ویزای تحصیلی مجارستان

ویزای تحصیلی مجارستان | مدارک مورد نیاز – اقامت بعد از تحصیل

۲۸ مرداد ۱۳۹۷

ویزای تحصیلی مجارستان

شرایط مناسب برای تحصیل در مجارستان از جمله کیفیت خوب آموزش و پژوهش، سهولت دریافت ویزای تحصیلی مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی و امکان  انتقال دانشجو با داشتن ویزای تحصیلی مجارستان از دانشگاه های مجارستان به کشورهای عضو اتحادیه اروپایی به طور مستقیم  باعث شده دانشجویان بسیاری از سراسر جهان برای ادامه تحصیل به این کشور سفر کنند.

ویزای تحصیلی مجارستان
ویزای تحصیلی مجارستان

نگاه اجمالی به کشور مجارستان

از نظر جغرافیایی، مجارستان در اروپای مرکزی واقع شده و پایتخت آن شهر زیبای بوداپست می باشد. این شهر زیبا را مروارید دانوب هم می نامند. کشور مجارستان با جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون نفر از کشورهای توریستی به حساب می آید که سالیانه میلیون ها گردشگر از این کشور بازدید می کنند. زبان رسمی این کشور مجاری است. بسیاری از افراد جهت تحصیل در اروپا ، مجارستان را انتخاب میکنند زیراکه اخذ ویزای تحصیلی مجارستان از سایر کشورها ساده تر است.

ویزای تحصیلی مجارستان
ویزای تحصیلی مجارستان

هزینه زندگی و تحصیل در مجارستان

هزینه زندگی شامل مسکن، خوراک، پوشاک، سرگرمی، حمل و نقل، بهداشت و درمان و … زیاد نیست. دانشجویانی که بورسیه  تحصیلی مجارستان دریافت نکرده اند، امکان استفاده از بیمه درمانی به صورت نیم بها و یا در مواردی رایگان را دارند. درمان اورژانسی  برای دانشجویان مشغول به تحصیل در مجارستان رایگان است .

خدمات حمل و نقل عمومی نیز برای دانشجویان از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار است.

هزینه تحصیل در مجارستان در رشته های غیر پزشکی نسبت به هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی کمی پایین تر است. دانشجویان می توانند با کسب رتبه های برتر در بعضی از برنامه های آموزشی و پژوهشی بین المللی از کمک های مالی بهره مند شوند. همچنین دانشجویان برتر از تخفیف شهریه برخوردار هستند.

دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی می توانند از مراکز آموزشی و  کتابخانه ها به صورت رایگان استفاده نمایند.

بورسیه تحصیلی مجارستان

بورسیه تحصیلی مجارستان توسط دولت صورت می گیرد. دولت سالیانه به تعدادی از دانشجویان خارجی امکان اخذ ویزای تحصیلی مجارستان برای بورس تحصیلی را می دهد که این تعداد برای هر کشور محدود است. بورسیه تحصیلی دولت مجارستان شامل هزینه های زندگی، شهریه تحصیل و بیمه درمانی می باشد.  دانشجویان بورسیه  می توانند از خوابگاه استفاده کنند و یا بابت اسکان خصوصی به صورت خانه در مرکز شهر مبلغی را دریافت نمایند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان نیاز به دعوت نامه دانشگاهی از طرف یکی از دانشگاه های مجارستان است. علاوه بر این مدارک ذیل برای دریافت ویزای مجارستان ضروری است.

  • ارائه فرم درخواست ویزای تحصیلی مجارستان
  • ۶ قطعه عکس پاسپورتی
  • اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه
  • کپی صفحات پاسپورت
  • اعتبار گذرنامه
  • بیمه درمانی
  • آدرس محل اقامت در مجارستان
  • بیانیه بانکی

به طور معمول شرایط اخذ ویزای تحصیلی مجارستان ثابت و یا با اندکی تغییرات است. برای متقضایانی که مدرک زبان و معدل بیش تری دارند اخذ ویزای تحصیلی مجارستان راحت تر است. باید در نظر داشت که مصاحبه سفارت برای اخذ ویزای مجارستان به زبان انگلیسی است بدین منظور برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان داشتن مهارت زبان ضروری است.

دانشجویان در نظر داشته باشند دو ماه قبل از اتمام تاریخ ویزای تحصیلی برای تمدید ویزای تحصیلی مجارستان خود اقدام نمایند.

برای اقامت بیش از ۹۰ روز در این کشور درخواست ویزای تحصیلی مجارستان طولانی مدت ضروری است که پس از گذشت ۱۵ روز  از سفر به مجارستان می توان اقدام به دریافت آن نمود.

ویزای تحصیلی مجارستان
ویزای تحصیلی مجارستان

آدرس سفارت مجارستان در تهران برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان:

خیابان شریعتی، میدان هدایت، کوچه شادلو، پلاک ۱۶

بعد از گرفتن ویزای تحصیلی مجارستان اقدام به پرداخت شهریه دانشگاه باید صورت پذیرد.

روند تحصیل در مجارستان

برای ورود به دانشگاه های مجارستان گذراندن دوره های پری پارتی کورس برای رشته های پزشکی و پری انجیرینگ کورس و نیز آموزش زبان انگلیسی برای آن دسته از دانشجویانی که نمره مطلوب زبان را ندارند، لازم است. دانشجویان می بایست دوره یک ساله کالج دروس مربوطه رشته منتخب خود را بگذرانند. این دوره در دو ترم ارائه می شود، آغاز ترم اول در سپتامبر و ترم دوم در جولای است. توجه شود که دانشجویان دو ماه زودتر قبل از زمان ثبت نام برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان اقدام کنند.

ویزای تحصیلی مجارستان
ویزای تحصیلی مجارستان

دانشگاه های مجارستان

دانشگاه های فنی مجارستان از سطح کیفی خوبی برخوردار هستند. برای نمونه اساتید دانشگاه فنی بوداپست مجارستان جایزه نوبل را دریافت نمودند، و یا رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه فنی مجارستان به ۶ زبان زنده دنیا، انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی، مجاری و روسی تدریس می شود. این دانشگاه امکانات خوبی برای دانشجویان فیزیک فراهم نموده است از جمله به راکتور تحقیقاتی می توان اشاره نمود. جهت اخذ ویزای مجارستان نیاز است تا وقت سفارت مجارستان را از طریق آژانس های مسافرتی رزرو نمایید. زمان ثبت نام برای متقاضیان تحصیل در مجارستان از یک ماه قبل از شروع ترم در مقطع کارشناسی ارشد و سه ماه قبل از شروع ترم در مقطع دکتری می باشد. دانشگاه های مجارستان به دانشجویان در حال تحصیل در مجارستان اجازه کار به مدت ۲۰ ساعت در هفته به دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و ۳۰ ساعت در هفته به دانشجویان مقطع دکتری می‌دهد.

مدارک لازم برای ادامه تحصیل در دانشگاه های مجارستان

داشتن ویزای تحصیلی مجارستان، داشتن مدرک دیپلم ترجمه شده به زبان انگلیسی، ریزنمرات و دوره های گذرانده شده در مجارستان ضروری است. داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل برای ورود به دانشگاه هایی که امتحان ورودی ندارند، دانشگاه هایی که امتحان ورودی دارند بخشی از آزمون به مهارت زبان انگلیسی اختصاص داده می شود. حداقل نمره زبان انگلیسی برای ورود به رشته های کارشناسی ۵ تا ۶ آیلتس و ۶۰ تا ۸۰ تافل است و حداقل نمره زبان انگلیسی برای ورود به رشته های کارشناسی ارشد ۵/۵ تا ۵/۶ آیلتس و ۷۰ تا ۹۰ تافل می باشد.

ویزای تحصیلی مجارستان
ویزای تحصیلی مجارستان

اقامت بعد از تحصیل در مجارستان

 شرایط کار مناسب بعد تحصیل در مجارستان فراهم است، دانشجویان  بعد از پایان تحصیلات می توانند از طریق کار اقدام به دریافت ویزای کار به منظور جایگزینی ویزای تحصیلی مجارستان برای اقامت دائم داشته باشند. شرایط کار برای دانش آموختگان در مجارستان به دو صورت ایجاد کسب و کار و استخدامی می باشد. برای اقامت دائم در مجارستان علاوه بر اخذ ویزای کار می توان راه های دیگری را نیز انتخاب نمود، می توان به خرید ملک اشاره نمود و یا خرید اوراق قرضه دولتی  که همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز می توانند اقامت داشته باشند.

علاوه بر موارد گفته شده مواردی همچون ثبت شرکت قانونی، ازدواج با شهروند مجارستانی و تحقیق و پژوهش از راه های دریافت اقامت دائم می باشند. البته بعد از اتمام تحصیل برای فعالیت های پژوهشی همان ویزای تحصیلی مجارستان  کفایت می کند.

دولت مجارستان از متقاضیان اقامت که در مجارستان سالیانه بیش تر از ۱۸۳ روز در این کشور اقامت داشته باشند مالیات دریافت می کند. در حالی که اقامت با ویزای تحصیلی مجارستان از مالیات معاف است. میزان مالیات VAT 27 درصد، میزان مالیات مربوط به درآمدهای شخصی ۱۶ درصد و میزان مالیات شرکت ها ۱۰ درصد می باشد. پس از اقامت به مدت ۸ سال در مجارستان می توان به درخواست تابعیت اقدام نمود. یکی از شرایط اقامت دائم داشتن مدرک زبان می باشد.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

بلیط بوداپست سفر به بوداپست نیازمند تهیه بلیط بوداپست می باشد، بسیاری از افراد علاقه دارند که به بوداپست سفر...

هتل های مجارستان اگر قصد دارید تا یک سفر فوق العاده را به مجارستان داشته باشید باید برای اقامت در...

هتل های بوداپست بوداپست پایتخت کشور مجارستان بوده که ما در این مقاله می خواهیم با معرفی تعدادی از هتل...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر