آب و هوای شهر بارسلونا

آب و هوای شهر بارسلونا اسپانیا در فصول مختلف سال چگونه است؟

۱۰ دی ۱۳۹۸

آب و هوای شهر بارسلونا اسپانیا، آن را به یکی از مکان‌هایی تبدیل کرده است که در هر زمان از سال می‌توانید به آن سفر کنید. با این حال، اگر به دنبال حمام آفتاب …

آب و هوای شهر بارسلونا اسپانیا، آن را به یکی از مکان‌هایی تبدیل کرده است که در هر زمان از سال می‌توانید به آن سفر کنید. با این حال، اگر به دنبال حمام آفتاب گرفتن در ساحل هستید، یا دوست ندارید هوای بارانی این شهر را تجربه کنید پس مطالعه این مطلب برای شما کاملاً مفید است. در این مقاله به بررسی آب و هوای شهر بارسلونا در تمام ماه‌های سال، درجه حرارت و میزان بارندگی و لباس‌هایی که هنگام سفر به این شهر باید همراه خود داشته باشید پرداخته‌ایم.

آب و هوای شهر بارسلونا اسپانیا در فصول مختلف سال چگونه است؟ | سایت ویزا

نوع آب و هوای شهر بارسلونا اسپانیا

آب و هوای شهر بارسلونا اسپانیا (نوع): شهر بارسلونا در کنار دریا واقع شده است و اقلیم مدیترانه‌ای دارد. در نتیجه فصل‌های پاییز، بهار و زمستان می‌تواند مرطوب باشد، گرچه دما نسبتاً معتدل است و تابستان‌ها گرم و خشک است. چندین روز در سال درجه حرارت بسیار سرد یا گرم است. هوای گرم در ماه‌های جولای و آگوست و هوای سرد در اواخر ماه‌های دسامبر تا ژانویه و فوریه متمرکز است.

نوع آب و هوای شهر بارسلونا اسپانیا | سایت ویزا

فصل بهار: ماه‌ های مارس، آوریل، مه

آب و هوای شهر بارسلونا اسپانیا (در فصل بهار): از ماه مارس تا ماه مه، شهر بارسلونا حداقل میزان بارندگی را دارد و ماه مارس از بهترین ماه‌های فصل بهار است. هوای بهاری بسیار متغیر است ممکن است در طی چند سال هوا نسبتاً بارانی باشد و یا به همان اندازه روزهای آفتابی متوالی را پشت سر بگذارد.

بارسلونا در زیر کوه های Pyrenees قرار دارد و وزش بادهای مکرر از کوهستان، به خصوص در ماه آوریل، باعث خنکی هوا می‌شود. ماه مه با داشتن هوای پاک و تازه و روزهای آفتابی گرم برای بسیاری از مردم، یکی از لذت بخش ترین ماه‌های بارسلونا است.

فصل بهار: ماه‌ های مارس، آوریل، مه | سایت ویزا

در فصل بهار بارسلونا چه لباس‌ هایی بپوشیم؟

آب و هوای شهر بارسلونا اسپانیا (پوشش درفصل بهار): اگر در فصل بهار به این شهر سفر می‌کنید باید لباس‌های خود را با هوای بسیار متغیر آن تطبیق بدهید؛ و بهتر است حداقل یک بارانی گرم همراه خود داشته باشید. در ماه مارس، کت زمستانی سبک و نازک و چتر را فراموش نکنید!

به طور کلی لباس‌هایی بپوشید که با تغییر درجه حرارت بین شب و روز، بتوانید به راحتی آن‌ها را تعویض کنید. اگر هوا بارانی نباشد، کفش‌های مخصوص پیاده روی یا کفش ورزشی مناسب است، اما اگر باد و باران شدید بوزد به یک جفت چکمه خوب نیاز دارید. با این وجود همان‌طور که گفتیم در ماه مه به خصوص اواخر ماه هوا گرم است و می‌توانید در ساحل Barceloneta با بیکینی آفتاب بگیرید.

در فصل بهار بارسلونا چه لباس‌ هایی بپوشیم؟ | سایت ویزا

دمای هوا و میزان بارش در فصل بهار

  • ماه مارس: دما 9 تا 16 درجه سانتی‌گراد یا 48 تا 60 درجه فارنهایت و بارندگی 48 میلی‌متر
  • ماه آوریل: دما 11 تا 18 درجه سانتی‌گراد یا 51 تا 64 درجه فارنهایت و بارندگی 43 میلی‌متر
  • ماه مه: دما 14 تا 21 درجه سانتی‌گراد یا 57 تا 69 درجه فارنهایت و بارندگی 54 میلی‌متر

فصل تابستان: ماه‌ های ژوئن، جولای، آگوست

آب و هوای شهر بارسلونا اسپانیا (در فصل تابستان): بسیاری از افراد برای استفاده و لذت بردن از سواحل به بارسلونا سفر می کنند که البته فصل تابستان برای این منظور بسیار مناسب است اما باید این هشدار را به شما بدهیم که ماه های جولای و مخصوصاً اگوست به شدت گرم هستند.

شهر از ساعات 1 تا 5 بعد از ظهر همچون یک اجاق گاز گرم است و افراد محلی شاغل  ترجیح می دهند بعد از ظهرهای گرم را در خانه بمانند. اگر شما هم از گرما فراری هستید پس بهتر است از سفر به بارسلونا در ماه های جولای و آگوست پرهیز کنید و در عوض برای لذت بردن از سواحل و هوای دلپذیر ماه ژوئن را برای سفر انتخاب کنید.

فصل تابستان: ماه‌ های ژوئن، جولای، آگوست | سایت ویزا

در فصل تابستان بارسلونا چه لباس‌ هایی بپوشیم؟

آب و هوای شهر بارسلونا اسپانیا (پوشش در فصل تابستان): در ماه‌های جولای و آگوست، لباس‌های تابستانی سبک و خنک بهترین گزینه هستند. پیراهن، شلوارک صندل، لباس‌های پنبه‌ای حداکثر راحتی را برای شما فراهم می‌کنند. شب‌ها بادهای خنکی می‌وزد، بنابراین ایده خوبی است که یک ژاکت سبک همراه خود داشته باشید.

از طرف دیگر در ماه ژوئن، شب‌ها و روزهای گرم‌تری را تجربه می‌کنید. در ماه ژوئن باید لباس‌های تابستانی همچون کفش‌های باز و یا شلوار جین و پیراهن بلند آستین‌دار برای شب استفاده کنید.  همچنین در اوایل ماه ژوئن و درست در اواخر ماه اگوست نیز ممکن است باران ببارد، بنابراین چتر همراه خود داشته باشید.

در فصل تابستان بارسلونا چه لباس‌ هایی بپوشیم؟ | سایت ویزا

دمای هوا و میزان بارش در فصل تابستان

  • ماه ژوئن: دما 18 تا 25 درجه سانتی‌گراد یا 64 تا 77 درجه فارنهایت، میزان بارندگی 37 میلی‌متر
  • ماه جولای: دما 21 تا 28 درجه سانتی‌گراد یا 69 تا 82 درجه فارنهایت، میزان بارندگی 27 میلی‌متر
  • ماه اگوست: دما 21 تا 28 درجه سانتی‌گراد یا 69 تا 82 درجه فارنهایت، میزان بارندگی 49 میلی‌متر

فصل پاییز: ماه‌ های سپتامبر، اکتبر، نوامبر

آب و هوای شهر بارسلونا اسپانیا (در فصل پاییز): از ماه سپتامبر تا ماه نوامبر احتمال بارش باران در شهر بارسلونا بسیار زیاد است. اگرچه در فصل بهار نیز بارندگی وجود دارد، اما در پاییز و زمستان میزان بارندگی در بالاترین حد خود قرار دارد.

در ماه سپتامبر که هوا هنوز هم گرم است، رعد و برق وجود دارد. درجه حرارت به تدریج کاهش می‌یابد و با این که ماه سپتامبر گرمایی مشابه اوایل تابستان دارد، اما ماه اکتبر بیشتر شبیه فصل پاییز است و ماه نوامبر از سردی زمستان خبر می‌دهد.

فصل پاییز: ماه‌ های سپتامبر، اکتبر، نوامبر | سایت ویزا

در فصل پاییز بارسلونا چه لباس‌ هایی بپوشیم؟

آب و هوای شهر بارسلونا اسپانیا (پوشش در فصل پاییز): لباس های فصل پاییز باید دقیقاً همانند لباس های فصل بهار باشد یعنی در این فصل نیز لباس هایی مورد نیاز است که بتوان به راحتی آن ها را تعویض کرد و با هوای متغیر شهر منطبق شد و باید تعادل مناسبی بین لباس های روز سبک تر و لایه های گرمتر صبح و عصر وجود داشته باشد. هچنین به علت بارندگی در این فصل به انواع لباس ها و کفش های مقاوم در باران تأکید می شود.

در فصل پاییز بارسلونا چه لباس‌ هایی بپوشیم؟ | سایت ویزا

دمای هوا و میزان بارش در فصل پاییز

  • ماه سپتامبر: دما 19 تا 25 درجه سانتی‌گراد یا 19 تا 77 درجه فارنهایت، میزان بارندگی 76 میلی‌متر
  • ماه اکتبر: دما 15 تا 21 درجه سانتی‌گراد یا 59 تا 69 درجه فارنهایت، میزان بارندگی 86 میلی‌متر
  • ماه نوامبر: دما 11 تا 16 درجه سانتی‌گراد یا 51 تا 60 درجه فارنهایت، میزان بارندگی 52 میلی‌متر

فصل زمستان: ماه های دسامبر، ژانویه، فوریه

آب و هوای شهر بارسلونا اسپانیا (در فصل زمستان): اگر ساحل اولویت اول شما برای سفر به بارسلونا نیست باید بدانید که بارسلونا در فصل زمستان عالی است. روزها غالباً آفتابی اما سرد است. به یاد داشته باشید که بارسلونا در کنار دریا است و رطوبت هوا باعث سرمای بیشتر می‌شود. گاه به گاه بارش باران نیز وجود دارد.

فصل زمستان: ماه های دسامبر، ژانویه، فوریه | سایت ویزا

در فصل زمستان بارسلونا چه لباس‌ هایی بپوشیم؟

آب و هوای شهر بارسلونا اسپانیا (پوشش در فصل زمستان): اگرچه ممکن است مردم کشورهای شمالی که هوای سردتری را تجربه می کنند دمای زمستان بارسلونا را بسیار معتدل بدانند اما هوای سردی که از دریا می وزد باعث خنکی بیشتر هوا می شود.

همراه داشتن کت زمستانی و کفش ها و چکمه های گرم بسیار ضروری است؛ اما اگر خوش شانس باشید و یک روز واقعاً آفتابی را تجربه کنید، یک ژاکت زمستانی سبک تر هم کافی است. در روزهای واقعاً سرد بارسلونا که آسمان خاکستری است و باد سختی از دریا می وزد، به یک کت پشمی خوب، روسری گرم و حتی یک جفت دستکش یا کلاه احتیاج پیدا خواهید کرد.

از آنجا که دمای داخل خانه ها و هتل ها نیز ممکن است مشابه هوای خارج باشد، لباس خواب گرم و از همه مهم تر، دمپایی یا جوراب ضخیم برای کفه‌ای سنگی سرد که در اسپانیا معمولی است، حتماً لازم است.

در فصل زمستان بارسلونا چه لباس‌ هایی بپوشیم؟ | سایت ویزا

دمای هوا و میزان بارش در فصل زمستان

  • ماه دسامبر: دما 8 تا 13 درجه سانتی‌گراد یا 46 تا 55 درجه فارنهایت، میزان بارندگی 45 میلی‌متر
  • ماه ژانویه: دما 6 تا 13 درجه سانتی‌گراد یا 42 تا 55 درجه فارنهایت، میزان بارندگی 31 میلی‌متر
  • ماه فوریه: دما 7 تا 14 درجه سانتی‌گراد یا 44 تا 57 درجه فارنهایت، میزان بارندگی 39 میلی‌متر

سوالات متداول آب و هوای شهر بارسلونا اسپانیا

آب و هوای شهر بارسلونا اسپانیا چگونه است؟

آب و هوای شهر بارسلونا اسپانیا در فصل پاییز چگونه است؟

چه زمانی آب و هوای شهر بارسلونا اسپانیا گرم است؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

درباره اسپانیا درباره اسپانیا: کشور اسپانیا کشوری مستقل است که عضو اتحادیه اروپا بوده و در شبه جزیره ایبری در...

هتل های بارسلونا هتل های بارسلونا با هدف ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات و امکانات سعی بر آن...

وقت سفارت اسپانیا شاید شما نیز از جمله افرادی باشید که قصد مهاجرت و یا اخذ ویزا برای کشور اسپانیا...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر