راهنمای سفر یه کشور برزیل

دانستنی های لازم درباره سفر به کشور برزیل

۱۷ دی ۱۳۹۸

سفر به کشور برزیل: برزیل بزرگ‌ترین کشور در آمریکای جنوبی و یکی از محبوب ترین کشورهای جهان برای بازدید و گردشگری است که سالانه میلیون ها مسافر را به خود جذب می کند. کشور برزیل دارای مشهورترین کارناوال های جهانی، رودخانه آمازون و جنگل‌های  فراوانی است و نسبت به سایر نقاط جهان گونه های گیاهی و جانوری بیشتری دارد. برای سفر و بازدید از این کشور پهناور شما به بیش از یک هفته زمان نیاز دارید. در این مطلب با ارائه نکاتی در مورد اماکن دیدنی، هزینه ها، نحوه حمل و نقل و… شما را راهنمایی می کنیم تا اطلاعات مهم و ارزشمندی درباره سفر به برزیل کسب کنید.

راهنمای سفر به کشور برزیل

کشور برزیل: چیزهایی که باید ببینید و کارهایی که باید انجام دهید

بازدید از شهر ریودوژانیرو

شهر ریودوژانیرو، دارای ده‌ها موزه، سواحل شنی، مجسمه مسیح، کوه Sugarloaf و بسیاری موارد دیگر است که موجب می شود بازدید از این شهر حتماً در برنامه سفر به برزیل قرار داشته باشد. به خصوص اگر در دوران کارناوال های مشهور آن از شهر بازدید کنید.

راهنمای سفر به کشور برزیل

بازدید از شهر Florianópolis

شهر Florianópolis یکی از محبوب ترین شهرهای ساحلی برزیل است؛ که سواحل، غذاهای دریایی ارزان و زندگی شبانه بسیار جذاب آن، این شهر را به مکانی مهم برای بازدید تبدیل کرده است.

راهنمای سفر به کشور برزیل

بازدید از آمازون

آمازون 8٪ از سطح زمین را دربرمی گیرد و 50٪ از تنوع زیستی زمین را در خود جای داده است. راه های زیادی برای بازدید از آمازون وجود دارد. می توانید با یک قایق رودخانه آمازون را طی کرده و به جنگل آمازون بروید، یا به یک تور چند روزه برای بازدید از آمازون بپیوندید، یا به یک تور حیوانات وحشی بپیوندید و مراقب طوطی ها، سمورهای غول پیکر و میمون ها باشید. همچنین شما می توانید به جوامع بومی مراجعه کنید و یاد بگیرید که آن‌ها چگونه در چنین مکان بی نظیری زندگی می کنند.

راهنمای سفر به کشور برزیل

بازدید از Fernando de Noronha

Fernando de Noronha اولین پارک دریایی برزیل است. سواحل شنی با آب های فیروزه ای و دلفین های فراوان این منطقه نفس شما را در سینه حبس می کند.

راهنمای سفر به کشور برزیل

بازدید از آبشارهای iguazu

این آبشارها (که مرز مشترکی با آرژانتین دارند) به طول 2.7 کیلومتر (1.7 مایل) امتداد دارند. ارتفاع آن‌ها بین 60 متر (200 فوت) و 82 متر (269 فوت) متغیر است؛ که باعث شده آبشار Iguazu از آبشارهای نیاگارا بلندتر بوده و دو برابر بیشتر از آن عرض داشته باشد.

راهنمای سفر به کشور برزیل

تماشای مسابقات فوتبال در شهر ریودوژانیرو

فوتبال در برزیل به اندازه مذهب مهم است و پر از شور و هیجان است. Maracana در ریودوژانیرو یکی از بزرگ‌ترین استادیوم های جهان است که 100000 تماشاگر را در خود جای می دهد. بهترین بازی ها متعلق به تیم های محلی Flamengo، Vasco، Botafogo و Fluminese است که در طول مسابقه شما یک بازی پر از آواز، تشویق و هیجان را تجربه خواهید کرد. شما می توانید بلیت را از طریق وب سایت های تیم ها یا سایت FutbolCard خریداری کنید. قیمت بلیت  6 دلار است.

راهنمای سفر به کشور برزیل

شرکت در Rio Carnival

Rio Carnival یک جشنواره موسیقی همراه با رقص سامبا است که در آن هزاران نفر ملبس به لباس های رنگی زیبا به خیابان‌ها می روند. این کارناوال یکی از بزرگ‌ترین جشن های جهان است که در ماه فوریه برگزار می شود.

راهنمای سفر به کشور برزیل

بازدید از شهر Brasilia

شهر Brasilia پایتخت برزیل است. این شهر در سال 1960 تأسیس شده است و کانون معماری مدرن است. مجلس ملی با سازه های کاسه ای عجیب و کلیسای Santuário Dom Bosco با پنجره های باریکی که از شیشه مورانو به رنگ آبی ساخته شده است و نمایانگر یک آسمان پرستاره است در این شهر قرار دارد. در شهر Brasilia می توانید از Parque Nacional de Brasilia به مساحت 60،000 هکتار بازدید کنید و ضمن قدم زدن در میان درختان به جستجوی حیوانات وحشی مانند مورچه‌خوارها و گوزن ها یپردازید.

راهنمای سفر به برزیل

بازدید از تالاب Pantanal

تالاب Pantanal واقع در غرب برزیل، بزرگ‌ترین تالاب جهان است که تا بخش هایی از بولیوی و پاراگوئه امتداد دارد. بیش از 11000 گونه از حیوانات در این تالاب زندگی می کنند، از جمله گوزن های باتلاق، سمورهای غول پیکر و طوطی دم بلند. دو نقطه دستیابی اصلی به این تالاب Cuiabá و Campo Grande است که Campo Grande پیشنهادات اقامتی مناسب تر و تورهای متنوع تری دارد. بیشتر تورهای حیات وحش و گشت و گذار چند روزه حدود 200 دلار هزینه دارد.

راهنمای سفر به برزیل

بازدید از سواحل Recife

اگر می خواهید از سواحل دیدنی برزیل لذت ببرید و استراحت کنید، Recife مکان بسیار مناسبی است. Boa Viagem، ساحل ماسه ای هفت کیلومتری، با اتاقک‌ها و صندلی های آفتابی که در آن اجاره داده می شود بسیار توسعه یافته است. Piedade به همان اندازه زیبا اما کمتر توریستی است و با رستوران ها و کافه های خانگی از شما پذیرایی می شود.

راهنمای سفر به برزیل

بازدید از شهر سالوادور

شهر سالوادور به لطف جمعیت پر جنب و جوشش آفریقایی و برزیلی خود، پایتخت فرهنگی کشور برزیل است. کلیسای Nosso Senhor do Bonfim نمونه ای کامل از منحصر به فرد بودن این جامعه است، در این کلیسا مذهب کاتولیک و Candomblé(مذهبی با منشأ آفریقای غربی) به طور مسالمت آمیز در هم آمیخته شده است. علاوه بر این، این شهر دارای ساختمان های استعماری نقاشی شده با پاستل و سنگفرش های محله Perlourinho که بسیار فوتوژنیک هستند می باشد؛ و اگر از این منطقه بازدید داشته باشید، به راحتی به مراکز خرید، رستوران ها، کافه ها و موسیقی زنده دسترسی خواهید داشت.

راهنمای سفر به برزیل

بازدید از شهر سائوپائولو

شهر سائوپائولو، سومین شهر بزرگ جهان و بزرگ‌ترین شهر آمریکای جنوبی، دارای بیش از 20 میلیون نفر جمعیت است. این کلان شهر گسترده برای هرکسی که عاشق زندگی شبانه، موسیقی زنده و انواع رستوران های خوب است، مناسب است. هر منطقه از این شهر میکرو شهر خاص خود را دارد که کاملاً متفاوت از ریو است. سائو پائولو یک جامعه هنری در حال شکوفایی دارد که می توانید از طریق بسیاری از تئاترهای تجربی و سینماهای هنری (از جمله CineSala، یک تئاتر خیابانی مستقل) آن را کشف کنید.

راهنمای سفر به برزیل

رقص capoeira

capoeira ترکیبی از رقص، موسیقی و هنرهای رزمی است که تقریباً 500 سال پیش توسط بردگان آفریقای غربی ایجاد شد تا به وسیله آن تمرینات رزمی خود را بپوشانند. در شهرهای بزرگ‌تر برزیل می توانید در کلاس های رقص مقدماتی ثبت نام کنید، از جمله در ریودوژانیرو، با صرف 8 دلار می توانید این رقص را آموزش ببینید. Angola N’Golo یک مدرسه مقرون به صرفه برای یادگیری این رقص است.

راهنمای سفر به برزیل

بازدید از جزیره Ilha Grande

شاید باور نکنید که جزیره گرمسیری Ilha Grande زمانی مخفیگاه دزدان دریایی، مستعمره جذامیان و یک زندان با امنیت بالا بوده است. امروزه مردم (به ویژه افراد محلی در نزدیکی ریو) برای تعطیلات آخر هفته به سواحل بی نظیر این جزیره مانند ساحل Aventura و Palmas Cove می آیند. تعداد زیادی خوابگاه و اقامتگاه در اینجا وجود دارد، اما بیشتر این جزیره از جنگل ها و سواحل توسعه نیافته تشکیل شده است.

راهنمای سفر به برزیل

بازدید از شهر Ouro Preto

شهر Ouro Preto، یک شهر استعماری قرن هفدهم و یکی از زیباترین شهرهای برزیل است که در آن خانه های رنگارنگ و کلیساهای باروکی زیاد به چشم می خورد. شهر Ouro Preto در پای دره کوه Serra do Espinhaco واقع شده است و در تپه های اطراف شهر 23 کلیسا وجود دارد که می توانید از آن‌ها بازدید کنید.

راهنمای سفر به برزیل

هزینه هتل و اماکن اقامتی در کشور برزیل

برزیل یک کشور بزرگ است و قیمت اماکن اقامتی در هر شهر و در هر زمان از سال نوسان دارد. به خصوص این که در طول کارناوال ها قیمت ها افزایش چشمگیری دارد. قیمت ها در شهر هایی مانند ریو دوژانیرو و سالوادور بسیار پایدار است، اما برای مقصد های ساحلی مانند Florianopolis، بسته به فصل قیمت‌ها به طرز چشمگیری تغییر می کنند.

راهنمای سفر به برزیل

اقامت در خوابگاه ها

خواب در خوابگاه های شش و هشت نفرِ 8 دلار هزینه خواهد داشت، در حالی که خوابگاه های چهار نفرِ در حدود 12 دلار در هر شب و کمی بالاتر است. خوابگاه های دارای 10 تختخواب یا بیشتر به اندازه 6 دلار در هر شب است در شهرهای Florianopolis و سائوپائولو قیمت های بالاتری وجود دارد و حتی خوابگاه های 10 تختخوابی نیز تا 20 دلار در هر شب هزینه دارند.

اقامت در خانه و هتل

یک اتاق اختصاصی برای دو نفر تقریباً 40 دلار هزینه دارد، اما گاهی اوقات می توانید اتاق هایی با حداقل 25 دلار در هر شب پیدا کنید. یک اتاق در هتل دو ستاره در مرکز شهر 30 دلار در هر شب قیمت دارد که شامل تهویه مطبوع و صبحانه نیز می شود. اگر مایل به ترک مرکز شهر هستید، گاهی اوقات می توانید اتاق‌هایی با حداقل 20 دلار در هر شب پیدا کنید. همچنین اجاره کامل یک آپارتمان یا خانه به طور متوسط در حدود (75 دلار آمریکا) است.

هزینه غذا در کشور برزیل

کشور برزیل دارای انواع غذاها و طعم های متنوعی است که باعث می شود برای یافتن یک وعده غذایی مقرون به صرفه مجبور به تلاش زیادی نباشید. غذاهای خیابانی مانند pastel (یک شیرینی سرخ شده) یا یک کاسه سوپ لوبیا دل‌چسب در حدود 2 دلار هزینه دارد. Coxinha (مرغ های سرخ شده)، زیر یک دلار هزینه دارد. یک ساندویچ و نوشیدنی نباید بیش از 7 دلار باشد، همچنین یک وعده غذای کوچک در یک رستوران فست فود (مانند مک دونالد) نیز حدود 7 دلار است. خوردن سه وعده غذایی در یک رستوران متوسط حدود 25 دلارهزینه خواهد داشت، البته در بعضی از مناطق ریو دوژانیرو یا سائوپائولو تقریباً دو برابر این قیمت را باید بپردازید. خرید سبزیجات تازه، میوه، نان، تخم مرغ و سایر مواد اصلی در هفته حدود 70 دلار آمریکا هزینه دارد.

راهنمای سفر به برزیل

انواع وسایل حمل و نقل و هزینه ها در کشور برزیل

حمل و نقل عمومی در برزیل

حمل و نقل شهری در برزیل کارآمد و مدرن است. بسیاری از مناطق (مانند ریو و سائوپائولو) دارای سیستم مترو گسترده ای هستند. کرایه ها برای هر طرف حدود 0.80 دلار است و در بیشتر مکان ها می توانید برای صرفه جویی در هزینه، یک کارت مترو چند روزه تهیه کنید. اتوبوس ها همه جا هستند و بلیت یک طرفه نیز حدود 0.80 دلار هزینه خواهد داشت و مانند مترو، معمولاً کارت‌های اتوبوس چند روزه در دسترس است. هنگام عصر استفاده از تاکسی توصیه می شود زیرا حمل و نقل عمومی ممکن است به اندازه کافی ایمن نباشد. کرایه ها از   1.47 دلار شروع می شوند و سپس در هر کیلومتر حدود 0.67 دلار به آن اضافه می شود. یک سفر پنج کیلومتری باید تقریباً 5 دلار هزینه داشته باشد. برای اطمینان از دریافت تاکسی دارای مجوز می توانید از برنامه ای مانند 99Taxis استفاده کنید.

زاهنمای سفربه برزیل

اتوبوس در برزیل

 اتوبوس ها وسایلی راحت و اقتصادی برای سفر در برزیل هستند. برای بررسی برنامه ها و رزرو بلیت خود می توانید از buscaonibus.com.br استفاده کنید. سفر از ریو به سائوپائولو با اتوبوس حدود شش ساعت طول خواهد کشید و حدود 30 دلار آمریکا هزینه دارد. سفر از ریو به Florianopolis یک سفر هفت ساعت است و حدود 70 دلار آمریکا هزینه خواهد داشت.

قطار در برزیل

 خدمات قطار محدود به قطار بخار با محور گردشگری است که حمل و نقل را بین دو شهر توریستی برزیل، Sao Jao del Rei و Tiradentes ارائه می دهد؛ و گران است، بنابراین خیلی توصیه نمی شود.

سفر هوایی در برزیل

اگر سعی می کنید در مدت زمان محدودی به سراسر کشور بروید (به ویژه اگر در بین شهرهای بزرگ یا بین مکان هایی مانند ریو و آمازون سفر می کنید) سفر هوایی مفید است. شرکت های هواپیمایی اصلی کشور برزیل عبارتند از: Avianca، Azul، Gol و LATAM. اگر پرواز خود را از دو ماه قبل از ریودوژانیرو به مانائوس (آسان‌ترین راه برای رسیدن به آمازون) رزرو کرده اید، می توانید بلیت هواپیما را با حداقل 90 دلار آمریکا پیدا کنید. ریو به سالوادور حدود 85 دلار است، در حالی که پروازهای بین برزیلیا و سائوپائولو  35 دلار است.

بهترین زمان سفر به کشور برزیل

برزیل قلمرو بسیار وسیعی را در بر گرفته است که موجب می شود این کشور مناطق مختلف آب و هوایی را دارا باشد. سردترین قسمت در جنوب و جنوب شرقی برزیل است که فصل زمستان از ماه ژوئن تا ماه سپتامبر ادامه دارد. برزیلی ها از سرما در اینجا شکایت می کنند، اما بندرت به زیر نقطه انجماد می رسد. فصل تابستان از ماه دسامبر تا ماه مارس گرم است. در مناطق ساحلی برزیل، هوا در تمام طول سال گرم است. در فصل زمستان (دسامبر تا مارس)، درجه حرارت همیشه بالاتر از 77 درجه فارنهایت (25 درجه سانتی‌گراد) است.

تابش آفتاب تقریباً ثابت است، اما یک فصل بارانی نیز وجود دارد که از ماه اکتبر تا ماه ژانویه ادامه دارد. شمال شرقی برزیل (اطراف آمازون) همیشه هوا گرم است و درجه حرارت آن‌ها اغلب تا 104 درجه فارنهایت (40 درجه سانتی‌گراد) بالا می رود. هیچ فصل زمستان واقعی وجود ندارد. در مانائوس و آمازون مرکزی، فصل خشک از ماه ژوئیه تا اکتبر است. این دوره همچنین بهترین زمان برای بازدید از حیوانات وحشی در آمازون است. اگر در فصل زمستان به برزیل سفر کنید، جمعیت بسیار کمتری پیدا خواهید کرد و قیمت های پایین تری را مشاهده خواهید کرد؛ بنابراین زمستان بهترین زمان برای سفر به برزیل است.

راهنمای سفر به برزیل
نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

آب و هوای شهر مالاگا: شهر مالاگا کشور اسپانیا با داشتن تابستان های گرم و آفتابی و زمستان های معتدل،...

جاذبه های گردشگری شهر سالوادور : شهر سالوادور، پایتخت ایالت باهیا، بزرگ‌ترین شهر در شمال شرقی برزیل و اولین شهر...

جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو: قرار گرفتن شهر ریودوژانیرو در بین کوه ها و دریا چنان مناظر تماشایی ایجاد کرده است...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر