شهر کلن، یکی از مهمترین شهرهای کشور آلمان است و هر گردشگری دوست دارد برای یک بار هم که شده از این شهر دیدن کند. شهر کلن به علت زیبایی های خاص، محبوب همه ...

شهر کلن و آشنایی با جاذبه های آن

۲۵ آبان ۱۳۹۸

شهر کلن، یکی از مهمترین شهرهای کشور آلمان است و هر گردشگری دوست دارد برای یک بار هم که شده از این شهر دیدن کند. شهر کلن به علت زیبایی های خاص، محبوب همه …

شهر کلن یکی از مهمترین شهرهای کشور آلمان است و هر گردشگری دوست دارد برای یک بار هم که شده از این شهر دیدن کند. شهر کلن به علت زیبایی های خاص، محبوب همه گردشگران خارجی و داخلی است. در این مقاله در باره این شهر و آنچه که لازم است در زمان سفر به این شهر بدانید صحبت می کنیم.

شهر کلن و آشنایی با جاذبه های آن | سایت ویزا

شهر کلن و کشور آلمان در یک نگاه

برای اینکه شهر کلن را بهتر بشناسید باید ابتدا کشور آلمان را بشناسید. برای همین در ابتدا کمی درباره این کشور صحبت می کنیم.

کشور آلمان ثروتمندترین کشور در قاره اروپا با صنعتی فوق العاده پیشرفته و سبک زندگی بسیار مدرن است. این کشور یکی از اعضای سازمان ملل و ناتو می باشد. همچنین از بنیانگذاران اتحادیه اروپا نیز می باشد. واژه آلمان به معنای متعلق به مردم است و از سده پانزدهم این کشور به این نام، نامیده شد. در این کشور 16 ایالت وجود دارد که یکی از شهرهای ایالت  نوردراین- وستفالن، کلن است.

از نظر زیبایی و گردشگری این کشور از معدود کشورهایی است که مناطق طبیعی را در کنار مراکز گردشی با هم دارد. اگر روزی قصد سفر به اروپا را داشتید حتما سفر به این کشور و مخصوصا شهر کلن را در برنامه سفر خود داشته باشید.

شهر کلن یک شهر تاریخی

 در زیر و بم این شهر تاریخ پنهان شده است. این را می توان حتی از نام کلن نیز دریافت. این شهر حدود 50 سال قبل از میلاد توسط امپراتریس روم در زادگاه او بنا گذاشته شد.

اما به علت وجود این شهر بر سر راه های ارتباطی بازرگانی، خیلی زود به عنوان یک مرکز تجاری شناخته و گسترش پیدا کرد. شهر کلن در جنگ های جهانی بسیار آسیب دید و توسط متفقین بارها و بارها بمباران شد و به جز ویرانه هایی از آن باقی نماند.

اما دوباره با همت مردم و دولت آلمان این شهر زیبا بازسازی شد و امروزه به عنوان یک شهر نوپا و مدرن از آن یاد می شود. از نظر جمعیت شهر کلن چهارمین شهر پر جمعیت در آلمان است. بیشتر اهالی این شهر مهاجرانی هستند که از اروپای شرقی به این شهر مهاجرت کرده اند.

اما از آسیا نیز مهاجران بسیاری در این شهر مقیم هستند. از نظر وسعت و جمعیت این شهر یکی از پرتراکم ترین مناطق شهری در کشور آلمان است. همسایه های کلن شهرهای دوسلدورف، دویسبورگ، اسن، بوخوم، دورتموند، بن، لورکوزن و مونشن گلادباخ هستند.

شهر کلن یک شهر تاریخی | سایت ویزا

رود راین یک جریان حیاتی در کلن

شهر زیبای کلن در مجاورت رود پر آب راین قرار دارد. برای همین یکی از بنادر فعال و مراکز بزرگ پر رفت و آمد آلمان است. به غیر از حمل کالا که در بنادر این شهر انجام می شود.

کشتی های مسافربری نیز در مسیرهای مختلف آن تردد می کنند. یک فرودگاه در نزدیکی رود راین وجود دارد که با جابجایی 10.5 میلیون مسافر در سال از پرترددترین فرودگاه های آلمان است. نکته مهم درباره این فرودگاه این است که از این فرودگاه به کشور ایران نیز پروازهایی انجام می شود.

شهر کلن یکی از مراکز راه آهن آلمان نیز شمرده می شود. وجود قطارهای سریع السیر در این ایستگاه ها باعث می شود تا شما به تمام شهرهای کشور آلمان و همینطور شهرهای کشورهای اروپایی به راحتی سفر کنید. تنها تراموای هوایی آلمان از رودخانه راین عبور می کند و به سبب وجود این تراموا است که شهر کلن یک مقصد گردشگری برای اغلب عاشقان سفرهای هوایی با تراموا محسوب می شود.

رود راین یک جریان حیاتی در کلن | سایت ویزا

آثار تاریخی در شهر کلن

همانطور که قبلا گفته شد شهر کلن دارای مناطق طبیعی و مراکز گردشگری با هم است. وجود این مکان ها است که دیدن این شهر را بسیار پر جاذبه کرده است. در زیر به توضیح چند اثر تاریخی و گردشگری می پردازیم.

سالن شهر در مرکز کلن

این اثر تاریخی که در مرکز شهر قدیمی کلن واقع شده است از قدیمی ترین و زیباترین آثار به جا مانده از دوران جنگ است. هر چند این ساختمان در اثر جنگ صدمات فراوانی دید و بسیاری از قسمت های آن فرو ریخت اما بعد از پایان جنگ این قسمت ها با سازو کاری کاملا جدید و مدرن بازسازی شد.

وجود بیش از یک صد مجسمه بر روی دیوارهای این بنا، شما را مبهوت و مسحور زیبایی شگفت انگیز خود می کند. مجسمه هایی که از نظر جزئیات بسیار واقعی به نظر می رسند.

سالن شهر در مرکز کلن | سایت ویزا

خانه عطر دنیا در کلن

استفاده از عطر و ادکلن در همه جای دنیا رایج بوده و هست. افرادی که از این مواد استفاده می کنند شاید بدانند که ادکلن اولین بار در کشور آلمان تولید شد. ساختمان 4711 زیباترین و خوشبوترین ساختمان در شهر کلن است. این ساختمان به خانه عطر دنیا مشهور است.

در این محل بسیاری از برندهای مشهور عطر تولید شده و به فروش می رفته است. هم اکنون هم هنوز این ساختمان مرکز فروش عطر و ادکلن های معروف دنیا است. وجود یک موزه کوچک در این ساختمان شما را با تاریخ و نحوه  تولید این محصول خوشبو بیشتر آشنا خواهد کرد.

کلیسای سنت مارتین

شاید اگر شما به معماری کلیساها علاقه داشته باشید کلیسای سنت مارتین را بشناسید. این کلیسا به علت وجود یک برج بسیار عظیم و نداشتن علامت صلیب بر روی آن در کلن بسیار معروف است. شما می توانید این کلیسا را در هر قسمت شهر که باشید، ببینید. ساختمان زیبای آن در بین گردشگران بسیار محبوب است.

این کلیسا به جای یک کلیسای دیگر که در همین مکان قرار داشت و در آتش سوزی سوخت ساخته شده است. جنگ بر روی این کلیسا هم نشانه های فراوانی گذاشته است اما این بنا هنوز هم پابرجا است و محکم در جای خود ایستاده است و به یک نماد شهر کلن بدل شده است.

کلیسای سنت مارتین | سایت ویزا

کلیسای جامع شهر کلن

 این کلیسا یکی از باشکوه ترین و زیباترین ساختمان ها در شهر کلن است. ساخت این بنا حدود 600 سال به طول انجامید و در سال  1880 به پایان رسید. 2 مناره بزرگ و بلند آن با ارتفاعی حدود 160 متر بر زیبایی و وقار این بنا افزوده است. یکی از بزرگترین ناقوس های دنیا در این کلیسا نصب شده است.

آثار تخریب جنگ بر روی این کلیسا هم نمود داشته است اما بعد از جنگ این تخریب ها بازسازی و تعمیر شد. مجاور این کلیسا یک ایستگاه مرکزی قطار وجود دارد که گردشگران را به راحتی به دیدن این بنای تاریخی می آورد. اما اگر شما دوستدار آثار تاریخی هم نیستید، مشکلی نیست. شما می توانید از مرکز خرید مجاور این کلیسا خرید کنید.

کلیسای جامع شهر کلن | سایت ویزا

دوازده کلیسا به سبک رومی

وجود دوازده کلیسا که به سبک قرون وسطی در شهر کلن ساخته شده است. گردشگران بسیاری را جذب این منطقه می کند. قدمت بعضی از این ساختمان ها به زمان قیصرهای روم بازمی گردد، مانند کلیسای سنت گرن که در اصلی این کلیسا به یک قبرستان رومی باز می شود که آن هم از آثار تاریخی قرن 11 میلادی است.

موزه شکلات یک موزه و خوشمزه در کلن

همیشه نام موزه افراد را به یاد آثار تاریخی و لوازم مورد مصرف گذشتگان می اندازد. اما در شهر کلن یک موزه بسیار خوشمزه وجود دارد که طرفداران بسیاری را هر ساله به سمت خود می کشاند. این موزه، موزه شکلات کلن است. نام اصلی آن ایم هوف، شوکولادن است. برای همین افرادی که دوست دارند درباره تاریخ کهن شکلات اطلاعاتی کسب کنند این موزه برای آنها ایده آل است.

در یک اتاق مخصوص در این موزه درختان زنده کاکائو نگهداری و پرورش داده می شوند. شما می توانید تاریخ 300 ساله ساخت و تهیه این خوراکی خوشمزه را در این موزه یاد بگیرید.

موزه شکلات یک موزه و خوشمزه در کلن | سایت ویزا

چند توصیه دوستانه در خصوص شهر کلن

شهر کلن با دارا بودن مناطق گردشی فراوان و آثار تاریخی بسیار هر ساله هزاران توریست را به سوی خود جذب می کند. اگر شما هم از افرادی هستید که دوست دارید از این شهر دیدن کنید چند توصیه به شما می کنید.

حتما برنامه سفر خود را به این شهر طوری تنظیم کنید تا از برنامه های فرهنگی و کارناوال های برگزار شده در این شهر بتوانید دیدن کنید.

در هنگام برگزاری این جشنواره می توانید مردم را ببینید که با لباس های رنگارنگ و زیبا در خیابان ها اقدام به خواندن آوازهای شاد و محلی می کنند و اوقات شاد و مفرحی را در کنار یکدیگر سپری می کنند. وجود تعداد بسیار زیاد جشنواره در این شهر و موزه هایی که دیدن آنها شما را با تاریخ پر تلاطم این شهر در هنگامه جنگ بیشتر آشنا می کند، برای شما می تواند یک سفر خاطره انگیز را بسازد.

زمان جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی را به خاطر داشته باشید. زیرا این شهر مبدا تمام این رویدادها و پایتخت فرهنگی اروپا است. سعی کنید هنگامی به این شهر سفر کنید که هوا مناسب برای گردش در طبیعت باشد و با وجود رودخانه راین در این شهر و تفریحات آبی بسیاری که در کنار آن وجود دارد اصلا درست نیست که به این شهر سفر کنید و نتوانید از این تفریحات استفاده کنید.

چند توصیه دوستانه در خصوص شهر کلن | سایت ویزا

زمان سفر به کلن

اگر به دنبال هوایی مناسب برای دیدن شهر کلن هستید، می توانید پاییز به این شهر سفر کنید. البته زمستان در این شهر نمود زیادی ندارد زیرا به ندرت در این شهر برف چهره سفید خود را نشان می دهد. دمای هوا هم در این شهر از 1 تا 24 درجه سلسیوس متغیر است.

تابستان ها که رطوبت هوا بالا می رود و البته گاهی هم آنقدر هوا داغ و سوزان می شود که در دل آرزو می کنید کاش زمان دیگری به این سفر می رفتید. پیشنهاد ما به شما فصل هزار رنگ پاییز است. در این زمان که از سپتامبر شروع و تا ماه اکتبر ادامه می یابد هتل ها ارزان تر هستند. اما در زمان برپایی کارناوال ها که از 11 نوامبر به بعد است هتل ها گران می شوند.

از چه مکان هایی باید در سفر به شهر کلن دیدن کرد

 تا اینجا از بسیاری از مکان های شهر کلن نام برده شد که باید هنگام سفر به این شهر آن ها را دید. اما این مکان ها تنها مکان های این شهر نیستند که باید از آنها دیدن کرد. در زیر به چندین مکان دیگر اشاره می کنیم تا در هنگام سفر به شهر کلن بازدید از این مکان ها را هم به برنامه سفر خود اضافه کنید.

موزه لودویگ، موزه هنرهای کاربردی، موزه والراف ریچارتز، موزه رومی،آلمانی، موزه جاوا، موزه المپیک و ورزش های آلمان، برج کلن، دانشگاه کلن، کلنز، نمایشگاه کلن، باغ گل و گیاه، سالن مسابقات کلن، برج نمایشگاه کلن، کلنز فیلارمونی، بلوار تاریخی رینگ

از چه مکان هایی باید در سفر به شهر کلن دیدن کرد | سایت ویزا

توصیه هایی در خصوص شهر کلن

همیشه سفر به یک کشور خارجی خالی از لطف و تجربه نیست. هنگام سفر به کشور آلمان و دیدن شهر زیبا و تاریخی کلن به خاطر داشته باشید که این شهر شاهد چه تاریخ پر نشیب و فرازی بوده است و چگونه  با صبر این مشکلات را پشت سر گذاشته است. هنگام سفر به این شهر مناطق طبیعی و زیبای آن را فراموش نکنید. با دارا بودن کوه و جنگل و رودخانه این شهر برای گردشگران طبیعت گردی نیز بسیار حائز اهمیت است. هنگام سفر به شهر کلن از خرید کردن در مراکز خرید کلن نیز لذت ببرید.

فراموش نکنید که خیابان های هوهه، شیلدر گاس و آرن از مراکز بزرگ خرید در این شهر هستند. در این خیابان ها که از شلوغ ترین خیابان های خرید در اروپا است می توانید تا دوست دارید خرید کنید. البته لازم به ذکر است که بیشتر فروشگاه ها در این خیابان مخصوص عرضه کفش می باشد. اما خیابان های اطراف این خیابان ها هم بسیار برای گردش و خرید مناسب هستند.

اگر برای زمان سفر به شهر کلن دچار تردید هستید، می توانید با مراجعه به یک آژانس مسافرتی و تهیه بلیط به این سفر اقدام کنید. سفر با این آژانس ها این حسن را دارد که می توانید راحت و بدون دردسر و نگرانی بابت محل سکونت و یا زمان سفر به این سفر بروید. اما توجه کنید که حتما از آژانس های مسافرتی معتبر اقدام به تهیه بلیط نمایید.

توصیه هایی در خصوص شهر کلن | سایت ویزا

سوالات متداول شهر کلن

حمل و نقل در شهر کلن چگونه است؟

کدام فصل را برای سفر به شهر کلن پیشنهاد می‌دهید؟

ساختمان4711 که به خانه عطر دنیا مشهور است، در کجا واقع شده است؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

افراد زیادی هستند که در تلاش هستند که به آلمان مهاجرت کرده و برای اخذ اقامت آلمان اقدام کنند. بسیاری...

دیدنی های بوخوم: بوخوم یکی از شهر های ایالت نوردراین-وستفالن می باشد که به عنوان یک شهر علمی و فرهنگی در...

دیدنی های برلین را می توان به انواع مختلفی دسته بندی نمود که هر یک از آنها ویژگی های منحصر...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر