ویزای تحصیلی بلژیک

ویزای تحصیلی بلژیک | مقاطع مختلف – مدت اعتبار – نحوه دریافت

۲۰ مرداد ۱۳۹۷

ویزای تحصیلی بلژیک

ویزای تحصیلی بلژیک از مهم ترین ویزاهای این کشور شناخته می شود. بسیاری از افراد با دریافت این نوع از ویزای بلژیک اقدام به مهاجرت به این کشور می کنند. در ادامه اطلاعات بیشتری در رابطه با این ویزا در اختیارتان قرار خواهیم داد. باید جهت اخذ ویزای این کشور از طریق آژانس های مسافرتی وقت سفارت بلژیک را رزرو نمایید.

ویزای تحصیلی بلژیک

هر ساله سفرهای مختلفی به کشور بلژیک انجام می گیرد که می بایست افراد قبل از سفر اقدامات لازم جهت اخذ انواع ویزای بلژیک را به انجام برسانند تا بتوانند وارد خاک بلژیک شوند. در میان تمام ویزاهای کشور بلژیک نوع تحصیلی آن موضوع مورد بحث امروز ماست که شما عزیزان می توانید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر بلژیک را در سر می گذرانید.

نحوه دریافت ویزای تحصیلی بلژیک، مدارک مورد نیاز جهت اخذ آن، هزینه های مربوط به این نوع ویزا و چندین موضوع مهم دیگر را می توانید در بخش های بعدی دنبال کنید و در صورت داشتن هر گونه سؤال و پرسشی با کارشناسان آژانس های مسافرتی معتبر در ارتباط باشید؛ بنابراین اگر علاقه مند هستید در رابطه با این نوع ویزا اطلاعات بیشتری کسب کنید تا انتها با ما همچنان همراه باشید.

ویزای تحصیلی بلژیک
ویزای تحصیلی بلژیک

ویزای تحصیلی بلژیک و ادامه تحصیل در این کشور

شاید این پرسش در ذهنتان خطور کند که چرا در میان کشورهای مختلف ویزای تحصیلی بلژیک از اهمیت ویژه ای در میان دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی برخوردار است و دلیل این که بسیاری برای اخذ آن داوطلب می شوند چیست؟ در پاسخ به این سؤال مهم باید عنوان کنیم که بلژیک کشوری است که در قاره اروپا قرار دارد و از بسیاری لحاظ در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است که یکی از مهم ترین مسائل در این کشور ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر آن است.

ویزای تحصیلی بلژیک
ویزای تحصیلی بلژیک

 شاید این دلیل محکمی باشد برای کسانی که تمایل دارند در مقاطع مختلف از دانشگاه های معتبر بلژیک مدارک مورد نظر خود را دریافت کنند. از دیگر مواردی که باعث می شود افراد به اخذ ویزای تحصیلی بلژیک اقدام کنند اقامت دائم و مهاجرت به این کشور اروپایی است که در ادامه به آن بیشتر خواهیم پرداخت.

ویزای تحصیلی بلژیک و مهاجرت از طریق آن

مهاجرت به قاره اروپا و البته دیگر قاره های جهان امروزه به بحث مهمی تبدیل شده است چرا که این موضوع در میان جوانان پر رنگ تر از سابق شده است. بسیاری از افراد با توجه به این موضوع راه های مختلفی را برای مهاجرت به کشور مورد نظر خود مورد تحلیل و بررسی قرار می دهند. بلژیک یک کشور اروپایی است که متقاضیان برای دریافت اقامت دائم و یا موقت آن راه های مختلفی را امتحان می کنند. ویزای تحصیلی بلژیک یکی از این روش هاست که می تواند افراد را به این هدف نزدیک تر نماید. نکته مهم در رابطه با تحصیل در بلژیک اخذ اقامت کاری این کشور می باشد و افراد از این طریق نسبت به دیگر روش ها راحتر می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند؛ بنابراین می توان از طریق اخذ ویزای تحصیلی بلژیک برای مهاجرت به این کشور اقدامات لازم را انجام داد.

اخذ ویزای تحصیلی بلژیک برای مقاطع مختلف

یکی از مهم ترین موضوعات در کشور بلژیک تحصیل است که افراد از سنین مختلف می بایست خود را برای رسیدن به مقاطع مختلف تحصیلی آماده نمایند. مقاطع ابتدایی، متوسطه و همچنین دبیرستان از جمله مواردی هستند که دانش آموزان قبل از ورود به دانشگاه می بایست آن ها را پشت سر بگذرانند. نه تنها در داخل این کشور تعداد متقاضی برای ورود به دانشگاه های معتبر آن بالاست بلکه بسیاری از افراد نیز در خارج از کشور بلژیک اقدامات لازم جهت ورود به دانشگاه های آن را به انجام می رسانند.

کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین دکتری از مقاطع تحصیلی محسوب می شوند که در دانشگاه های مختلف این کشور مدارک آن ها قابل دریافت برای دانشجویان داخلی و خارجی است. این کشور نیز مانند دیگر کشورها از دانشگاه های دولتی و خصوصی مختلفی برخوردار است و مطمئناً هزینه های دانشگاه های خصوصی به مراتب بالاتر خواهد بود.

ویزای تحصیلی بلژیک
ویزای تحصیلی بلژیک

مدت اعتبار ویزای تحصیلی بلژیک

از مهم ترین موضوعات در رابطه با ویزای تحصیلی بلژیک مدت و میزان اعتبار آن است که برای بسیاری از متقاضیان این ویزا قابل بحث می باشد. این نوع از ویزای بلژیک نیز به مانند دیگر ویزاهای کشور بلژیک از اعتبار مشخصی برخوردار است. ویزای تحصیلی این کشور به صورت کوتاه و بلند مدت قابل دریافت می باشد.

ویزای کوتاه مدت تحصیلی بلژیک به مدت سه ماه اعتبار دارد در صورتی که اعتبار ویزای بلند مدت این کشور بیش از سه ماه می باشد. اگر به فکر این هستید که در بلژیک تحصیلات آکادمیک را ادامه دهید می بایست به دریافت ویزای بلند مدت اقدام نمایید.

ویزای تحصیلی بلژیک
ویزای تحصیلی بلژیک

هزینه ویزای تحصیلی بلژیک

ویزای تحصیلی بلژیک از هزینه مشخصی برخوردار است که افراد متقاضی باید در زمان دریافت فرم این ویزا به آن نیز توجه کافی داشته باشند. پرداخت هزینه contribution از مواردی است که در این کشور از سال ۲۰۱۵ برای دریافت ویزاهای بلند مدت تحصیلی آن وضع شده است و افراد می بایست این هزینه را به صورت کامل پرداخت نمایند. از مهم ترین موضوعات در رابطه با پرداخت هزینه  contribution واریز آن به حساب دفتر مهاجرت در کشور بلژیک توسط فرد متقاضی و یا شخص سوم می باشد.

ارائه رسید پرداخت به آفیسر در زمان ارائه فرم ویزای تحصیلی بلژیک از دیگر مواردی محسوب می شود که افراد می بایست به آن توجه کافی داشته باشند. هزینه contribution با توجه به دلایل مختلف از جمله سن و دلیل اقامت فرد متقاضی این ویزا متفاوت می باشد. از دیگر موارد اهمیت واریز این مبلغ قبل از اخذ ویزای تحصیلی کشور بلژیک است. در صورت عدم پرداخت و یا پرداخت کمتر از هزینه تعیین شده به درخواست متقاضی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

مدارک جهت ویزای تحصیلی بلژیک

جهت دریافت ویزای تحصیلی بلژیک افراد می بایست مدارک مشخصی را آماده نمایند که در این بخش به بیان آن ها خواهیم پرداخت. از مهم ترین مدارک گذرنامه یا پاسپورت با اعتبار دوساله می باشد. در کنار گذرنامه فرد می بایست فرم درخواست این ویزا را نیز به صورت کامل پر نموده و ارائه دهد.

برای تحصیل و زندگی در کشور بلژیک می بایست فرد مدارکی را ارائه دهد که نشان دهنده وضعیت مالی مناسب او باشد. ارائه گواهی نامه دال بر سلامت بدنی و روحی شما از دیگر مدارک شناخته می شود. ارائه گواهی نامه که نشان دهنده عدم سوء سابقه فرد متقاضی باشد. ارائه اصل و کپی مدرک دیپلم و ریز نمرات دوره متوسطه، ارائه مدارک دال بر پذیرش در دانشگاه های بلژیک و چندین مورد دیگر را می توان جزء مدارک جهت اخذ ویزای بلژیک برشمرد.

ویزای تحصیلی بلژیک
ویزای تحصیلی بلژیک

نحوه دریافت ویزای تحصیلی بلژیک

در بخش های قبلی سعی کردیم در رابطه با ویزای تحصیلی بلژیک و مدارک مورد نیاز جهت اخذ آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم بنابراین اگر تمایل دارید این نوع از ویزای بلژیک را دریافت کنید باید از طریق آژانس های مسافرتی معتبر اقدام به رزرو وقت سفارت بلژیک نمایید. پس از تکمیل فرم پرینتی از آن تهیه نموده و در کنار دیگر مدارک در زمان وقت سفارت بلژیک و در هنگام مراجعه به سفارت خانه بلژیک همراه خود داشته باشید.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

روادید بلژیک روادید بلژیک برای سفر به کشور بلژیک مورد نیاز است. برای اخذ روادید بلژیک شما باید مدارک ویژه‌ای...

ویزای توریستی بلژیک در متن زیر قصد داریم تا شما را با یکی از کشورهای زیبای اروپا یعنی کشور بلژیک...

درباره بلژیک آنچه درباره بلژیک میتوان به آن اشاره کرد موقعیت جغرافیایی این کشور است .کشور بلژیک در غرب اروپا...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر