ویزای تحصیلی اسلوونی

ویزای تحصیلی اسلوونی | مدارک لازم – مزایای تحصیل در این کشور

۲۹ مرداد ۱۳۹۷

ویزای تحصیلی اسلوونی، اسلوونی یکی از کشور های متمدن اروپای مرکزی است که به دلیل امکانات رفاهی بسیار زیاد، آب و هوای مناسب، مناطق دیدنی، سطح بالای تحصیلات …

راهنمای کامل ویزای تحصیلی اسلوونی

اسلوونی یکی از کشور های متمدن اروپای مرکزی است که به دلیل امکانات رفاهی بسیار زیاد، آب و هوای مناسب، مناطق دیدنی، سطح بالای تحصیلات، هزینه ی پایین زندگی و … مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. در همین جهت اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی یکی از پر طرفدار ترین روش ها برای اقامت در کشور اسلوونی است.

یلی اسلوونی در دانشگاه های بسیار معتبر و سطح بالای این کشور ادامه تحصیل دهند.

ویزای تحصیلی اسلوونی | مدارک لازم - مزایای تحصیل در این کشور | سایت ویزا

اسلوونی

اسلوونی کشوری بسیار زیبا و پر جاذبه است که در قسمت جنوبی اروپای مرکزی قرار گرفته است. کشور اسلوونی حدود دو میلیون و شصت هزار نفر جمعیت دارد و عضو کشور های اتحادیه شینگن است، به این معنی که برای ورود به این کشور شما نیاز به تهیه ی به ویزای تحصیلی اسلوونی، توریستی، کاری و.. خواهید داشت.

اسلوونی از قسمت های شمالی با کشور اتریش، از قسمت های جنوبی با کرواسی، از قسمت غربی با ایتالیا و از قسمت شمال شرقی نیز با کشور مجارستان دارای مرز مشترک است. بیشتر بخش های این کشور را مناطق کوهستانی تشکیل داده اند. واحد پول کشور اسلوونی یورو و زبان رسمی آن نیز اسلوونیایی است، اگرچه معمولاً مردم به زبان انگلیسی با یکدیگر صحبت می کنند. جهت اخذ ویزای اسلوونی باید وقت سفارت اسلوونی را از طریق آژانس های مسافرتی معتبر رزرو نمایید.

ویزای تحصیلی چیست؟

در صورتی که شما قصد سفر به یک کشور خارجی به خصوص کشور های اروپایی را داشته باشید، باید نسبت به تهیه ی ویزا اقدام کنید. ویزاها انواع مختلفی دارند و بر اساس نوع سفر تقسیم بندی می شوند. به عنوان مثال ویزای توریستی برای افرادی که قصد گردش و تفریح در اسلوونی را دارند بسیار مناسب است.

از انواع ویزای اسلوونی میتوان دیگری مانند ویزای کاری، ویزای تجاری، ویزای دیدار آشنایان، ویزای پزشکی و… نیز برخی از دیگر انواع ویزا ها به شمار می روند. یکی از مهم ترین ویزاها در سفر به کشور های خارجی، ویزای تحصیلی است. در واقع دانشجویان می توانند با اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی و دیگر کشور های اروپایی در آن ها اقامت کرده و ادامه تحصیل بدهند.

ویزای تحصیلی اسلوونی

برخی افراد به دلیل کیفیت بالای زندگی در اسلوونی و همچنین امکانات و سطح علمی بالای دانشگاه های اسلوونی، علاقه دارند تا تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند. این اشخاص باید برای تحصیل در کشور اسلوونی ویزای تحصیلی اسلوونی تهیه نمایند. در همین جهت دانشجویان لازم است از طریق سفارت اسلوونی در کشور ترکیه اقدامات لازم را انجام داده و با تحویل مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی اسلوونی را تهیه نمایند.

آسانی اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی نسبت به دیگر کشور ها و همچنین وجود قدیمی ترین، بزرگ ترین و بهترین دانشگاه های بین المللی در این کشور، باعث شده است تحصیل در اسلوونی بیش از سایر کشور ها مورد توجه قرار بگیرد. همچنین دانشگاه شهر گراتاس اتریش، در نزدیکی این کشور قرار گرفته و باعث می شود افرادی که قصد تحویل در آن را دارند، ابتدا ویزای تحصیلی اسلوونی را تهیه کرده و وارد این کشور شوند.

تحصیل در اسلوونی

امروزه تحصیل در کشور های اروپایی یکی از موضوعات بسیار محبوب در میان دانشجویان دیگر کشور هاست. یکی از کشور های پر طرفدار برای ادامه تحصیل، کشور اسلوونی است و معمولاً دانشجویان این کشور را برای اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی و اقامت انتخاب می کنند.

برای اینکه افراد بتوانند در کشور بسیار زیبای اسلوونی اقامت کنند، راه های بسیار زیادی پیش رو دارند و یکی از آسان ترین روش ها تحصیل در این کشور است. برای اینکه در مقاطع لیسانس کشور اسلوونی تحصیل کنید نیاز به مدرک زبان خاصی نخواهید داشت اما باید به زبان اسلوونیایی مسلط باشید.

در مقاطع کارشناسی و دکترا، اکثر رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند و باید در مقاطع قبلی معدل بالایی کسب کرده باشید. دانشجویان اغلب با ویزای تحصیلی اسلوونی ، در رشته های هنری، علوم مهندسی، همچنین علوم سیاسی، مدیریت و اقتصاد تحصیلات خود را ادامه می دهند.

سیستم آموزشی اسلوونی

در حالت کلی شما می توانید برای مقاطع مختلفی ویزای تحصیلی اسلوونی تهیه کرده و مشغول به تحصیل شوید. آموزش های قبل از مدرسه که برای کودکان انجام می شوند، پس از تکمیل افراد را به تحصیلات ابتدایی و متوسطه منتقل می کنند.

در نهایت آموزش عالی که معمولاً ویزای تحصیلی اسلوونی برای این مقطع تحصیلی گرفته می شود، مربوط به دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد است. تحصیلات در کشور اسلوونی از سن ۶ سالگی شروع می شود. مدت زمان دوره های تحصیلی در این کشور متفاوت است و در واقع مقطع ابتدایی و متوسطه ۸ سال، کارشناسی ۳ الی ۴ سال، کارشناسی ارشد ۱ الی ۲ سال و دکتری ۲ الی ۴ سال به طول می انجامد.

سیستم آموزشی اسلوونی | سایت ویزا

مزایای تحصیل و اقامت در اسلوونی

تحصیل در کشور اسلوونی در مقایسه با بسیاری از کشور های دیگر مزایایی زیادی دارد که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • با توجه به نزدیک بودن کشور اسلوونی به دانشگاه گراتس اتریش، امکان اخذ ویزای تحصیلی اتریش و پذیرش در دانشگاه گراتس به آسانی فراهم خواهد شد.
  • تحصیل در دانشگاه های کشور اسلوونی به زبان انگلیسی انجام می شود.
  • عدم محدودیت سنی برای تحصیل در مقاطع مختلف
  • هزینه های پایین تحصیل و زندگی در اسلوونی
  • ارائه ی مدرک آیلتس یا تافل برای پذیرش در دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی مورد نیاز نیست.
  • مدرک دانشگاه های اسلوونی بسیار معتبر بوده و در اکثر نقاط جهان قابل قبول است.
  • با اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی و اقامت در آن، سفر به تمام کشور های اروپایی عضو اتحادیه شینگن بدون ویزا میسر خواهد بود.
  • با دارا بودن اقامت اسلوونی، شما شهروند این کشور محسوب شده و از تمامی حقوق شهروندی آن برخوردار می شود.
  • اسلوونی امکانات رایگان درمانی و رفاهی بسیار زیادی را در اختیار افراد قرار می دهد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی

اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی، دارای مراحل و شرایطی است که باید تمام و کمال انجام شوند. یکی از این شرایط فراهم بودن تمام مدارک مورد نیاز است. از جمله مهم ترین مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی اسلوونی می توان موارد زیر را نام برد:

  • پاسپورت
  • نامه پذیرش توسط یک موسسه آموزش عالی
  • بیمه درمانی
  • فرم پر شده‌ی ویزای اسلوونی
  • ۲ قطعه عکس ۳*۴ با پس زمینه ی سفید
  • پرینت گردش حساب بانکی سه ماه آخر و نامه ی تمکن مالی به زبان انگلیسی
  • گواهی سلامت
  • شناسنامه و کارت ملی
  • گواهی عدم سوء پیشینه به زبان های فارسی و انگلیسی که توسط وزارت امور خارجه ایران تائید شده باشد

مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه

علاوه بر مدارکی که شما برای دریافت ویزای تحصیلی اسلوونی نیاز دارید، برخی مدارک باید برای دانشگاه مورد نظر تحویل داده شوند.

مهم ترین مدارک مورد نیاز عبارت اند از:

  • اصل مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی، لیسانس، فوق لیسانس و یا دکترا
  • ریز نمرات دیپلم، پیش دانشگاهی، لیسانس، فوق لیسانس و یا دکترا
  • پاسپورت

نکاتی در خصوص اخذ ویزای اسلوونی

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که کشور اسلوونی در ایران سفارتخانه و کنسولگری نداشته، و برای اخذ ویزای تحصیلی باید از طریق کشور ترکیه اقدام کنید.

دانشجویان در صورتی که بتوانند پس از اتمام تحصیل، برای خود شغلی مرتبط با رشته تحصیلی شان پیدا کنند، می توانند اقدامات مربوط به اقامت دائم را انجام داده و به عنوان یکی از شهروندان اسلوونی در آن ساکن شوند.

ویزای تحصیلی اسلوونی | سایت ویزا

دانشجویان می توانند پس از اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی در دانشگاه های معروفی همچون لیوبلیانا، ماری بور و پریموسکا تحصیل کنند. همچنین این افراد می توانند برای اینکه از پس هزینه های خود بر بیایند، ساعاتی از هفته را به کار مشغول شوند. دانشجویان مقطع لیسانس ۱۰ ساعت، فوق لیسانس ۲۰ ساعت و دکترا ۳۰ ساعت در هفته، اجازه ی کار کردن دارند.


سوالات متداول ویزای تحصیلی اسلوونی

برخی از مزایای أخذ ویزای تحصیلی اسلوونی چیست؟

مدارک لازم برای أخذ ویزای تحصیلی اسلوونی چیست؟

مهم ترین مدارکی که به دانشگاه مورد نظر در اسلوونی باید ارائه دهیم، چیست؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

راهنمای کامل ویزای تجاری اسلوونی برای داشتن تجارتی موفق با کشور اسلوونی از طریق ویزای تجاری اسلوونی مهم است که...

راهنمای کامل ویزای اسلوونی تهیه ویزای اسلوونی یکی از مهم ترین مواردی است که قبل از سفر باید به آن...

راهنمای کامل ویزای توریستی اسلوونی در این مقاله با کشور اسلوونی، شهرهای مهم، موقعیت جغرافیایی و اقتصادی آن، جاذبه های...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر