دیدنی های دوسلدورف، از تنوع زیادی برخوردارند. این تنوع هم شامل موقعیت جغرافیایی و هم شامل معماری آنها می شود. به لحاظ طبیعی و دست ساز بودن جاذبه ها نیز ...

دیدنی های دوسلدورف و معرفی آنها

۴ آذر ۱۳۹۸

دیدنی های دوسلدورف، از تنوع زیادی برخوردارند. این تنوع هم شامل موقعیت جغرافیایی و هم شامل معماری آنها می شود. به لحاظ طبیعی و دست ساز بودن جاذبه ها نیز …

دوسلدورف شهری زیبا در کشور آلمان می باشد که دارای جاذبه های فراوانی است. دیدنی های دوسلدورف از تنوع زیادی برخوردارند. این تنوع هم شامل موقعیت جغرافیایی و هم شامل معماری آنها می شود. به لحاظ طبیعی و دست ساز بودن جاذبه ها نیز می توان مورد بررسی قرار داد. اما ما در این متن به بررسی زیبا ترین و مطرح ترین جاذبه های شهر دوسلدورف می پردازیم.

آشنایی بیشتر با دیدنی های دوسلدورف

شهر دوسلدورف در محدوده رودخانه راین قرار گرفته است. این شهر زیبا سالانه میزبان نمایشگاه های بزرگ مد و تجارت است که به محبوبیت بیش از پیش آن نیز می افزاید. به همین سبب نیز دیدنی های دوسلدورف که ساخته دست بشر هستند بیشتر در این شهر به چشم می آیند. چرا که میزبان توریست های زیادی است و به همین دلیل باید جاذبه های گردشگری و مدرنیته ی بیشتری را نیز در دل خود جای دهد.

پر جنب و جوش بودن شهر دوسلدورف باعث شده تا به مرکز قابل توجهی در کشور آلمان و حتی جهان قرار بگیرد. از هر شهروند آلمانی درباره مد، خرید کردن و برندهای برتر تولیدی بپرسید او به شما دوسلدورف را معرفی می کند. فرهنگ غنی، دیدنی های زیبا و ساختمان های با معماری متفاوت نشان از خاص بودن شهر دوسلدورف دارد و به همین دلیل نیز چشم هر توریست و گردشگری را به خود جلب می کند.

دیدنی های دوسلدورف و معرفی آنها | سایت ویزا

معماری دوسلدورف و جذابیت های بی نظیرش

بزرگ ترین طراحان بنا و ساختمان در اروپا که مورد توجه باشند، در شهر دوسلدورف زندگی می کنند. این موضوع منجر به ساخت لوکس ترین ساختمان ها در دوسلدورف شده است. تا جایی که مردم اعتقاد دارند دوسلدورف از بهشت های زمینی است که چشم خریداران ساختمان را به خود خیره کرده است.

کافه های خیابانی شیک که زیبایی کلاسیکی را در خود پنهان کرده اند نیز از پدیده های ساخت دست این طراحان خبره اند. خیابان های دوسلدورف به واسطه بوتیک ها و مغازه های با طراحی منحصر بفرد که خود از دیدنی های دوسلدورف به شمار می روند، زیباتر شده اند.

طوری که توریستان و هر رهگذر دیگری دوست دارد ساعت ها به ساختمان های دور و اطرافش زل بزند. خود شهروندان دوسلدورف بر این باورند که در دنیا فقط چند بوتیک زیبا زیبا و خاص وجود دارد که تعداد بیشتر آنها در دوسلدورف قرار دارند. این منحصر بفرد بودن باعث می شود تا بیشتر توریستان خارجی سالی حداقل یک بار به این شهر مسافرت کنند و خرید های فصلی و یا سالانه خود را از دوسلدورف انجام دهند.

معماری دوسلدورف و جذابیت های بی نظیرش | سایت ویزا

معرفی چشم نواز ترین دیدنی های دوسلدورف

دوسلدورف شهری هنری و زیبا است که بیش از صد گالری هنری در آن وجود دارد. تمام آن چیزی که یک شهر برای تبدیل شدن به یک منطقه بین المللی توریست پسند نیاز داشته باشد را دارا است اما برخی از دیدنی های دوسلدورف شناخته شده ترند و هر توریستی که به دوسلدورف مسافرت می کند این دیدنی ها را در لیست بازدید ها و گردش های خود قرار می دهد. در ادامه توضیحاتی بیشتر از این دیدنی های جذاب داده ایم.

کانیگسالی زیباترین خیابان در آلمان از دیدنی های دوسلدورف

همانطور که می دانید شانزلیزه به واسطه بزرگ بودن و جذاب بودنش به یکی از معروف ترین خیابان ها در دنیا بدل شده است. اما شاید برای شما جالب باشد که یکی از دیدنی های دوسلدورف خیابانی زیبا در دل آن است.

در بین مردم محلی این خیابان با عنوان “کو” یا Ko شناخته می شود. برخی معتقدند که این خیابان با خیابان شانزلیزه در پاریس قابل مقایسه است. کو در سال 1802 به واسطه ی مسئولان رده بالای آلمانی ساخته شد که به مرور زمان زیبایی آن نیز دو چندان شد. طول درخت ها در این خیابان بعضا تا سی و یک متر نیز می رسد. تنومند بودن و زیاد بودن تعداد درختان باعث می شود تا این خیابان به فضایی معتدل و جذاب تبدیل شود.

کانیگسالی زیباترین خیابان در آلمان از دیدنی های دوسلدورف | سایت ویزا

تفرجگاه ساحلی کنار رود راین از دیدنی های دوسلدورف

از دیدنی های دوسلدورف که طبیعی ترین آنها نیز می باشد رودخانه ی راین است که از کنار شهر گذر می کند. استفاده بهینه از این ویژگی و ایجاد یک تفرجگاه ساحلی در کنار رودخانه آنجا را به یکی از زیباترین دیدنی های دوسلدورف تبدیل کرده است.

این تفرجگاه زیبا در کنار رودخانه به دوسلدورف یک آب و هوای کاملا مدیترانه ای می بخشد. لذت بخش بودن این مکان زمانی بیشتر می شود که به کافه ها و مغازه هایی که اطراف تفرجگاه دایر شده اند نیز سر بزنید. وسعت این تفرجگاه یک و نیم کیلومتر است. بنابراین مسیرهای ویژه ایی برای پیاده روی، ماهیگیری و دوچرخه سواری نیز مهیا شده اند. مردم محلی دوسلدورف حداقل روزی یک بار به این تفرجگاه سر می زنند. اگر قصد مسافرت به دوسلدورف را داشتید می توانید در کنار مردم محلی از گذر زمان در این تفرجگاه لذت ببرید.

تفرجگاه ساحلی کنار رود راین از دیدنی های دوسلدورف | سایت ویزا

مدرسه بنراث از قدیمی ترین دیدنی های دوسلدورف از دیدنی های دوسلدورف

اگر از مرکز شهر دوسلدورف سوار یک اتوبوس شوید و ده کیلومتری از مرکز شهر فاصله بگیری به یک بنای باشکوه به مانند کاخ باروک می رسید که توجه شما را جلب می کند. این بنای باشکوه و عظیم بین سال های 1756 تا 1773 ساخته شده است.

نکات قابل توجه این کاخ بزرگ را زمانی درمی یابید که در باغ های بزرگش قدم بزنید و از طراحی داخلی ساختمان دیدن کنید. این کاخ که در ابتدا برای Elector Carl Theodor ساخته شد، دارای سه موزه عالی است که به خوبی زندگی مردم در قرن 18 میلادی را بیان می کنند. این کاخ یکی از زیباترین دیدنی های دوسلدورف است که با بازدید از آن با زندگی گذشته دوسلدورف نیز آشنا می شوید. 

مدرسه بنراث از قدیمی ترین دیدنی های دوسلدورف از دیدنی های دوسلدورف | سایت ویزا

شهرک قدیمی دوسلدورف از دیدنی های دوسلدورف

شهرک قدیمی دوسلدورف (الستاشت) به طرز چشمگیری دست نخورده باقی مانده و باید در لیست آثار ملی به عنوان قدیمی ترین دیدنی های دوسلدورف به ثبت برسد. در مرکز شهرک مجسمه بزرگی سوار بر اسب وجود دارد که متعلق به جان ویلیام دوم در سال 1711 میلادی است. از سایر دیدنی های دوسلدورف که در همین شهرک واقع است برج شلستروم است که یکی از موزه های دریایی زیبا در آن قرار دارد. البته تنها بخش باقی مانده از این برج قدیمی نیز همین موزه است.

شهرک قدیمی دوسلدورف از دیدنی های دوسلدورف | سایت ویزا

نیو زولهوف و ساختمان های گری از دیدنی های دوسلدورف

زمانی که دوسلدورف تصمیم گرفت خرابه ها و آشغال های اطراف شهر و بندر را تمیز کند، به جای اینکه بناهای قدیمی را از بین ببرد و خراب کند آنها را بازسازی کرد.

این بازسازی با استفاده از برترین تکنیک های معماری اروپایی صورت گرفت. اکنون این بناها و ساختمان هایی از آنها به جالب توجه ترین دیدنی های دوسلدورف بدل شده اند. رینتورم یک برج 240 متری است که در بین این ساختمان ها وجود دارد و تقریبا هر توریستی که به دوسلدورف سفر می کند اولین بنایی که به چشمش می خورد این برج است. این برج در بین سه سازه کاملا مجزا است که بر روی آن بازسازی و تعمیرات حرفه ایی صورت گرفته است.

نیو زولهوف و ساختمان های گری از دیدنی های دوسلدورف | سایت ویزا

مجموعه هنری وستفالن از دیدنی های دوسلدورف

شاید برای شما جالب باشد که یکی از دینی های دوسلدورف در عین همنوع بودن در سه مکان متفاوت قرار گرفته باشد. بزرگترین مجموعه از این مجموعه ها با عنوان K20 در گراب پلاتز قرار گرفته؛ یک ساختمان فوق العاده مدرن که با سنگ گرانیت و به رنگ مشکی جلا داده شده، نما شده است. در این گالری آثار بی شماری از هنرهای مدرن از جمله، مجموعه قابل توجهی از نقاشی های پل کلای به نمایش گذاشته شده اند.

مجموعه بعدی که K21 نام دارد در ساختمان Stehndehaus قرن نوزدهم قرار دارد. این گالری شامل مجموعه ایی از سازه ها و نقاشی ها است. مجسمه سازی، فیلم و نقاشی هایی از توماس شوت، راینهارد موچا و توماس هیرشورن در این گالری قرار دارند. مکان سوم اشما هاوس، سالانه میزبان نمایشگاه های متعدد است. از دیگر موزه های متعدد هنری که جزو دیدنی های دوسلدورف هستند می توان به موزه جولیا استوسک، موزه هنرهای معاصر و موزه ارنست اشنایدر اشاره کرد. 

مجموعه هنری وستفالن از دیدنی های دوسلدورف | سایت ویزا

سایر دیدنی های دوسلدورف

جاذبه ها و دیدنی های  دوسلدورف که بیشتر به چشم می آیند را در بالا معرفی کردیم.

حال به بررسی چندین دیدنی های دوسلدورف که از قلم افتاده اند می پردازیم:

  • موزه ی هنر:  آثار هنری که از قرن 3 قبل از میلاد به جا مانده اند تا جدیدترین آثار، همگی در این موزه به نمایش گذاشته می شود. در این موزه همچنین تئاترها و کنسرت های سبک کلاسیک نیز اجرا می شوند.
  • کایزرسورث: این محله ی زیبا که از دیدنی های دوسلدورف است، مکانی فوق العاده برای آشنایی با معماری کهن اروپایی می باشد. تارخ این محله به قرن سیزده میلادی برمیگردد. به همین دلیل یکی از قدیمی ترین محله های دوسلدورف است.
  • باغ ژاپنی نورد پارک: از دلچسپ ترین کارهایی که بعد از دیدن جاذبه های دوسلدورف می توان انجام داد، قدم زدن در پارک ژاپنی نورد پارک است. این باغ توسط شهروندان ژاپنی ساکن در دوسلدورف ساخته شده و به همین دلیل نیز عنوان باغی ژاپنی را بر آن نهاده اند. چمنزارهای وسیع، مجسمه هورس ترمز و موزه آکوازو لابک از دیگر دیدنی های این پارک هستند. 
  • هافگارتن: مرکز شهر دوسلدورف توسط هافگارتن به شمال محدود شده است. هافگارتن تقریبا به اکثر دیدنی های دوسلدورف مانند کانیگسالی، تفرجگاه و رودخانه راین منتهی می شود. این پارک بزرگ در سال 1770 بنا شده و وسعت آن به 68 هکتار می رسد. این پارک به سبک انگلیسی ساخته شده و شامل درخت های بزرگ، چمن زارهای گسترده و چشمه ها و حوض های بی شماری است.
  • گذرگاه و مکان کلاسیک دوسلدورف: این مکان محل به نمایش گذاشتن ماشین های کلاسیک است. هر ماشین کلاسیک آلمانی و غیر را می توان در اینجا پیدا کرد. صاحبان اتومبیل های قدیمی می توانند ماشین های خود را در عین سالم ماندن در معرض چشم بازدید کنندگان قرار دهند.
سایر دیدنی های دوسلدورف | سایت ویزا

نکاتی در خصوص بازدید از دیدنی های دوسلدورف

اگر از بازدید کنندگان شهر دوسلدورف هستید و قصد دارید مدتی را در این شهر بمانید بهتر است اول به کانیگسالی بروید و از مغازه ها، رستوران ها و بوتیک های جذابش لذت ببرید. بعد از آن می توانید با اقامت در هتل های مجلل کانیگسالی یا بریدر باچر هاف از سفر به دوسلدورف لذت ببرید.

موقعیت جغرافیایی دوسلدورف که در کنار رودخانه راین قرار دارد آن را به یک نقطه هیجان انگیز و دوست داشتنی برای شروع ماجراجویی های یک توریست بدل کرده است. در شمال دذوسلدورف با فاصله کمی شهرهای جذابی همچون آسن و دورتموند قرار دارند. همچنین از طریق مسافرت با قطار دوسلدورف فقط یک ساعت با پایتخت بلژیک فاصله دارد.


سوالات متداول دیدنی های دوسلدورف

یکی از دیدنی های زیبای دوسلدورف چیست؟

یکی از قدیمی ترین دیدنی های دوسلدورف چیست؟

یکی دیگر از دیدنی های دوسلدورف کجاست؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

دیدنی های آلمان: بهترین و مشهورترین دیدنی های آلمان همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است همین امر...

مسافرت به کشورهای مختلف و گوناگون با اهداف و مقاصد گوناگونی شکل می گیرد که ورود مسافران به این کشورها...

فرانکفورت یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای کشور آلمان می باشد که در سال های اخیر سفر به فرانکفورت...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر