مهم ترین شهرهای اسپانیا، هر شهر اسپانیا متنوع و پویا بوده و سرعت و زندگی بی‌نظیر خاص خود، سنت‌ها و جشن‌های خاص خود را دارد. در این مطلب فهرستی از 15 شهر مهم ...

مهم ترین شهرهای اسپانیا

۹ آذر ۱۳۹۸

مهم ترین شهرهای اسپانیا، هر شهر اسپانیا متنوع و پویا بوده و سرعت و زندگی بی‌نظیر خاص خود، سنت‌ها و جشن‌های خاص خود را دارد. در این مطلب فهرستی از 15 شهر مهم …

آشنایی با مهم ترین شهرهای اسپانیا

مهم ترین شهرهای اسپانیا: اسپانیا یکی از قدیمی‌ترین کشورهای اروپایی است که در شبه‌جزیره زیبای Iberian واقع شده است. همچنین با حدود 46 میلیون نفر جمعیت، یکی از پرجمعیت‌ترین کشورها در اروپا است. این کشور توسط دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس احاطه شده است. فضای داخلی اسپانیا ترکیبی ناهموار از مناطق کوهستانی و کوه‌های بلند است. تقریباً 80٪ از مردم این کشور در مناطق شهری و 20٪ باقی مانده در مناطق روستایی اسپانیا زندگی می‌کنند.

اسپانیا مکانی روشن، پرجنب‌وجوش و هیجان‌انگیز برای گردشگری و بازدید است. قدم زدن در این کشور با سابقه تاریخی و فرهنگی فراوان مقصد مناسبی برای سفر و گردشگری است. هر شهر اسپانیا متنوع و پویا بوده و سرعت و زندگی بی‌نظیر خاص خود، سنت‌ها و جشن‌های خاص خود را دارد. در این مطلب فهرستی از 15 شهر مهم و برتر اسپانیا که باید از آن‌ها بازدید کنید را برایتان گردآوری کرده‌ایم.

مهم ترین شهرهای اسپانیا | سایت ویزا

مهم ترین شهرهای اسپانیا: مادرید (Madrid)

مادرید پایتخت اسپانیا و به مراتب بزرگ ‌ترین شهر این کشور است. مادرید دومین مرکز بزرگ صنعتی در کشور، مرکز دولت ملی و قطب حمل‌ونقل این کشور است. اکثر شرکت‌های بزرگ اسپانیا در مادرید مستقر هستند. همچنین تیم معروف فوتبال اروپا به نام رئال مادرید نیز در مادرید قرار دارد.

مادرید یکی از پرجمعیت ‌ترین شهرهای اروپا است. این شهر یک مقصد عالی برای تعطیلات و گردشگری است. مادرید معماری فوق‌العاده و درجه یکی دارد و باغ‌ها و پارک‌های کاملا مجلل موجود در آن نیز کاملا با این معماری مطابقت دارد.

برای دوستداران هنرهای زیبا، بازدید از مادرید یک امر ضروری است. خانه Prado که مربوط به قرن دوازدهم میلادی است و مملو از آثار دیدنی، در این شهر قرار دارد. چشمه‌ها و فواره‌ای آب فراوان، فضای سبز وسیع و پارک‌ها مکانی عالی برای فرار از مرکز شهر شلوغ مادرید است.

مهم ترین شهرهای اسپانیا: مادرید (Madrid) | سایت ویزا

مهم ترین شهرهای اسپانیا: بارسلونا (Barcelona)

بارسلونا که در منطقه کاتالونیا اسپانیا واقع شده است و دومین شهر بزرگ کشور اسپانیا است. ترکیب کاملی از فرهنگ و تاریخ را در یک کلان‌شهر مدرن جهان ارائه می‌دهد.

بارسلونا شهری روشن، رنگارنگ و به یاد ماندنی است. در هر کجایی از شهر که بچرخید مکان‌های دیدنی و تفریحی وجود دارند. زندگی شبانه در شهر بارسلونا خارق‌العاده است. کافه‌ها و کلوپ‌ها در سرتاسر خیابان‌ها قرار دارند و موسیقی تا ساعات اولیه صبح پخش می‌شود. بارسلونا همچنین در بین پربازدیدترین شهرهای جهان قرار دارد؛ و دارای موقعیتی به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر در کل سواحل مدیترانه است.

مهم ترین شهرهای اسپانیا: بارسلونا (Barcelona) | سایت ویزا

مهم ترین شهر های اسپانیا: سویا (Seville)

سویا سومین شهر بزرگ اسپانیا و پایتخت منطقه اندلس است. این شهر به‌عنوان خانه رقص کلاسیک فلامنکو شناخته می‌شود و به واسطه آن در جهان مشهور شده است.

اگر می‌خواهید این رقص سنتی را بیاموزید یا افرادی را که به صورت حرفه‌ای در حال اجرای این رقص هستند تماشا کنید، تنها کافی ست به محله Triana بروید و از تماشای این هنرغرق لذت شوید! از دیگر دیدنی‌ها و جاذبه‌های مهم دیگر در سویا می‌توان به مجموعه قلعه Alcázar و کلیسای جامع Gothic(سومین کلیسای جامع بزرگ دنیا) اشاره کرد. سویا به تنهایی سه مکان مختلف میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده است. همچنین عنوان گرم‌ترین منطقه شهری اروپا را در اختیار دارد.

مهم ترین شهر های اسپانیا: سویا (Seville) | سایت ویزا

مهم ترین شهرهای اسپانیا: بیلبائو (Bilbao)

بیلبائو در شمال مرکزی اسپانیا قرار دارد. برخی از معماری‌های سنتی اسپانیا را همراه با آسمان‌خراش‌های برجسته در مرکز شهر خود جای داده است. بیلبائو بیشتر به عنوان یک شهر صنعتی شناخته می‌شود، اما به دلیل این که زادگاه موزه گوگنهایم است، ازنظر هنری پیشرو بوده و برترین شهر هنری اسپانیا است. موزه گوگنهایم در سال 1997 توسط فرانک گری ساخته شده است. این موزه در ساختمان‌های تیتانیومی مدرن و بدون تیتانیوم دارای آثار معاصر است.

مهم ترین شهرهای اسپانیا: والنسیا (Valencia)

والنسیا پایتخت منطقه خودمختار والنسیا است. والنسیا مرکز اصلی اسپانیا است، هرچند به اندازه بارسلونا یا مادرید بزرگ نیست، اما در بندر El Grao که یکی از پرکاربردترین بندرهای جهان است، قرار دارد. ال گراو حدود 20٪ از صادرات کشورها را انجام می‌دهد و منبع اشتغال مهمی برای مردم شهر است.

این شهر فرودگاه بین‌المللی خود را دارد که به سایر مقصدهای اروپا پرواز می‌کند. والنسیا که خود در کنار ساحل واقع شده است دارای برخی سواحل زیبا است. در طول ماه‌های تابستان، این سواحل پر از گردشگر می‌شوند اما به دلیل هوای گرم و طولانی در ماه‌های پاییز، از والنسیا می‌توان در تمام طول سال لذت برد.

مهم ترین شهرهای اسپانیا: گرانادا(Granada)

گرانادا، این شهر به نسبت خلوت یکی از شگفتی‌های بزرگ جهان یعنی کاخ الحمرا را در خود جای داده است و در زیر کوه‌های سیرا نوادا واقع شده است. این کاخ مشهورترین بنای میراث تاریخی اسلامی با جاذبه‌های فرهنگی فراوان است که گرانادا را به یک مقصد محبوب در بین شهرهای توریستی اسپانیا تبدیل کرده است. اقامت در گرانادا را می‌توانید با گشت‌وگذار در ساحل و یا حتی یک سفر یک روزه به پیست اسکی ترکیب کنید.

مهم ترین شهرهای اسپانیا: سالامانکا (Salamanca)

شهر قدیمی سالامانکا در شمال غربی اسپانیا قرار دارد و در سال 1988 عنوان میراث جهانی یونسکو به آن اعطا شد؛ و به عنوان «شهر طلایی» اسپانیا شناخته می‌شود. این شهر دارای یک فرهنگ غنی تاریخی و هنری است. سالامانکا یکی از مهم‌ترین شهرهای دانشگاهی در اسپانیا است و 16٪ از بازار اسپانیا را برای آموزش زبان اسپانیایی تأمین می‌کند. برخی از جاذبه‌های اصلی آن میدان پلازا مایور، پل رومی و کلیسای جامع است که مناظر دیدنی و زیبایی از شهر ارائه می‌دهند.

مهم ترین شهرهای اسپانیا: سالامانکا (Salamanca) | سایت ویزا

مهم ترین شهرهای اسپانیا: تولدو (Toledo)

شهرهای بارسلونا و مادرید بزرگ و بسیار زیبا هستند و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند اما شهرهای کوچک‌تری مانند تولدو نیز ارزش دیدن دارند. این شهر باستانی در بالای تپه‌ای قرار گرفته که در قلب خود اسپانیا واقع شده است. تولدو شهری با گذشته‌ای غنی و متنوع است که چیزهای زیادی برای کشف دارد؛ و دارای بناها و مجسمه‌هایی ازجوامع عرب، یهودی و مسیحی و… است.

مکان‌های دیدنی در تولدو شامل Sol Gate و همچنین دروازه Moorish Bisagra است. تولدو در سال 1986 توسط یونسکو به دلیل میراث گسترده فرهنگی و هنری، جزء میراث جهانی اعلام شد.

تولدو به عنوان «شهر شاهنشاهی» شناخته می‌شود زیرا محل اصلی دربار چارلز پنجم، امپراتور مقدس روم در اسپانیا بود همچنین به عنوان شهر سه فرهنگ برای تأثیراتی که از جامعه فرهنگی مسیحیان، مسلمانان و یهودیان گرفته است شناخته می‌شود. تولدو در تولید اسلحه‌های تیغه‌ای که اکنون سوغات رایج این شهر هستند، سابقه‌ای طولانی دارد.

مهم ترین شهرهای اسپانیا: مالاگا (Malaga)

مالاگا مقصدی معروف برای گردشگران اروپایی است و در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین شهرها برای استراحت در اسپانیا تبدیل شده است. شهری مدرن، جذاب، پر از موزه‌ها و استراحتگاه هایی با چشم‌اندازهای دیدنی، هتل‌های مجلل و سواحل تمیز و زیبا.

بسیاری از گردشگران غالباً از معماری فوق‌العاده مالاگا و میراث غنی آن به خاطر مهمانی‌های ساحلی و ورزش‌های آبی غافل می‌شوند. در هر صورت با هر دلیلی که به مالاگا سفر کنید اطمینان داشته باشید که با لبخند و مهمان‌نوازی فوق‌العاده از شما استقبال می‌شود. مالاگا نیز مانند والنسیا دارای فرودگاهی بین‌المللی است که به طور منظم با بسیاری از خطوط هوایی و به بسیاری از مقصدهای اروپایی پرواز می‌کند.

مهم ترین شهرهای اسپانیا: مالاگا (Malaga) | سایت ویزا

مهم ترین شهرهای اسپانیا: کوردوبا (Córdoba)

کوردوبا در جنوب اسپانیا و در منطقه اندلس واقع شده است. کوردوبا بالاترین دمای تابستان در اسپانیا و اروپا را دارد. این شهر در دوران روم باستان شهر بسیار مهمی بوده و مرکز مهم اسلامی در دوران قرون وسطی بوده است.

کوردوبا بیشتر به خاطر مسجد چشمگیر La Mezquita مشهور است که در سال 784 میلادی ساخته شده است. این مسجد تاریخ جالبی دارد. در سال 1236 به کلیسای کاتولیک تبدیل شد و تحت تأثیرات دوره رنسانس در قرن 17 بازسازی شد.

کوردوبا دارای چندین موزه است از جمله: موزه باستان شناسی و مردم شناسی کوردوبا که هشت سالن دارد و شامل قطعاتی از اواسط تا اواخر دوره برنز، فرهنگ رومی، فرهنگ اسلامی و… است. موزه هنرهای زیبا که شامل آثار بسیاری از دوره رنسانس، قرون وسطای، سده‌های 18، 19 و 20، نقاشی‌ها و سایر آثار منحصربه‌فرد است.

مهم ترین شهرهای اسپانیا: جیرونا (Girona)

جیرونا که شهری قدیمی در کنار رودخانه اونیار است تنها ۱۰۰ کیلومتر با شهر بارسلونا فاصله دارد. این شهر توسط دیوارهای قرون‌وسطایی احاطه شده است.

معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری جیرونا دو کلیسا است: کلیسای Basilica of Sant Feliu و کلیسای جامع شهر.(Girona Cathedral) داخل کلیسای جامع موزه‌ای وجود دارد که می‌توانید آثار بسیار ارزشمند هنری و مذهبی را در آن ببینید. بسیاری از قسمت های سریال معروف گیم آف ترونز در این شهر فیلم برداری شده است.

مهم ترین شهرهای اسپانیا: جیرونا (Girona) | سایت ویزا

مهم ترین شهرهای اسپانیا: کوئنکا (Cuenca)

کوئنکا، شهری که در کوه‌های شرقی اسپانیا مستقر شده و توسط مورس تأسیس شده است. مرکز این شهر به دلیل وجود بناهای تاریخی فراوان به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو در این فهرست قرارگرفته است. بیشتر گردشگران از این منطقه تاریخی، بازدید می‌کنند. این بناهای تاریخی شامل خانه‌های بی نظیری است که در کنار یک خط الراس مرتفع ساخته شده و بر روی یک تنگه عمیق آویزان شده اند. این خانه‌ها سمبل نمادین شهر هستند.

مهم ترین شهرهای اسپانیا: کوئنکا (Cuenca) | سایت ویزا

مهم ترین شهرهای اسپانیا: آلیکانته (Alicante)

آلیکانته یک شهر بندری تاریخی است. شهری پر از خیابان‌های عالی برای پیاده‌روی، انواع بازارها، رستوران‌هایی با غذاهای خوشمزه و زندگی شبانه که سفری شگفت انگیز را برای مسافران و گردشگران خواهد ساخت.

از برجسته‌ترین ویژگی‌های این شهر قلعه سانتا باربارا است که برجسته‌ترین مکان برای بازدید در این شهر پر انرژی است. تفرجگاه Explanada de España که با درختان نخل پوشانده شده و با 6.5 میلیون کاشی مرمر آسفالت شده است یکی از زیباترین تفرجگاه‌های اسپانیا است. این تفرجگاه محل برگزاری کنسرت‌های موسیقی در فضای باز و مراسم سنتی است.

پارک ال پالمرال یکی از پارک‌های مورد علاقه شهروندان آلیکانته است. این پارک شامل مسیرهای پیاده‌روی، زمین‌بازی‌های کودکان، استخرها، میزهای پیک‌نیک و سالن مخصوص کنسرت است. این پارک در گذشته پناهگاهی برای دزدان دریایی بوده است و اکنون یک جاذبه توریستی زیبا است.

مهم ترین شهرهای اسپانیا: آلیکانته (Alicante) | سایت ویزا

مهم ترین شهرهای اسپانیا: پامپلونا (Pamplona)

پامپلونا در شمال شرقی اسپانیا قرار دارد.  دیوارهای باشکوه این شهر به دوران رومیان بازمی‌گردد. شهرت جهانی این شهر به علت فستیوال سن‌فرمین یا مراسم گاوبازی است که هرسال از تاریخ ۶ تا ۱۴ ژوئن برگزار می‌شود. در طول فستیوال سن‌فرمین، شهر پامپلونا از شهری آرام به شهری پرازدحام و پر از گردشگران که از نقاط مختلف جهان برای تماشای فستیوال آمده‌اند، تبدیل می‌شود.

مهم ترین شهرهای اسپانیا: پامپلونا (Pamplona) | سایت ویزا

مهم ترین شهرهای اسپانیا: سن سباستین (San Sebastian)

شهر ساحلی زیبای سن سباستین که در فاصله کمی از پامپونا قرار گرفته است. به دو علت از شهرهای دیگر متمایز است: یکی از آن‌ها ساحل فوق‌العاده La Concha با منظره‌ای از جزیره زیبای سانتا کلارا است؛ و دیگری، غذاهای موجود در سن سباستین است.

خانه برخی از بهترین سرآشپزهای کشور و همچنین اولین دانشگاه آشپزی در اسپانیا، در این شهر قرار دارد. با وجود کوچک بودن شهر، رویدادهایی مانند جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین ابعادی بین‌المللی به آن بخشیده است. سان سباستین به همراه شهر Wrocław لهستان در سال 2016 از کاندیداهای دریافت عنوان پایتخت فرهنگی اروپا بود.

آکواریوم سن سباستین یکی از معروف‌ترین‌ آکواریوم ها در اسپانیا و اروپا محسوب می‌شود و انواع جانوران دریایی از همه نوع و قسم در آن دیده می‌شود. یکی از زیباترین بخش‌های آکواریم، راهرویی شیشه‌ای است که از همه جهات امکان تماشای دنیای زیر دریاها را فراهم می‌کند.

مهم ترین شهرهای اسپانیا: سن سباستین (San Sebastian) | سایت ویزا

سوالات متداول مهم ترین شهر های اسپانیا

یکی از مهم ترین شهرهای اسپانیا که بزرگترین شهر اسپانیا هم هست، کدام شهر است؟

بارسلونا که از مهم ترین شهرهای اسپانیا است چه نقشی در این کشور دارد؟

شهر بیلبائو در کشور اسپانیا از چه جایگاهی برخوردار است؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

ویزای تحصیلی اسپانیا یکی از ویزاهایی که بسیاری از دانشجویان به دنبال آن هستند، ویزای تحصیلی اسپانیا می باشد. شما...

هتل های بارسلونا هتل های بارسلونا با هدف ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات و امکانات سعی بر آن...

هتل های سبیا اسپانیا: سبیا(سویا) یکی از دیدنی‌ترین شهرهای کشور اسپانیا می‌باشد که در سفر به اسپانیا پیشنهاد می‌کنیم از...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر