ویزای تحصیلی فرانسه

ویزای تحصیلی فرانسه | مدارک لازم – انواع

۳۰ مرداد ۱۳۹۷

ویزای تحصیلی فرانسه

دانشجویان زیادی علاقه دارند تا با تهیه ی ویزای تحصیلی فرانسه ، در این کشور اقامت داشته باشند. بسیار کم پیش می آید که کسی نام کشور فرانسه را نشنیده باشد! فرانسه، مهد هنر و فرهنگ، یکی از کشور های بسیار متمدن و زیبایی است که در قاره ی اروپا قرار گرفته است. دلایل بسیار زیادی می توان برای محبوب بودن فرانسه جهت ادامه تحصیل شمرد، اما مهم ترین آن ها سطح علمی بسیار بالا، رایگان بودن تحصیلات، امکانات رفاهی، دانشگاه های بسیار معتبر و سطح زندگی بسیار بالا در فرانسه می باشد.

ویزای تحصیلی فرانسه
ویزای تحصیلی فرانسه

فرانسه

چرا اغلب دانشجویان، کشور فرانسه را برای تحصیل انتخاب می کنند؟ شاید این سؤال ذهن شما را نیز درگیر کرده باشد و بهتر است مطالبی را در این خصوص بیان کنیم. کشور فرانسه در قسمت غربی اروپا و در نیم کره ی شمالی قرارگرفته است. این کشور بسیار متمدن با ۶ کشور دیگر همسایگی دارد. فرانسه، نه تنها چهارمین قدرت صنعتی در جهان و یکی از کشور های پیشرفته است، بلکه در زمینه ی هنر و فرهنگ نیز یکی از برترین های جهان به شمار می رود. اگرچه مردم فرانسه به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند اما زبان رسمی آن ها فرانسوی است. آب و هوا در شهر فرانسه چهار فصل بوده و این کشور از آب و هوای معتدلی برخوردار است. علاوه بر جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیار زیبا، دانشگاه های کشور فرانسه سطح علمی بسیار بالایی دارند و جزو معروف ترین دانشگاه های دنیا به شمار می روند. به همین علت مردم علاقه دارند با اخذ ویزای تحصیلی فرانسه در این کشور ادامه تحصیل دهند. جهت اخذ ویزای فرانسه نیاز است از طریق آژانس های مسافرتی معتبر اقدام به رزرو وقت سفارت فرانسه نمایید.

ویزای تحصیلی فرانسه
ویزای تحصیلی فرانسه

تحصیل در فرانسه

دلایل بسیار زیادی وجود دارند که برتری فرانسه برای ادامه تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی فرانسه را نشان می دهند. کشور فرانسه جزو کشور هایی است که اهمیت بسیار زیادی به تحصیل قائل است و هر سال بیش از ۲۳ درصد بودجه ی کشور را به تحصیلات با کیفت اختصاص می دهد. علاوه بر تحصیل رایگان، مدارکی که در دانشگاه های فرانسه به دانشجویان اعطا می شود، ارزش و اعتبار بسیار زیادی دارند و به همین دلیل دانشجویان دیگر کشورها علاقه ی زیادی به اخذ ویزای تحصیلی کشور فرانسه نشان می دهند.

تحصیل در فرانسه به زبان های فرانسوی و انگلیسی امکان پذیر است و افراد اجازه دارند در کنار تحصیل ۲۰ ساعت از هفته را به کار کردن اختصاص دهند. در فرانسه بیش از ۹۰ دانشگاه معتبر، ۲۴۰ مدرسه ی عالی مهندسی،۲۳۰ مدرسه عالی بازرگانی و ۲۰۰۰ موسسه مربوط به مدارس عالی هنر، معماری، پیراپزشکی و… وجود دارد. در ادامه در مورد ویزای تحصیلی فرانسه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ویزای تحصیلی فرانسه
ویزای تحصیلی فرانسه

ویزای تحصیلی فرانسه

برای سفر به کشور های خارجی، به خصوص کشور های اروپایی شما نیاز به ویزا دارید. ویزای فرانسه انواع مختلفی دارد و بر اساس نوع سفر شما صادر می شوند. ویزای توریستی برای گردش و تفریح، ویزای کاری برای کار کردن، ویزای تجاری برای کسب و کار و ویزای دیدار از آشنایان برای دیدن اعضای خانواده و دوستان صادر می شود. یکی دیگر از راه های تهیه ی ویزا به صورت کوتاه مدت و یا طولانی مدت، تحصیل در کشور های خارجی است. فرانسه، دانشگاه های بسیار بزرگ و معتبری داشته و تحصیل در آن رایگان است. همچنین با توجه به شرایط بسیار مناسبی که این کشور برای دانشجویان بورسیه ارائه می دهد، سالانه دانشجویان بسیار زیادی از اکثر نقاط جهان با تهیه ی ویزای تحصیلی فرانسه برای ادامه ی تحصیل به آنجا می روند.

ویزای تحصیلی فرانسه
ویزای تحصیلی فرانسه

مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه های فرانسه

برای اینکه شما در مقطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های فرانسه تحصیل کنید لازم است پس از دریافت ویزای تحصیلی فرانسه، مدارک زیر به دانشگاه مورد نظر ارائه شوند:

  • تمامی مدارک تحصیلی از جمله دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و …
  • ریز نمرات مربوط به دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و…
  • Cv یا شرح حال کامل
  • مدارک سوابق کاری نوشته شده در Cv
  • یکی از مدارک معتبر زبان فرانسه همچون TCF, DELF, DALF
  • اخذ توصیه نامه از ۲ استاد در رشته ی تحصیلی مورد نظر که می تواند به زبان انگلیسی و یا فرانسوی باشد
  • پروژه تحقیقی یا پروپوزال برای مقاطع دکترا

توجه داشته باشید که مدارک گفته شده باید به زبان فرانسوی ترجمه شده باشند.

نظام آموزشی فرانسه

سیستم آموزشی فرانسه در ابتدا به بخش اختیاری مهد کودک و بخش های اجباری پس از آن تقسیم می شود. در واقع پس از مهد کودک، دانش آموزان باید به ترتیب در مقاطع ابتدایی، متوسطه و دبیرستان ادامه تحصیل دهند. دانش آموزان باید از سن ۶ سالگی تا ۱۱ سالگی را در مقطع ابتدایی بگذرانند. سپس ۱۱ تا ۱۵ سالگی را به تحصیل در مقطع متوسطه مشغول خواهند شد. پس از اینکه موفق به اتمام این دوره شوند باید ۱۵ الی ۱۸ سالگی را نیز در مقطع دبیرستان سپری کنند. این مقاطع معمولاً برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه مورد توجه نیستند اما مقاطع بالای تحصیلاتی در فرانسه که شامل مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است از اهمیت بالایی در میان دانشجویان برخوردار است. مدت زمان تحصیل برای مقطع لیسانس ۳ الی ۴ سال، برای فوق لیسانس ۲ سال و برای دکتری ۴ سال است. ویزای تحصیلی فرانسه اغلب برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا استفاده می شود و شانس پذیرش در مقطع دکترا بسیار بالاتر است.

ویزای تحصیلی فرانسه
ویزای تحصیلی فرانسه

انواع ویزای تحصیلی فرانسه

ویزای تحصیلی فرانسه به چند نوع تقسیم می شود و به مدت زمان اقامت شما در این کشور برای تحصیل بستگی دارد. نوع اول مربوط به ویزای تحصیلی فرانسه به صورت کوتاه مدت است و در این نوع ویزای فرانسه، مطالعات و تحصیلات شما نباید بیشتر از سه ماه طول بکشد. نوع دیگر ویزای تحصیلی فرانسه برای امتحانات ورودی دانشگاه ها و یا کنکور پزشکی در این کشور اختصاص داده شده است. در صورتی که شما بتوانید در امتحان مربوطه قبول شوید، می توانید ویزای تحصیلی فرانسه را به صورت بلند مدت تقاضا کنید. نوع سوم ویزای تحصیلی فرانسه، ویزای موقت اما بلند مدت است. با این ویزا دانشجویان می توانند در کشور مورد نظر ۶ ماه اقامت داشته و تحصیل نمایند. نوع آخر و مهم ترین و مناسب ترین ویزای فرانسه، ویزای طولانی مدت است که برای مدرک لیسانس ۳ سال، برای کارشناسی ارشد ۲ سال و برای دکترا ۴ سال اجازه ی تحصیل در کشور مقصد را می دهد. این ویزا مناسب ترین ویزای فرانسه برای تحصیل است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای فرانسه

برای این که بتوانید موفق به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه شوید، باید مدارکی را به صورت کامل به سفارت خانه فرانسه تحویل دهید. مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی فرانسه عبارت اند از:

  • فرم پر شده و امضا شده ی درخواست ویزای تحصیلی فرانسه
  • ۵ قطعه عکس ۳*۴ با زمینه ی سفید
  • کپی مدارک تحصیلی به همراه ترجمه به زبان فرانسه
  • شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه ی آن ها
  • کپی گواهی ثبت نام در دانشگاه یا موسسه عالی کشور فرانسه و تایید شده توسط دولت
  • کپی ۵ صفحه ی اول از گذرنامه
  • پرینت حساب بانکی سه ماه گذشته و اثبات توانایی مالی
  • افتتاح حساب فرانسوی به نام دانشجو با حداقل اعتبار ۶۰۰۰ €

سعی کنید چند هفته قبل از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه، مدارک مورد نیاز را تهیه و ترجمه کنید تا به هنگام تحویل به سفارت با مشکل مواجه نشوید.

نکاتی در مورد ویزای فرانسه

اگرچه تحصیل در کشور فرانسه به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است، اما در صورتی که شما قصد دارید به زبان فرانسوی تحصیل کنید، باید پیش از درخواست ویزای تحصیلی فرانسه، در دوره های آموزش زبان فرانسه شرکت کرده و نمره ی قبولی را اخذ کنید. اخذ ویزای تحصیلی فرانسه در مقطع لیسانس کمی دشوار است، اما اگر شما مدرک تحصیلی لیسانس را داشته باشید، برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه در مقطع فوق لیسانس کار آسان تری را پیش رو خواهید داشت. هزینه ی مربوط به تحصیلات را دولت فرانسه به صورت کامل بر عهده می گیرد.

ویزای تحصیلی فرانسه
ویزای تحصیلی فرانسه
نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

کشور فرانسه یکی از زیباترین و دیدنی ترین کشورهای اروپایی و جهانی می باشد که با داشتن جاذبه های تاریخی...

هتل های مارسی بیشتر هتل های مارسی تا سواحل مارسی فقط چند دقیقه فاصله دارد. هتل های مارسی بهترین خدمات...

اقامت فرانسه اگر شما هم جز افرادی هستید که می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ اقامت فرانسه و مهاجرت...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر