ویزای توریستی یونان

ویزای توریستی یونان

۲۸ خرداد ۱۳۹۷

ویزای توریستی یونان

با فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلات بهترین زمان است که اقدام به اخذ ویزای توریستی یونان نمایید. کشور یونان با وجود داشتن تاریخچه ای عظیم دارای جاذبه های تاریخی بسیاری است اما این تنها دلیلی نیست که گردشگران را به گرفتن ویزای توریستی یونان ترغیب می کند، هوای آفتابی و سواحل زیبا و دیدنی های طبیعی یونان باعث شده است سالیانه هزاران توریست به این کشور زیبا سفر کنند. کشور یونان جزو کشورهای شینگن است به همین دلیل برای ورود به آن نیاز به ویزای توریستی یونان دارید.

ویزای توریستی یونان

ویزای توریستی یونان

کشور یونان

کشور یونان دارای پیشینهٔ تاریخی بزرگی است، کشوری که زادگاه المپیک و فلسفه و دموکراسی است. یونان یکی از کشورهایی است که همیشه در تمامی فصل ها گردشگران را به سوی خود کشانده است، هزینهٔ سفر به یونان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کم تر می باشد. کشور یونان پر از شهرها و جزیره های کوچک و بزرگ که هرکدام به نوبهٔ خود جاذبه گردشگری محسوب می شود. یکی از دلایلی که گردشگران را ترغیب به گرفتن ویزای توریستی یونان می کند، نزدیکی آن به کشور ترکیه است. آب و هوای یونان در اکثر فصل های سال معتدل و گرم است و همین امر باعث شده است که توریست ها در تمامی فصول اقامت راحت و دلپذیری را تجربه نمایند.

ویزای توریستی یونان

ویزای توریستی یونان

 

ویزای توریستی یونان

ویزای توریستی یونان

انواع ویزای یونان

کشور یونان مانند اکثر کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن است و به این معنا است که متقاضیان سفر به یونان باید اقدام به اخذ ویزا یونان نمایند ویزا کشور یونان انواع متفاوتی دارند که با توجه به هدف متقاضی به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند:

  • ویزای توریستی یونان
  • ویزا ویژه شهروندان عضو اتحادیهٔ اروپا
  • ویزا تجاری یونان
  • ویزا ترانزیت فرودگاهی
  • ویزا ملاقات خانواده و بستگان
  • ویزا کودکان زیر ۱۸ سال

متقاضیانی که جهت تفریح به کشور یونان سفر می کنند باید اقدام به اخذ ویزای توریستی یونان نمایند. برای گرفتن ویزای توریستی یونان ابتدا لازم است که به سفارت یونان در تهران مراجعه نمایید؛ البته طبق اطلاعات جدیدی که در سایت سفارت یونان قرار داده شده است، متقاضیان از تاریخ دوشنبه ۱۲ فوریه سال ۲۰۱۸ برای تعیین وقت ملاقات و امور مربوط به دریافت مدارک و… باید به کارگزار سفارت مراجعه نمایند.

ویزای توریستی یونان

ویزای توریستی یونان

سفارت کشور یونان

خوشبختانه در دهه های اخیر با گسترش روابط ایران با کشور یونان اخذ ویزای توریستی یونان بسیار راحت گشته است. سفارت یونان در تهران قرار دارد و پرواز های تهران به یونان نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می گیرد.

برای گرفتن ویزای توریستی یونان باید به تهران، خیابان ولیعصر، بلوار اسفندیار، پلاک ۴۳ مراجعه کنید.

کد پستی: ۱۹۶۷۹۱۵۶۸۱

کارگزاری سفارت یونان در تهران

همان‌طور که اشاره کردیم تا قبل از سال میلادی جاری برای انجام تمامی کارهای ویزا یونان باید به خود سفارت مراجعه می کردید، اما از فوریه سال ۲۰۱۸ سفارت یونان در تهران خدماتی مانند تعیین وقت ویزای توریستی یونان را به کارگزار سفارت خود واگذار کرده است. آدرس کارگزار سفارت به شرح زیر است:

  • آدرس کارگزار سفارت یونان: تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهائی شمالی، خیابان عرفی شیرازی، ساختمان شماره ۴۹، طبقه چهارم

ویزای توریستی یونان

ویزای توریستی یونان

ساعت کاری واحد ثبت نام کارگزار سفارت یونان از ساعت ۸ تا ۱۵ بعد از ظهر در تمامی روزهای هفته به غیر از جمعه و شنبه است و ساعت کاری کارگزار جهت جمع‌آوری پاسپورت از ساعت ۱۵ تا ۱۷ می باشد.

مدارک لازم برای گرفتن ویزای توریستی یونان

قبل از مراجعه حضوری به سفارت و کارگزار کشور یونان در تهران باید مدارکی که برای اخذ ویزای توریستی یونان لازم است را جمع‌آوری نمایید.

  1. پاسپورت دارای حداقل ۳ ماه اعتبار به همراه پاسپورت قبلی خود (ارائه فتوکپی صفحه‌هایی از پاسپورت که ویزا شینگن در آن قید شده لازم است).
  2. شناسنامه
  3.  عکس رنگی جدید با پشت زمینه سفید به ابعاد ۴.۵×۳.۵ سانتی‌متر
  4. ترجمه انگلیسی نامه رسمی بانک مبنی بر وضعیت حساب بانکی گردشگر در ۳ ماه گذشته
  5. گواهی اشتغال به کار و گواهی اشتغال به تحصیل برای کارمندان و دانش آموزان و دانشجویان متقاضی اخذ ویزای توریستی یونان
  6. سندی مبنی بر وضعیت شغلی متقاضی:

– کارمندان بخش دولتی: ترجمه انگلیسی رسمی آخرین حکم کارگزینی

– شاغلان بخش خصوصی: ترجمه انگلیسی گواهی اشتغال به کار روی سربرگ رسمی شرکت

– مالکان شرکت های خصوصی: ترجمه انگلیسی روزنامه رسمی شرکت به همراه رزومهٔ شرکت و دو سری کپی از اصل مدارک فارسی.

– دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها: کارت بین‌المللی دانشجویی یا کارت عضویت هیئت علمی.

– مشاغل آزاد: ترجمه انگلیسی جواز کسب و یا کارت بازرگانی)

  1. ارائه حکم بازنشستگی (مربوط به بازنشستگان)
  2. لیست بیمه کارمندی
  3. فیش حقوقی
  4. مدارک مربوط به رزرو بلیط و هتل در کشور یونان
  5. بیمه نامه مسافرتی معتبر با اعتبار ۳۰ هزار یورو
  6. ترجمهٔ رسمی انگلیسی یک سند مالکیت

مراحل دریافت ویزای توریستی یونان

بعد از تهیه مدارک لازم جهت دریافت ویزای توریستی یونان، باید فرم درخواست ویزا توریستی خود را از سایت سفارت دانلود کنید و بعد از پر کردن تمامی موارد در هنگام مراجعه به کارگزار و سفارت یونان تحویل دهید. دقت داشته باشید که برای تمامی اعضایی که قصد اخذ ویزای توریستی یونان را دارند و با شما هم سفر هستند باید فرم ویزا یونان را جداگانه پر کنید. برای دریافت ویزای یونان باید حتما وقت سفارت یونان را رزرو نمایید.

بعد از پر کردن فرم درخواست ویزا، لازم است که یک ایمیل مبنی بر تعیین وقت مصاحبه به کارگزار سفارت یونان ارسال نمایید. بعد از گذشت مدتی کارگزار سفارت برای شما ایمیلی شامل نامه و تاریخ مصاحبه ارسال می کند، سعی کنید هر روز ایمیل خود را چک نمایید چراکه اگر از زمان تعیین ملاقات شما بگذرد، دیگر تمدید نخواهد شد و باید تمامی مراحل را از اول طی کنید. تمامی متقاضیان باید در تاریخ تعیین شده به سفارت و کارگزاری با تمامی مدارک خود جهت ثبت اطلاعات بیومتریک و انجام مصاحبه مراجعه کنند.

هزینه صدور ویزای کشور یونان

در هنگام ارسال درخواست گرفتن ویزای توریستی یونان و دیگر انواع ویزاها باید هزینه ای را پرداخت نمایید:

  • ویزای توریستی: ۶۰ یورو
  • ویزا ملاقات با دوستان و وابستگان: ۶۰ یورو
  • ویزای توریستی یونان برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال: رایگان است.
  • ویزای توریستی یونان برای کودکان زیر ۶ سال: رایگان است.
  • ویزای تجاری یونان: ۶۰ یورو
  • ترانزیت فرودگاهی: ۶۰ یورو
  • برای ویزا شهروندان عضو اتحادیهٔ اروپا: ۳۵ یورو

به خاطر داشته باشید بنا به هر دلیلی درخواست ویزای توریستی یونان شما پذیرفته نشود و یا اینکه شما به وقت مصاحبه نرسید، هزینه درخواست و صدور ویزا به شما بازگردانده نخواهد شد.

بیمه مسافرتی

یکی از مدارکی که باید در هنگام مراجعه حضوری به سفارت یونان تحویل دهید، بیمه مسافرتی است. بیمه مسافرتی برای کسانی است که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند و این بیمه گردشگران را در طول سفر ساپورت خواهد کرد. بیمه مسافرتی به شما کمک می کند که اگر در طول سفر دچار خسارت و یا بیماری شدید هزینه های خود را پرداخت نمایید. حداقل مبلغ پوشش دهندهٔ بیمه سلامت باید ۳۰ هزار یورو باشد. پرداخت هزینه بستری در بیمارستان و معالجات پزشکی، ارسال داروهای ضروری، پرداخت هزینه های فوریت های دندانپزشکی، انتقال بیمه شده به نزدیکترین مرکز درمانی در اثر حادثه و یا بیماری و… برخی از خدمات بیمه مسافرتی می باشد.

نکات مهم در هنگام اقدام به دریافت ویزای توریستی یونان

  • برای راحتی خود هم که شده سعی کنید نیم ساعت زودتر از وقت مصاحبه به محل مذکور مراجعه کنید تا بدون معطلی کنترل و تاییدیه مدارکتان را گرفته باشید.
  • هزینهٔ صدور ویزای توریستی یونان در هنگام مراجعه به سفارت و به صورت نقدی دریافت می شود.
  • همان‌طور که در بخش های قبل ذکر کردیم تمامی مدارک باید ترجمهٔ انگلیسی شده باشند و توسط وزارت امور خارجه و دادگستری کشور مورد تائید قرار گرفته باشند.
  • در هنگامی ارائه مدارک همه افراد باید شخصاً حضور داشته باشند و رسید خرید بلیط هواپیما و هتل را به همراه داشته باشید چون احتمال درخواست این مدرک نیز توسط سفارت وجود دارد.
  • در آخر کار از تمامی افراد متقاضی در سفارت انگشت نگاری خواهد شد.
  • ویزای توریستی یونان یک ویزای معتبر شینگن است که تا ۹۰ روز اعتبار دارد و این اجازه را به شما می دهد که به برخی کشورهای عضو معاهده شینگن نیز ورود و خروج نمایید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

آژانس مسافرتی سفری دیگر مجری مستقیم و بی واسطه در خصوص وقت سفارت یونان ، ویزای یونان و سفر به یونان. با مشاورین ما در تماس باشید ۰۲۱۸۸۸۵۱۰۸۰

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

بلیط سانتورینی سانتورینی یکی از جزیره های زیبا در کشور بزرگ یونان می باشد. امروزه افراد زیادی به کشور یونان...

تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت یونان و دریافت ویزا یونان اولین و مهمترین پارامتر لازم برای ورود به کشور یونان است،...

کشور یونان یکی از زیباترین و جالب ترین کشورهای جهان می باشد که با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر