آب و هوای شهر گرانادا

آب و هوای شهر گرانادا اسپانیا در فصول مختلف چگونه است؟

۱۰ دی ۱۳۹۸

آب و هوای شهر گرانادا اسپانیا، گرانادا، یکی از شهرهای توریستی و خوش آب و هوای کشور اسپانیا است که افراد بسیاری از سراسر جهان به آن سفر می کنند و از آب و هوای …

آشنایی با آب و هوای شهر گرانادا اسپانیا

آب و هوای شهر گرانادا اسپانیا: گرانادا، یکی از شهرهای توریستی و خوش آب و هوای کشور اسپانیا است که افراد بسیاری از سراسر جهان به آن سفر می کنند و از آب و هوای دلچسب آن لذت می برند.

اگر در سفر خود به اسپانیا قصد بازدید از این شهر تاریخی را دارید، بهتر است قبل از سفرتان اطلاعاتی راجع به آب و هوای این شهر کسب کنید. در این مقاله به تمام سؤالات شما در رابطه با وضعیت آب و هوای گرادانا در طول فصول سال، میانگین دما، میزان بارش، میزان تابش آفتاب و بهترین زمان سفر به این شهر پاسخ داده ایم.

آب و هوای شهر گرانادا اسپانیا در فصول مختلف چگونه است؟ | سایت ویزا

دمای هوا در شهر گرانادا

آب و هوای شهر گرانادا اسپانیا (دمای هوا در این شهر): شهر گرانادا، دارای آب و هوای قاره ای است و از زمستان ها و تابستان های معتدلی برخوردار است. این شهر که در جنوب اسپانیا واقع شده است، در حدود 700 متر (2300 فوت) بالاتر از سطح دریا است و در فاصله کمی از کوه های سیرا نوادا قرار دارد. در جدول زیر میانگین دمای گرانادا در تمام ماه های سال گزارش شده است.

MonthJanFebMarAprMayJunJulAugSepOctNovDec
(Min (°C134610141717141053
(Max (°C121417192329343329221613
(Min (°F343739435057636357504137
(Max (°F545763667384939184726155
دمای هوا در شهر گرانادا | سایت ویزا

میزان بارش در شهر گرانادا

آب و هوای شهر گرانادا اسپانیا (میزان بارش در این شهر): بارندگی در گرانادا نسبتاً کمیاب است و میانگین بارش به 400 میلی متر (16 اینچ) در سال نمی رسد و از الگوی مدیترانه‌ای پیروی می کند. از ماه نوامبر تا ماه آوریل بارندگی فراوان تر است و در فصل تابستان، عملاً باران نمی بارد. در جدول زیر میانگین بارندگی گرانادا در تمام ماه های سال گزارش شده است.

MonthJanFebMarAprMayJunJulAugSepOctNovDecYear
(Prec.(mm3040605040200020405040390
(Prec.(in1.21.62.421.60.8000.81.621.615.4
Days66675201256753
میزان بارش در شهر گرانادا | سایت ویزا

میزان تابش آفتاب در شهر گرانادا

آب و هوای شهر گرانادا اسپانیا (میزان تابش آفتاب در این شهر): میزان تابش آفتاب در گرانادا در طول تابستان بسیار عالی است، هنگامی که آسمان صاف است و در ماه جولای به طور متوسط 12 ساعت آفتاب در روز وجود دارد. در طول سال روزهای آفتابی همواره وجود دارد حتی در ماه دسامبر و ژانویه، کمتر از 5 ساعت آفتاب در روز وجود ندارد. در جدول زیر میانگین تابش آفتاب گرانادا در تمام ماه های سال گزارش شده است.

MonthJanFebMarAprMayJunJulAugSepOctNovDec
Hours567891112119755
میزان تابش آفتاب در شهر گرانادا | سایت ویزا

فصل زمستان در شهر گرانادا

آب و هوای شهر گرانادا اسپانیا (در فصل زمستان): از ماه دسامبر تا ماه فوریه، هوا بسیار سرد است. میانگین دما در ماه ژانویه 7 درجه سانتی پایه است. معمولاً 6 تا 7 روز از ماه باران می بارد. روزها می تواند معتدل باشد و دوره هایی از آب و هوای خوب نیز در زمستان وجود دارد با میانگین دمای 15/17 درجه سانتی‌گراد (59/63 درجه فارنهایت)، اما شب ها به طور معمول سرد است و دما نزدیک به انجماد (0 درجه سانتی‌گراد یا 32 درجه فارنهایت) است.

هر چند وقت یک‌بار، امواج سردی همراه با برف و یخبندان وجود دارد البته بارش برف بسیار نادر است. در دامنه کوه سیرا نوادا، جایی که بالاترین قله های شبه جزیره ایبری با ارتفاع 38482 وجود دارد، ایستگاه های اسکی قرار دارد.

فصل زمستان در شهر گرانادا | سایت ویزا

فصل تابستان در شهر گرانادا

آب و هوای شهر گرانادا اسپانیا (در فصل تابستان): از ماه ژوئن تا ماه اوت هوا گرم و آفتابی است؛ متوسط دما در ماه های جولای و اوت 25.5 درجه سانتی‌گراد (78 درجه فارنهایت) است. گرمای هوا اغلب در طول روز زیاد است، اگرچه هوا خشک است اما حداکثر درجه حرارت به راحتی می تواند به 35/36 درجه سانتی‌گراد (95/97 درجه فارنهایت) برسد.

با این حال، درجه حرارت در شب نسبتاً سرد است، و به طور معمول از 15 تا 20 درجه سانتی‌گراد (59 درجه فارنهایت تا 68 درجه فارنهایت) و گاهی اوقات تا 12/13 درجه سانتی‌گراد (54/55 درجه فارنهایت) نیز پایین می آید.

فصل تابستان در شهر گرانادا | سایت ویزا

فصول بهار و پاییز در شهر گرانادا

آب و هوای شهر گرانادا اسپانیا (در فصل بهار و پاییز): بهار و پاییز معتدل و متغیر است، دوره هایی از هوای خوب، به همراه دوره های ابر و باران وجود دارد. باد به صورت مکرر می وزد و دامنه دما بین شب و روز قابل توجه است.

فصول بهار و پاییز در شهر گرانادا | سایت ویزا

بهترین زمان برای سفر به گرانادا

آب و هوای شهر گرانادا اسپانیا (بههترین زمان برای سفر به این شهر): برای جلوگیری از گرمای تابستان، بهترین زمان برای بازدید از گرانادا فصول بهار و پاییز است، به خصوص از اواسط آوریل تا اواسط ماه مه و از نیمه سپتامبر تا اواسط اکتبر. با توجه به دامنه دما، هوا در شب سرد و در طول روز گرم است، بنابراین پوشیدن لباس های قابل تعویض بسیار مفید است.

کسانی که می توانند گرما را تحمل کنند نیز می توانند تابستان را انتخاب کنند اما باید در هوای گرم آماده باشند تا در شهر قدم بزنند. با این حال، حتی در تابستان، همراه داشتن یک ژاکت برای عصر می تواند مفید باشد.

بهترین زمان برای سفر به گرانادا | سایت ویزا

از ماه مه تا ژوئن، دمای هوا خنک است، درختان کاملاً شکوفه می دهند و برخی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی شهر برگزار می شود.

سفر در زمستان به گرانادا گزینه ای مناسب برای کسانی است که علاقه مند به اسکی در کوه های سیرا نوادا هستند. علاوه بر ماه مه و ژوئن، ماه های سپتامبر و اکتبر نیز اوقات ایده آلی برای بازدید از گرانادا هستند. این ماه ها دارای درجه حرارتی مشابه با فصل بهار هستند، البته شب ها درجه حرارت از ماه اکتبر به بعد سردتر می شود.

بهترین زمان برای سفر به گرانادا | سایت ویزا

سوالات متداول آب و هوای شهر گرانادا اسپانیا

آب و هوای شهر گرانادا اسپانیا چگونه است؟

بهترین زمان سفر به شهر گرانادا اسپانیا از نظر آب و هوا چه فصلی است؟

آب و هوای شهر گرانادا اسپانیا در فصل زمستان چگونه است؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

اقامت اسپانیا کشور اسپانیا، با برخورداری از شرایط مناسب اقتصادی، رفاهی، تحصیلی و سرمایه گذاری، یکی از کشور های پر...

راهنمای کامل نحوه اخذ روادید مالاگا اسپانیا نحوه اخذ روادید مالاگا اسپانیا: در این مقاله قصد داریم که به ارائه...

آشنایی با مهم ترین شهرهای اسپانیا مهم ترین شهرهای اسپانیا: اسپانیا یکی از قدیمی‌ترین کشورهای اروپایی است که در شبه‌جزیره...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر