ویزای تحصیلی اسپانیا

ویزای تحصیلی اسپانیا | نحوه أخذ – مدارک لازم

۳ شهریور ۱۳۹۷

ویزای تحصیلی اسپانیا، یکی از ویزاهایی که بسیاری از دانشجویان به دنبال آن هستند، ویزای تحصیلی اسپانیا می باشد. شما برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا نیاز به اخذ …

ویزای تحصیلی اسپانیا

یکی از ویزاهایی که بسیاری از دانشجویان به دنبال آن هستند، ویزای تحصیلی اسپانیا می باشد. شما برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا نیاز به اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های موجود در کشور اسپانیا هستید. دانشگاه های کشور اسپانیا دارای رتبه هایی مناسب در جهان می باشند. برای اخذ ویزای تحصیلی باید نسبت به اخذ وقت سفارت اسپانیا اقدام کنید. دریافت ویزای اسپانیا معمولا بین چند روز تا چند هفته طول می کشد. در اینجا به نکاتی راجع به اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا اشاره می کنیم.

ویزای تحصیلی اسپانیا | نحوه أخذ - مدارک لازم | سایت ویزا

کشور اسپانیا

کشور اسپانیا از جمله کشور های پیشرفته و سطح اول دنیا می باشد. این کشور با داشتن ۵۰۴ هزار کیلومتر مربع وسعت، پنجاهمین کشور از لحاظ بزرگی در دنیا است. کشور اسپانیا با کشور هایی همچون مراکش، فرانسه، پرتغال، آندورا و جبل الطارق همسایه می باشد.

این کشور دارای سواحلی بسیار جذاب و زیبا است. پایتخت کشور اسپانیا شهر مادرید می باشد. جمعیت کشور اسپانیا در حدود ۵۰ میلیون نفر است. نظام آموزشی کشور اسپانیا همانند سایر کشور های عضو اتحادیه اروپا می باشد. با توجه به قرار گرفتن این کشور در منطقه یورو واحد پولی این کشور یورو می باشد.

زبان رسمی کشور اسپانیا، زبان اسپانیایی (اسپانیولی) است. مردم اسپانیا مردمی خونگرم و مهمان نواز هستند که همواره شرایط مناسبی را برای مهاجران و گردشگران خارجی ایجاد می کنند. اکثریت مردم کشور اسپانیا دارای مذهب کاتولیک می باشند که البته تعداد نسبتا زیادی از مهاجران کشور اسپانیا دارای مسلمان و یهودی هستند. قسمت اعظم دیگر این کشور بدون مذهب می باشند.

کشور اسپانیا | سایت ویزا

نحوه اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا

شما برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا نیاز به اخذ پذیرش از دانشگاه های داخل خاک این کشور دارید. شما برای اخذ ویزای اسپانیا نیاز به ارائه دعوت نامه معتبر تحصیلی دارید. کشور اسپانیا از جمله کشور های عضو پیمان شینگن می باشد. شما با اخذ ویزای کشور اسپانیا می توانید به سایر کشور های عضو این پیمان سفر کنید.

برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا نیاز به اخذ وقت سفارت این کشور دارید. برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا باید به صورت حضوری به یکی از سفارت های این کشور رفته و نسبت به تکمیل فرم اخذ ویزای این کشور اقدام کنید. فرم مربوط به اخذ ویزا را با دقت پر کنید تا در مراحل بعدی به مشکل برنخورید. امضا و اثر انگشت خود را در انتهای فرم قرار دهید و مدارک مورد نظر را به سفارت ارائه دهید.

نحوه اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا | سایت ویزا

اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا با استفاده از دعوت نامه

از جمله موارد مهم و کاربردی در اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا ارائه دعوت نامه تحصیلی می باشد. شما با ارائه دعوت نامه معتبر می توانید فرآیند اخذ ویزای خود را سرعت ببخشید. دعوت نامه در واقع نامه ای است که از طرف دانشگاه یا موسسات آموزش عالی معتبر کشور اسپانیا که قصد جذب شما را به عنوان دانشجو دارد، به شما داده می شود.

دعوت نامه در واقع ضمانتی است که از طرف موسسه مورد نظر در کشور مقصد برای متقاضی ویزای اسپانیا ارسال می شود تا نسبت به دادن ویزا و مهیا کردن شرایط اقامت برای فرد تسهیلاتی قائل شوند. انواع دعوت نامه ها شامل دعوت نامه کاری، دعوت نامه تجاری و دعوت نامه خویشاوندی می باشد.

اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا با استفاده از دعوت نامه | سایت ویزا

اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا برای مقطع کارشناسی

یکی از مقاطعی که بسیاری از افراد به دنبال اخذ پذیرش در آن می باشند، مقطع کارشناسی می باشد. البته اخذ پذیرش در این مقطع کمی دشوار به نظر می رسد. با توجه به نبود پیش زمینه مناسب برای ارزیابی دانشجو شما نیاز به ارائه مدارک کافی برای اخذ پذیرش می باشید. ارائه نمرات بالا در آزمون های زبان انگلیسی مانند (تافل و آیلتس) به اخذ پذیرش شما کمک می کند. داشتن معدل خوب در دوره متوسطه از جمله موارد مهم در پذیرش تحصیلی می باشد.

اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

شرایط در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا متفاوت تر از کارشناسی می باشد. اخذ پذیرش از دانشگاه ها در این مقطع با توجه به وجود مدارک قابل ارزیابی مناسب بسیار راحت تر می باشد. معمولا بورسیه های تحصیلی مناسبی برای دانشجویان در این مقطع در نظر گرفته می شود. ارائه مدارک زبان آکادمیک یکی از پیش نیاز های ورود به دانشگاه می باشد. شرایط علمی خوب متقاضیان باعث ایجاد شرایط بهتر اقامتی و ارائه بورسیه های تحصیلی بهتر می شود.

اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا | سایت ویزا

ویزای تحصیلی اسپانیا و مدارک عمومی مورد نیاز جهت اخذ ویزای این کشور

همانطور که گفته شد برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا باید مدارک مورد نیاز را به سفارت این کشور ارائه دهید. قبل از مراجعه حضوری به سفارت شما باید وقت سفارت اسپانیا را دریافت کنید. علاوه بر مدارکی که در قسمت زیر گفته شده، شما باید مدارک مورد نیاز برای اثبات سابقه تحصیلی را نیز ارائه دهید.

مدارک کلی مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا عبارتند از هدف سفر به اسپانیا در یک صفحه، چند قطعه عکس برای گذرنامه، اصل شناسنامه و کپی آن به صورت ترجمه شده، تکمیل فرم در خواست ویزا امضا شده به همراه کپی، رزرو بلیط هواپیما و هتل برای کل مدت زمان اقامت، بیمه مسافرتی و پزشکی، مدارکی دال بر توانایی مالی، ارائه مدرک دال بر رابطه فرد متقاضی با ایران (سند ماکیت خانه و یا مغازه)، اصل سند ازدواج و کپی آن به صورت ترجمه شده، اصل و کپی شناسنامه فرزندان به صورت ترجمه شده می باشد.

ویزای تحصیلی اسپانیا و مدارک عمومی مورد نیاز جهت اخذ ویزای این کشور | سایت ویزا

مدارک تخصصی لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا

شما برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا باید علاوه بر ارائه مدارک عمومی، مدارک تخصصی لازم را نیز ارائه دهید. توجه کنید برخی از این مدارک در مقطع کارشناسی معنایی نداشته و شما باید معادل های آن را ارائه دهید. از جمله موارد مهم در ارائه مدارک همراه داشتن اصل مدارک مقطع قبلی برای ارائه به دانشگاه می باشد. تمامی مدارک تحصیل، شخصی و زبان دانشجو باید از طرف دارالترجمه های رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور اسپانیا

  • رزومه یا شرح حال کامل
  • انگیزه نامه
  • تمامی مدارک تحصیلی (ارائه ریز نمرات به طور کامل)
  • مدرک زبان انگلیسی
  • توصیه نامه از ۲ استاد در رشته مربوطه (به زبان انگلیسی)
  • برای مقطع دکترا پروژه تحقیقی یا پروپوزال در ۳ صفحه
  • تمامی مدارک بالا باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند. در کنار موارد بالا ارائه دعوت نامه از طرف دانشگاه نیز مورد نیاز می باشد.

نکات مهم در اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا

برای اخذ وقت سفارت اسپانیا و ارائه مدارک لازم سعی کنید از لباسی رسمی برای حضور در سفارت استفاده کنید. عکس های ارائه شده به سفارت در ابعاد مورد نظر و با توجه به شرایط توصیه شده توسط سفارت باشد. ساعت کاری سفارت اسپانیا در ایران  از ساعت ۸٫۳۰ صبح تا ۱۴٫۳۰ ظهر می باشد. حتما مدتی قبل از سفر به اسپانیا درخواست ویزای اسپانیا خود را بدهید تا شرایط برای سفر مهیا باشد. زمان ارائه مدارک مربوط به رزرواسیون هتل و بلیط پس از پاسخ مثبت به ویزای تحصیلی اسپانیا شما می باشد.


سوالات متداول ویزای تحصیلی اسپانیا

برای أخذ ویزای تحصیلی اسپانیا باید واجد چه شرایطی باشیم؟

شرایط أخذ ویزای تحصیلی اسپانیا برای مقطع کارشناسی چیست؟

علاوه بر مدارک عمومی برای أخذ ویزای تحصیلی اسپانیا چه مدارک تخصصی باید ارائه دهیم؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

جزایر قناری یکی از مناطق بسیار زیبا در کشور اسپانیا می‌باشد که امروزه برای اغلب مردم جهان شناخته شده است...

راهنمای کامل آب و هوای جزیره ایبیزا آب و هوای جزیره ایبیزا: جزیره ایبیزا، معروف به جزیره سفید که در...

درباره اسپانیا درباره اسپانیا: کشور اسپانیا کشوری مستقل است که عضو اتحادیه اروپا بوده و در شبه جزیره ایبری در...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر