاه محدود بوده و اعتبار آن از یک روز پیش از افتتاح نمایشگاه آغاز و تا ۴ الی ۵ روز پس از آن اعتبار دارد.

عوامل عدم صدور ویزای نمایشگاهی آلمان

در چند صورت، امکان صادر نشدن ویزای نمایشگاهی آلمان وجود دارد که به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد. یکی از عمده عوامل عدم صدور ویزای نمایشگاهی آلمان و ویزای شینگن، به وجود آمدن هر گونه ابهام برای سفارت مربوطه می باشد که در صورتی که در جهت رفع آن اقدامی صورت نگیرد، ویزای نمایشگاهی آلمان برای متقاضیان صادر نخواهد شد پس بهتر است پیش از مراجعه به سفارت مدارک خود را طبق موارد گفته شده آماده کرده و در هنگام مصاحبه تحویل متصدی سفارت دهید.

یکی دیگر از عوامل رد تقاضای ویزای سفارت آلمان مشخص نبودن هدف مسافر از سفر درخواستی می باشد، در صورتی که هدف خود را به صورت واضح برای سفارت مشخص نکنید ویزایی برای شما از سمت سفارت صادر نخواهد شد. در صورتی که هدف شما از رفتن به کشور آلمان مشخص نباشد و بازگشت شما به کشور ایران تضمین شده نباشد، ویزای نمایشگاهی آلمان به شما تعلق نخواهد گرفت. در صورتی که بیش از ۳ ماه قبل از سفر برای دریافت ویزای آلمان و حضور در نمایشگاه این کشور اقدام نمایید، هم چنین در صورتی که از اعتبار گذرنامه شما بیش از ۱۰ سال گذشته باشد، ویزایی جهت حضورتان در نمایشگاه صادر نمی شود.

حضور متقاضی در سفارت آلمان

حضور شخص متقاضی به همراه مدارک ذکر شده در سفارت آلمان به هنگام وقت تعیین شده و زمان مصاحبه، الزامی است. جهت اخذ ویزای آلمان نیاز است تا کلیه امور مربوط به ویزا و وقت سفارت آلمان را به آژانس های مسافرتی معتبر بسپارید. متقاضی یا موکل باید با به همراه داشتن همه مدارک خواسته شده در سفارت حضور یافته و از مدارک چندین کپی تهیه نماید. مسئول سفارت ممکن است پس از تطبیق مدارک با اصل گواهی ها، برخی از مدارک را به متقاضی ویزای آلمان، بازگرداند.

حضور متقاضی در سفارت آلمان | سایت ویزا

هزینه های سفارت آلمان

هزینه درخواست ویزای نمایشگاهی آلمان به صورت یورو در سفارت آلمان از شما دریافت خواهد شد. دیگر هزینه های سفارت به صورت کاملاً نقدی صورت می گیرد و از شما کارت اعتباری پذیرفته نمی شود. بهتر است در هنگام حضور در سفارت پول خرد نیز به همراه داشته باشید تا با مشکلی در پرداخت هزینه های سفارت همراه نشوید.

در اطراف سفارت ممکن است افراد سودجویی حضور داشته باشند که با دادن وعده های دروغین سعی در فریب شما برای اخذ ویزای نمایشگاهی آلمان و دیگر ویزاهای شینگن داشته باشند، فریب این گونه افراد را نخورده و کارهای خود را به صورت کاملاً قانونی و تنها از طریق سفارت آلمان دنبال کنید.

هزینه های سفارت آلمان | سایت ویزا

ورود به آلمان تنها با ویزای شینگن

کشور آلمان واقع شده در قاره اروپا و یکی از مهم ترین کشورهای عضو اتحادیه شینگن اروپا به شمار می آید که برای ورود به این کشور نیاز به دریافت روادید شینگن از سفارت آلمان می باشد. در این کشور همچون دیگر کشورها، در سال مراسم های گوناگون و نمایشگاه های متنوع و مفید بسیاری برگزار می شود که علاقه‌مندان بسیاری را برای بازدید و استفاده از مطالب و آموزه های خود به سمت این کشور می کشد. با توجه به اینکه شرکت در این نمایشگاه ها نیازمند دریافت ویزای نمایشگاهی آلمان می باشد، باید برای صدور ویزای مربوطه اقدامات خاصی صورت بگیرد.


سوالات متداول ویزای نمایشگاهی آلمان

اقدامات اولیه برای ویزای نمایشگاهی آلمان چیست؟

ویزای نمایشگاهی آلمان چقدر اعتبار دارد؟

یکی از مهم ترین عواملی که باعث عدم صادر شدن ویزای نمایشگاهی آلمان می‌شود، چیست؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

راهنمای کامل ویزای تجاری آلمان در این مقاله می خواهیم انواع ویزا را معرفی و در رابطه با ویزای تجاری...

با خرید بلیط برلین به پایتخت کشور آلمان که شهری تاریخی بوده و گردشگران خارجی زیادی دارد، سفر خواهید کرد....

برای تهیه بلیط کلن دانستن نکاتی ضروری است. عوامل مؤثر بر قیمت، بهترین زمان برای سفر و همچنین آشنایی با...

نظرت چی بود؟

2 نظر

مرجان صدفی زاده 18 تیر 1398 پاسخ

سلام‌
من المان زندگی میکنم و مدیر گروه آموزشی فرهنگی اجتماعی صدف در کلن و دوسلدرف هستم.
برای مسافران نمایشگاه، کلیه امکانات موجود است. مینونیم با هم همکاری کنیم .

adminiranvisa 6 آبان 1398

بابازاده کارشناس ویزا :
با سلام و احترام خدمت خانم صدفی زاده
ممنون اطلاعتون
لطفا جهت همکاری در زمینه های تخصص شما از بخش تماس با ما با ما در ارتباط باشید
در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با ما در ارتباط باشید info@iranvisa.net
سایت ویزا

آژانس مسافرتی سفری دیگر