ویزای تجاری ایران | ویزای ایران | اخذ ویزای تجاری ایران | قیمت ویزای ایران 88851080-021

ویزای تجاری ایران

۳۰ دی ۱۳۹۶

ویزای تجاری ایران

صاحبان شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ همواره با مسئله ورود مهمانان خارجی روبرو هستند و به عنوان میزبان وظیفه پیگیری و اخذ ویزای تجاری ایران برای مهمان خارجی خود را دارند. از همین رو باید بدانند برای گرفتن ویزای تجاری ایران چه مراحلی را باید انجام دهند و مدارک لازم جهت اخذ ویزای تجاری ایران چیست. پیگیری قدم به قدم این مراحل و تهیه این مدارک پیش از اقدام برای گرفتن ویزای تجاری ایران باعث خواهد شد سریع تر بتوانید این ویزا را تهیه کنید. البته توصیه ما این است که مسئولیت پیگیری این امور را به یک مشاور اخذ ویزای تجاری ایران بسپارید تا بتوانید بدون مشکل و در کمترین زمان آن را اخذ کنید. این نوشته را دنبال کنید تا بیشتر در مورد مراحل اخذ ویزای تجاری ایران و سایر اطلاعات مهم پیرامون آن بدانید.

ویزای تجاری ایران | ویزای ایران | اخذ ویزای تجاری ایران | قیمت ویزای ایران 88851080-021

ویزای تجاری ایران چیست؟

تابعین کشورهای غیر ایرانی برای ورود به ایران نیاز است با توجه به دلیل مراجعه به ایران ویزای مخصوص خود را تهیه کنند. از میان انواع ویزاهای توریستی، کوتاه مدت و بلند مدت ویزای تجاری مخصوص افرادی است که برای انجام امور بازرگانی و تجاری وارد ایران می شوند. این ویزا معمولا اعتباری نود روزه یا سه ماهه از تاریخ اخذ دارد. دارنده ویزای تجاری می تواند برای مدت ۳۰ روز از تاریخ ورود در ایران اقامت داشته باشد. همچنین دارنده ویزا در صورت لزوم و بنا بر تایید مراجع ذیصلاح می تواند برای مدت زمان ۳۰ روز دیگر در کشور اقامت داشته باشد. معمولا فرآیند اخذ ویزا ۷ تا ۱۰ روز از زمان تکمیل مدارک طول می کشد که البته در صورت درخواست ویزای فوری این مدت زمان تا ۳ یا ۴ روز قابل کاهش است.

ویزای تجاری ایران | ویزای ایران | اخذ ویزای تجاری ایران | قیمت ویزای ایران 88851080-021

مدارک و مستندات اولیه لازم برای ویزای تجاری ایران

به منظور شروع روند گرفتن ویزای تجاری ایران باید ملزومات مورد نیاز برای ارائه به سازمان های ذی‌ربط را از پیش آماده کنید. در حقیقت چنانچه این مدارک و مستندات را از ابتدای امر آماده نکرده باشید در حین انجام امور با وقفه روبرو خواهید شد و این یعنی زمان زیادی را از دست خواهید داد. در ادامه به تعدادی از این مدارک و مستندات که نیاز است برای گرفتن ویزای تجاری ایران ارائه کنید اشاره شده است. همچنین توضیحاتی در مورد آن داده خواهد شد تا هر گونه شبهه در این مورد برطرف شود.

ویزای تجاری ایران | ویزای ایران | اخذ ویزای تجاری ایران | قیمت ویزای ایران 88851080-021

نام شرکت دعوت کننده

در قدم نخست باید نام شرکتی که از فرد خارجی دعوت به عمل آورده است مشخص شود در حقیقت چنانچه فردی غیر ایرانی برای یک امر تجاری وارد ایران می شود باید با یک شرکت ایرانی طرف حساب باشد تا بتواند درخواست ویزای تجاری ایران را بدهد. فراموش نکنید نام کامل شرکت دعوت کننده باید همان نامی باشد که در برگه ثبت شرکت موجود است و تمام نام با پسوند و پیشوند بدون کم کاست درج شود.

شماره ثبت شرکت دعوت کننده

برای اخذ ویزای تجاری ایران باید شرکت میزبان حتماً ثبت شده باشد و همچنین شماره ثبت نیز قبلاً اخذ کرده باشد. نوع شرکت شما چه سهامی خاص باشد چه سهامی عام و یا مسئولیت محدود در هر صورت شماره ثبتی برای شما و به نام شرکت شما در سازمان ثبت شرکت ها صادر شده است که برای اخذ ویزای تجاری ایران باید این شماره ثبت را ارائه کنید.

موضوع دعوت‌نامه

باید مشخص کنید که هدف از سفر فرد مهمان به ایران چیست؟ با توجه به اینکه مهمان خارجی برای امور تجاری به ایران سفر کرده و شما در صدد اخذ ویزای تجاری ایران برای او هستید بنابراین موضوع دعوتنامه تجاری می باشد. البته باید به طور تلویحی مشخص شود که این مهمان برای چه امور تجاری قصد سفر به ایران و اخذ ویزای تجاری ایران را دارد. پس به طور خلاصه قبل از اینکه اقدام به گرفتن ویزای تجاری ایران کنید مشخص کنید هدف و موضوع دعوتنامه ای که برای آن اقدام می کنید چیست.

ویزای تجاری ایران | ویزای ایران | اخذ ویزای تجاری ایران | قیمت ویزای ایران 88851080-021

آدرس و شماره تماس شرکت دعوت کننده

به منظور اخذ ویزای تجاری ایران باید آدرس و شماره تماس شرکتی که از فرد خارجی دعوت به عمل آورده است مشخص شده باشد. این یعنی شرکت دعوت کننده حتما باید دارای مکانی ثابت باشد و صرفا با ثبت یک شرکت نمی توانید اقدام به دعوت از مهمان خارجی کنید. در نتیجه شرکت دعوت کننده و مرجع پیگیر برای اخذ ویزای تجاری ایران باید دارای مکانی ثابت بوده و شماره تلفن و آدرس مشخصی داشته باشد.

ویزای تجاری ایران | ویزای ایران | اخذ ویزای تجاری ایران | قیمت ویزای ایران 88851080-021

آدرس و شماره تماس منزل مدیر عامل

به منظور اخذ ویزای تجاری ایران فرد پیگیری کننده موضوع حتما باید مدیر عامل شرکت دعوت کننده را در جریان کلیه مراحل قرار دهد. با توجه به اینکه مسئولیت اصلی اخذ ویزای ایران و دعوت از فرد خارجی با مدیر عامل شرکت دعوت کننده است نیاز است اطلاعات آدرس و شماره تلفن منزل این مدیر عامل در پرونده موجود باشد؛ بنابراین یک قسمت خاص از یک شرکت بدون اطلاع و مسئولیت مدیرعامل به طور مستقل نمی تواند اقدام به دعوت فرد خارجی و اخذ ویزای تجاری ایران نماید و این عملیات باید با تایید و قبول مسئولیت شخص مدیر عامل شرکت انجام شود.

ویزای تجاری ایران | ویزای ایران | اخذ ویزای تجاری ایران | قیمت ویزای ایران 88851080-021

اسکن روزنامه رسمی دعوت کننده

شرکت شما جدید ثبت شده باشد و یا جزء شرکت های قدیمی باشد، فرقی نمی کند. به هر حال باید فایلی از اسکن آگهی روزنامه رسمی که نشان دهنده جزئیات ثبت شرکت دعوت کننده است در داخل پرونده موجود باشد. ارائه این فایل که حاوی اسکن آگهی مربوط به ثبت شرکت دعوت کننده از مهمان خارجی است، برای اخذ ویزای تجاری ایران لازم و ضروری است. لازم به ذکر است که اگر از تاریخ ثبت شرکت، تغییراتی در اساسنامه یا سایر قسمت های مهم آن صورت گرفته است نیاز است حتما اسکن آگهی تغییرات هم به پرونده ضمیمه شود.

ویزای تجاری ایران | ویزای ایران | اخذ ویزای تجاری ایران | قیمت ویزای ایران 88851080-021

اسکن دعوتنامه بر روی سربرگ شرکت به همراه مهر رسمی

تنها اقدام به گرفتن ویزای تجاری ایران و شروع مراحل پیگیری روند امور نشان دهنده و اثبات کننده عزم شما برای دعوت از مهمان خارجی نیست. برای اینکه همه چیز قانونی و قابل پیگیری باشد لازم است بر روی سربرگ رسمی شرکت متن دعوتنامه را بنویسید و مهر رسمی شرکت که حاوی شماره ثبت شرکت است را پای این برگه دعوتنامه بزنید. بعد از آن باید از این برگه اسکن گرفته و فایل اسکن این برگه را ضمیمه پرونده کنید. لازم به ذکر است که در دعوتنامه نوشته شده در سربرگ شرکت که مهر رسمی شرکت پای آن است باید امضای مدیرعامل شرکت هم حتما کنار مهر باشد.

ویزای تجاری ایران | ویزای ایران | اخذ ویزای تجاری ایران | قیمت ویزای ایران 88851080-021

اسکن شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل شرکت دعوت کننده

همانطور که پیش از این به آن اشاره شد مدیر عامل شرکت دعوت کننده از مهمان خارجی، مسئول اصلی و مرجع پاسخگو در زمینه امور مربوط به اخذ ویزای تجاری ایران می باشد و به همین دلیل در پرونده باید فایل اسکن شناسنامه او حتما موجود باشد. اسکن صفحه نخست مدیر عامل شرکت برای تکمیل پرونده اخذ ویزای تجاری ایران کفایت می کند و نیازی به اسکن تمامی صفحات نیست. فراموش نکنید که حتما فایل اسکن رنگی شناسنامه را در پرونده قرار دهید. همچنین فایل اسکن رنگی دو طرف کارت ملی مدیر عامل شرکت دعوت کننده برای تکمیل پرونده اخذ ویزای تجاری ایران لازم است.

ویزای تجاری ایران | ویزای ایران | اخذ ویزای تجاری ایران | قیمت ویزای ایران 88851080-021

اسکن گذرنامه مهمان خارجی دعوت شده

برای اخذ ویزای تجاری ایران شخص مهمان باید دارای گذرنامه ای با حداقل شش ماه اعتبار باشد. همچنین برای تکمیل پرونده نیاز است فرد دعوت کننده فایل اسکن صفحه اول گذرنامه مهمان خارجی دعوت شونده را نیز ضمیمه پرونده درخواست ویزای تجاری ایران کند. فراموش نشود تا حد امکان فایل اسکن شده باید با حداکثر موضوع و کاملا خوانا و بدون ایراد باشد. همچنین این اسکن هم مانند اسکن صفحه اول شناسنامه مدیر عامل شرکت دعوت کننده باید به صورت رنگی ارائه شود.

آدرس دقیق مکان اقامتی مهمان

شما به عنوان میزبان مهمان خارجی و به عنوان دعوت کننده و مسئول پیگیر برای اخذ ویزای تجاری ایران، لازم است که مشخص کنید این مهمان خارجی در زمان حضور در ایران در چه مکانی مستقر خواهد بود. در حقیقت باید پیش از سفر و ورود فرد خارجی به ایران محل اقامت او را تعیین کرده و آدرس دقیق آن را در پرونده درج کنید. پس چنانچه قصد دارید از مهمان خارجی در ملک شخصی خود یا هتل پذیرایی کنید از همین حالا باید به فکر بوده و مقدمات کار را فراهم کنید.

عکس پرسنلی مهمان خارجی

در پرونده مربوط به مجموعه مدارک لازم برای درخواست ویزای تجاری ایران وجود عکس پرسنلی مهمان ضروری است. تعداد عکس های لازم برای تکمیل پرونده دو عدد است. این عکس ها باید به صورت تمام رخ، بدون کلاه و بدون عینک تیره باشد. همچنین عکس ها باید پشت نویسی شده و مشخصات صاحب عکس در پشت آن درج شود. سایز عکس ها هم باید ۳ در ۴ باشد. ضمنا عکس نباید قدیمی باشد و تا حد امکان جدیدترین عکس مهمان ارائه شود.

تکمیل فرم مشخصات مهمان و میزبان

برای تکمیل درخواست ویزای تجاری ایران باید هر دو طرف دعوت کننده و دعوت شونده فرم مشخصات مربوط به خود را تکمیل کنند. این فرم برای میزبان شامل اطلاعات کامل فرد (مدیر عامل شرکت دعوت کننده)، موضوع فعالیت شرکت، شناسه ملی شرکت و سایر اطلاعات مهم است. برای میزبان هم علاوه بر مشخصات شخصی (از جمله نام پدر و پدر بزرگ)، شامل اطلاعاتی همچون نام شرکتی که فرد مهمان در آن فعال است، زمینه فعالیت و سمت مهمان و همچنین تعداد سفرهایی که فر مهمان تاکنون به ایران داشته است، می باشد؛ بنابراین برای تکمیل فرم ها حتما مشخصات کامل میزبان و مهمان لازم است.

ویزای تجاری ایران | ویزای ایران | اخذ ویزای تجاری ایران | قیمت ویزای ایران 88851080-021

سایر نکات مهم اخذ ویزای تجاری ایران

مطابق قوانین کنونی جمهوری اسلامی ایران، تابعین حدود صد کشور در دنیا برای ورود به ایران باید ویزای مناسب دریافت نمایند. همچنین ساکنین تعداد زیادی از این صد کشور نیاز است ویزای فرودگاهی هم دریافت نمایند؛ بنابراین اطلاع از قوانین و مقررات وزارت امور خارجه و سایر نهادهای ذیربط برای کسانی که اقدام به اخذ ویزای تجاری ایران می کنند ضروری است. این برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه های بی مورد است.

ویزای تجاری ایران | ویزای ایران | اخذ ویزای تجاری ایران | قیمت ویزای ایران 88851080-021

همچنین باید توجه نمایید که تمام مدارک ذکر شده در این نوشته را تا پیش از شروع فرآیند اخذ ویزای تجاری ایران آماده کنید. همچنین تا قبا از کامل شدن مدارک بهتر است از شروع روند خودداری کنید. در صورتی که مدارک ناقص باشد و مدرکی در پرونده موجود نباشد به درخواست شما توجهی نشده و باید مجددا از ابتدا مراحل را انجام دهید.

همانطور که گفته شد معمولا مدت زمانی که از شروع فرآیند اخذ روادید تجاری ایران تا گرفتن ویزا طول می کشد ۱۰ روز است. البته منظور ما ۱۰ روز کاری است و شما اگر عجله دارید باید این مسئله را حتما در نظر بگیرید. مهمان خارجی شما میتواند از طریق سفارت یا کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور درخواست خود را ارائه دهد. همچنین دریافت ویزا با قابلیت چند بار ورود برای مهمان خارجی دارای شرایط و قوانین خاصی است و حتما باید مدیران شرکت میزبان درخواست خود و دلایل دعوت را به صورت کامل مشخص نمایند.

ویزای تجاری ایران | ویزای ایران | اخذ ویزای تجاری ایران | قیمت ویزای ایران 88851080-021

فراموش نکنید ارائه مدارک و درخواست از طرف شما به منزله تایید آن در ده روز آینده نیست و ممکن است در مواردی درخواست شما به دلایل مختلف تایید نشود؛ بنابراین آمادگی هر شرایطی را داشته باشید.

توصیه نهایی برای دریافت ویزای تجاری ایران

برای دریافت ویزای تجاری ایران همان طور که در این نوشته خواندید مدارک زیادی لازم است. ممکن است در تهیه مدارک و مستندات لازم اشکالاتی انجام دهید و مدارک را ناقص ارائه کنید و این یعنی درخواست شما تایید نخواهد شد و باید دوباره درخواست دهید. این یعنی اتلاف وقت و هزینه. گذشته از همه اینها برای دریافت ویزا باید زمان زیادی را در ادارات مختلف سپری کرده و به دلیل عدم آشنایی با مراحل کار ممکن است دچار سردرگمی شوید؛ بنابراین بهتر است مشاوری مطمئن پیدا کرده و بعد از تهیه مدارک پیگیری امور مربوط را به او بسپارید تا بتوانید در زمان کمتری به نتیجه مطلوب برسید. مطمئناً زمان و هزینه ای که از این اقدام نصیب شما می شود بسیار ارزشمندتر از هزینه ای است که بابت مشاور می دهید.

ویزای تجاری ایران | ویزای ایران | اخذ ویزای تجاری ایران | قیمت ویزای ایران 88851080-021

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای ایران جهت افراد رومانی اگر به دنبال یک مقصد خوب برای گردشگری و یا تجارت می گردید می توانید...

ویزای ایران جهت افراد بلژیکی سفر به ایران با دریافت ویزای ایران برای مردم کشورهای مختلف امکان پذیر است. صدور...

ویزای ایران جهت افراد ازبکستانی اگر شما هم مسافر ازبکی دارید می توانید با مطالعه ی مقاله ی زیر از...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر