ویزای تجاری آلمان، در این مقاله می خواهیم انواع ویزا را معرفی و در رابطه با ویزای تجاری آلمان صحبت کنیم و راه های اخذ ویزا و مدارک لازم برای ویزای تجاری ...

ویزای تجاری آلمان | انواع – مدارک لازم – کاربرد

۴ تیر ۱۳۹۷

ویزای تجاری آلمان، در این مقاله می خواهیم انواع ویزا را معرفی و در رابطه با ویزای تجاری آلمان صحبت کنیم و راه های اخذ ویزا و مدارک لازم برای ویزای تجاری …

راهنمای کامل ویزای تجاری آلمان

در این مقاله می خواهیم انواع ویزا را معرفی و در رابطه با ویزای تجاری آلمان صحبت کنیم و راه های اخذ ویزا و مدارک لازم برای ویزای تجاری آلمان را بررسی کنیم. تا راهنمایی باشد برای عزیزانی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را به هر دلیل به خصوص در زمینه تجاری دارند.

ویزای تجاری آلمان | انواع - مدارک لازم - کاربرد | سایت ویزا

ویزای تجاری شنگن آلمان

برخی از کشورهای اروپایی قراردادی به نام شنگن بستند که ساکنان آنها به راحتی و بدون ویزا و آزاد بتوانند به این کشورها رفت و آمد داشته باشند. ۲۸ کشور عضو شنگن می باشند که آلمان اصلی ترین آنها است. بنابراین کسانی که ساکن کشورهایی هستند که در محدوده شنگن نمی باشد برای ورود به این محدوده نیاز به دریافت ویزای شنگن با توجه به هدف سفر خود دارند.

کشور آلمان به دلیل موقعیت جغرافیایی و اقتصادی و صنعتی خود موردتوجه بسیاری از تجار جهان بخصوص تجار ایرانی قرارگرفته است. تاجران برای ورود به آلمان باید به دنبال ویزای تجاری و از نوع بلندمدت آن باشند تا بتوانند به تعداد دفعات مختلف و هم مدت زمان طولانی تری به این کشور رفت و آمد داشته باشند.

انواع ویزای تجاری آلمان

با توجه به قدرت آلمان در زمینه های صنعنی و اقتصادی، اخذ ویزای تجاری این کشور کمی پیچیده تر و دارای شرایط خاصی است که باید با دقت بررسی شود. برای تأیید فرد متقاضی ویزای تجاری در آلمان، تیم هایی متشکل از افراد مختلف تشکیل می شود و مسئولیت مصاحبه با فرد و بررسی شرایط و هدف و صحت مدارک او را بر عهده دارند. ورود به آلمان و اخذ ویزای تجاری این کشور در سه مورد بررسی می گردد.

اولین مورد اینکه بررسی شود فرد با چه هدف کاری به آلمان می رود و چگونگی تحقق اهدافش نیز دقیق باید مشخص گردد. دومین مورد برای اخذ ویزای تجاری آلمان حساب مالی شما است که دقیق بررسی می شود چون کار شما تجاری و بازرگانی است استطاعت مالی شما بررسی می شود. و سومین مورد هم زمانی بررسی می شود که فردی می خواهد برای شرکتی در آلمان کار کند که در این مورد نامه نگاری های لازم باید بین دو کشور مبدأ و کشور آلمان صورت گیرد و روند کاملاً به‌صورت قانونی طی شود.

انواع ویزای تجاری آلمان | سایت ویزا

مدارک لازم برای اخذ ویزای تجاری آلمان

مدارک موردنیاز برای درخواست ویزای تجاری آلمان شامل موارد زیر است:

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی معتبر
  • اصل گذرنامه با اعتبار بیش از ۶ ماه و کپی صفحات یک تا پنج آن و همین‌طور صفحاتی که قبلاً مهر ویزا خورده اند.
  • یک عکس ۳ در ۴ ترجیحاً جدید با پس زمینه سفید
  • فرم تکمیل شده ویزای آلمان و امضای آن
  • فرم تکمیل شده به همراه امضای پرسشنامه امنیتی
  • دعوت نامه تجاری و تأیید امضای دعوت کننده
  • اصل و کپی مدارک تجاری موردنیاز (مربوط به روابط بین شرکت ایرانی و آلمانی، روزنامه رسمی، پروانه تأسیس و … )
  • اصل و کپی اسناد مالکیت ( مربوط به زمین یا شرکت )
  • اصل و کپی بیمه درمانی مسافرتی
  • صورت حساب های بانکی ۳ ماه اخیر با تأییدیه بانک

کاربرد ویزای تجاری آلمان

بنابراین در می یابیم که ویزا در اصل سندی است که ضمیمه گذرنامه شما می شود و محدوده سفرتان، هدف شما از سفر به آن کشور و اجازه کار، مدت زمان اقامت شما و آخرین تاریخی که اجازه رفتن به کشور مورد نظرتان را دارید و همچنین تعداد دفعاتی که به آن کشور سفر کرده اید را نشان می دهد.

توجه داشته باشید که اخذ ویزا به معنی ورود صددرصدی برای رفتن به هر کشوری نیست و مأموران در مرزها به دلایل گوناگونی می توانند مانع ورود شما به کشورشان شوند. بااین‌حال بعد از گذرنامه یا همان پاسپورت، ویزا یا همان روادید مهم‌ترین مدرک مسافرت شما برای کشور خارجی محسوب می شود.

اخذ ویزا در چندساله اخیر راه های پیچیده تر و مشکلات خاص خودش را دارد. به دلیل شرایط حکومتی و سیاسی حاکم بر کشورها و قوانین خاص هر کشور برای پذیرش تابعیت، اقامت و حتی گردشگری کمی دشوارتر از گذشته شده است که برخی شرکت ها و آژانس های مسافرتی هستند که این روند را آسان تر می کنند و از طرف شما برای اخذ ویزای آلمان اقدام می کنند. در ادامه مقاله روند اخذ ویزای تجاری آلمان را برای هم‌وطنان عزیز که قصد سفر به این کشور جذاب را دارند بررسی می کنیم.

البته این را هم یادآور می شویم که ورود به برخی از کشورها چون ترکیه، مالزی، اکوادور، تونس، ونزوئلا، نیکاراگوئه، جزایر کوک، دومینیک،  نیووی، سنت کیتس و نویس و کوزوو برای دارندگان پاسپورت ایرانی نیاز به ویزا ندارد ولی برای ورود به سایر کشورها نیاز به داشتن ویزا و درواقع کسب اجازه از کشور موردنظر می باشد.

تفاوت ویزا با پاسپورت

ویزا مجوز ورود به کشور دیگر است.تا اینجا فهمیدیم که ویزا در اصل سندی است که نشان دهنده صدور اجازه ورود به یک کشور خارجی توسط کشور مقصد است و مدت زمان محدود و تعیین شده ای دارد. ولی پاسپورت یا همان گذرنامه مدرک معتبری است که توسط کشور مبدأ یعنی کشوری که در آن زندگی می‌کنید صادر می گردد درواقع به نوعی شناسنامه شما برای سفر است و مدت اعتبار آن معمولا ۵ سال می باشد و برای سفر به همه کشورها به همراه داشتن پاسپورت الزامی است در حالی که ویزا بستگی به کشور مقصد دارد.

همچنین داشتن پاسپورت امنیت و حقوق شما در کشور خارجی را تضمین می‌کند. مسافران خارجی برای برگشت به کشور خود نیز باید پاسپورت داشته باشند ولی داشتن ویزا در برگشت لزومی ندارد. ویزا یک برگه سند مانند یا مهری است که به پاسپورت ضمیمه می شود. پس بدون پاسپورت ویزا هیچ معنایی ندارد. به زبان ساده پاسپورت مجوز خروج از کشور و یا بازگشت به آن است. جهت اخذ ویزای آلمان از چندین ماه قبل سفرتان باید وقت سفارت آلمان را رزرو نمایید.

ویزای آلمان

شما برای سفر و مهاجرت به کشورهای خارجی نیاز به اجازه کشور مربوطه دارید. ویزا با نام فارسی روادید همان سند یا مدرکی است که نشان می دهد درخواست شما برای اجازه ورود به کشور مورد نظر تأیید شده است. حال این سفر می تواند برای تفریح، کار تجاری، صنعتی و یا بازرگانی، تحصیلی و حتی مهاجرت و درخواست تابعیت باشد. یکی از نمایندگان دولت کشور مربوطه در سفارتخانه درخواست شما برای ورود به آن کشور را بررسی  و تأیید می کند و نظر می دهد که شما واجد شرایط هستید که برای کار و هدف خاصی که مورد درخواست شما است وارد آن کشور شوید.

انواع ویزای آلمان

همان‌طور که گفتیم در ویزا هدف شما از سفر مشخص می شود. بنابراین ویزاها انواع مختلفی دارند که شامل مواردی چون توریستی و گردشگری، تحصیلی و دانشجویی، علمی و پزوهشی، بازرگانی و تجاری و سایر موارد این چنینی می باشد. در ادامه راجع به ویزای تجاری و اخذ ویزای تجاری آلمان صحبت می‌کنیم.

مراحل صدور ویزای آلمان

ابتدا باید به آژانس مسافرتی مراجعه و فرم تقاضای ویزای تجاری آلمان را دریافت کنید و آن را به دقت پر کنید. سپس وقت مصاحبه سفارت دریافت کنید که گرفتن وقت سفارت توسط آژانس مسافرتی صورت میپذیرد. در روز مصاحبه هم باید به سفارت آلمان رفته و مدارک خود را کامل به همراه داشته باشید.

نکات قابل توجه در خصوص ویزای تجاری آلمان

  • ازآنجایی‌که متقاضی برای ویزای آلمان بسیار زیاد است،گرفتن این مراحل خصوصاً وقت سفارت ممکن است مدت زیادی طول بکشد. زمان آن حداقل ۳ یا ۴ ماه بعد درخواست می باشد مگر در شرایط خاص پزشکی.
  • وقت تعیین شده برای مصاحبه به‌هیچ‌عنوان قابل لغو و یا تمدید نمی باشد.
  • هیچ کدام از اعضای خانواده متقاضی نمی توانند با دعوتنامه تجاری درخواست ویزا کنند
  • برای ویزای شنگن به ترجمه مدارک نیازی ندارید و مدارک به زبان فارسی هم موردقبول است.
  • در ارائه مدارک خود دقت لازم را به خرج دهید۰
  • در صورت اثبات جعلی بودن هر یک از مدارک شما، درخواست شما رد و دیگر اجازه ورود به هیچ یک از کشورهای عضو شنگن را نخواهید داشت.
  • در روز مصاحبه نیز استرس و نگرانی نداشته باشید و با دید باز به سؤالات پاسخ دهید طوری که حسن نیت خود را بتوانید ثابت کنید.
نکات قابل توجه در خصوص ویزای تجاری آلمان | سایت ویزا

با توجه به این موارد در می یابیم اخذ ویزای تجاری آلمان کمی زمان‌بر می باشد . پس اگر قصد کار و سفر تجاری به آلمان را دارید باید هرچه سریع تر اقدام به دریافت ویزای تجاری نمایید.


سوالات متداول ویزای تجاری آلمان

أخذ ویزای تجاری آلمان برای چه کسانی مناسب است؟

برخی از مدارکی که برای أخذ ویزای تجاری آلمان لازم داریم، شامل چه مواردی است؟

ورود به آلمان و أخذ ویزای تجاری این کشور در چه مواردی مورد بررسی قرار می‌گیرد؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که به دلیل داشتن اقتصاد قدرتمند و شرایط شغلی مناسب، افراد زیادی جهت اخذ...

کشور آلمان یکی از بزرگترین کشور اقتصادی بوده که در غرب قاره اروپا واقع شده است و دارای مناظر طبیعی...

دیدنی های دورتموند: گردشگران و مسافران بیشماری هر ساله به قصد بازدید از دیدنی های دورتموند به این منطقه سفر...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر