آب و هوای جزایر قناری

آب و هوای جزایر قناری در فصول مختلف سال چگونه است؟

۱۰ دی ۱۳۹۸

آب و هوای جزایر قناری، آیا می خواهید تعطیلات را در جزایر قناری بگذرانید اما نمی توانید بهترین زمان برای سفر به این جزایر را انتخاب کنید؟ آیا شما در حال بستن …

راهنمای کامل آب و هوای جزایر قناری

دمای هوا در فصول سال

آب و هوای جزایر قناری: آیا می خواهید تعطیلات را در جزایر قناری بگذرانید اما نمی توانید بهترین زمان برای سفر به این جزایر را انتخاب کنید؟ آیا شما در حال بستن چمدان خود هستید و نمی دانید آب و هوای جزایر قناری چگونه است؟ در مقاله زیر ما سعی خواهیم کرد تمام اطلاعات مورد نیاز را به شما ارائه بدهیم؛ و به شما این نوید را بدهیم که در مجمع الجزایر قناری آب و هوا در تمام طول سال خوشایند است! و به جزایر لقب «بهار جاودان» داده شده است.

آب و هوای جزایر قناری در فصول مختلف سال چگونه است؟ | سایت ویزا

دمای هوا در جزایر قناری

آب و هوای جزایر قناری: در امتداد سواحل، دمای متوسط روزانه از 18 درجه سانتی‌گراد (64 درجه فارنهایت) در ژانویه و فوریه تا 24 درجه سانتی‌گراد (75 درجه فارنهایت) در ماه های جولای، اوت و سپتامبر متغیر است.  جدول زیر میانگین دمای هوا در فرودگاه Gran Canaria را نشان می دهد که اطلاعات خوبی از تمام آب و هوای سواحل جزایر قناری به ما می دهد.

MonthJanFebMarAprMayJunJulAugSepOctNovDec
(Min (°C151516161719212221201816
(Max (°C212122232425272827262422
(Min (°F595961616366707270686461
(Max (°F707072737577818281797572

دمای هوا در فصول سال

آب و هوای جزایر قناری: در زمستان، دمای هوا در مناطق پست تر تقریباً هیچ‌گاه از 10 درجه سانتی‌گراد (50 درجه فارنهایت) پایین تر نمی آید. از سوی دیگر، اوج گرمای تابستان در غربی ترین جزیره یعنی ال هیررو، 37/38 درجه سانتی‌گراد (99/100 درجه فارنهایت)، در لا پالما حدود 33/34 درجه سانتی‌گراد (91/93 درجه فارنهایت)؛ و در جزایر دیگر 40 درجه سانتی‌گراد (104 درجه فارنهایت) است.

این مقادیر در دوره های کوتاهی که وزش باد شدید و خشک از کویر Sahara می وزد حاصل می شود. در این شرایط گرمای شدیدی به نام Calima که معمولاً در ماه های جولای و اوت شایع تر است و در شرقی ترین جزایر، هوا را پر از گرد و غبار و ماسه می کند حاکم است. در این دوره ها گردش و پیاده روی توصیه نمی شود زیرا در مناطقی که در ارتفاعی بالاتر از سطح دریا واقع شده اند این گرما حتی بیشتر از ساحل است.

جدا از گرمای شدید Calima و برخی از دوره های بارانی و همراه با باد در اواخر پاییز و زمستان که اوقات آب و هوایی ناخوشایندی هستند بقیه ایام سال در جزایر آب و هوای لذت بخشی حاکم است.

دمای هوا در فصول سال

خرده مناطق آب و هوایی در جزایر قناری

آب و هوای جزایر قناری: اگرچه به طور کلی مجموعه جزایر قناری از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار هستند با این حال همه جزایر از نظر آب و هوایی با یکدیگر برابر نیستند. در جزایر تنریف و ال هیررو که در فضای داخلی خود دارای کوه هستند، بسته به قرار گرفتن در معرض شیب و ارتفاع، خرده مناطق آب و هوایی شکل گرفته است. در حقیقت، دامنه های شمالی سرد، خنک و ابری هستند، اما دامنه های جنوبی، خشک و آفتابی است.

به عنوان مثال، در لا لاگونا که در سمت شمال جزیره تنریف قرار دارد و 600 متر (2000 فوت) بالاتر از سطح دریا است، میانگین دما از 13 درجه سانتی‌گراد (55 درجه فارنهایت) در ماه ژانویه تا 21 درجه سانتی‌گراد (70 درجه فارنهایت) در ماه اوت است؛ بنابراین به طور قطع لا لاگونا سردتر از سانتا کروز، بزرگ‌ترین شهر تنریف است.

خرده مناطق آب و هوایی در جزایر قناری

در ارتفاعات تاید، میانگین روزانه دما از 4.5 درجه سانتی‌گراد (39.5 درجه فارنهایت) در ژانویه تا 18.5 درجه سانتی‌گراد (65 درجه فارنهایت) در ماه جولای متغیر است.، با وجود این، آتش‌فشان تاید که بلندترین قله اسپانیا است و 3،700 متر (12،100 فوت) ارتفاع دارد. قسمت بالای آن در طول زمستان پوشیده از برف است.

جزایر شرقی همچون Lanzarote و Fuerteventura که تنها تپه هایی در فضای داخلی خود دارند و بادگیر هستند، بهشت گردشگری محسوب می شوند و علاوه بر دریا و سواحل، شهرها و مکان های جالبی برای بازدید دارند در حالی که بسیاری از گردشگران از آن‌ها غافل می شوند.

وزش باد در جزایر قناری

آب و هوای جزایر قناری: بادهای شمال شرقی که در آب و هوای نیمه گرمسیری رایج است، از یک الگوی روزانه شبیه به نسیم دریا پیروی می کنند و در گرم ترین ساعات و به خصوص بعد از ظهر ها با سرعت 50 کیلومتر در ساعت (30 مایل در ساعت) می وزند. این شرایط آب و هوایی، حمام آفتاب گرفتن و انجام سایر فعالیت ها در فضای باز را دلپذیر می کند، اما باید به خاطر داشته باشید که پرتوهای خورشید گرمسیری بسیار قوی هستند، بنابراین از اواخر ماه مه تا اواخر ماه جولای خطر آفتاب سوختگی وجود دارد.

وزش باد در جزایر قناری

بارندگی در جزایر قناری

آب و هوای جزایر قناری: الگوی بارندگی در جزایر قناری به طور معمول مدیترانه‌ای است، حداکثر بارندگی در زمستان (بیشتر در ماه نوامبر در بسیاری از مناطق) و حداقل بارندگی در تابستان است و در گرم ترین ماه ها تقریباً باران وجود ندارد.

با این حال، مقدار و دفعات بارندگی بسته به قرار گرفتن در معرض شیب و همچنین از نظر ارتفاع بسیار متفاوت است؛ بنابراین، مناطق نیمه بیابانی که دامنه هایی به سمت جنوب و غرب دارند و تقریباً همه مناطق دشت و ساحل، میانگین بارندگی آن ها از 250 میلی متر (10 اینچ) در سال تجاوز نمی کند و منظره شان خشک است؛ اما مناطقی که در دامنه های شرقی و شمالی با ارتفاع بین 1000 تا 1800 متر (3300 و 5 هزار و 900 فوت) قرار دارند دارای بارندگی متوسط هستند.

در جدول زیر میانگین بارندگی Las Palmas de Gran Canaria، در ساحل گزارش شده است که همان‌طور که می بینید، بارندگی بسیار کم است.

MonthJanFebMarAprMayJunJulAugSepOctNovDecYear
(Prec.(mm252510610009152030146
(Prec.(in110.40.200000.40.60.81.25.7
Days33210000124422
بارندگی در جزایر قناری

میزان تابش آفتاب در جزایر قناری

آب و هوای جزایر قناری: در جزایر قناری میزان آفتاب در طول سال بسیار مناسب است، اما علاوه بر سیستم های کم فشاری که می تواند جزایر را در ماه های اکتبر تا مارس تحت تأثیر قرار دهند، در تابستان، بانک های ابری در اقیانوس اطلس تشکیل شده و به جزایر می رسند. در سواحل شمالی و به ویژه در دامنه های کوهستانی که در معرض شمال قرار دارند، مه تشکیل می شود؛ بنابراین سواحل جنوبی آفتابی ترین مناطق هستند. در جدول زیر میانگین ساعت‌های آفتاب روزانه در فرودگاه Tenerife South گزارش شده است.

MonthJanFebMarAprMayJunJulAugSepOctNovDec
Hours6777891097766
میزان تابش آفتاب در جزایر قناری

دمای آب دریا در جزایر قناری

آب و هوای جزایر قناری: با توجه به آنچه که ذکر شد و جریان سردی که آب و هوا را ملایم می کند، دریا در جزایر قناری گرم نیست. در جزایر مرکزی (Tenerife, Gran Canaria) دمای دریا از 19 درجه سانتی‌گراد (66 درجه فارنهایت) بین زمستان و اوایل بهار تا 23 درجه سانتی‌گراد (73 درجه فارنهایت) بین ماه های اوت و اکتبر متغیر است، به همین دلیل بهترین زمان برای شنا کردن است. با این حال، با کمی شجاعت، می توان حتی در زمستان نیز شنا کرد.

در جزایر غربی (La Palma, El Hierro)، حتی اگر باد Saharan به ندرت می وزد، دریا کمی گرم‌تر است زیرا جریان سرد در نزدیکی سواحل مراکش، یعنی در شرق جریان می یابد. به همین دلیل، در شرقی ترین جزایر (Lanzarote و Fuerteventura) دریا کمی خنک تر است (حدود یک درجه سانتی‌گراد کمتر از Tenerife). در جدول زیر میانگین دمای دریا در Tenerife گزارش شده است.

MonthJanFebMarAprMayJunJulAugSepOctNovDec
(Temp (°C191919192021222323232220
(Temp (°F666666666870727373737268
دمای آب دریا در جزایر قناری

بهترین زمان برای سفر به جزایر قناری

آب و هوای جزایر قناری: شما می توانید در طول سال از جزایر قناری دیدن کنید، زیرا آب و هوا بسیار معتدل است. با این حال، در اواخر پاییز و زمستان دمای هوا مانند بهار است و برخی از روزها ابری همراه با کمی باد و باران است. از ماه مه تا اواسط ماه اکتبر برای تعطیلات ساحلی ترجیح داده می شود، اگرچه هنوز در ماه مه دریا خنک است و به تدریج در ماه های بعدی گرم می شود.

بهترین زمان برای سفر به جزایر قناری

در سفر به جزایر قناری چه لباس هایی بپوشیم؟

لباس های مناسب برای زمستان

در زمستان، لباس های سبک برای روز، ژاکت و سویشرت برای عصر و احتمالاً یک کت بارانی یا چتر تهیه کنید. برای صعود از کوه ها به ویژه کوه تاید، ژاکت، کلاه، دستکش و کفش پیاده روی همراه داشته باشید.

لباس های مناسب برای زمستان

لباس های مناسب برای تابستان

در تابستان، لباس های تابستانی، همچنین سویشرت و ژاکت سبک برای عصر و بعد از ظهر های بادی و کفش راحت برای پیاده روی همراه داشته باشید. برای جزایر Lanzarote و Fuerteventura، همراه داشتن یک روسری برای وزش باد و شن و گرد و غبار بیابانی ناشی از باد توصیه می شود. برای صعود از کوه ها و به ویژه کوه تاید، کفش های پیاده روی، سویشرت و ژاکت برای ارتفاعات بالاتر توصیه می شود.

لباس های مناسب برای تابستان

سوالات متداول آب و هوای جزایر قناری

آب و هوای سواحل جزایر قناری چگونه است؟

آب و هوای جزایر قناری در فصل پاییز و زمستان چگونه است؟

آب و هوای جزایر قناری در فصل تابستان چگونه است؟

آب و هوای جزایر قناری در فصل زمستان چگونه است؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

اقامت اسپانیا کشور اسپانیا، با برخورداری از شرایط مناسب اقتصادی، رفاهی، تحصیلی و سرمایه گذاری، یکی از کشور های پر...

هتل های مادرید اسپانیا کشور بسیار زیبایی است که به دلیل وجود بهترین و لوکس ترین هتل های مادرید سالانه...

روادید تنریف: کشور اسپانیا همواره به عنوان یکی از کشورهایی محسوب می‌شود که بسیاری از افراد برای بازدید از آن...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر