ویزای ایران جهت افراد فیلیپینی

ویزای ایران جهت افراد فیلیپینی

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

ویزای ایران جهت افراد فیلیپینی

اخذ ویزای ایران مجوز ورود اتباعی است که تابعیت و ملیت ایرانی ندارند. مجوزی که اذن ورود و اقامت را برای اتباع خارجه صادر خواهد کرد. به منظور اخذ ویزای ایران هم چون تمامی کشور های دیگر در جهان، گام نخست مراجعه به سفارت رسمی ایران در کشور مبدأ است.

اطلاعاتی مهم و ضروری درباره اخذ ویزای ایران

برای اقامت و ورود اتباع کشور های بیگانه به خاک کشور ایران، ابتدا باید افراد مراحل لازم جهت اخذ ویزای ایران را به صورت کامل طی نمایند. مراحلی که نهایتاً منجر به اجازه ورود آن‌ها به ایران از سوی نماینده رسمی ایران در سفارت خانه های مجاز، خواهد شد.

اخذ ویزای ایران برای اتباع کشور هایی هم چون فیلیپین از قاعده اختصاصی و جداگانه ای پیروی نمی کند. از این رو اتباع این کشور نیز می توانند با طی نمودن مراحل لازم و ضروری جهت اخذ ویزای ایران، مقدمات ورود خود به خاک ایران را به سادگی فراهم نمایند.

ایران به عنوان یکی از کشور های برتر در جهان، سیاست های خاصی را در حوزه اخذ ویزای خود در نظر گرفته است. این سیاست‌ها در قبال تمامی شهروندان کشور های جهان، یکسان اعمال نمی‌شود و روابط سیاسی و اقتصادی نقش مهمی در اجرای سیاست های یاد شده خواهد داشت.

شهروندان برخی از کشورها از جمله، لبنان، سوریه، ترکیه و … می توانند برای ورود و اقامت در ایران مراحل ساده تری را دنبال نمایند. این در حالی است که صدور ویزا برای برخی از اتباع در کشور های دیگر از جمله آمریکا، پروسه ای سنگین را به دنبال خواهد داشت.

ویزای ایران جهت افراد فیلیپینی

ویزای ایران جهت افراد فیلیپینی

ماده ۹۷۹ قانون مدنی ایران در رابطه با ورود اتباع خارجی و اخذ ویزای ایران بیان می‌دارد که اتباع کشور های خارجی می توانند با توجه به دارا بودن شرایط لازم از جمله:

  • رسیدن به سن ۱۸ سال تمام قانونی
  • اقامت و زندگی متوالی یا متفاوت ۵ ساله در ایران
  • عدم فرار از خدمت سربازی در کشور متبوع
  • عدم اعمال جرم یا جنبه غیر سیاسی در کشور متبوع خویش

نسبت به اخذ ویزای ایران اقدام نمایند.

ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که گذرنامه و پاسپورت همواره در یک معنا  به کار می روند و ویزای ورود به یک کشور دارای معنای متفاوت از این دو واژه است. ویزای ایران هم چون مجوز ورودی است که بر اساس مقاصد و اهداف متقاضیان، دارای زمان بندی و شرایط متفاوتی است.

شرایط اخذ ویزا ورود و اقامت در ایران

ایران در نقش یکی از برترین قطب های تجاری و اقتصادی در جهان، هر ساله میزبان سیل عظیمی از مهاجرین و گردشگران می باشد. در این بین اخذ ویزای ایران به عنوان یکی از اولین گام های ورود به کشور ایران شناخته می شود که در ادامه به بررسی شرایط آن به صورت اجمالی خواهیم پرداخت.

تبعه تمامی کشورها می توانند در صورت دارا بودن گذرنامه های معتبر (گذرنامه هایی با حداقل ۶ ماه اعتبار)، جهت اخذ ویزای ایران اقدام نمایند. اجازه رسمی افرادی که به سن ۱۸ سال تمام نرسیده باشند برای ورود به ایران الزامی است. این نکته در خصوص افرادی که به این سن قانونی رسیده باشند، ضرورت نخواهد داشت.

مسافرین و علاقه مندان ورود به ایران در حکم میهمان این کشور می توانند در گام بعدی به بخش صدور روادید در سفارت خانه های ایران مراجعه نمایند. روند اخذ ویزای ایران در صورتی که توسط آژانس مسافرتی پیگیری شود، روند اقامتی کوتاه تری برای اتباع خارجه در ایران را به همراه خواهد داشت.

مدت زمان انتظار متقاضیان جهت اخذ ویزای ایران با توجه به نوع اقدام، متفاوت خواهد بود. در صورتی که درخواست صدور ویزای فوری ایران به سفارت خانه های یاد شده ارائه گردد، این مدت از ۷ الی ۱۰ روز به ۳ الی ۴ روز کاهش می یابد.

ویزای ایران جهت افراد فیلیپینی

ویزای ایران جهت افراد فیلیپینی

انواع ویزا (روادید) برای ورود به ایران

هدف اصلی از سفر به ایران، تعیین کننده نوع روادیدی است که برای اتباع کشور فیلیپین و سایر کشورها صادر خواهد شد. از این رو به منظور اخذ ویزا، ابتدا می بایست علت و یا دلایل ورود به ایران به عنوان کشور مقصد مشخص گردد. اخذ ویزای ایران مشخص کننده میزان اقامت و فعالیت های مجازی تبعه کشور خارجی است. به طور کلی می‌توان انواع روادید قانونی و مجاز برای ورود به ایران را در دسته بندی های ذیل قرار داد. از این رو انواع ویزای ایران، عبارت است از:

  • ویزای ورود
    این ویزا تنها برای ورود اتباع کشورهای خارجی صادر می گردد و مدت زمان محدودی را می توان با استفاده از این ویزا در ایران گذراند.
  • ویزای گردشگری
    ویزای توریستی و یا جهانگردی را در تعریفی ساده می توان مجوز ورود گردشگران به خاک ایران دانست.
  • ویزای زیارتی
    هدف از صدور این ویزا برای تبعه کشور های مسلمان و …، ورود به کشور ایران برای بازدید و زیارت از اماکن مقدسه است.
  • ویزای سیاسی
    ویزای سیاسی مجوزی برای ورود برخی از نمایندگی رسمی، قانونی و سردم داران سیاسی کشور های متقاضی ورود به ایران است.
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای حق کار
  • ویزای عبوری
  • ویزای مطبوعاتی، روزنامه نگاری و…
  • ویزای تجاری
  • ویزای ورود خانواده هایی که یکی از اعضای آن‌ها تابعیت ایرانی دارد.
  • ویزای فرودگاهی که برای عبور از ایران صادر می گردد.
  • ویزای درمان برای بیمارانی که قصد درمان در ایران را دارند.

سؤال احتمالی که شاید به ذهن برخی از افراد برسد این است که آیا برای ورود به یک کشور حتماً باید ویزا دریافت کرد؟ جواب این سؤال، جوابی قطعی نیست و نمی توان به طور قطع بیان کرد که برای ورود به یک کشور ویزا دریافت نمود. ولیکن اخذ ویزای ایران اولین گام به منظور کسب اجازه از مراجع قانونی برای ورود به خاک ایران است.

چرا که روابط کنسولی و سیاسی ایران با کشور های متعدد در جهان، به نحوی است که می توان شاهد تأثیر گذاری مستقیم روابط سیاسی بر مجوز ورود اتباع آن کشور ها به ایران بود. همانطور که اتباع کشور اسرائیل حق ورود به ایران را نخواهند داشت.

ویزای ایران جهت افراد فیلیپینی

ویزای ایران جهت افراد فیلیپینی

هزینه اخذ ویزای ایران

اخذ ویزا بر اساس شرایط یاد شده در ایران با تنوع بسیار زیادی همراه است. از این رو برای اخذ ویزای ایران، نمی توان به طور قطع هزینه و نرخی را به عنوان هزینه نهایی در نظر گرفت. از این رو برای مشخص شدن و دریافت اطلاعات قطعی در زمینه نرخ صدور روادید ایران، می‌توان با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمود تا از جزئی ترین موضوعات مورد نظر، مطلع شد.

تمدید روادید صادر شده در ایران

گاها به واسطه پیشامد های متعدد و غیر منتظره، مسافرین و اتباع خارجه مقیم در خاک ایران باید نسبت به تمدید روادید اقدام نمایند. اقامت اتباع خارجه کشور فیلیپین در خاک ایران بدون داشتن روادید معتبر و یا با داشتن روادید منقضی شده، جرم محسوب می شود. این قانون تنها مختص به ایران نیست و روابط سیاسی کشور های جهان به این قاعده معنایی وسیع بخشیده اند.

تمدید ویزای ایران در خاک ایران و در ادارات پلیس مرتبط با اشخاص و اتباع کشور های خارجی به صورت قانونی و رسمی انجام می پذیرد.

این در حالی است که نوع ویزا اخذ شده از قبیل توریستی، تجاری، تحصیلی و … ارتباط مستقیمی با مدارک لازم جهت تمدید ویزا خواهد داشت.

ویزای ایران جهت افراد فیلیپینی

ویزای ایران جهت افراد فیلیپینی

همه چیز درباره اخذ ویزای فرودگاهی در ایران

همانطور که درمطالب قبل جزئیات اخذ ویزای ایران مورد بررسی دقیق قرار گرفت، باید بدانیم که ویزای فرودگاهی یکی دیگر از روادید هایی است که برای متقاضیان ورود به کشور صادر می گردد. اتباع بیش از ۷۰ کشور جهان می توانند نسبت به اخذ ویزای فرودگاهی ایران اقدام نمایند که اتباع کشور فیلیپین نیز یکی از آن‌ها به شمار می‌آیند.

برای اخذ ویزای فرودگاهی ایران می‌توان از طریق کنسولگری فرودگاه های ایران اقدامات لازم را انجام داد. شرایط فراهم شده به منظور اخذ ویزای فرودگاهی ایجاب می نماید تا مسافرین و متقاضیان این نوع از روادید، اقدامات ابتدایی را پیش از سفر بررسی و پیگیری نمایند تا در کشور با هیچ گونه مشکلی رو به رو نشوند.

اخذ روادید ایران برای اتباع فیلیپین در تمامی موارد یاد شده بدون وجود مشکلات سیاسی و کنسولگری امکان پذیر خواهد بود.

آخرین نکات در رابطه با اخذ ویزای ایران

اخذ ویزای ایران و روادید جهت ورود به ایران در بازه‌های زمانی متعدد، به منظور اخذ مجوز قانونی و رسمی برای ورود به خاک ایران است. به این منظور اتباع فیلیپین و سایر کشور های متقاضی می توانند از دو روش برای رسیدن به مقصود مورد نظر خود استفاده نمایند.

روش نخست انجام مراحل کامل اخذ روادید به صورت انفرادی است. روشی که باید از تمام کم و کیف آن به صورت کامل مطلع شد و مسیرهای قانونی را یک به یک طی نمود.

روش دوم، انتخاب آژانس مسافرتی جهت پیگیری کامل تا رسیدن ویزای مورد نظر است.

سفر خوشی را برای شما آرزومندیم.

ویزای ایران جهت افراد فیلیپینی

ویزای ایران جهت افراد فیلیپینی

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

جهت اخذ ویزای ایران جهت اتباع خارجی با ما در تماس باشید.  ۰۲۱۸۸۸۵۱۰۸۰

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای ایران جهت افراد تایلندی در این مقاله می خواهیم راجع به مراحل اخذ ویزای ایران برای اتباع تایلندی و...

ویزای ایران جهت افراد سوئدی ویزای ایران جهت افراد سوئدی را می توان به دو طریق دریافت کرد. افراد سوئدی...

ویزای ایران جهت افراد اسپانیایی همان‌طور که می دانید ویزا، مدرک و حق عبور و مرور به دیگر کشورهای دنیا...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر