آب و هوای جزیره ایبیزا

آب و هوای جزیره ایبیزا در فصول مختلف چگونه است؟

۱۹ دی ۱۳۹۸

آب و هوای جزیره ایبیزا، اگر قصد سفر به جزیره دیدنی ایبیزا را دارید لازم است اطلاعاتی در رابطه با آب و هوای جزیره ایبیزای آن داشته باشید پس در این مقاله با ما …

راهنمای کامل آب و هوای جزیره ایبیزا

آب و هوای جزیره ایبیزا: جزیره ایبیزا، معروف به جزیره سفید که در کشور اسپانیا قرار دارد یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان است. اگر قصد سفر به این جزیره دیدنی را دارید لازم است اطلاعاتی در رابطه با آب و هوای جزیره ایبیزا آن داشته باشید پس در این مقاله با ما همراه باشید تا به کلی سوالات شما در این زمینه پاسخ بدهیم.

آب و هوای جزیره ایبیزا در فصول مختلف چگونه است؟ | سایت ویزا

دمای هوا در جزیره ایبیزا

آب و هوای جزیره ایبیزا (دمای هوا در این جزیره): جزیره ایبیزا، به طور معمول مدیترانه ای است، با زمستان های معتدل و نسبتاً بارانی و تابستان های گرم، آفتابی و شرجی که البته با نسیم دریا همراه است. متوسط دما از 11.5 درجه سانتی پایه (52.5 درجه فارنهایت) در ماه ژانویه و فوریه تا 24.5 درجه سانتی‌گراد (76 درجه فارنهایت) در ماه اوت است. در جدول زیر میانگین دمای جزیره ایبیزا در تمام ماه های سال گزارش شده است.

MonthJanFebMarAprMayJunJulAugSepOctNovDec
(Min (°C88910131720211915119
(Max (°C151517182226292927231916
(Min (°F464648505563687066595248
(Max (°F595963647279848481736661

آب و هوای جزیره ایبیزا

میانگین بارندگی در جزیره ایبیزا

آب و هوای جزیره ایبیزا (میانگین بارندگی در این جزیره): بارش باران در جزیره ایبیزا فراوان نیست، زیرا در هر سال به حدود 450 میلی متر (17.7 اینچ) می رسد و از الگوی مدیترانه ای پیروی می کند، بنابراین در پاییز و زمستان بارندگی رایج تر است، در فصل بهار به تدریج کاهش می یابد و در تابستان، تقریباً به حداقل می رسد و هرگز باران نمی بارد. در جدول زیر میانگین بارندگی جزیره ایبیزا در تمام ماه های سال گزارش شده است.

MonthJanFebMarAprMayJunJulAugSepOctNovDecYear
(Prec.(mm40304040251552545705560450
(Prec.(in1.61.21.61.610.60.211.82.82.22.417.7
Days65665313456656
آب و هوای جزیره ایبیزا | سایت ویزا

وضعیت باد در جزیره ایبیزا

آب و هوای جزیره ایبیزا (وضعیت باد در این جزیره): جزایر Balearic بسیار بادخیز هستند، به خصوص از ماه اکتبر تا ماه آوریل، با این حال، غربی ترین جزیره یعنی ایبیزا پناهگاه باد شمالی است که از فرانسه می وزد. در تابستان، نسیم دریایی می وزد که از آن استقبال می شود زیرا گرما را قابل تحمل می کند.

وضعیت باد در جزیره ایبیزا | سایت ویزا

میزان تابش آفتاب در جزیره ایبیزا

آب و هوای جزیره ایبیزا (میزان تابش آفتاب در این جزیره): میزان تابش آفتاب در جزیره ایبیزا در فصل زمستان و زمانی که فشار جریان های دریایی آتلانتیک یا مدیترانه در جزیره تأثیر می گذارد خیلی زیاد نیست، با این حال، حتی در این دوره هم روزهای آفتابی وجود دارد. آفتابی ترین دوره از ماه مه تا ماه اوت است که آسمان کاملاً واضح و عادی است. در ماه سپتامبر، اولین آشفتگی های آتلانتیک رخ می دهد، بنابراین در پاییز خورشید همیشه نمی درخشد. در جدول زیر میانگین ساعت آفتابی جزیره ایبیزا در تمام ماه های سال گزارش شده است.

MonthJanFebMarAprMayJunJulAugSepOctNovDec
Hours567891011108755
میزان تابش آفتاب در جزیره ایبیزا | سایت ویزا

دمای آب دریا در جزیره ایبیزا

آب و هوای جزیره ایبیزا (دمای آب دریا در این جزیره): دریا برای شنا از ماه جولای تا ماه سپتامبر به اندازه کافی گرم است، در حالی که در ماه ژوئن و ماه اکتبر خنک است. در جدول زیر میانگین درجه حرارت دریا در جزیره ایبیزا در تمام ماه های سال گزارش شده است.

MonthJanFebMarAprMayJunJulAugSepOctNovDec
(Temp (°C151415161821242624221916
(Temp (°F5957596164707579757266

61

دمای آب دریا در جزیره ایبیزا | سایت ویزا

فصل تابستان – از ماه مه تا اکتبر

آب و هوای جزیره ایبیزا در فصل تابستان: فصل تابستان، از ماه ژوئن تا اواسط ماه سپتامبر، معمولاً مدیترانه‌ای، گرم و آفتابی است. اولین روزهای واقعاً گرم ساحل در ماه مه آغاز می شود و روزها روشن، آفتابی و زیبا است. بین ماه های ژوئن و سپتامبر، باران بسیار کم است. در ماه های اوت و سپتامبر درجه حرارت به بیش از 30 درجه سانتی‌گراد افزایش می یابد و دمای آب بین 25 تا 27 درجه سانتی‌گراد است.

فصل تابستان – از ماه مه تا اکتبر | سایت ویزا

در طول فصل تابستان به چه لباس هایی احتیاج داریم؟

در ماه مه، ژوئن و سپتامبر، در طول عصر، به خصوص برای روزهایی که با وزش باد همراه است، به سویشرت و یا یک ژاکت نازک نیاز دارید. در ماه های جولای و اوت که هوا واقعاً گرم است، در طول روز لباس های ساحلی و تی شرت، شلوارک و انواع تاپ مناسب است. شلوارهای نازک پنبه ای مورد علاقه مردم محلی است. در ماه اکتبر بهتر است یک جفت جلیقه و ژاکت گرم و پشمی همراه خود داشته باشید زیرا روزها بارانی همراه با وزش شدید باد است.

در طول فصل تابستان به چه لباس هایی احتیاج داریم؟ | سایت ویزا

فصل زمستان – از ماه نوامبر تا آوریل

آب و هوای جزیره ایبیزا در فصل زمستان: از ماه نوامبر تا آوریل میانگین دمای روز در حدود 15 درجه سانتی‌گراد است.  با این وجود وقتی خورشید بیرون می آید این دما می تواند به سرعت تا 25 درجه سانتی‌گراد صعود کند. از ماه دسامبر تا ماه فوریه، هوا معتدل است و دارای روزهای آفتابی بسیاری است البته با دوره های از باران و باد نیز همراه است. روزهای سرد نادر است و در هر صورت، دما هرگز به زیر نقطه انجماد (0 درجه سانتی‌گراد یا 32 درجه فارنهایت) نمی رسد.

فصل زمستان – از ماه نوامبر تا آوریل | سایت ویزا

بهترین زمان برای مسافرت به ایبیزا

آب و هوای جزیره ایبیزا (بهترین زمان مسافرت به این جزیره): بهترین زمان برای مسافرت به ایبیزا و استفاده از تفریحات دریایی و استراحت در ساحل، فصل تابستان، از ماه ژوئن تا اواسط ماه سپتامبر است. دمای آب و هوا از ماه جولای تا ماه سپتامبر به اندازه کافی گرم است، اگرچه در ماه سپتامبر، اولین بارش های باران ممکن است رخ دهد.

ماه مه و ژوئن ماه های آفتابی هستند، اما دریا هنوز به خصوص در ماه مه، کمی سرد و خنک است. آوریل و مه ماه های مناسبی برای بازدید از جزیره و شهرهای آن هستند. در ماه اکتبر و نوامبر دمای هوا معتدل است اما روزها کوتاه‌تر است و هوا می تواند بارانی همراه با وزش باد باشد.

بهترین زمان برای مسافرت به ایبیزا | سایت ویزا

چند نکته مهم آب و هوایی درباره جزیره ایبیزا

آب و هوای جزیره ایبیزا و چند نکته در این باره

  1. در ماه های ماه می، ژوئن و اکتبر به احتمال زیاد هوای مطلوبی را تجربه خواهید کرد که میانگین دمای مطبوع آن بین 20 درجه سانتی‌گراد (68 درجه فارنهایت) و 25 درجه سانتی‌گراد (77 درجه فارنهایت) است.
  2. به طور متوسط گرم ترین ماه های سال ماه جولای و اوت است.
  3. به طور میانگین، ژانویه سردترین ماه سال است.
  4. اکتبر مرطوب ترین ماه سال است. اگر زیاد طرفدار باران نیستید باید از سفر در این ماه اجتناب کنید.
  5. جولای خشک ترین ماه سال است.
چند نکته مهم آب و هوایی درباره جزیره ایبیزا | سایت ویزا

سوالات متداول آب و هوای جزیره ایبیزا

آب و هوای جزیره ایبیزا به صورت معمول چگونه است؟

مرطوب ترین و خشک ترین ماه سال در جزیره ایبیزا چه زمانی است؟

از نظر آب و هوایی بهترین زمان برای سفر به جزیره ایبیزا چه زمانی است؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

راهنمای کامل ویزای سبیا اسپانیا یکی به منحصر بفرد ترین کشور های توریستی در جهان، کشور اسپانیاست و از استان...

ویزای نمایشگاهی اسپانیا کشور اسپانیا همواره مقصد بسیاری از گردشگران و مردم جهان برای مهاجرت برای کار، تحصیل و زندگی...

روادید سبیا اسپانیا به انواع مختلف تقسیم شده اند تا همگان بتوانند متناسب با خواسته خود نسبت به اخذ ویزای...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر