شهر هامبورگ و اطلاعات در خصوص این شهر

۲۴ آبان ۱۳۹۸

شهر هامبورگ، جزء یکی از شانزده شهری قرار گرفته است که در کشور آلمان به صورت ایالتی هستند. دومین شهری که در کشور آلمان وسعت زیادی داشته و بیشترین جمعیت را …

شهر هامبورگ جزء یکی از شانزده شهری قرار گرفته است که در کشور آلمان به صورت ایالتی هستند. دومین شهری که در کشور آلمان وسعت زیادی داشته و بیشترین جمعیت را به خود اختصاص داده است شهر هامبورگ می باشد. این شهر بعد از بنادر روتردام و آنتروپ توانسته عظیم ترین و پر رونق ترین بندر اروپا را داشته باشد. همچنین هامبورگ به واسطه وجود رودخانه البه در این شهر توانسته مناظر طبیعی دلنشینی را در خود جای دهد.

شهر هامبورگ و اطلاعات در خصوص این شهر | سایت ویزا

شهر هامبورگ

شبه جزیره یوتلاند در قسمت جنوب خود شهر هامبورگ را جای داده است. هامبورگ در جایگاه خود توانسته اروپای قاره ای را در جنوب، دریای بالتیک را در شرق، دریای شمال را در غرب و منطقه اسکاندیناوی را در شمال داشته باشد. در کشور آلمان از تقاطع بیله و آلستر، رودخانه البه پدید آمده است که این رود بر روی لبه خود شهر هامبورگ را جای داده است. شاید بتوان گفت بهترین موقعیت جغرافیایی شهر هامبورگ به دلیل قرار گرفتن در کنار اقیانوس اطلس باشد. در واقع این شهر ثروتمندترین و اصل ترین شهر اروپایی می باشد که از دیرباز تاثیر بسزایی را در رونق و  رشد اقتصادی آلمان داشته است.

هامبورگ مناظر طبیعی فراوان و جاذبه های گردشگری بیشماری دارد به همین سبب طی ده سال اخیر این شهر توانسته بیشترین شاخص گسترش توریست را در اتحادیه اروپا به خود اختصاص دهد به طوری که در سال ۲۰۱۵ بیشتر توریست ها شهر هامبورگ را به عنوان یازدهمین مقصد گردشگری خود در اروپا انتخاب نموده اند. این شهر به دلیل وجود توریست های فراوان بیشترین تعداد هتل های پنج ستاره را در کشور آلمان دارا می باشد.

آب و هوای هامبورگ

شهر هامبورگ به واسطه قرار گرفتن در کنار اقیانوس اطلس شرایط جوی اقیانوسی را شامل شده است به طوری که در ماه های آگوست و ژوئن دمای هوا به ۲۲ درجه می رسد. هامبورگ در ماه های فوریه، ژانویه و دسامبر با داشتن دمای صفر درجه سردترین دمای سال را تجربه خواهد نمود.

در واقع شهر هامبورگ هیچ گاه تابستان های گرم و سوزان همچنین زمستان های سرد و یخ بندان را به خود ندیده است. لذا در هر فصلی از سال می توان شرایط آب و هوای مناسبی را در هامبورگ تجربه نمود. البته می توان گفت فصل تابستان در هامبورگ  بهترین دمای معتدل و مطلوب را به خود اختصاص داده است.

آب و هوای هامبورگ | سایت ویزا

تاریخ شهر هامبورگ

امپراطور شارلمان در سال ۸۰۸ میلادی دستور ساخت قصری را در این شهر آلمان داده است که شاید نام هامبورگ برگرفته از همین قصر بزرگ و عظیم باشد. امپراطوری بیشوپریک در سال ۸۳۴  این محل را به عنوان مرکز حکومت خود قرار داد.

این شهر که در سال ۱۱۸۹ دارای امتیازات ناوبری، حقوق تجاری ویژه و معافیات عوارضی بود توانست تغییرات چشمگیری را در رشد اقتصادی کشور آلمان داشته باشد. از قرن نوزدهم تا به امروز شهر هامبورگ به عنوان منطقه آزادی در آلمان شناخته شده و بخشی از امپراطوری این کشور به حساب می آید. امروزه هامبورگ مهمترین قطب تجاری آلمان برشمرده شده است.

تاریخ شهر هامبورگ | سایت ویزا

هتل های مشهور در هامبورگ

شهر هامبورگ به دلیل اینکه سالانه تعداد بیشماری از توریست ها و گردشگران را در خود جای می دهد. لذا در بردارنده ی هتل های  چند ستاره و مهمان خانه های بیشماری می باشد که هر مسافری بنا به بودجه و سلیقه ی خود نمونه ای از این اقامتگاه ها را انتخاب می نمایند.

البته برخی از این هتل ها به دلیل خدمات برتر و سرویس دهی فوق العاده می تواند در لیست مشهورترین هتل های هامبورگ قرار داشته باشند هتل آدینا یک هتل چهار ستاره است که در هامبورگ اقامتگاهی شیک و بسیار راحت به حساب می آید. این مکان دکوراسیونی شبیه به خانه داشته و می تواند بسیاری از نیازهای افراد را برطرف نماید. هتل سوفیتل از جمله ایده ال ترین هتل های هامبورگ است که امکانات بی نظیری را به میهمانان خود ارائه می دهد.

هتل های مشهور در هامبورگ | سایت ویزا

هزینه اقامت در هامبورگ

با توجه به این موضوع که کشور آلمان از جمله مناطق صنعتی در اروپا است، لذا مسافران زیادی جدای از گردشگری و تفریح به منظور معاملات تجاری به آلمان سفر می کنند. بنابراین در شهرهای مختلف آلمان خصوصا شهر بزرگ هامبورگ هاستل ها و هتل های زیادی وجود دارد. که بنا به نوع و درجه هتل همچنین میزان خدمات و سرویس دهی در قیمت های مختلفی در اختیار میهمانان قرار می گیرند. جالب است بدانید که اقامت در آلمان توانسته نسبت به سایر کشورهای اروپایی مناسب تر و ارزان تر باشد.

هزینه اقامت در هامبورگ | سایت ویزا

رستوران های شهر هامبورگ

بدون شک خوردن غذاهای محلی هامبورگ و غذاهای دریای این شهر می تواند خاطرات دلچسبی را برای مسافران حاصل نماید. در اغلب رستوران های هامبورگ استفاده از انواع آبزیان و کلم بروکلی و نقش بسزایی دارد. از جمله مشهورترین این مکان ها رستوران فیلیپس است که با داشتن فضایی بسیار شیک و دلنشین توانسته خوشمزه ترین و مرغوب ترین غذاها ی محلی، بین المللی و….را به میهمانان خود ارائه دهد.

رستوران کارامبا ویژه بهترین غذاهای دریایی را طبخ کرده و در فضایی دنج متقاضیان را پذیرایی می کند در این رستوران قیمت غذاها بر حسب کیفیت و نوع غذای سفارش شده می تواند نرخ های متعددی داشته باشد.

رستوران های شهر هامبورگ | سایت ویزا

جاذبه های گردشگری شهر هامبورگ

بندر هامبورگ

بیشتر توریست ها و گردشگران شهر هامبورگ را با بندر آن شناخته اند. این بندر بخش عمده ای از هامبورگ را با مساحت ۱۰۰کیلومتر در بر گرفته است. مسافران در این بندر می توانند ساعات خوشی را در آنجا با پیاده روی، قایق سواری، رفتن به رستوران و کافه های بندری داشته باشند.

گورستان هامبورگ

۴ کیلومتر از وسعت هامبورگ را گورستانی احاطه کرده که۱۲ کلیسای نسبتا کوچک را در خود جای داده است. این گورستان در هامبورگ اغلب جایگاه کسانی است که در جنگ های آلمان کشته شده اند. البته بر روی برخی از این مزارها مانند کشته شدگان در جنگ جهانی دوم و قربانیانی که در شکنجه های نازی ها بر جای مانده اند بناهای یادبوی ساخته شده است.

دریاچه مصنوعی در هامبورگ

دو دریاچه مصنوعی در هامبورگ در بین گردشگران شهرت خاصی پیدا نموده اند که این دو دریاچه توسط یک پیاده رو به یکدیگر متصل شده اند و توانسته مراکز خرید بی نظیر و کافه های زیبایی را در محیط ایجاد نمایند.

سیتی هال هامبورگ

در مرکز قدیم شهر هامبورگ سیتی هال وجود دارد که مجموعه ی عظیم و باشکوهی می باشد. این بنای مجلل به سبک نئورنسانس ساخته شده است. در برخی از روادید مانند شب طولانی موزه ها عموم مردم از این بنا دیدن می کنند.

کلیسای سنت میشل

کلیسای سنت میشل از جمله مشهورترین کلیسای هامبورگ است که طی سال های ۱۷۵۰ تا۱۷۶۲ به سبک باروک ساخته شده است. این کلیسا ۱۳۲ متر ارتفاع داشته که توریست ها و گردشگران با ایستادن در بالای این برج می توانند تمام چشم انداز های هامبورگ را تماشا نمایند.

موزه مهاجرت بالین

موزه مهاجرت بالین ستاد جذاب ترین جاذبه گردشگری در هامبورگ می باشد که در این مکان لیست کاملی از افراد مهاجرت کرده در سال های ۱۸۵۰تا ۱۹۳۹ را نشان می دهد. خوشمزه ترین جاذبه گردشگری در هامبورگ موزه شکلات است که بازدید از این مکان برای بزرگسالان و کودکان می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

سایر جاذبه های هامبورگ

بیش از ۸۰  موزه در شهر هامبورگ وجود دارد که شناخته ترین و محبوب ترین آنها عبارتند از: موزه آلتونا، موزه بالین اشتاد، موزه دویچه سول، موزه کونست هاله، موزه ارتباطات، هنر و طراحی، موزه نژاد پرستی، موزه ادویه و…شهر هامبورگ به واسطه داشتن باغ وحش و پارک های متعددی به شهر سرسبزی تبدیل شده است که شگفت انگیزترین آنها پارک پلنتن آن بلومن، اشتات پارک ، ینیش پارک، آلسترفورلند، باغ گیاه شناسی، پارک هاگن بک تیر، و….می باشد.

باغ وحشی با قدمت ۱۰۰ سال در هامبورگ توانسته نژادهای مختلفی از گونه های جانوران را در خود جای دهد.

بازدید از سواحل کوچک هامبورگ می تواند خاطرات خوشی را در ذهن ها باقی بگذارد. این سواحل زیبا و دیدنی بین بالانکن زه و ایفل گونه قرار دارند. البته کناره های رودخانه البه می تواند بیشترین جاذبه های گردشگری را به همراه داشته باشد.

در این شهر تاریخی تونل ها و پل هایی با قدمت ۲۳۰۰ساله وجود دارد که تماشای آنها بیانگر تاریخ مردمان هامبورگ می باشد.

تروست بروکه مشهورترین پلی است که در هامبورگ به واسطه وجود داشتن دو مجسمه از اسقف انستگار و گراف آدولف در دو طرف پل شهرت خاصی را به خود گرفته است.

سولنبرکه جزء قدیمی ترین پل های هامبورگ است که از قرن هفدهم به جای مانده است.

سایر جاذبه های هامبورگ | سایت ویزا

مراکز خرید در هامبورگ

یکی از قدیمی ترین مراکز خرید هامبورگ بازار ماهی فروشان است که قدمتی ۳۰۰ ساله داشته و روزانه ۷۰ هزار بازدید کننده دارد. در این بازار بیشتر سبزیجات، میوه و انواع ماهی خرید و فروش می شود. مشهورترین مرکز خرید هامبورگ پاساژ اروپا است که بهترین و شناخته ترین برندهای جهانی در این مرکز مورد معامله قرار می گیرد.

خیابان مونکبرگ در مرکز شهر هامبورگ اصلی ترین و  مهمترین مراکز خرید را شامل شده است. خیابان اشپیتالر مراکز خرید لوکس و مجللی را در خود جای داده است. در غرب شهرداری هامبورگ فروشگاه های زیبا و دیدنی وجود دارد که معروف ترین برندهای جهانی را به خریداران ارائه می دهند. شانسن فیرتل از جمله شیک ترین بوتیک هایی است که جدیدترین اجناس مد روز را عرضه می نماید.

مراکز خرید در هامبورگ | سایت ویزا

حمل و نقل در هامبورگ

هامبورگ مانند سایر شهرهای کشور آلمان دربردارنده ی سیستم راه آهن بسیار قوی در اروپای شمالی می باشد. این شهر شامل چندین فرودگاه است که قدیمی ترین فرودگاه آلمان در بین این فرودگاه ها به چشم می آید.

این فرودگاه قدمت داشته و فعال جزء چهارمین فرودگاه پرتردد در کشور آلمان می باشد و همچنین در اروپا در ردیف سی و یکمین فرودگاه پرتردد قرار گرفته است. در سال ۱۹۱۲ میلادی متروی هامبورگ راه اندازی شده که  امروزه این مترو ۹۱ایستگاه و ۴ خط را شامل شده است. در جهان متروی هامبورگ جزء قدیمی ترین مترو به حساب می آید. در هامبورگ استفاده از کشتی های اقیانوس پیما و خطوط راه آهن رونق خوبی به خود گرفته اند.

حمل و نقل در هامبورگ | سایت ویزا

اقتصاد در هامبورگ

هامبورگ دارنده ی یک عدد ناوگان ماهی گیری عظیم است. صنعت هوایی هامبورگ بعد از تولوز فرانسه و سیاتل آمریکا جزء مهمترین صنعت غیر نظامی در دنیا معرفی شده است. در این شهر صنعتی هواپیماهای مسافربری زیادی مونتاژ و تولید می شود.

کارخانه های بزرگ کشتی سازی فراوانی در هامبورگ جای داده شده است. این شهر توانسته مرکز عمده ای از بازرگانی و تجارت کشور آلمان به شمار رود. از زمان هایی که هیچ منطقه ای در اروپا مسابقات بین المللی ورزشی و تیم های  لیگ نداشت هامبورگ توانسته لقب پایتخت ورزش های مختلف کشور آلمان را به خود اختصاص داده و سبب ارزآوری به کشور آلمان شود به طوری که در سال های ۱۹۷۴ و ۲۰۹۶ میزبان جام جهانی بوده است.

اقتصاد در هامبورگ | سایت ویزا

جشنواره های هامبورگ

در شهر هامبورگ سالانه مراسم های خاص و جشنواره های فراوان ورزشی، موسیقی و محلی و خیابانی برگزار می شود که مهمترین آنها عبارتند از:مراسم ورزشی ماراتون که  در ماه آوریل اجرا می شود، مسابقات تنیس در ماه جولای ، هاکی استادان در ماه آگوست، مسابقات قایق اژدها و دوچرخه سواری در ماه آگوست، مراسم شکوفه های گیلاس مختص ژاپنی در هامبورگ، جشنواره فیلم تخیلی، جشنواره نمایش کورزدر جون، جشنواره آتش بازی، برگزاری مسابقات و جشنواره هایی که هنرمندان مشهور در فضای باز انجام می دهند. هافنگبور تاگ که به روز تولد بندر شهر هامبورگ شهرت دارد، شلاگرموو یا همان نمایش های موسیقی در هامبورگ.


سوالات متداول شهر هامبورگ

شهر هامبورگ چه نقشی در اقتصاد آلمان داشته است؟

آب و هوای شهر هامبورگ چگونه است؟

یکی از مشهورترین رستوران های شهر هامبورگ چیست؟

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

سفر به مونیخ: مونیخ شهر تاریخی آلمان با تاریخ دیرینه خود از محبوب ترین شهرهای اروپا می باشد سفر به...

برای تهیه بلیط کلن دانستن نکاتی ضروری است. عوامل مؤثر بر قیمت، بهترین زمان برای سفر و همچنین آشنایی با...

کشور آلمان یکی از کشور های پیشرفته، زیبا و مدرن اروپایی است که به  قلب صنعتی اروپا معروف می باشد ...

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر