ویزای تجاری اسپانیا

ویزای تجاری اسپانیا | مدارک لازم – شرایط اخذ – دریافت وقت سفارت

۲۹ خرداد ۱۳۹۷

ویزای تجاری اسپانیا، یکی از مسائلی که برای شرکت‌های مختلف تجاری اهمیت دارد، ارتباط با شرکای خارجی است. ویزای تجاری اسپانیا به شما اجازه می‌دهد تا با همکاران …

با ویزای تجاری اسپانیا بیشتر آشنا شویم

یکی از مسائلی که برای شرکت‌های مختلف تجاری اهمیت دارد، ارتباط با شرکای خارجی است. ویزای تجاری اسپانیا به شما اجازه می‌دهد تا با همکاران خود یا کسانی که در زمینه شغلی شما در کشور اسپانیا فعالیت می‌کنند، ارتباط مستقیم برقرار کنید، در نمایشگاه‌ها شرکت کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید. برای دریافت ویزای تجاری اسپانیا نیاز است که مقدماتی فراهم کنید. ما در این مقاله می‌کوشیم که اطلاعات مورد نیاز شما برای دریافت ویزای تجاری اسپانیا را در اختیارتان قرار دهیم.

ویزای تجاری اسپانیا | مدارک لازم - شرایط اخذ - دریافت وقت سفارت | سایت ویزا

کشور اسپانیا

کشور پادشاهی اسپانیا یکی از محبوب‌ترین کشورهای اروپایی است. دلیل این مسئله خاص بودن فرهنگ و آداب خاص مردم این شبه جزیره است. اسپانیا همچنین در میان کشورهای اروپایی بیشترین میزان گردشگر را دارد. این کشور در گذشته تحت تسلط امپراتوری روم قرار داشته و مدتی نیز توسط مسلمانان فتح شده است. مشهورترین شهر این کشور بارسلون می‌باشد.

آب و هوای کشور اسپانیا به واسطه نزدیکی به دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس معتدل و دلپذیر است. این کشور دارای آثار فرهنگی و تاریخی بسیاری نیز هست که مورد علاقه گردشگرانی از سراسر دنیا می‌باشد.

ویزای تجاری اسپانیا

اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، نسبت به سایر کشورها، اسپانیا راحت‌تر به متقاضیان خود ویزای تجاری می‌دهد. دلیل این کار هم جذب سرمایه بیشتر است. به این ترتیب این کشور توانسته است از طریق اعطای ویزای تجاری اسپانیا به متقاضیان، سرمایه‌های خارجی را جذب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ویزای اسپانیا این مقاله را مطالعه نمایید.

مدارک لازم برای درخواست ویزای تجاری اسپانیا

برای گرفتن ویزای تجاری اسپانیا، لازم است که در ابتدا درخواست وقت سفارت کنید. پس از مشخص شدن وقت سفارت، شما باید درخواست ویزای تجاری اسپانیا بدهید. برای این کار باید فرم درخواست ویزا را پر کنید.

فرم ویزا شامل مواردی درباره اطلاعات فردی شما است که باید به درستی و صادقانه پر شود. همچنین نیاز به دو قطعه عکس استاندارد ویژه پاسپورت نیز دارید. زمینه عکس باید سفید و بدون روتوش باشد به طوریکه کاملاً صورت متقاضی را نشان دهد. پس از پر کردن فرم، لازم است قسمت پایینی آن را دوبار امضا بزنید.

شما باید هزینه ویزا را در زمان مشخص شده در وقت سفارت، به صورت نقدی و به یورو پرداخت کنید. لازم است که یک کپی از زمانی که از سفارت گرفته‌اید همراه داشته باشید. همچنین اصل و کپی دعوت نامه نیز در صورت وجود باید در میان مدارک شما قرار بگیرد.

از دیگر مسائل مهم در زمان درخواست ویزای کشور اسپانیا مسئله رزرو پرواز و بیمه مسافرتی می‌باشد.

دقت کنید که زمانی که می‌خواهید درخواست ویزای تجاری اسپانیا بدهید، مدارک کاری شما باید به درستی تنظیم شده باشد. مسائلی مانند فیش حقوقی، مدارک ثبت شرکت، مدارک اشتغال به کار و پروانه پزشکی لازم است که قبلاً به زبان اسپانیایی ترجمه شده باشند. همچنین یک کپی از گردش مالی شش ماه اخیر شما در این زمان لازم است. ترجمه شناسنامه و گذرنامه همراه با کپی آن نیز باید همراهتان باشد.

 شرایط اخذ ویزای تجاری اسپانیا

برای اینکه ویزای تجاری اسپانیا دریافت کنید، ابتدا از کامل بودن مدارک بالا اطمینان حاصل کنید. مسئله بعدی دعوت نامه‌ای است که طرف مقابل شما از شرکت اسپانیایی برایتان ارسال می‌کند. در متن دعوت نامه تجاری اسپانیا باید به درستی دلایل سفر و جزئیات رابطه تجاری بیان شود.

در حقیقت دعوت نامه تجاری اسپانیا نشان دهنده این است که یک شرکت اسپانیایی تقاضای حضور شما را دارد. دعوت نامه باید به زبان اسپانیایی نوشته شده یا به این زبان ترجمه شود و در آن نام افراد دعوت شده و اطلاعات شخصی آن‌ها ذکر گردیده باشد. همچنین لازم است که تاریخ سفر و مدت اقامت در اسپانیا نیز برای سفارت مشخص شده باشد. دعوت‌کننده باید هویت کامل خودش و شما را برای سفارت بیان کند و این اطلاعات قبل از اهدای ویزای تجاری اسپانیا به خوبی بررسی می‌شوند.

شرایط اخذ ویزای تجاری اسپانیا | سایت ویزا

همچنین اگر هزینه‌های سفر فرد دعوت شده توسط دعوت‌کننده پرداخت می‌شود باید این مطلب به طور کامل ذکر شود. یک کپی از دعوت نامه به کنسولگری اسپانیا فرستاده می‌شود و کپی دیگر در کنار مدارک شما در پرونده قرار داده می‌شود. برای دریافت ویزای اسپانیا نیاز است، حتما وقت سفارت اسپانیا را از قبل رزرو نمایید.

مدارک اداری لازم برای ویزای تجاری اسپانیا

چنانچه متقاضی ویزای تجاری اسپانیا در یکی از شرکت‌های ایرانی کار می‌کند و مالک شرکت نیست، لازم است حکم مأموریت شرکت را که شامل مشخصات شرکت و نوع مأموریت است همراه داشته باشد. همچنین در این حکم باید مشخص شود که فرد متقاضی چه سمتی در شرکت دارد و اختیارات وی در امور تجاری تا چه اندازه است.

دقت کنید که این مدرک باید روی سربرگ شرکت درج شده باشد و به هر دو زبان انگلیسی و اسپانیایی ترجمه شود. علاوه بر این در مدرک فوق، تاریخ استخدام متقاضی ویزای تجاری اسپانیا و میزان حقوق او و همچنین دلیل سفر باید به طور واضح نوشته شود.

زمان سفر مشخص شود، درخواست مهر شود و مشخصات کامل درخواست‌کننده نیز باید در آن درج شود. همچنین باید مشخص شود که آیا هزینه سفر بر عهده شرکت ایرانی است یا شرکت اسپانیایی.

در یک سفر تجاری لازم است که مدارک شرکت ایرانی و کارت بازرگانی نیز در دو نسخه کپی شده و همراه شما باشد. اصل و کپی لیست حق بیمه تأمین اجتماعی را نیز باید ضمیمه کنید.

در صورتی که پیش از این تبادلاتی میان دو شرکت صورت گرفته، مدارکی مانند حساب‌ها و قبض‌های دو طرف را نیز ضمیمه کنید.

 دریافت وقت سفارت برای ویزای تجاری اسپانیا

فرد متقاضی باید ده روز قبل از زمان سفر اقدام به دریافت وقت سفارت اسپانیا کند. برای این کار لازم است به سایت سفارت اسپانیا (Embassy of spain) مراجعه کنید. اطلاعات خود را وارد کنید. بعد از تکمیل اطلاعات یک ایمیل از طرف سفارت اسپانیا برای شما ارسال می‌شود که در آن مورد قبول بودن یا رد شدن اطلاعات شما را بیان می‌کند.

اگر اطلاعات شما به درستی وارد شده باشد و سیستم آن را قبول کند، زمان حضور شما در سفارت اسپانیا مشخص می‌شود. شما باید در وقت مشخص شده در محل سفارت حضور پیدا کنید. همچنین متقاضی باید شخصاً به سفارت مراجعه کند و فرد دیگری نمی‌تواند مدارک را تحویل دهد. بهتر است قبل از رفتن به سفارت یک بار دیگر مدارک خود را چک کنید تا از کامل بودن آن مطمئن گردید.

نحوه بررسی روابط کاری

زمانی که دو شرکت از دو کشور ایران و اسپانیا با هم رابطه کاری دارند، این رابطه باید واضح و شفاف باشد. در مدارکی که برای درخواست ویزای تجاری اسپانیا ارسال می‌کنید باید به طور کامل این رابطه تجاری مشخص شود و هدف از رابطه و نوع تخصص شما بیان گردد.

در زمان حضور در سفارت نیز در این زمینه از شما سؤال خواهد شد. بهتر است اطلاعات خود را واضح و شفاف بیان کنید تا در نحوه دریافت ویزا به مشکل برخورد نکنید. همچنین شرکت شما موظف است این تضمین را به سفارت اسپانیا بدهد که خسارت‌هایی که از طرف شما زده می‌شود را جبران کند.

 اقامت دائم با ویزای تجاری اسپانیا

داشتن ویزای تجاری اسپانیا به شما اجازه اقامت دائم در این کشور را نخواهد داد. برای دریافت اقامت دائم شما باید دست کم یک سال به طور مستمر در این کشور به کار بپردازید. چنانچه گردش مالی شما بدون اشکال و قابل قبول باشد، اقامت شما تمدید می‌شود و می‌توانید درخواست اقامت دائم در این کشور را داشته باشید؛ اما شرط اول کامل بودن مدارک و روال ثبت نام است.

تأثیر مصاحبه

از مسائل مهم در تایید یا رد ویزای تجاری اسپانیا ظاهر فرد متقاضی است. درخواست‌کننده باید ظاهر مناسبی داشته باشد. نیازی نیست که لباس‌های شیک و گران قیمت بپوشید، اما آراستگی بسیار مهم است. ظاهر خود را عجیب و غیر عادی نکنید. یک لباس رسمی ساده می‌تواند بسیار مناسب باشد. همینطور اضطراب و هیجان خود را کنترل کنید. پر حرفی نکنید و دقت کنید که حرف‌هایتان با مدارکی که ارائه می‌دهید هماهنگی داشته باشد.

تأثیر مصاحبه | سایت ویزا

از پرسیدن سؤالاتی مانند “ویزا چه زمان صادر می‌شود؟” یا “من چقدر برای دریافت ویزا شانس دارم؟” خودداری کنید. همچنین از زدن عطر یا اودکلن تند بپرهیزید. امیدواریم که سفر موفقی داشته باشید.


سوالات متداول ویزای تجاری اسپانیا

مدارک اداری لازم برای ویزای تجاری اسپانیا باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

آیا فقط با داشتن ویزای تجاری اسپانیا می‌توان اقامت این کشور را أخذ نمود؟

معمولا چند روز قبل از سفر باید اقدام به دریافت وقت سفارت اسپانیا برای أخذ ویزای تجاری اسپانیا کنیم؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

بلیط مادرید گردشگری یکی از صنایع مهم در دنیا محسوب می‌شود. نقاط مختلفی هستند که بسیاری از افراد تمایل دارند...

ویزای والنسیا (Valencia visa) یکی از مهمترین ملزومات سفرهای خارجی داشتن ویزای ورود به کشور مورد نظر می‌ باشد و...

تور بارسلونا برخی از مردم به منظور استفاده از اوقات فراغت و ایام تعطیل اقدام به خرید تورهای مسافرتی به...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر